Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6161 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

:roll:שלום

אני מחפש דרך כיצד לשפר את המזגן ברכב

ברשותי שברולט מליבו 79

לפני שנה החלפתי את המדחס למדחס חדש וגם את הרדיאטור החיצוני

המזגן אומנם מקרר ומגיע לטמ"פ של 4 מעלות אבל מפחינתי הוא לא מספיק

הסיבה היא שאני משווה אותו לכל רכב חדש של היום שבו גם כאשר הרכב עומד בשמש והוא רותח מחום אחרי הדלקת המזגן תוך 5 דקות כבר יש לך רכב קריר ונעים

ואילו אצלי כאשר הרכב רותם לוקח די הרבה זמן עד שהמזגן מוציא קור סביר ובמצב שהרכב לא רותם אז הוא מקרר נהדר

אבל שוב רק כאשר כל הפתחים פונים לפנים אני מרגיש את הקור הרכב לא מתקרר מהר.

ולא זה לא נושא של גז כי הנושא הזה נבדק.

לוקח לו לפחות שעה בשביל להגיע למצב שהוא מקרר את החלל של הרכב

וכאשר יש אנשים ברכב אז בכלל המצב על הפנים כי כידוע אנשים אוכלים את האוויר

הבעיה השניה היא בכדי לקרר טוב הרכב צריך לעבוד בסל"ד של 15 עד 20 אלף לפחות אחרת במצב של סרק הוא ממש לא עושה כלום

שוב ברכבים החדשים ולא משנה עם יצא לי לנסוע בפורד פוקוס או מזדה 3 אחרי כמה דקות הרכב המזגן מקרר טוב

גם בסבובי סרק בזמן שאתה עומד בפקק והכי חשוב הוא מצליח די מהר לקרר את החלל של הרכב ככה שגם במושבים מאחור מורגש הקור.

 

ולכן השאלה שלי נגיד שאני היום הולך ומחליף את כל המערכת למערכת חדשה וזה אומר גם לגז החדש כי אצלי יש עדיין R12

אני יקבל ביצועים כמו של רכב חדש ?

או שיש איזה דבר נוסף

במזגנים רגילים יש את הנושא של BTU לגבי קירור ומה שנראה לי זה שהמזגן שאצלי היום הרמה שהוא מגיע אליה ביחד של BTU

נמוכה בהרבה מהמזגנים של הרכבים החדשים.

 

ולכן אשמח לשמוע האם יצא למשהו להחליף את כל מערכת המיזוג ברכב למערכת עם הגז החדש והאם הוא קיבל ביצועים כמו של רכב חדש.

וכמובן המצלצה היכן לעשות את השינוי הזה.

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יש בעיה של חומרים שמתקררים לאט יותר.

 

אני הייתי מנסה לתקוף את הבעיה מכיוון אחר לגמרי - שיפור של כל מערכת המיזוג לכזו של אוטו חדש יותר.

 

אני בטוח שיש אנשים שיודעים תמורת כסף מתאים לבנות מערכת מיזוג חדשה לחלוטין.

 

 

רוצה לשמור על מקוריות? תוריד מפירוק מערכת של מאליבו 2005 :shock:.

 

אגב - לפני שמכרתי את הליאונה 86 שלי הייתה לי בעיה זהה לשלך - כמעט שקלתי להחליף את המפוח הפנימי בכזה של פורד קונקט - אולי אחד המזגנים הכי מטורפים שנתקלתי בהם, גם מבחינת המפוח וגם מבחינת הקירור.

 

בקיצור, זה משהו שהייתי שוקל, אם יש מספיק כסף ואהבה למאליבו 79 שלך.

פורסם

אני לא יודע ממש לעזור לך, רק אומר שמזגן R12 מקרר כעיקרון יותר טוב ממזגן R134A, והסיבה היחידה שעברו לגז אחר היא שמירה על איכות הסביבה. אני מרגיש את זה מצוין ברכב מודל 1987 שלי, שמקרר יותר טוב מרכבים חדשים, למעט שכמו אצלך המיזוג הרבה יותר חזק ב-1500-2000 סל"ד מאשר בסרק.



