Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5682 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני אסתכל מנק' מבטו של קונה, חיפשתי קופרה עד לא מזמן, והתרחקתי כמו מאש מרכבים שעברו אי אלו שיפורים (כולל פילטר פתוח, אגזוז זרימה חופשית, צ'יפ וכדומיהם - זה מיד מעלה אסוציאציות לא נעימות של רכב שעבר התעללות וביננו רוב הישראלים לא מטפלים ברכבם בייחוד אלו מחזיקי הרכבים היקרים שלא אכפת להם בעוד שנה ממילא ימכרו אותה). לבסוף ירדתי מזה כי הבנתי באיזה סדר גודל של אחזקה ומחיר מדובר, חבר שלי היה בעלים של קופרה 2008 ומכר אותה 5K מעל המחירון בתוך חודש כל הנושא כאן זה סבלנות (מעט מזל לא יזיק אבל זה לא תלוי לא בי ולא בך), הבעיה הכי קשה זה המחיר הגבוהה (והמוצדק) של הרכב אבל לא פעם אם תחפש בפורום מכירת רכב תתקל במשפט אלו שניחנו בטעם טוב, אין הפרוטה מצויה בכיסם ומהר מאוד אני אישית לפחות ירדתי מהעץ שעליו טיפסתי. וכמעט עשיתי טעות פאטלית שהייתי בוכה עליה אחרי שהייתי מתפקח מההתלהבות מימון בן 80 אחוז, אבל הבנתי שזה לא פשוט יש תמיד בחיים בלתמים. היה לי בעיה דומה לשלך פירסמתי את הרנו שלי למכירה ביד 2, אפילו לא טלפון אחד ב3 חודש, הורדתי את המודעה ואחרי חודש פירסמתי חדשה עם תמונות אחרות ומחיר מעט נמוך יותר ובתוך יומיים היא נמכרה.

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

  • תגובות 107
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתור קונה אם אני מגלה ששיקרו לי על בעלות הרכב אני יכול לבטל עיסקה.

הלכתי עם גיסי לקנות קשקאי ,הגיע בחור שנראה טוב למכון הבדיקה, מוציא רשיונות ועל הרשיון יש שם של אישה ,.

 

בקיצור אתה גיי..

 

אני אסתכל מנק' מבטו של קונה, חיפשתי קופרה עד לא מזמן, והתרחקתי כמו מאש מרכבים שעברו אי אלו שיפורים (כולל פילטר פתוח, אגזוז זרימה חופשית, צ'יפ וכדומיהם - זה מיד מעלה אסוציאציות לא נעימות של רכב שעבר התעללות וביננו רוב הישראלים לא מטפלים ברכבם בייחוד אלו מחזיקי הרכבים היקרים שלא אכפת להם בעוד שנה ממילא ימכרו אותה). .

 

א. פילטר פתוח זה לא שיפור.

ב. אם השיפור נעשה בטוב טעם וע"י סדנא מוכרת ויצא תקין בבדיקה הוא חסך לי כסך אח"כ.

ג. הרבה אנשים נרתעים מתוך בורות.

ד.סבלנות היא מילת המפתח גם לדעתי.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

בסופו של דבר אין כאן פתרון זולת לקח לפעם הבאה.

רכב הוא עניין של היצע וביקוש. אתה לחוץ? תוריד. תוריד עד שתמכור. אלא אם אתה יכול לפרוס יותר או להסתדר איכשהוא.

אינני יודע מה מצבך הכלכלי או מה חובותייך, אבל ההגיון הוא פשוט. הרבה יותר פשוט מ"כדאי לי או לא".

יש כסף? תשאיר. לחוץ חנוק והולך ומסתבך? קודם כל מצה (מלשון למצות) באופן מיידי את האפשרויות שלך לכסף נזיל, והחזר חובותיך.

איני אומר שתמכור ב50 אש"ח. אבל יודע מה? אפילו 75-80 בהנחה שזה ימכר ללא בעיה בסכומים אלו. סגור את ההלוואה, הוסף עוד כמה לירות אם בכלל (ורכוש משפחתית נחמדה או סופר מיני שלוש ארבע שנים אחורה).

 

סיטואציות , צרכים, וסדרי עדיפויות משתנים בחיים. נסעת על ספורטיבית לוהטת? נהנית? מצויין. מכיוון שזה לא מתאים יותר

לא להוצאות הכלכליות, לא לסדרי העדיפויות, עבור למשהו אחר.

