Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5682 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני לא מבין פה נקודה מהותית.

אם אתה מוכן לקחת הלוואה חדשה ל5 שנים, אז מדוע לא לפרוס את ההלוואה הקיימת ולהוריד את הסכום החודשי למתחת ל1000 ש"ח?

 

אם אפרוס את ההלוואה הקיימת אני עדיין עם רכב בן שנתיים שיקר לי מידי לאחזקה.

אם אחליף לרכב זול וקל יותר לאחזקה אני חוסך יותר גם בזה וגם בהחזר ההלוואה.

  • תגובות 107
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מוכר ? :shock:

 

וברצינות עכשיו,

אני רכשתי את הראב 4 שלי לאחר שנה של התבלטויות בין להישאר עם רכב ליסינג או לקנות חדש מהחברה או לקנות משומש בן שנתיים שלוש.

לבסוף לאור כל החישובים גיליתי שבנסועה השנתית הנמוכה שלי ליסינג לא משתלם לי.

על רכב בליסינג מימוני אני אשלם פחות אבל אסע ברכב "חדש מהניילונים" [ויש רבים שמוסיפים "עם אחריות יצרן ושקט 3 שנים"].

על קניית רכב חדש עם מבצעי מימון מהבנק אני אשלם עוד פחות.

אבל בסוף בחרתי ברכישת רכב משומש בן שנתיים שספג ירידת ערך רצינית לאחר השנתיים הראשונות [אני עדיין ריאלי ומבין שהוא ימשיך לרדת אבל את רוב הירידה הרצינית הוא כבר עשה].

לקחתי הלוואה מהבנק שפרסתי ל 3 שנים בריבית של פריים מינוס חצי.

ולאחר השוואה אל מול הליסינג, של ההוצעות הכוללות ירידת ערך, דלק, ביטוח, טיפולים וכל מה שנשאר, יצאתי ברווח קטן אל מול הליסינג,

לאחר שחישבתי שגם אם יצא לי יקר יותר ב 1000 ש"ח הוצאה כל חודש שווה לי כי הרכב נשאר לאחר תקופה של 3 שנים שלי,

החלטתי לקנות.

בכוונה החלטתי לקחת הלוואה לשלוש שנים כי זה בעצם מה שהיה קורה אם הייתי נשאר עם הליסינג.

ובפועל אני נהנה יותר בסופי שבוע. [באמצע שבוע האישה נוסעת על הרכב].

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

תסתכל על מחיר השוק ביד 2 לא מחיר המחירון אלא בכמה אחרים מוכרים .

היום אין חיה כזאת שתשלם מעל למחירון .

ב100K המון אופציות נפתחות אם האוטו כזה שמור אני חושב שתרד ל90-88 ותמכור במהירות

Seat Ibiza Cupra 07:twisted:

פורסם

לפותח השרשור - עכשיו נפל לי האסימון - אתה רוצה למכור את הרכב כי האחריות נגמרת או נגמרה.

לפי מה שידוע לי הרכבים הללו לא יקרים במיוחד לתחזוקה, אתה לא חייב לתדלק 95 ועם ביטוח אפשר להסתדר אם מבצעים סקר שוק כמו שצריך. אני לא חושב שאחזקת קורולה 2010 (למשל) תעלה לך פחות כסף ברמה כזו שמצדיקה החלפה.

 

אייל, אני ממש לא מסכים אתך. לקחת מימון עד 50% מערך הרכב הוא דבר הגיוני ולפעמים גם כלכלי (תלוי בסוג המימון, היום יש מבצעי מימון אצל היבואנים ללא ריבית). במימון של עד 50% אתה יכול בכל רגע נתון למכור את הרכב ועדיין תשאר עם מספיק כסף ביד (מה שלא בטוח שיקרה אם לקחת 80%-75% מימון, ה-20%-25% מקדמה ששמת נבלעים בקלות בשנה הראשונה בירידת ערך, כלומר במידה והחלטת למכור את הרכב בשנה הראשונה אתה נשאר קירח מכאן ומכאן).

 

מה כלכלי בדיוק בקניית רכב? ומה כלכלי בלקיחת הלוואה על פריט שמאבד מערכו מהר יחסית ?