עם זאת, אני מניח שאם תחליף את כל המערכת לחדשה לא תהיה לך ברירה אלא להתקין מערכת R134A. ברוב מדינות העולם גז R12 הוצא כבר מחוץ לחוק.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

להחליף למערכת חדשה זה לא בעיה אבל אני הייתי מנסה לשפר את המערכת הקיימת צריך לדעת מהלחצים הקיימים אולי אפשר להגדיל את השיחון במאייד אולי צריך לשחק אם תפוקת האוויר של המאייד מעבה

האים הקירור זהה בכל המהירויות של המפוח

פורסם

מה קשור טורבו למזגן?

 

בדרך כלל R12 מקרר טוב יותר מה134. אצלי בפיאסטה 89 המזגן קירר גם, אבל זה לא מספיק כאשר הרכב לוהט. צריך המון זמן בשביל לקרר את פנים הרכב. עכשיו הוא לא מקרר כי המדחס זקוק לשיפוץ. :roll:

פורסם

תא הנוסעים שלך גדול מאוד ביחס לתא נוסעים של מאזדה 3 או כל משפחתית מודרנית אחרת. למזגן לוקח יותר זמן לקרר נפח גדול יותר.

אי לכך ובהתאם למה שכתבת על תפוקת הקירור כאשר הרכב בעמידה הייתי ממליץ לך לבדוק את מצב המדחס והקירור כאשר הרכב במצב עמידה, ייתכן והמדחס חלש או שמה המאווררים או המעבה (הרדיאטור בחוץ) כבר לא יעילים באותה הרמה *או* שהמאווררים שלך חלשים או לא עובדים מספיק טוב.

 

ושוב, אל תשכח שמדובר בתא נוסעים מאוד גדול מבחינת נפח וגם שטח שמשות לא מבוטל.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
להחליף למערכת חדשה זה לא בעיה אבל אני הייתי מנסה לשפר את המערכת הקיימת צריך לדעת מהלחצים הקיימים אולי אפשר להגדיל את השיחון במאייד אולי צריך לשחק אם תפוקת האוויר של המאייד מעבה

האים הקירור זהה בכל המהירויות של המפוח

 

 

שלום

ראשית אשמח לדעת מה זה "השיחון" מאחר וזה מילה שאני לא מכיר

לגבי לחצים אז זה 20 בדחיסה ואחרי הניתוק הוא מחבר את המדחס חזרה כאשר הלחץ מגיע ל 60 כמובן המידות זה PSI

לגבי הקירור אז ברור שבמהירות FAN נמוכה אני מגיע מהר מאד ל 4 מעלות ואילו במהירות FAN הכי גבוהה הוא מגיע ל 11 עד 13 מעלות מלבד.

ככה זה היה תמיד

ויש לי את הרכב 14 שנה אז אני מכיר אותו טוב.

פורסם
להחליף למערכת חדשה זה לא בעיה אבל אני הייתי מנסה לשפר את המערכת הקיימת צריך לדעת מהלחצים הקיימים אולי אפשר להגדיל את השיחון במאייד אולי צריך לשחק אם תפוקת האוויר של המאייד מעבה

האים הקירור זהה בכל המהירויות של המפוח

 

תא הנוסעים שלך גדול מאוד ביחס לתא נוסעים של מאזדה 3 או כל משפחתית מודרנית אחרת. למזגן לוקח יותר זמן לקרר נפח גדול יותר.

אי לכך ובהתאם למה שכתבת על תפוקת הקירור כאשר הרכב בעמידה הייתי ממליץ לך לבדוק את מצב המדחס והקירור כאשר הרכב במצב עמידה, ייתכן והמדחס חלש או שמה המאווררים או המעבה (הרדיאטור בחוץ) כבר לא יעילים באותה הרמה *או* שהמאווררים שלך חלשים או לא עובדים מספיק טוב.