אם יש דבר שאינו נכון לעשות הוא קודם כל להמשיך ו"לשקוע" כי" זה לא משתלם לי". תהיה הרבה יותר רגוע שלא תשב לך משקולת כזאת על הצוואר.

 

ובנימה אישית, כאחד שמעולם לא היה לו רכב ספורטיבי, לא מבין את העניין של לקחת הון כסף שאין לך כהלוואה, שאתה יודע

שרכב כזה מטבעו סחיר הרבה פחות, וקשה הרבה יותר לממש אותו לכסף נזיל למקרה של בעיה. זאת חברי היקר, חוסר חשיבה כלכלית נכונה. תאר לך שחלילה וחס מחר או במהלך השנתיים שעברו היית מאבד עבודתך? עכשיו לך תמכור איביזה טורבו....

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

פורסם

א. פילטר פתוח זה לא שיפור.

ב. אם השיפור נעשה בטוב טעם וע"י סדנא מוכרת ויצא תקין בבדיקה הוא חסך לי כסך אח"כ.

ג. הרבה אנשים נרתעים מתוך בורות.

ד.סבלנות היא מילת המפתח גם לדעתי.

 

עידן

 

אני יודע שפילטר פתוח אינו שיפור, אבל ברגע שהתעסקו עם הרכב יותר מדי זה כבר מתחיל להשמע לא טוב

לא כולם רוצים לשפר, חלקם רוצים את הרכב במצבו המקורי

זה גם נכון תמיד אפשר להחזיר את הרכב למצבו המקורי ואם אני הייתי המוכר הייתי שוקל את זה ומציע לרוכש הפוטנציאלי לכשיגיע את התוספות בנפרד בתוספת תשלום אבל לא הייתי מזכיר את זה במודעה

גם סמ 1 של מזל לא יזיק כאן

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

פורסם
אם קנית רכב חדש מהחברה, למה לא ניסית (או שכן?) לעשות טרייד-אין בסיאט?

אמנם גם הטרייד-אין שלהם זה אוטודיל, אבל למיטב ידיעתי לפעמים יש מבצעי טרייד-אין ממש טובים על הרכב שאתה בא איתו (במיוחד שהוא שייך לאותה משפחה..), או שכל עסקאות הטרייד-אין המפתות לא נוגעות לרכבים יחסית חדשים/שווים לא מעט?

 

סיאט לא מחזיקה מחלקת יד 2

היא מעבירה את הרכבים לאוטו דיל

לכן אין לה אינטרס לעשות טרייד אין למעט למכור רכב חדש.

המחיר שתקבל אצלה הוא המחיר שתקבל אצל אוטו דיל, אולי אפילו פחות אם סיאט יחליטו לקחת מעשר.

מה שכן, יכול להיות שבשביל למכור רכב חדש, הם יהיו מוכנים לכסות מכיסם כמה אחוזים נוספים, אבל אז תקנה אוטו חדש במחיר מחירון ולא בהנחות ההזויות שרצות היום בסיאט.

פורסם

ב. אם השיפור נעשה בטוב טעם וע"י סדנא מוכרת ויצא תקין בבדיקה הוא חסך לי כסך אח"כ.

ג. הרבה אנשים נרתעים מתוך בורות.

 

+1

מסכים לגמרי, אני כמעט ולא מכיר חבר'ה שהשאירו את הקופרה או

רכב ספורט אחר בכלליות, סטנדרטי.

לכן גם חסכתי את כל ההשקעה בשיפורים הטריוויאלים.

 

סיטואציות , צרכים, וסדרי עדיפויות משתנים בחיים. נסעת על ספורטיבית לוהטת? נהנית? מצויין. מכיוון שזה לא מתאים יותר

לא להוצאות הכלכליות, לא לסדרי העדיפויות, עבור למשהו אחר.

תהיה הרבה יותר רגוע שלא תשב לך משקולת כזאת על הצוואר.

 

נכון מאד. נסעתי ונהנתי והגעתי לשלב של לעבור הלאה.

וברור שמשקולת כלכלית כזאת על הצוואר לא תורמת ללחץ הנפשי,

לכן אני לוקח די קשה את כל עניין המכירה הזה.

פורסם
מה עושים עם רכב שלא מצליח להמכר אבל אני חייב למכור אותו?

 

המחירון שלו הוא 104K ואני מבקש 99K ועוד גמיש... מה יותר מזה?

