Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 2 החדשה מיוצרת בתאילנד, אומר משהו?


D1winner
שימו לב! השרשור הזה בן 4968 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בקיצור, לארץ בא קיים פס הייצור של ההרכבתו הסופית של הרכב, אין שום משמעות.

 

אתה קצת נסחף. תחשוב מה היה קורה אם היו מרכיבים את המאזדה הזאת ב"מפעלי סמי ובניו" בישראל... היית קונה?

 

חברות שונות עובדות עם קבלנים שונים לפי חוזים שונים. בחברה שלי, כשהייצור עבר מארה"ב לסינגפור, הייתה עליה דרמטית באיכות הגימור וההרכבה. רעשים סטטיים שליוו אותנו במשך שנים נעלמו, כי מישהו במפעל שם לב שניתן לפתור את הבעיה ע"י הוספת סיכוך בכמה נקודות אסטרטגיות. כל בקרת האיכות עברה מהפכה, ואין מה להשוות את המוצרים שהורכבו ב"מטה" לפני שנה-שנתיים לאלה שיוצאים כיום מה"קבלן" במזרח הרחוק.

 

לעומת זאת, כל המוצרים שלנו שעברו מיקור חוץ מנתניה לסין סובלים מבעיות איכות חמורות, שפוגעות גם באמינות לטווח ארוך. הקבלן שם התחייב למחיר קבוע, ובמסגרתו הוא רשאי לעשות מניפולציות בסוגי החומרים בהם הוא משתמש, לעבוד עם ברגים ואומים ממתכת שונה וכד'. את ההבדלים ניתן לראות בעין לא מזויינת, המכונות שלנו הפכו להיות החיקויים הסיניים של עצמן. מכונה ישראלית תימכר כיום מיד שניה במחיר כפול מזה של מכונה סינית, ומדובר בלא מעט כסף.

 

אז כן, הכל יחסי, וגם במכונות המקוריות שהגיעו מנתניה יש ליקויים חמורים, הן לא תמיד עוברות תקינה אירופאית, הברגים באורך שונה, בד"כ יש 3 איפה שהיו צריכים להיות 4, ועדיין זה הרבה יותר טוב מהמוצר הסיני.

 

למען הסר ספק, כל המפעלים שלנו עובדים בשיטת "הייצור הרזה" (נשמע די דבילי בעברית, ת'אמת). זה לא מבטיח כלום. מי שרוצה לחסוך יחסוך, וימצא את הדרך לעשות זאת בצורה חוקית. בד"כ הלקוח הוא זה שישלם את המחיר לטווח ארוך.

 

אינני מכיר את המפעל של מאזדה בתאילנד, אבל ראינו כבר כמה דוגמאות למכוניות תאילנדיות בישראל. האיסוזו D1 והטויוטה ויגו היו בנויות היטב, למיטב ידיעתי. המיצובישי לאנסר של תחילת העשור הרגישה די זולה ולא איכותית, אם כי קשה לי לומר כמה מזה נבע מתכנון לקוי וכמה מהרכבה גרועה. בד"כ את הבעיות רואים גם כשהרכב חדש, לכן אני מאמין שביקור בסוכנות ונסיעת מבחן על הסדאן יתנו אינדיקציה ראשונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

החלקים מיוצרים ביפן ומטוסים להרכבה במפעל הכי מתקדם שיש היום לחברה בתאילנד

80% מהרכבת הרכב מתבצעת באמצעות רובוטים

אתה מוזמן לבחון את הרכב וחלקיו לבדיקת הטבעות/מדבקות "made in japan"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שציינו לפני איכות ההרכבה לא נוטה לשינוי בגלל שוני במדינת ההרכבה,

רוב המפעלים מבצעים את רוב העבודה בצורה אוטומאטית וממוכנת.

לפני שני עשורים במסגרת עבודתי בחברת הייטק יצא לי לעבוד באאודי שבגרמניה למשך חודש.

יצא לי לדבר ,לאכול ולבלות עם המהנדסים המקומיים ומחלקת בקרת האיכות שלהם.