 

ושוב, אל תשכח שמדובר בתא נוסעים מאוד גדול מבחינת נפח וגם שטח שמשות לא מבוטל.

 

איציק

היי איציק

תודה על תשובתך , להבדיל מימה שכולם חושבים שברולט מליבו 79 אינה כל כך גדולה ותא הנוסעים שלי ממש לא גדול בנפח שלו יותר מפורד פוקוס חדש , ככה שזה לא נראה לי הבעיה במיוחד כאשר אני משווה כאשר שני הרכבים עומדים בשמש כמה שעות בשניהם יש טמ"פ גבוהה מאד בתוך הרכב ואילו המזגן של הפוקוס/מזדה מקרר את הרכב מאד מהר למרות שהרכב רותח ואילו לשלי יוקח הרבה מאד זמן , זה נכון שבמידה ואני עומד בפקק ואני מעביר להילוך נוטרל ונותן גז למצב של 10 עד 25 סל"ד אז אני מרגיש שהוא מקרר אבל במידה ואני עומד במהלך D

והרכב בסל"ד מאד נמוך אני הוא זה שנוטף מיים כי המזגן לא עושה מספיק.

מיצד שני לעמוד כל הזמן עם סל"ד כזה גם לא נוח ואני כבר לא מדבר על נושא הדלק.

ולכן השאלה שלי האם היום אני מרכיב ברכב מערכת מיזוג של רכב חדש עם הגז החדש שאני יודע שהוא אמור פחות לקרר אבל בפועל התוצאה הפוכה האם אז בסל"ד נמוך אני יקבל קירור כמו של רכב חדש או לא.

 

וכמו שאלתי האם יש לכם המלצה על מקום שמבצע החלפות כאילו , או משהו שעשה את זה ויכול להגיד מניסיון האם זה שווה את ההשקעה.

chevrolet-malibu-26.jpg

פורסם

עליך לערוך השוואה בכל תנאי האקלים והיממה

בדוק שנית תחת חניון מקורה לאחר חנייה ממושכת ,האם הטמפ' בתא הנוסעים עדיין נשארת גבוהה לאורך זמן?

 

עליך לזכור כי רכבך מכיל הרבה יותר מתכת(לוח שעונים חלקי הדלת,תומכים ,כסאות,עובי הפח) ,בשילוב של חומרי בידוד ,וסירקולציה גרועה

כאשר המתכת סופחת אליה את החום ,חומרי הבידוד שומרים על הטמפ הגבוהה בתוך תא הנוסעים ,ואילו קצב הסירקולציה העצל

אינו מפנה את עודפי החום הנפלטים מאותם חלקים

תיכנון הרכב באותן שנים התנהל סביב הרכב כאשר מערכת המיזוג היתה כאופציה ,וחיסכון בדלק וזיהום אויר לא היו מטרות בתיכנון

ולכן היעילות הנמוכה

ניתן להגדיל את עוצמת הקירור על ידי חיבור יחידת קירור אונברסלית בטור לחלקו האחורי של הרכב ובכך להגדיל את זרימת האויר הממוזג לתוך תא הנוסעים

פורסם

לדעתי הייתי מחליף למדחס חדש יותר של שברולט מאליבו משנת 2003 ומעלה וכן עם זה כול כך חשוב לך הייתי בונה תעלת מיזוג שתתפצל גם למושבים האחוריים יכול לתרום בקירור יותר מהיר של חלל האוטו.

פורסם

עם כל הכבוד לכל ההצעות, הרי שכאשר הרכבים היו חדשים, המזגנים שלהם היו מקררים באופן מדהים.

 

מה שקורה אצלך, כפי שחשדת, זו בעיה של תפוקת הקירור.