 

אלדד, הדיון דורך במקום. את העצות היותר שימושיות באופן מיידי כבר קיבלת, עוד בתחילת השרשור. הבעיה כאן היא פסיכולוגית, לדעתי.

 

יש משהו כמו 20 קופרות/FR-ים 2008 למכירה ביד 2 כרגע, חלקן מסתובב שם כבר המון זמן. אתה מנסה למכור את רכבך מתחילת אוגוסט. רכבך הוא ממש לא מדגם שפונה לקהל הרחב, השיפורים שעשית ברכבך מצמצמים את קהל יעד עוד יותר. מבצעי מכירות הנדיבים למדי של סיאט השנה (כולל הצעות מימון אטרקטיביות!) נוגסים חזק מתוך אותו קהל יעד גם כן. מדי חודש בחודשו הינך מפסיד כסף גם מירידת ערך וגם בהוצאות (ביטוח/דלק/הלוואה/כו').

 

והנה בא הפאנץ'-ליין: יש מחירון ויש מציאות. שנקבעת ע"י ביקוש והיצע בשוק. אם אתה יכול להחזיר הלוואה לבנק שלך בחוברות לוי יצחק או "יד 2" (שגם יוצאים עם גרסה מודפסת בימים האלה) - עשה זאת, אחרת תזדקק לשקלים. תחתוך במחיר. לא בבום, בהדרגה, נאמר כל שבוע או 5 ימים. כשרכבך יהפוך לקניה כדאית - תתחיל לקבל קצת טלפונים מקונים רלוונטיים המעוניינים ספציפית בקופרה. אל תפחד שאיזה "קונה ממזר" יחכה עד שתוריד ל-50k ש"ח. זו מכירה פומבית הפוכה: קונה שיחכה יותר מדי זמן יפסיד את רכבך לקונה שהיה מוכן לשלם 2k ש"ח יותר. תהיה אדיב ומנומס גם עם קונים ש-"דורשים" שתחתוך 20% מהמחיר לאלתר, בקש מהם "לנסות אותך שוב" בעוד שבועיים-חודש.

 

אז נכון, ירידת ערך של מכוניתך הייתה חדה. וגם לא תחזיר את הכסף על כל השיפורים שעשית. וגם תקבל פחות כסף על רכבך המושקע מאשר איזה ילדון שלא טרח לעשות אפילו טיפול 15k אבל גר עם ועל חשבון הוריו ויכול להרשות לעצמו לשדרג לשירוקו גם בעוד חודשיים, וגם להחזיק בשני רכבים עד שימכור את הקופרה שלו. הכל נכון. רק תזכור שלייעץ לאנשים אחרים "לא לצאת פרייר" בפורומים הרבה יותר קל מאשר לשכנעה את הבנק שלך לא לעקל רכושך.

 

זאת דעתי האישית בלבד שמבוססת על ניסיון. אין צורך להסכים או להתווכח איתי.

 

לכן אני לוקח די קשה את כל עניין המכירה הזה.

 

אל! נסעת, נהנית, שילמת, למדת לקח, תתקדם הלאה. כל חייך לפניך!

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם
redrose - כמההערות:

 

1. החזר מוקדם של ההלוואה אינו גורר בד"כ "קנס יציאה" גדול כפי שתיארת - זה אופייני למשכנתאות צמודות מדד. צריך לקרוא את הסכם ההלוואה אבל סביר שמדובר בעמלה כלשהי ויתכן שהבנק יוותר גם עליה.

 

2. התוכניות שלך, כפי שאתה מתאר, צפויות להכניס אותך בדיוק לאותן צרות שכרגע cupra מנסה להחלץ מהן. כזוג צעיר חסכון של 10K לשנה הוא מעט מאוד, וביום שתהיו יותר מזוג תבין שרכב מפנק יכול לחכות עוד כמה שנים.

 

3. אני לא מבין איך אתה מגיע לתחשיב של 2500 ש"ח לחודש ל-i10 אלא אם הנסועה שלך חריגה ביותר, וכיון שכנראה לא זה המצב כנראה שאתה כולל בה קרן של הלוואה. קרן של הלואה אינה חלק מההוצאות השוטפות, כיוון שהיא מחושבת מול הרכוש שנמצא בידך (הרכב). התחשיב הנכון צריך לכלול את ירידת הערך ואת הריבית על הלוואה, אך לא את הקרן.

 

1) לפי מה שידוע לי (ויכול להיות שאני טועה) מה שאתה רושם הוא נכון אבל הוא תקף עד הלוואות בסדר גודל נמוך (כ-20K ש"ח).

