Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 2 החדשה מיוצרת בתאילנד, אומר משהו?


D1winner
שימו לב! השרשור הזה בן 4968 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פרארי היא לא טויוטה.

לא מדובר בתהליכי ייצור דומים.

 

נראה לי שאתה בכלל לא מודע לחוסר הגמישות הטוטאלי שיצרן רכב מתקדם מסוגל לכפות על מפעל הרכבה. וכן, הרכבה היא המילה הנכונה, כי במפעל להרכבת מכוניות רק מרכיבים חלקים מוכנים.

 

מצטער, אני עדיין לא משוכנע.

גם בארץ רק (מפרקים) ומרכיבים רכיבים מוכנים (איתוראן וכו'...) וראינו אילו צרות אלו עושים מפלסטיקים עקומים ומקרקשים ועד תקלות חשמליות הזויות.

 

אתה ממעיטים בערך הפועל הקטן שלדעתי כן משפיע בסופו של דבר על המערכת כולה בדיוק כמו המשפט הרוסי שמספר איך מפסידים במלחמה בגלל סוס אחד שנפלה לו הפרסה ואני יכול לתת גם דוגמאות מגעילות נוסח גרמניה הנאצית ומשפט קצת פחות נעים: יהודי אחד במקום אחד = הצלחה גדולה, הרבה יהודים באותו מקום = בלגן גדול, גרמנים כנראה ההיפך.

 

שום סלחו לי על ההכללות המטורפות שאני עושה כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ובאותה נשימה, לא אטוס במטוס בואינג "שהורכב/תוכנן" בארץ!

 

נשרים וכפירים דווקא החזיקו מעמד זמן מה... :wink:

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום סלחו לי על ההכללות המטורפות שאני עושה כאן.

 

למה שנסלח?

 

הניסיון מלמד שמפעלי הייצור היפנים מחוץ ליפן עובדים מצויין, חלקם יותר מעשור ושניים (למשל, ניסן בבריטניה, וכולנו יודעים על איכות ייצור הרכב בממלכה הגדולה).

ללמוד לפחד מדוגמאות לא רלוונטיות?!

בשביל מה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, אני עדיין לא משוכנע.

גם בארץ רק (מפרקים) ומרכיבים רכיבים מוכנים (איתוראן וכו'...) וראינו אילו צרות אלו עושים מפלסטיקים עקומים ומקרקשים ועד תקלות חשמליות הזויות.

 

זה בדיוק ההבדל - בארץ מרכיבים תוספות, לא מדובר בפס ייצור בפיקוח טויוטה או פולקסוואגן.

 

אני גם לא מבין את הזלזול בתוצרת הארץ. בתחומים רבים הייצור הישראלי עומד בכבוד מול ייצור גרמני או יפאני או אמריקאי. לאור הזלזול אני ממליץ לך להכנס לצום כיון שאת החלב והלחם שמוכרים במכולת ייצרו בארץ עם בקרת איכות ישראלית, וכהאשר אתה חולה אל תלך לבית החולים, כיון שלא מעט מהציוד הרפואי המתוחכם שבו מגיע ממפעלים בישראל, וכמובן להשאר בארץ ולא לצאת ממנה כיון שיש סיכוי טוב למצוא במטוס רכיבים ומכלולים מתוצרת ישראל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתה בכלל לא מודע לחוסר הגמישות הטוטאלי שיצרן רכב מתקדם מסוגל לכפות על מפעל הרכבה. וכן, הרכבה היא המילה הנכונה, כי במפעל להרכבת מכוניות רק מרכיבים חלקים מוכנים.

 

יש דבר שניקרא רוח המפקד.

נאמר שלפועל בבמפעל ההרכבה ניתקע בורג שהרכבתו מסובכת, האם הפועל ילחץ על הכפתור האדום שמשבית את הפס או יעדיף להתעלם? האם מנהלי העבודה שבפס יגיבו בחיוב ללחיצה או שינזפו בפועל?

האווירה הארגונית עלולה לשנות את ההתנהגות של אותו פועל קטן וכפועל יצא מכך - גם את איכות הרכב שהמפעל מרכיב.

 

תרצה לטעון שההתנהגות ורוח המפקד בכל אחד ממפעלי ההרכבה זהה - ואגיד לך שיתכן ואתה צודק, רק מה - לא השתכנעתי שאכן כך הדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרצה לטעון שההתנהגות ורוח המפקד בכל אחד ממפעלי ההרכבה זהה - ואגיד לך שיתכן ואתה צודק, רק מה - לא השתכנעתי שאכן כך הדבר.

 

כאמור, הניסיון המצטבר של יצרניות הרכב היפניות עם ייצור מחוץ ליפן, מארה"ב, דרך אנגליה טורקיה ועוד... מוכיח שהתיאוריה שלך בדבר "רוח המפקד" לא מחזיקה מים. הם יודעים להביא את הסטנדרטים והשיטות איתם.