זה לא שאתה קונה דירה ורוב הסיכויים שהיא שומרת על הערך ואפילו ערכה עולה.

למה שמישהו יחנוק את עצמו ברמה כזו בשביל רכב חדש עם כל הקטע של לחשוב עם הלב ולא עם הראש.

(גם אני למשל הלכתי עם הלב ולא התפשרתי על כלום מלבד השנתון, הייתי יכול באותה מידה לקחת את אותו הסכום ולקנות איביזה FR חדשה מהחברה או סתם משפחתומטית )

 

הבן אדם הפסיד 40-50K בשנתיים מאז שקנה את הרכב וזה לא סופי כי עוד לא ברור בכמה ימכור את הרכב וגם חי בדוחק יחסית (להערכתי) כי הרכב הזה היווה משקולת כבדה מדי.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
לפותח השרשור - עכשיו נפל לי האסימון - אתה רוצה למכור את הרכב כי האחריות נגמרת או נגמרה.

לפי מה שידוע לי הרכבים הללו לא יקרים במיוחד לתחזוקה, אתה לא חייב לתדלק 95 ועם ביטוח אפשר להסתדר אם מבצעים סקר שוק כמו שצריך. אני לא חושב שאחזקת קורולה 2010 (למשל) תעלה לך פחות כסף ברמה כזו שמצדיקה החלפה.

 

אתה טועה ובגדול. ממש לא מוכר בגלל האחריות,

כמו שכבר אמרתי לאחרונה עברתי לגור עם החברה ומה לעשות שההוצאות החודשיות גדלו בהרבה.

אני די בטוח שאתה גר בבית עם ההורים אם אתה לא יכול להבין את הנקודה הזאת.

לגבי עלויות, נכון, להחזיק קופרה זה לא בשמיים אבל אין לי צורך ברכב שכזה כרגע.

האגרה השנתית, הדלק, הטיפולים והביטוח יקרים משמעותית מרכבי מיני אחרים שעליהם חשבתי.

איך שלא תהפוך את זה - זה חסכון משמעותי.

 

הבן אדם הפסיד 40-50K בשנתיים מאז שקנה את הרכב וזה לא סופי כי עוד לא ברור בכמה ימכור את הרכב וגם חי בדוחק יחסית (להערכתי) כי הרכב הזה היווה משקולת כבדה מדי.

 

ממש לא חייתי בדוחק, כשגרתי עם ההורים אפילו חייתי חיי מותרות.

מסעדות, יציאות כל סופ"ש, בגדים וקניות בכמויות ועוד הייתי חוסך.

לצערי ולשמחתי הסטטוס בחיים שלי השתנה ומצריך התאמות,

מפה ועד להגיד חייתי בדוחק הדרך ארוכה.

פורסם

אוקי, אז לא דייקתי.

 

עדיין, כשיש לך משקולת בהוצאות החודשיות מדי חודש, אתה לא חי כפי שהיית חי אם לא היתה. זו הכוונה לדוחק.

התכוונתי לעכשיו ולא למה שהיה כשגרת עם ההורים.

 

בכל מקרה, זה כבר נהיה חטטנות, אני לא חושב שמן הראוי להכנס לך לכיס.

 

אני רק רוצה לומר שבכל הגולפים שהיו לי , כלומר 1.6 וGTI דור 4 , והGTI MK5 אין שום הבדל בעלויות הטיפולים.

אותם שמנים, אותן עלויות של פילטרים, אותה עלות עבודה - לא משהו שאיננו שגרתי לכל רכב קומפקטי אחר.

אז כמה זה כבר יכול להיות שונה בקופרה.

 

הקפיצה הגדולה בביטוח המקיף ובאגרה השנתית שבGTI הזו עולים לי פי 2 מהקודמת (רכב קבוצה 6) , אבל כל השאר - SAME SAME.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אייל, לא כדאי לך להכליל כי יש מבצעים מעניינים לפעמים בסוכנויות כגון טרייד אין במחירון, מימון ללא ריבית וכו'. מבצעים אלה עוזרים לך להקל את כל הסיוט הזה של מכירת רכב, מציאת רכב ראוי לקניה ואחזקה של רכב. ולכל אלו שטוענים שמפסידים את ההנחת מזומן, אז נכון שאני אומנם קניתי את הרכב שלי במחירון אבל גם קבלתי מחירון על הרכב שעשיתי עליו טרייד אין, משהו שקשה לי להאמין שהייתי מקבל בחוץ.