אבל הבחור שלנו לקח הלוואה של כ- 100K ש"ח ולכן בסכומים כאלה ההפסד של הבנק גדול ולכן הוא מגן על עצמו (ברוב המקרים, צריך כמובן לקרוא את האותיות הקטנות).

2) הכל יחסי בחיים ידידי.

לחסוך כ-1K ש"ח לחודש, שמהווה כ-10% מההכנסה שלנו, זה לפי דעתי אחוז מכובד. או במילים אחרות, אנחנו זוג סטודנטים שמכניסים כ-10K ש"ח בחודש, ממש לא חיים אצל ההורים, מחזיקים רכב חדש, נוסעים כ-10K ק"מ בשנה ועדיין מצליחים לחסוך, אני חושב שמצבנו טוב. כמובן שאנחנו מודעים לעובדה שהמשפחה תורחב בעתיד ושאנחנו לפני ההוצאה הגדולה (קניית דירה). לכן כשאנחנו לפני הוצאה כזו גדולה לתקופה ארוכה אנחנו מכינים תוכנית כלכלית ל-3 שנים ואז לפי סכום הכסף שיוצא מחליטים על הרכב (העניין של להתפרע עם רכב ספורטיבי/גדול/מפנק/ג'יפ הוא עדיין בגדר רעיון ועל אותו מטבע אנחנו יכולים להחליט בתום ה-3 שנים לקנות אלטו/רכב משומש עד 60K ש"ח מבלי להוציא שקל ואז נשארים עם עוד 1500 ש"ח פנויים כל חודש מעבר ל-1K ש"ח שנשאר לנו כיום. ואני בכלל לא מתייחס לעובדה שאחד מאתנו יסיים את הלימודים עד אז ויגדיל משמעותית את ההכנסה החודשית). לדוגמא יכלנו ללכת על רכב הרבה יותר גדול מ-I10 (התוספת בשביל סופרמיני הייתה כולה עוד 10K ש"ח שאם תחלק ל-3 שנים היא ממש זניחה) אבל מכיוון שהחלטנו שאנחנו נכנסים ל-3 שנים של הצטמצמות החלטנו לקחת את הרכב הכי חסכוני ומצד שני גם לא לוותר גם על הדרישות סף שלנו (ולכן נפסלו האלטו, ה-107, הפנדה וכו'). יכול להיות שאם לא היינו בוחרים ברכב כזה חסכוני לא היינו מצליחים לחסוך בכלל, מה שהיה גורם לכך שאחרי 3 שנים היינו צריכים לקחת שוב מימון כדי לרכוש את הרכב הכי קטן בהיצע (כאשר כרגע במצב הנוכחי לאחר ה-3 שנים נוכל לקנות רכב ללא מימון).

3) רשמתי בהודעה הקודמת בסוגריים בדיוק מה הסכום כולל אבל הנה הפירוט החודשי: החזר הלוואה 1500 ש"ח (לקחתי הלוואה במבצע דרך היבואן ללא ריבית), דלק 500 ש"ח, ביטוחים טיפולים ובלת"מים 500 ש"ח (יכול להיות שהיחס בין הדלק לביטוחים וטיפולים שונה, אבל אני מחשיב אותם ביחד כ-1K ש"ח סה"כ, למרות שבמציאות זה יוצא פחות ואני תמיד אוהב לקחת את המקרה הכי גרוע). אם אתה רוצה להוסיף גם ירידת ערך תוסיף 1K ש"ח לחודש (במציאות המצב שונה אבל שוב אני אדגיש שאני תמיד לוקח את המקרה הכי גרוע).

לכן רשמתי לבחור שאחזקה של רכב משפחתי מגיעה בקלות ל-2500 ש"ח מבלי שהכנסנו את הערך של המימון (1K ירידת ערך, 1K דלק ו-500 ש"ח ביטוחים, טיפולים ובלת"מים). ז"א שאם הבחור בונה על מימון של 1500 ש"ח יוצא לו הוצאות של כ-4K ש"ח בחודש על רכב משפחתי וקשה לי להאמין שזה רחוק ממה שהוא מוציא היום על הקופרה (ולכן אני מנסה לרמוז לו שישקול את צעדיו טוב טוב כי לא בטוח שהצעד שהוא מתכנן כ"כ כלכלי כמו שהוא מדמיין).