כמות נקודות הביקורת על פסי הייצור פשוט לא תאמן ,אומנם לוקחים מדגמית חלק אחד לכמה אלפים אבל זה פשוט מדהים מה קורה במצב של חריגה,

לדוגמא אפרט על החלק שקיים באאודי A8 החלק שמחבר בין הטמבון לגוף הרכב נראה כגליל באורך של 40 ס"מ ומיוצר בתהליך של אקסטרוזיה החומר הוא תרכובת של אלומיניום ועוד חומרים שהם לא מוכנים לפרט,

כל פס הייצור של החלק המסכן הזה נדגם בצורה קבועה כל כמה אלפי חלקים אבל ברגע שמוצאים חריגה עוצרים את פסי הייצור של החלק.

כמות הגודל של פסי הייצור [של החלק המסכן הזה] פשוט גורמת לך להבין כמה כסף הם מפסידים על העצירה והתכה מחדש של כל החומר שיצא עד לאותו הרגע מהבדיקה הקודמת.

הבנתי שכשרוצים לחסוך מורידים את נקודות הביקורת ודוגמים פחות חלקים או דוגמים אחת למיליון חלקים.

 

מקווה ששפכתי אור על חלק מתהליך הייצור.

 

נ.ב. אם משהו מעוניין לראות את החלק המדובר הוא ממוקם אחר כבוד על שולחני לאחר בדיקת כשל ריסוק המדמה תאונה. [וכשל]

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Croc תוכל לומר לי איזה דגמים של מיצובישי הגיעו לארץ מתילאנד כנ"ל, גם לגבי הדגמים החדשים?

 

כל הטנדרים שיש לך היום בארץ חוץ מניסאן נבארה מגיעים מתאילנד.

מיצובישי צ'אמפ (לאנסר משנות ה-80) זה הדגם הראשון שהגיע לארץ מתאילנד.

עוד שיקול, לייצר במדינה מסויימת היא אופי השוק שלה.

 

בתאילנד מיוצרים רוב הטנדרים כי זה השוק הגדול שלהם, מהטיול האחרון שלי לתאילנד גיליתי שיש שם יותר טנדרים מאשר מכוניות פרטיות.

 

עוד שיקול לייצר במדינה אחרת זה כמות המכירות במדינה עצמה שמצדיקות עוד פס ייצור מאשר הוצאות הובלה, בתאילנד ניתן לראות הרבה מאזדה 2, הונדה ג'אז, הונדה סיטי (מעין גרסת סדאן לג'אז), הונדה CRV, טויוטה קורולה (כמעט כל המוניות שם), מיצובישי לנסר...ולכל המכוניות האלה ועוד כמה דגמים שנפוצים שם יש פס ייצור בתאילנד.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה קצת נסחף. תחשוב מה היה קורה אם היו מרכיבים את המאזדה הזאת ב"מפעלי סמי ובניו" בישראל... היית קונה?

 

אתה יודע מה הנוהל של פתיחת מפעל להרכבת רכב של יצרן רכב גלובאלי?

 

כמו שאמרתי, זה לא זיכיון והמפעל בתאילנד הוא לא קבלן ייצור של טויוטה, הוא מפעל של טויוטה בתאילנד. זה לא מיקור חוץ! יכול להיות שטויוטה החליטו, במודע, לייצר באיכות נמוכה יותר במפעל שלהם בתאילנד, אבל זה לא קשור למקומיים והכישורים שלהם.

 

לא לבלבל בין פסי ייצור ישנים שנמכרו למדינות עולם שלישי ו/או פסי ייצור יעודיים לעולם שלישי, לבין ייצור כלי רכב חדשים במדינה חדשה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם יודעים מה? אני ממש לא משוכנע שאין הבדלי איכות בין כלי הרכב.