 

עובדה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאילנד מפעלי ענק ששם מייצרים מכוניות" יפניות" לכל האזור טויוטה והונדה הם השולטות בשוק המקומי למרות המחירים היחסית גבוההים של המכוניות אחוזי המיסוי כמו בארץ.

(דווקא ראיתי 205 אדומה בפטאיה זה היה מצחיק קצת ). הבעיה היחידה שאני רואה במכוניות התאיות שמיוצרות לשוק המקומי זה העדרות של כל מערכות הבטיחות חוץ מחגורה אין במכוניות האלו כלום, כנראה שלא ממש אכפת להם לא בטויוטות לא בהונדה סיטי לא בטנדרים, פשוט אין וגם הגימור הפנימי לרוב די פשוט וזול. אני מקווה שאת המאזדה 2 לא יביאו יחפה.

מה שכן מעניין שלמרות שיש מפעל מאזדה-פורד אין כמעט מאזדות או פורדים בתאילנד, כנראה שהייצור הולך מחוץ למדינה.

כך שאין חשש מאיכות לא טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שציינו לפני איכות ההרכבה לא נוטה לשינוי בגלל שוני במדינת ההרכבה,

רוב המפעלים מבצעים את רוב העבודה בצורה אוטומאטית וממוכנת.

 

למעשה, באופן בו מייצרים היום רכב מודרני, הייצור בלתי תלוי במנטליות העממית של פועל כזה או אחר.

 

מחזק את דברי עופר, על אחת כמה וכמה שייצור מכונית היום מתבצע באוטומציה כמעט מוחלטת כך שלארץ המוצא באמת אין משמעות מיוחדת.

 

אפילו במפעלים שונים של אותה טויוטה מחוץ ליפן, רמות אוטומציה משתנה באופן דרסטי. למשל במפעל בצ'כיה, כזכור לי, לפני כמה שנים מידת האוטומציה בריתוך היתה באיזור 80%, ואילו במפעל בטורקיה, באיזור רבע. בכל רכב יש אלפי נקודות ריתוך, ושלושת רבעי מהם נעשו ע"י חברה טורקים צעירים (או זקנים) בקורולות שנמכרו בארץ בעשור הזה. הם רק תיכננו לעבור לפס ייצור יותר מתקדם לקראת סוף העשור. (במספרים נתקלתי פעם באיזה מעמר בניהול, אפשר למצוא שוב במידת הצורך, טל"ח, בע"מ). וריתוך זה עוד פעולה שיחסית ניתנת לאוטומטיזציה! עם הרכבת חלק מהמכלולים ואבזור פנים המצב יותר קשה.

 

גם בכל פעם שחברה פותחת מפעל או פס ייצור חדש בארץ זרה (בד"כ ע"י רכישת מפעלים קיימים והסבתן), לוקח זמן עד שהעובדים ומנהלים צוברים נסיון. את חלק ניכר מהרכבים שמיוצרים בזמן "בית ספר" הזה לא באמת מעבירים לגריטה, מתקנים את מה שאפשר ומוכרים. כוח עבודה זר בחברה יפנית מעלה גם את בעיית השפה (תיעוד) והתנגשות תרבויות ארגוניות. צריך לעבוד בחברה בינלאומית כדי לחוות את זה.

 

אז נכון, בעיות האלה נפתרות (או לפחות משתפרות) תוך כמה שנים. אבל זה לא עוזר למי שרכש את האוטו מבציר "לא נכון".

 

וכן, הייתה לי מכונית טורקייה של יצרנית יפנית. התוצאה בהתאם. :wink:

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו במפעלים שונים של אותה טויוטה מחוץ ליפן, רמות אוטומציה משתנה באופן דרסטי. למשל במפעל בצ'כיה, כזכור לי, לפני כמה שנים מידת האוטומציה בריתוך היתה באיזור 80%, ואילו במפעל בטורקיה, באיזור רבע.

 

כמו שכתבתי:

 

יכול להיות שטויוטה החליטו, במודע, לייצר באיכות נמוכה יותר במפעל שלהם בתאילנד, אבל זה לא קשור למקומיים והכישורים שלהם.

 

העובדה היא, גם מדבריך (אם הם נכונים), שאין קשר בין מקום הייצור לאיכות הייצור. זמן "בית ספר" יש בכל מפעל חדש, רק שהיפנים מנהלים אותו יותר טוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאין קשר בין מקום הייצור לאיכות הייצור.

לדעתי, לא נכון לאמר ש-"אין קשר למקום הייצור". יש, רק שהקשר הוא יותר נסיבתי ועלול להשתנות עם הזמן. לכן אני בספק שניתן לטעון טענות גורפות בנושא.