 

לפותח השרשור, חבל שאתה סתם מתעצבן כי בדוגמא הזו ממש לא התכוונתי אלייך אלא נתתי סתם דוגמא קיצונית, תאמין לי שאם הייתי מקשר משהו אלייך היית יודע את זה טוב מאוד (ולא צריך לנחש את זה).

אני אנסה להסביר את עצמי יותר טוב, ביקשתי ממך לעשות את החישוב כדי להראות לך שאם אתה מוכר את הרכב עכשיו (גם אם במחיר מחירון) אתה תצא "מופסד" יתר על המידה מכיוון שגם ספגת את הירידת ערך הגדולה של הרכב בשנה הראשונה שהוא על הכביש וגם תשלם ריבית על כל ההלוואה (או את רוב הריבית, תלוי בחוזה שלך) למרות שפרעת אותה לפני סיום החוזה. לכן כדאי לך לחשב טוב טוב את הצעד הבא שלך כי יכול להיות שהוא לא נכון כלכלית.

בקיצור, אם החלטת שפשוט נמאס לך מהרכב אז תמכור, אני ממש נגד לשלם כ"כ הרבה כסף על משהו שאתה לא נהנה ממנו/לא צריך אותו. אבל אם החלטת שאתה רוצה למכור בגלל העניין הכלכלי אז לדעתי אתה טועה אלא אם כן אתה הולך לקנות רכב בתקציב של עד 20K ש"ח יותר ממה שישאר לך אחרי המכירה (ולכן האופציות שלך מסתכמות ברכב קטן וידני מהחברה או רכב משפחתי משומש שכבר לפחות 3 שנים על הכביש).

לגבי המכירה עצמה, מכיוון שיש לי ניסיון עם מכירת רכב ספורט שקניתי משופר (מעל המחירון) ושיפרתי עוד יותר בעצמי אני אנסה לעזור:

א) תפרק את כל התוספות שניתנות לפירוק, אף אחד לא יוסיף לך עליהם שקל ויהיה לך יותר קל למכור בנפרד.

ב) סבלנות, כפי שכבר רשמו לך מקודם צריך למצוא את המשוגע שידלק על הרכב שלך ולא משנה כמה קונים לא רציניים עברת בדרך.

ד"א, אני הצלחתי למכור את הרכב שלי ב-13K ש"ח מעל המחירון אחרי כשלושה חודשים שהוא היה מפורסם, פירקתי חלק מהתוספות (מה שהיה ניתן וכדאי לפרק ללא מאמץ יתר).

 

punz, אני חושב שאתה קצת מגזים. 6K ש"ח זה מעט מדיי בשביל זוג למחייה (ו-5K ש"ח זה כבר כמעט בלתי אפשרי).

כפי שכבר רשמתי רכב עולה במינימום של המינימום 2500 ש"ח (זה במידה ויש לך את כל הכסף ביד ולא צריך מימון, מה שרחוק מאוד מהמציאות ולכן רוב הזוגות הצעירים לוקחים מימון או נוסעים ברכב ששווה 10K-20K ש"ח ובמקום לשלם ריבית מממנים את המוסכניק שלהם), השכרת דירה זה במינימום של המינימום 2500 ש"ח, הוצאות שוטפות (גז, ארנונה, חשמל, מים) זה כ-1K ש"ח, מצרכים (קניות) זה במינימום של המינימום 1K ש"ח. הגענו פה ל-7K ש"ח וזה לפני מותרות (יציאות, בגדים, טיולים וכו'). לכן בשביל להצטמצם ל-5K ש"ח חובה לוותר על האוטו (ואז נגיע ל-4.5K ש"ח) ולהוסיף 500 ש"ח הוצאות על תחבורה ציבורית לזוג (וכך מגיעים ל-5K ש"ח).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
אם קנית רכב חדש מהחברה, למה לא ניסית (או שכן?) לעשות טרייד-אין בסיאט?

אמנם גם הטרייד-אין שלהם זה אוטודיל, אבל למיטב ידיעתי לפעמים יש מבצעי טרייד-אין ממש טובים על הרכב שאתה בא איתו (במיוחד שהוא שייך לאותה משפחה..), או שכל עסקאות הטרייד-אין המפתות לא נוגעות לרכבים יחסית חדשים/שווים לא מעט?

 

בתחילה רציתי כמובן לעשות טרייד אין בסיאט (שכמו שצוין כאן - אכן פשוט משמים כגוף מקשר לאוטודיל),

אך הם הציעו לי 85K במעמד המכירה...