 

ניתן לקבל את הטענה שבקרת האיכות על פס ההרכבה היא אחידה ולכן לא אמורים להיות הבדלי איכות בין פס הרכבה א' לבין פס הרכבה ב', אם כי גם הטיעון הזה נכתב בהסתייגות - יש הבדלים במנטליות של עמים, אם במקום פועל יפאני קפדן תשים ישראלי חפפניק, אז יכול להיות שבקרת האיכות תזהה את כשלי ההרכבה שלו ואולי גם לא - יתכן שבמודע יעדיפו להשאיר את פתרון הבעיה לסוכן המכירות המקומי.

 

אבל זו איננה הנקודה העיקרית, אינני בטוח שבכל פס ייצור משתמשים בדיוק באותם תתי מיכלולים. אם תתי המכלולים מיוצרים אצל ספק משנה מקומי לפי אותו מפרט של היצרן אז זה דבר אחד, אבל מה קורה כשתת המכלול מתוכנן רק להתממשק אל הרכב ואותו תת מכלול מיוצר לפי שרטוטים ומפרטים שונים אצל ספקי משנה שונים?

תגידו שזה לא יכול להיות - אז דווקא כן - בפולו הישנה שלנו, המפלג יוצר גם אצל 'מגנט מרלי' וגם אצל 'בוש' ומדובר היה במפלגים שונים לגמרי, שאת שניהם ניתן היה לחבר אל המנוע.

מתברר שהמפלגים מתוצרת מרלי לא החזיקו יותר מ- 20 א' ק"מ עד שנוצר חופש במיסב ציר המפלג, תופעה שלא ניתן היה למצוא במפלגים תוצרת 'בוש', משמע - לפיה הדוגמא הזו דווקא יש חשיבות למקום ייצור הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את דברי עופר, על אחת כמה וכמה שייצור מכונית היום מתבצע באוטומציה כמעט מוחלטת כך שלארץ המוצא באמת אין משמעות מיוחדת.

 

כראייה לכך, להורים שלי יש סיוויק 2008 (תוצרת טורקיה) ואיכות הפנים ללא רבב, אין קירקושי פלסטיקה או שאר הפתעות מעצבנות.

 

ברגע שחברה כמו הונדה (למשל) מקימה מפעל בחו"ל הוא חייב לעמוד בסטנדרטים המקובלים בחברה, היא לא נותנת זכיון ל"סמי ובניו" לפתוח מפעל, היא תבנה מפעל ואולי תשכור את שירותיו של סמי (או בניו,כן?..) להיות איזשהו בורג במפעל.

 

לרוב במפעלים האלה שיוקמו בחו"ל יישב גם מנהל כללי שהוא בכיר מהנהלת החברה (למשל בטויוטה תאילנד יישב מנהל מפעל יפני ולא תאילנדי).

 

דורקי, מה שכתבת לא בהכרח נכון, הרבה פעמים יצרן יעשה שימוש בחלקים שונים באותו רכב באותו פס ייצור.

הסיבות לכך רבות ושונות- זמני אספקה,זמינות במחסן וכו'.

 

כך למשל בשנות ה-90 יכולת לקנות פז'ו 106 ספורטיבית, חלקן הגיעו עם מערכת הזרקה של מגנט מרלי וחלק של בוש.

 

זו הסיבה לכך שכאשר יש ריקול למכונית הם נותנים תקופות מדוייקות של אספקת מכוניות, בהתאם לספק שנתן באותה תקופה את הרכיב הלקוי.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זו איננה הנקודה העיקרית, אינני בטוח שבכל פס ייצור משתמשים בדיוק באותם תתי מיכלולים. אם תתי המכלולים מיוצרים אצל ספק משנה מקומי לפי אותו מפרט של היצרן אז זה דבר אחד, אבל מה קורה כשתת המכלול מתוכנן רק להתממשק אל הרכב ואותו תת מכלול מיוצר לפי שרטוטים ומפרטים שונים אצל ספקי משנה שונים?

 

אתה צריך להבדיל בין חלפים גנריים (פלאגים למשל) למכלולים. מכלול, כולל חלקים נעים שמהווה חלק מתכנון הרכב, מיוצר בדיוק לתכנון, כאשר יצרן המכלול מהווה חלק אינטגרלי מתהליך התכנון (אצל יפנים, לפחות). כלומר, מכלול לא יכול להיות מתוכנן לי מפרטים שונים.