אני מסכים שהירידת ערך של רכב חדש היא גדולה יותר מההוצאות אחזקה של רכב בן 3-5 שנים אבל צריך לקחת בחשבון שהיום למצוא רכב כזה שטופל במוסך מורשה, יד פרטית, לא נסע לפחות 100K ק"מ, ללא תאונות וכו' זו פשוט משימה בלתי אפשרית.

 

לגבי המימון, שים לב שאני מדבר פה על מקרים של אנשים שמודעים למצבם הכלכלי ומרוויחים משכורת מכובדת ולא בחור צעיר שבקושי מגרד את ה-5K ש"ח והולך וקונה רכב ב-150K ש"ח כאשר אין לו ביד אפילו 50% מערך הרכב.

חבר שלי עכשיו מחפש לקנות רכב ב-30K ש"ח וכבר מעל לחודש לא מוצא שום דבר נורמלי לקנות, הכל פשוט או יקר מדיי או במצב נוראי. אני ייעצתי לו לקחת מימון של 30K ש"ח ולקנות אלטו חדשה. לבסוף הוא ירד מזה כי עתידו הכלכלי לא ידוע ולא כדאי שיכנס להתחייבויות ארוכות טווח.

בקיצור, מי שיודע לנהל את עצמו נכון מבחינה כלכלית יצליח להתמודד גם עם מימון. עובדה שאנחנו זוג צעיר, עם רכב חדש, מכניסים ביחד פחות מהשכר הממוצע במשק ועדיין מצליחים לחסוך לפחות 10K ש"ח בשנה, מה שאומר שבעוד שנה וחצי כשנחליף את הרכב יהיה לנו כמעט את כל הכסף להוציא שוב רכב חדש מהחברה (או שוב לקחת מימון של 30K-50K ש"ח ולהתפנק פעם בחיים באיזה רכב טיפה יותר מרווח/מפנק/ג'יפ/ספורטיבי וכו').

 

לבחור עם הקופרה, כדאי שתקח את עצמך בידיים ותתחיל לשבת עם מחשבון וטבלאות אקסל מכיוון שאתה שוב תכניס את עצמך לבור ללא תחתית (אני לא רוצה להיות בוטה מדיי אבל אתה אומר פה הרבה שטויות).

א) אחזקה של רכב משפחתי אולי תחסוך לך 10-15% ממה שאתה משלם עכשיו. אני משלם על I10 הוצאות של כ-2500 ש"ח (כולל מימון, טיפולים ביטוח ודלק, לא כולל ירידת ערך) ואני ממש לא נהג חדש ונוסע מעט מאוד בשנה (פחות מ-10K ק"מ). אז עם רכב משפחתי אפשר בקלות להגיע גם ל-3500 ש"ח בחודש.

ב) אף בנק לא יתן לך 60K ש"ח בלי ריבית.

ג) אני ממליץ לך לעשות חישוב ולפרסם פה כמה כסף הפסדת על התענוג של הקופרה, אולי כשאתה תשמע את המספרים תבין את גודל הטעות. כשאני רושם כמה כסף הפסדת על הקופרה אני מתכוון לריבית ששלמת עד עכשיו על המימון + קנס יציאה מוקדמת מהמימון הקיים (אני מקווה שאתה מודע לעובדה שהבנק שלך לא פראייר והוא יגבה ממך בכל מקרה את הריבית שהיית צריך לשלם לו ב-3 שנים הקרובות) + ירידת ערך של האוטו (נניח לצורך העניין שתצליח למכור את האוטו ללא בעיות ב-10% מתחת למחירון). אני מאמין שהסכום הוא בין 60K-70K ש"ח שזה אומר שבשנתיים הפסדת כמעט חצי מערך הרכב.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

במקרה של האלטו זה אכן מתאים מכיוון שכיום ניתן לקבל על הרכב הזה מימון עם 0 אחוז ריבית.

גם אני המלצתי המלצה דומה לסטודנטית ששבעה צרות צרורות מהקורסה הגרוטאה שלה (מודל 99) שאין משהו שלא התקלקל בה מספר פעמים ושבקושי הצליחה להפטר ממנה.