 

בשלב ההוא, הייתי תמים, וחשבתי שאני יכול למכור את הרכב במחירון לפחות (מצב מצוין, לא משופרת, מטופלת תמיד לפני הזמן בצ'מפיון וכולי) אז העדפתי שלא לעשות עסקת טרייד אין שהתברר כטעות בדיעבד...

אבל כולנו חכמים בדיעבד... אין מה לעשות.

 

באשר לנושא השקרים,

smallars,

אם זו הגישה שלך לחיים - אני מאחל לך...

שביום מן הימים תרצה לרכוש רכב יד שנייה ומוכר הרכב יגיד לך שרק אחותו / אשתו / סבתא רבא שלו נהגה על האוטו ולאחר שתקנה את הרכב תגלה שהרכב זוין ותאכל את הלב...

קוראים לזה קארמה.

 

cupra,

תדמיד בדרך הישר, בסוף תמכור את הרכב ולבך ומצפונך יהיו שקטים...

ואם הכיס צריך לספוג כמה אלפי ש"ח... אז אין מה לעשות...

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

מה שסמול ערס אומר הוא נכון, למרות שעם המסקנה שלו אני לא כ"כ מסכים. אני במקרה גם מפרסם את הרכב למכירה כי אני רוצה לשדרג ורשמתי במודעה שזה רכב לרציניים, שהרכב מטופל בפנטיות ומה לא. הכל אמת. כשמגיעים מתעניינים הם ישר שואלים - "עשית כל 5,000 ק"מ טיפולים ?! ז**נת את הרכב מה ?!". "היית במסלול?!? :shock:" (מתעלפים על הרצפה).

 

בקיצור - סמול ערס צודק בפואנטה שלו. אנשים מפנטזים על רכב ספורטיבי יד 2 שישב בחניה של עשירים מסביון שנסעו בו פעמיים למכולת ולמוסך לטיפולים. אם תיתן להם את הרושם המוטעה הזה, הם יקנו ומהר. תגיד להם את האמת יקח קצת (הרבה?) יותר זמן.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם

נכון מאד. נסעתי ונהנתי והגעתי לשלב של לעבור הלאה.

וברור שמשקולת כלכלית כזאת על הצוואר לא תורמת ללחץ הנפשי,

לכן אני לוקח די קשה את כל עניין המכירה הזה.

 

ערב טוב,

 

ייש מצב שאתה מסוגל להסתדר תקופה מסויימת ללא רכב פרטי?

 

אני יודע שזה חילול קודש בפורום הזה, אבל השאלה צריכה להישאל.

אני יודע שהמחשבה עצמה מעוררת כאב בהתחלה, אבל זה עובר די מהר, וכשתתרגל לרעיון - תבין כמה כסף אתה יכול לחסוך ולהיפטר מהלחץ - וזה יעזור לך לקבל החלטה ולמכור את הרכב ביתר קלות.

 

בהנחה שאתה גר במקום מרכזי ולא במקום נידח, זה קצת פחות נוח בהשוואה להתנהלות עם רכב - אך מעשי.

[תתפלא לדעת שיצרני רכב בחו"ל מודאגים מהמגמה של צעירים לא לקנות רכבים חדשים (ואף לא לקנות רכבים כלל) כי הם יקרים יחסית, הדלק יקרף הם מזהמים, וכו' וכו'.

יום אחד זה יגיע לארץ ולא יהיה כזה לחץ על צעירים לקנות רכב כסמל סטטוס וויהיה מקובל גם בארץ להתנהל ללא רכב, בעיקר במרכז בו השכירות יקרה - אך מצד שני הכול יחסית קרוב. אתה יכול למשל לשכור רכב פה ושם במחירים זולים או להזמין מוניות.]

 

אם אתה תסתכל על העניין בעיניים כלכליות, אתה יכול להבין כמה כסף אתה יכול לחסוך בעצם המכירה של הרכב ובהתנהלות (זמנית) ללא רכב.

כל ההוצאות על הרכב הקיים כולל ירידת ערך שלו עולות לך (לפי כמה הערכות שאחרים עשו כאן) כ-2500 ש"ח בחודש בערך - יחד עם מועקה נפשית שקשה לכמת בכסף.

האם אתה נהנה ממנו בנתיים? נראה שכבר לא כל כך ולכן חבל על הזמן.

ברגע שתתפשר מספיק והרכב יימכר אתה למעשה תבצע חסימת הפסדים נוספים כלכליים ונפשיים ותהפוך לאדם רגוע יותר. כרגע אתה רק מפסיד.