 

בכל מקרה, היפנים נכנסים לקרביים של ספקי המכלולים שלהם, ולא מקבלים מוצר מוגמר שיוצר לבקשת תכנון. זה חלק מסויים מאבטחת האיכות שלהם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורקי, מה שכתבת לא בהכרח נכון, הרבה פעמים יצרן יעשה שימוש בחלקים שונים באותו רכב באותו פס ייצור.

הסיבות לכך רבות ושונות- זמני אספקה,זמינות במחסן וכו'.

 

כך למשל בשנות ה-90 יכולת לקנות פז'ו 106 ספורטיבית, חלקן הגיעו עם מערכת הזרקה של מגנט מרלי וחלק של בוש.

 

אין ביננו שום מחלוקת, קרא שנית את שכתבתי.

 

הטיעון שלי שיתכן המקרה שבו יותקן ברכב רכיב שונה בתכלית שמתוכנן לפי תפקוד פונקציונאלי ויכולת התממשקות אל הרכב, לדוגמא - מימדים חיצונים, סוג הקונקטור (אם מדובר במחשב) וכיוצ"ב.

אם אותו הרכיב מורכב על בסיס מיקום הגיאוגרפי של פס ההרכבה ולא לפי זמינות חלפים - אז בהחלט שישנה חשיבות למקום ההרכבה של המכונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעייה עם התאילנדים.

חבר קרוב של המשפחה עוסק בייבוא מוצרי עור מתאילנד. הוא אומר שהתילאנדים הם עם חרוץ ומרובע - כל בעייה בפס הייצור עוצרים את העבודה וקוראים ל"בוס" מלמעלה.

לפיוניר יש כמה מפעלים בתאילנד ואני חושב ששם האיכות והאמינות שלהם הולך לפניהם.

לטויוטה יש מפעלי ענק בתאילנד, אני חושב שמספיק להיות 5 דקות בבנגקוק כדי להבין את יחס רכבי טויוטה בהשוואה ליתר הרכבים שנעים בכביש. אם הם לא היו אמינים לא היו רואים אותן בכמות הזאת.

 

בקיצור - אין שום בעייה עם רכבים המגיעים מתאילנד, זה טיפשי לפסול רכב בשל ארץ המוצא שלו.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום חשיבות לארץ הייצור של המכונית, כל עוד היא לא דגם שייצורו הופסק ע"י היצרן וממשיך הלאה כמכונית בסיסית וזולה לשוק המקומי.

היונדאי I10 ו I20 מיוצרות בהודו, שתאילנד נחשבת למעצמה מוטורית לידה, ואין שום הבדל באיכות בינן לבין היונדאי שמורכבות בדרום קוריאה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא תופס את הצד שטוען לחשיבות בארץ הייצור ולא דווקא בגלל שיש לי גולף גרמניה,

 

גם אני עבדתי בחברה הייטק ענקית, לא אזכיר את שמה אך לחברה סניפים רבים מסביב לעולם ומעל 300 אלף עובדים.

בגלל הגודל של החברה (צבא קטן) דאגו שיהיו נהלים שתופסים בצורה בינלאומית לאורכה ולרוחבה,

בכל זאת יכולת לראות את השוני בהתנהלות הישראלית, ההודית והאמריקאית שנובעת ממנטליות ותרבות שונה.

אם בארץ שולטת במידה מה תרבות החפיף, אלתור, פשרות באיכות, חשיבה לטווח קצר ועבודה בלחץ, אז האמריקאים חושבים בדיוק הפוך וההודים זה כמו הישראלים רק לא בלחץ. :)

 

לפני שיוצאים עליי פה, כמובן שאני מכליל וזה לא תופס על כולם.