האם הייתי ממליץ לחובב רכב ספורטיבי לקחת אלטו במקום ספורטיבית משומשת בת כמה שנים ? התשובה היא לא.

 

 

למצוא רכב ספורטיבי עם נתונים טובים זו משימה כמעט בלתי אפשרית, תאמין לי - אני מבין בזה.

אבל אנחנו לא מדברים כאן על רכב ספורטיבי וכשלא מדובר ברכב ספורטיבי זה לא כזה סרט למצוא אחד במצב טוב תקן אותי אם אני טועה אבל אתה נוהג כיום בi10 לא?

[איך אפשר מקליאו ספורט ליפול לi10 , רק אתה יודע :)]

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אולי הרבה חברי פורום לא יאהבו את מה שאני הולך להגיד אבל כמו שאומרים בצרפתית סל אה וי (אלה החיים)

 

- תמחק את המודעות מיד 2 ווין ווין תעשה חדשות ואל תעיז לכתוב הרכב שופר בזה או שופר בזה (ישראלים אוהבים חדש מהקופסא ולא משהו שהתעסקו איתו )

תכתוב - הרכב מקורי כמו ביום שיצא מהמפעל ובמצב דנדש

 

- תעשה יפוי כוח לאמא או לאחות או לכל אישה או בחורה שאתה סומך עליה , ובמודעות אם זה באינטרנט או על חלון הרכב איש קשר אתה כותב שם של בחורה , ואני מבטיח לך אם תעשה את מה שאמרתי אתה תראה איך האוטו הזה ימכר גם 99 אלף

 

כמובן שביום המכירה תילך עם אחותך ותנסו למצוא תירוץ מדוע הרישיון רכב על שמך ולא על שמה

(מס הכנסה, הרישיון עליך כי לא רציתם שהאוטו יהיה רשום על שמה לדוגמה )

 

 

ברגע שאנחנו רואים שבחורה נהגה באוטו אנחנו נרגעים , ואם שואלים איך הגיוני שבחורה נוסעת בקופרה אתה עונה להם שהיא אהבה את הצבע (תשובה הכי מטומטמת הכי תמימה ומראה שאתה הכי עשיר שיש ולא לחוץ למכור בגלל חובות , בהצלחה )

פורסם
אולי הרבה חברי פורום לא יאהבו את מה שאני הולך להגיד אבל כמו שאומרים בצרפתית סל אה וי (אלה החיים)

 

- תמחק את המודעות מיד 2 ווין ווין תעשה חדשות ואל תעיז לכתוב הרכב שופר בזה או שופר בזה (ישראלים אוהבים חדש מהקופסא ולא משהו שהתעסקו איתו )

תכתוב - הרכב מקורי כמו ביום שיצא מהמפעל ובמצב דנדש

 

- תעשה יפוי כוח לאמא או לאחות או לכל אישה או בחורה שאתה סומך עליה , ובמודעות אם זה באינטרנט או על חלון הרכב איש קשר אתה כותב שם של בחורה , ואני מבטיח לך אם תעשה את מה שאמרתי אתה תראה איך האוטו הזה ימכר גם 99 אלף

 

כמובן שביום המכירה תילך עם אחותך ותנסו למצוא תירוץ מדוע הרישיון רכב על שמך ולא על שמה

(מס הכנסה, הרישיון עליך כי לא רציתם שהאוטו יהיה רשום על שמה לדוגמה )

 

 

ברגע שאנחנו רואים שבחורה נהגה באוטו אנחנו נרגעים , ואם שואלים איך הגיוני שבחורה נוסעת בקופרה אתה עונה להם שהיא אהבה את הצבע (תשובה הכי מטומטמת הכי תמימה ומראה שאתה הכי עשיר שיש ולא לחוץ למכור בגלל חובות , בהצלחה )

 

הכי נוח לחשוב שכולם עפר לרגליך , זה כבר לא עובד ככה .

פורסם

איך אפשר לקנות רכב ספורטיבי מאישה? ועוד עם טורבו? הרי צריך לשמור קצת על האוטו. הסטיגמה אומרת שנשים לא נוהגות טובות.