אם אתה לוקח בחשבון כמה חודשים ללא רכב (נניח 4) שיכולים "להחזיר לך" לכיס 10 א' ש"ח שאולי תפסיד על התפשרות עכשיו ולא בעוד כמה חודשים של סבל, זה נעשה פתאום יותר קל.

 

בנוגע למחיר: יהיה לך קל להבין איזה מחיר אתה צריך להציע באינטרנט כדי למכור אם תבין שהלוחות עובדים כמו הבורסה.

אתה צריך להוריד את המחיר עד לרמה מסוימת שבה פתאום תקבל כמה טלפונים של אנשים רציניים שבאמת מבינים על מה מדובר וחיכו למחיר המתאים.

אתה לא חייב למכור מייד - אבל אתה פשוט תדע מה המחיר האמיתי של הרכב בשוק וזה יעזור לך לקבל את ההחלטה ו"להיפטר" מהרכב.

פורסם

קראתי והפנמתי את התגובות של כולכם.

 

מסקנות, צריך לנסות לצמצם הפסדים.

להוריד קצת את המחיר ולראות איך מגיבים...

ברור שאני לא רוצה למכור בהפסד מטורף אבל כמו שהכותב מעליי הציע,

ע"י הורדת המחיר וקבלת טלפונים אני אוכל לדעת מה מצב השוק ואם המחיר סביר.

בינתיים אני מנסה לחסוך בדלק ולהתנייד באוטובוסים כשאני יכול - מסתבר שזה לא כזה נורא.

במקביל אני אנסה לברר על עסקאות טרייד אין למיניהן,

למרות שסכום ההחזר החודשי לבנק ישאר כמו שהוא אני אחסוך את הקנס על מפרעה מוקדמת

ואולי אוכל לחסוך קצת מהוצאות האחזקה השוטפת עם רכב זול ופשוט יותר.

 

שוב תודה רבה לכל אחד ואחד מכם שהגיב כאן!

פורסם
1) לפי מה שידוע לי (ויכול להיות שאני טועה) מה שאתה רושם הוא נכון אבל הוא תקף עד הלוואות בסדר גודל נמוך (כ-20K ש"ח).

אבל הבחור שלנו לקח הלוואה של כ- 100K ש"ח ולכן בסכומים כאלה ההפסד של הבנק גדול ולכן הוא מגן על עצמו (ברוב המקרים, צריך כמובן לקרוא את האותיות הקטנות).

2) הכל יחסי בחיים ידידי.

לחסוך כ-1K ש"ח לחודש, שמהווה כ-10% מההכנסה שלנו, זה לפי דעתי אחוז מכובד. או במילים אחרות, אנחנו זוג סטודנטים שמכניסים כ-10K ש"ח בחודש, ממש לא חיים אצל ההורים, מחזיקים רכב חדש, נוסעים כ-10K ק"מ בשנה ועדיין מצליחים לחסוך, אני חושב שמצבנו טוב. כמובן שאנחנו מודעים לעובדה שהמשפחה תורחב בעתיד ושאנחנו לפני ההוצאה הגדולה (קניית דירה). לכן כשאנחנו לפני הוצאה כזו גדולה לתקופה ארוכה אנחנו מכינים תוכנית כלכלית ל-3 שנים ואז לפי סכום הכסף שיוצא מחליטים על הרכב (העניין של להתפרע עם רכב ספורטיבי/גדול/מפנק/ג'יפ הוא עדיין בגדר רעיון ועל אותו מטבע אנחנו יכולים להחליט בתום ה-3 שנים לקנות אלטו/רכב משומש עד 60K ש"ח מבלי להוציא שקל ואז נשארים עם עוד 1500 ש"ח פנויים כל חודש מעבר ל-1K ש"ח שנשאר לנו כיום. ואני בכלל לא מתייחס לעובדה שאחד מאתנו יסיים את הלימודים עד אז ויגדיל משמעותית את ההכנסה החודשית). לדוגמא יכלנו ללכת על רכב הרבה יותר גדול מ-I10 (התוספת בשביל סופרמיני הייתה כולה עוד 10K ש"ח שאם תחלק ל-3 שנים היא ממש זניחה) אבל מכיוון שהחלטנו שאנחנו נכנסים ל-3 שנים של הצטמצמות החלטנו לקחת את הרכב הכי חסכוני ומצד שני גם לא לוותר גם על הדרישות סף שלנו (ולכן נפסלו האלטו, ה-107, הפנדה וכו'). יכול להיות שאם לא היינו בוחרים ברכב כזה חסכוני לא היינו מצליחים לחסוך בכלל, מה שהיה גורם לכך שאחרי 3 שנים היינו צריכים לקחת שוב מימון כדי לרכוש את הרכב הכי קטן בהיצע (כאשר כרגע במצב הנוכחי לאחר ה-3 שנים נוכל לקנות רכב ללא מימון).