 

הפלסטיקים ביפנית-טורקית שלי באמצע העשור התפרקו לא כי הטורקים באופן גנטי לא מסוגלים להרכיב אוטו בצורה טובה. ולא כי מסיבות כלכליות/פוליטיות כלשהן לא ניתן להקים בטורקיה פס ייצור זהה לאחד שביפן. (רמז: הדגש הוא על זה שהפלסטיקים התחילו להתפרק בשנה הראשונה :wink: )

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, הניסיון המצטבר של יצרניות הרכב היפניות עם ייצור מחוץ ליפן, מארה"ב, דרך אנגליה טורקיה ועוד... מוכיח שהתיאוריה שלך בדבר "רוח המפקד" לא מחזיקה מים. הם יודעים להביא את הסטנדרטים והשיטות איתם.

 

עובדה.

 

את האמירות הנחרצות אני מעדיף להשאיר לך ולהשאיר אצלי יותר סימני שאלה ופחות סימני קריאה.

 

אחרי כל שכל ההנדסה המשובחת הסתימה ונותר "רק" להרכיב את הרכב, אז הפועל הזוטר, הלא משכיל ובלא מעט מיקרים גם הלא מיומן - הוא שיקבע מה תהיה איכות הרכב הסופית.

מנהל העבודה שקצת התקדם ממעמד של פועל למעמד של אחד שאחראי על כמה תחנות הרכבה, יהיה זה שישפיע לא מעט על האיכות באותן תחנות, אם ירצה "להוכיח את עצמו" ולהראות שאצלו הכל מתוקתק ושהפס לא נעצר בתחנות שלו אף פעם, אז הפס באמת לא יעצר אף פעם - ולא בשל איכות ההרכבה המשובחת שבאותן תחנות.

אז האלמנט יקבלו אלו שנפלו בחלקם כל אותם "בונבוניירות" מעשה ידיו להתפאר של אנאלפבית שעלה לגדולה.

 

אתה מוזמן להמשיך ולהאמין באוטומציה מלאה במפעלים, המציאות - מה לעשות - אפורה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאילנד מפעלי ענק ששם מייצרים מכוניות" יפניות" לכל האזור טויוטה והונדה הם השולטות בשוק המקומי למרות המחירים היחסית גבוההים של המכוניות אחוזי המיסוי כמו בארץ.

(דווקא ראיתי 205 אדומה בפטאיה זה היה מצחיק קצת ). הבעיה היחידה שאני רואה במכוניות התאיות שמיוצרות לשוק המקומי זה העדרות של כל מערכות הבטיחות חוץ מחגורה אין במכוניות האלו כלום, כנראה שלא ממש אכפת להם לא בטויוטות לא בהונדה סיטי לא בטנדרים, פשוט אין וגם הגימור הפנימי לרוב די פשוט וזול. אני מקווה שאת המאזדה 2 לא יביאו יחפה.

מה שכן מעניין שלמרות שיש מפעל מאזדה-פורד אין כמעט מאזדות או פורדים בתאילנד, כנראה שהייצור הולך מחוץ למדינה.

כך שאין חשש מאיכות לא טובה.

 

דוקא מאזדה 2 סדאן, פורד פוקוס, והטנדרים של מאזדה ופורד יצא לי לראות הרבה בתאילנד

בתאילנד יש פס ייצור לשוק המקומי ופס ייצור לייצוא, זכור לי בתאילנד שנסעתי בואן מסוג "טויוטה קומיוטר" (טויוטה הייאס בגרסה תיירותית שמיוצרת בתאילנד) שלא היה לו חימום במזגן אלא רק קירור והנהג הסביר לי שהמכוניות שמיוצרות לשוק המקומי הם בלי מזגן מחמם (כי אין צורך במדינה כמו תאילנד) ואין צורך בחגורות בטיחות במושב האחורי לפי החוק.

לעומת זאת כלי רכב שתאילנד מייצרת לייצוא או מייבאת יש בהם מזגן לחימום וחגורות בטיחות, נסעתי במרצדס בתאילנד והיו לה חגורות מאחורה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהל העבודה שקצת התקדם ממעמד של פועל למעמד של אחד שאחראי על כמה תחנות הרכבה, יהיה זה שישפיע לא מעט על האיכות באותן תחנות, אם ירצה "להוכיח את עצמו" ולהראות שאצלו הכל מתוקתק ושהפס לא נעצר בתחנות שלו אף פעם, אז הפס באמת לא יעצר אף פעם - ולא בשל איכות ההרכבה המשובחת שבאותן תחנות.

אתה מוזמן להמשיך ולהאמין באוטומציה מלאה במפעלים, המציאות - מה לעשות - אפורה יותר.

 

אני ממליץ בחום לקרוא על שיטות הייצור של תעשיית הרכב היפנית לפני שנמשיך בדיון, כי מה שתיארת זה סיפור יפה, אבל לא קשור.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4968 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...