אני אישית מרשה לאישתי לנהוג במקרים קיצוניים בלבד, שאר הזמן שתנהג במזדה ותעשה בה מה שהיא רוצה.

 

אייל אתה גר עם הורים?! :shock:

 

CUPRA איש יקר, תאמין לי שאפשר להשכיר דירה עם חברה וגם להחזיק רכב ואפילו לחיות על 5-6K בחודש (על הכל) ואפילו להחליף רכב כל שנתיים. צריך רק לדעת לספור את הכסף שיש , לתכנן תקציב חודשי וכמוון להוציא כסף בהתאם ליכולות כלכליות.

כשהייתי סטודנט אז הלכתי פחות לבלות, הלכתי רוב הזמן ברגל או אופניים , רק שיחות נחוצות בנייד (בלי אינטרנט סלולרי ומכשיר ישן) וקצת לחסוך מים חשמל וכוי.

פורסם

נאמר פה כבר, אבל לא נתנו דגש:

 

1. רכב שחור

2. חלונות שחורים

3. החלפת ג'אנטים

4. שיפורים כאלו ואחרים.

 

כל הדברים נותנים הרגשה של בעלים שניצל את הרכב לצד הרע :)

אם אני אקח אותי, לדוגמא, כאשר אני אחפש רכב ספורטיבי, אני אחפש רק רכב מקורי עד הבורג האחרון, במיוחד אם הוא בן כמה שנים.

 

אולי זו החלטה קצת נועזת, אבל לא הייתי מפרסם שהרכב משופר, אלא רק אומר זאת בטלפון למתעניין הפוטנציאלי.

אומנם שיפורים נשמעים כדבר חיובי, אבל אני מאמין שפה זה שלילי, אבל זו רק דעתי.

 

לגבי פרסום באינטרנט - אתה יכול למחוק את כל המודעות מכל החורים. בסופו של דבר, כולם מסתכלים ב-YAD2, לאתר יש מונופול עצום בקטע הזה.

 

מאחל לך הצלחה.

פורסם

-cupra-

תהיה חזק.

 

לפני חודש הצלחתי לבסוף למכור את הרכב ה'ישן' שלי.

איביזה FR 2008 עם 30K ק"מ.

המחירון עמד על 101K יד 2 ו-98K לוי יצחק.

 

לא מדוחק ולא מבעיות כלכליות נאלצתי להוריד את המחיר דראסטית ע"מ למכור את הרכב,

אלא, רכשתי לעצמי קופרה 2010 חדשה מהחברה (לא לקחתי מימון - לא על הFR ולא על הקופרה החדשה).

 

משהגיעה לידי הקופרה החדשה היו עתה בידי שתי מכוניות,

ביטוח, רישוי, ירידת ערך ומה לא גרמו לי למכור את הרכב במחיר רצפה...

 

לחוץ בכסף לא הייתי אבל ללא כל קשר למצב כלכלי זה נראה לי אבסורד להחזיק שני רכבים בו זמנית...

 

פרסמתי את הרכב ביד 2, וין וין, פוקוס ומודעה על הרכב שחנה ברחוב ראשי...

כמו שצוין פה בת'רד, גם אלי התקשרו מעט מאוד אנשים! ואלה שכן התקשרו - שאלו אותי שאלות כמו:

 

זה אוטומט נכון?

מה זה טורבו?

ועוד...

 

כמוצא אחרון החלטתי לפנות לאוטודיל...

משהיצעו על הרכב 85K החלטתי למכור את הרכב במחיר הזה בדיוק לאדם פרטי...

למה לתת לאוטודיל להנות מעסקה כזאת!? כדי שימכרו אחר כך את הרכב לאדם פרטי ב-95?!!?

אז פרסמתי 87K בלוחות ומכרתי ב-84K... (כן, העדפתי להפסיד אלף שקל ולא למכור לאוטודיל הגנבים...).

 

אין מה לעשות, FR וקופרות בשנתון 2008 עדיין מאוד מאוד יקרות ופשוט לא משתלם לקנות במעל 90K רכב יד שנייה כאפשר עם מימון לרכוש חדשה...

 

אז ידידי,

תהיה חזק.

תרד במחיר, אבל אל תהיה נואש.

בסוף הרכב ימכר...

בהצלחה !

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)


×
×
  • תוכן חדש...