3) רשמתי בהודעה הקודמת בסוגריים בדיוק מה הסכום כולל אבל הנה הפירוט החודשי: החזר הלוואה 1500 ש"ח (לקחתי הלוואה במבצע דרך היבואן ללא ריבית), דלק 500 ש"ח, ביטוחים טיפולים ובלת"מים 500 ש"ח (יכול להיות שהיחס בין הדלק לביטוחים וטיפולים שונה, אבל אני מחשיב אותם ביחד כ-1K ש"ח סה"כ, למרות שבמציאות זה יוצא פחות ואני תמיד אוהב לקחת את המקרה הכי גרוע). אם אתה רוצה להוסיף גם ירידת ערך תוסיף 1K ש"ח לחודש (במציאות המצב שונה אבל שוב אני אדגיש שאני תמיד לוקח את המקרה הכי גרוע).

לכן רשמתי לבחור שאחזקה של רכב משפחתי מגיעה בקלות ל-2500 ש"ח מבלי שהכנסנו את הערך של המימון (1K ירידת ערך, 1K דלק ו-500 ש"ח ביטוחים, טיפולים ובלת"מים). ז"א שאם הבחור בונה על מימון של 1500 ש"ח יוצא לו הוצאות של כ-4K ש"ח בחודש על רכב משפחתי וקשה לי להאמין שזה רחוק ממה שהוא מוציא היום על הקופרה (ולכן אני מנסה לרמוז לו שישקול את צעדיו טוב טוב כי לא בטוח שהצעד שהוא מתכנן כ"כ כלכלי כמו שהוא מדמיין).

1. את נושא עמלת הפרעון המוקדם צריך לבדוק פרטנית לכל הלוואה לפי החוזה שנחתם. אישית אני מחזיר כעת הלוואה שנטלתי לרכישת רכב (הלוואה בנקאית צמודת פריים) בקצב הרבה יותר גדול מכפי שהוסכם בחוזה - בכל פעם שמצטבר לי סכום מתאים אני מחזיר עוד חבילה - ועד כה לא שילמתי שקל בודד כעמלת פרעון מוקדם.

2. אני מסכים אתך שהכל יחסי, ולחסוך 10% מההכנסה הפנויה הדי מצומצמת זה לא קל, מצד שני, אבסולוטית, 1000 ש"ח לחודש הא סכום די קטן. אני מאחל לכם להגיע ליום שבו יהיה עליכם לבצע את הקניה הגדולה ב"שילב" ואז תבין את העניין. אני מקוה שאתם חוסכים גם קצת דרך המשכורת (קרנות השתלמות , פנסיה וכו'). יש כרגע שרשור שגלש לנושא רכישת מקצוע, אתם כנראה על דרך המלך בעניין זה ואני מקוה, בשבילכם, שההישגים יתבטאו גם כלכלית.

3. אני רוצה להסביר לך את הטעות לך בחישוב עלות הרכב: לא כל מה שיוצא מחשבון הבנק הוא גם עלות הרכב. אמנם אתה מחזיר הלואה בסך 1500 ש"ח בחודש, אבל למעשה מרביתם נותרים אצלך כרכוש ניתן למימוש (רכב). לכן הסכום הנכון לחישוב עלות הרכב הוא הריבית+ירידת הערך, שהוא ההוצאה האמיתית שלא תחזור לידיך, והיא הרבה פחות מ-1500 ש"ח בחודש. מעבר לכך - אתה טוען שקיבלת מימון "ללא ריבית", למעשה סביר שאיבדת את "הנחת המזומן", וסכום זה הוא עלות המימון שלך, חלק אותו על פני תקופת אחזקת הרכב ותקבל את עלות המימון החודשית האמיתית. בצורה יותר פשוטה אפשר להסתכל על עלות המימון כ"מחיר רכישה פחות מחיר מכירה" ואז אפשר לעשות חישובים תקופתיים, וכמובן להוסיף את הריבית, אם משולמת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...