 

עם כל הכבוד לפסי ייצור אוטומטיים, בכל זאת ישנם אנשים שמפעילים אותם ומפקחים עליהם וישנה המנטליות במפעל,

אני בטוח שהמנטליות הקפדנית שבמפעל הגרמני היא לא בדיוק אותה מנטליות במפעל ההודי.

 

ומי שחושב שלא כך,

שיענה לי בכנות האם נראה לו שעם כל הנהלים והסטנדרטים לייצור פרארי באיטליה,

אם זאת הייתה מעבירה את המפעל להודו/סין/טורקיה וכו'...

האם הרכב היה מיוצר באותה איכות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בארץ שולטת במידה מה תרבות החפיף, אלתור, פשרות באיכות, חשיבה לטווח קצר ועבודה בלחץ, אז האמריקאים חושבים בדיוק הפוך וההודים זה כמו הישראלים רק לא בלחץ. :)

לפני שיוצאים עליי פה, כמובן שאני מכליל וזה לא תופס על כולם.

עם כל הכבוד לפסי ייצור אוטומטיים, בכל זאת ישנם אנשים שמפעילים אותם ומפקחים עליהם וישנה המנטליות במפעל,

אני בטוח שהמנטליות הקפדנית שבמפעל הגרמני היא לא בדיוק אותה מנטליות במפעל ההודי.

ומי שחושב שלא כך,

שיענה לי בכנות האם נראה לו שעם כל הנהלים והסטנדרטים לייצור פרארי באיטליה,

אם זאת הייתה מעבירה את המפעל להודו/סין/טורקיה וכו'...

האם הרכב היה מיוצר באותה איכות?

פרארי הינה דוגמא גרועה מאחר ומדובר במכונית אקזוטית שמיוצרת במיספרים קטנים מאד, והמוצא האיטלקי הוא חלק מהקסם שלה.

במיפעלי הרכבה מודרניים מנוטרלת המנטליות בעזרת טכנולוגיה, שאמורה לטפל בבעייה הזו בדיוק.

ועוד הערה (והארה) - אל תזלזל בתוצרת הארץ.

בלא מעט מוצרים התוצרת הישראלית עומדת ברמה שווה עם מיטב החברות הבינלאומיות, לפחות מבחינת איכות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומי שחושב שלא כך,

שיענה לי בכנות האם נראה לו שעם כל הנהלים והסטנדרטים לייצור פרארי באיטליה,

אם זאת הייתה מעבירה את המפעל להודו/סין/טורקיה וכו'...

האם הרכב היה מיוצר באותה איכות?

 

פרארי היא לא טויוטה.

לא מדובר בתהליכי ייצור דומים.

 

נראה לי שאתה בכלל לא מודע לחוסר הגמישות הטוטאלי שיצרן רכב מתקדם מסוגל לכפות על מפעל הרכבה. וכן, הרכבה היא המילה הנכונה, כי במפעל להרכבת מכוניות רק מרכיבים חלקים מוכנים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרארי הינה דוגמא גרועה מאחר ומדובר במכונית אקזוטית שמיוצרת במיספרים קטנים מאד, והמוצא האיטלקי הוא חלק מהקסם שלה.

במיפעלי הרכבה מודרניים מנוטרלת המנטליות בעזרת טכנולוגיה, שאמורה לטפל בבעייה הזו בדיוק.

ועוד הערה (והארה) - אל תזלזל בתוצרת הארץ.

בלא מעט מוצרים התוצרת הישראלית עומדת ברמה שווה עם מיטב החברות הבינלאומיות, לפחות מבחינת איכות.

 

חן, אני האחרון שיזלזל בתוצרת הארץ ותמיד משתדל לקנות דווקא מוצרים שמיוצרים כאן על פני אלה שמיוצרים בחו"ל אפילו כשהמחיר גבוה יותר ובתנאי שהאיכות לא נופלת מאיכות המתחרים.

 

ובאותה נשימה, לא אטוס במטוס בואינג "שהורכב/תוכנן" בארץ!

 

מספיק לי לטוס ראשון לאחר טיפול במנוע בשביל אדרנלין גבוה יותר בדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4968 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...