 

4 מעלות זה מצויין, אולם במהירות 1 , קל יחסית להגיע אליה, ולכן זהו מדד למצב לא רע, אבל לא למצב טוב.

 

במהירות הגבוהה ביותר, ובאם מגיע ל 4 או 5 מעלות, לאחר זמן, זה תקין.

 

באם מגיע לנתון הזה לאחר 1/2 שעה, הרי שהמערכת אינה מקררת באופן מספק.

 

בכלל, רצוי לוודא שהטורים של המנוע עת פעולת מזגן, לא ירדו מ 1000 סלד, מה שלעיתים דורש שימוש מוגבר בברקסים, ובמיוחד בירידות.

 

נראה שיש לגשת למקצוען, ולבדוק מדוע המזגן אינו מקרר מספיק במהירות גבוהה.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם
עם כל הכבוד לכל ההצעות, הרי שכאשר הרכבים היו חדשים, המזגנים שלהם היו מקררים באופן מדהים.

 

מה שקורה אצלך, כפי שחשדת, זו בעיה של תפוקת הקירור.

 

4 מעלות זה מצויין, אולם במהירות 1 , קל יחסית להגיע אליה, ולכן זהו מדד למצב לא רע, אבל לא למצב טוב.

 

במהירות הגבוהה ביותר, ובאם מגיע ל 4 או 5 מעלות, לאחר זמן, זה תקין.

 

באם מגיע לנתון הזה לאחר 1/2 שעה, הרי שהמערכת אינה מקררת באופן מספק.

 

בכלל, רצוי לוודא שהטורים של המנוע עת פעולת מזגן, לא ירדו מ 1000 סלד, מה שלעיתים דורש שימוש מוגבר בברקסים, ובמיוחד בירידות.

 

נראה שיש לגשת למקצוען, ולבדוק מדוע המזגן אינו מקרר מספיק במהירות גבוהה.

 

דני

 

שלום דני

אכן אצלי הטורים יחסית נמוכים כי אני לא מסוגל לסבול טורים גבוהים כי אז ממש צריך לחזיק את הרכב כל הזמן על ברקסים ומלבד זה ממש לא נוח לנסוע כך ולכן אצלי הטורים מאד נמוכים סביב ה 500 600 מה שאומר שזה פוגע בטעינה של האלטרנטור שלא מסוגל לספק זרם מספיק בסלד כזה אבל אין מה לעשות אני לא יכול לנסוע ברכב כאשר בסרק הוא בטורים של 1000

ובלי קשר לזה אני פשוט שוקל האם הכנסת מערכת מיזוג חדשה היא הפתרון לבעיה שלי או דבר אחר

החלק היחידי שעדיין לא החלפי הוא הרדיטור הפנימי זה שמוציא את הקור ואני יודע שכמה שניקיתי אותו הוא די חנוק מבוץ ואבק

כי אצלי אין הרי פילטר למזגן

והבעיה הנוספת זה שכדי לחסוך מקום או בגלל בעיה של תיכנון אז האוויר הקר שיוצא מהרדיאטור של המזגן עובר דרך הרדיאטור של מערכת החימום של הרכב מה שאומר שגם זה מוריד את תפוקת האוויר

אבל ככה תוכנן הרכב שלי

את הרדיאטור של מערכת החימום החלפתי מה שאומר שהוא לפחות לא מהווה מכשול לאוויר.

 

נ.ב

מי הוא המקצוען שאתה מכיר לתחום הזה , אחרי הכל לא כל אחד מכיר את הרכב שלי ואנשים רגילים שכל היום מתעסקים עם רכבים חדשים ממש אין להם שום מושג מה קורה ברכב כזה שהכל בו מכני ללא שום מחשב רכב שמאפשר לחברה ולקבל תמונת מצב מה הבעיה.

ברכב שלי או שיש לך את זה וזה אומר שאתה יודע כאשר יש בעיה מה הבעיה וכיצד לסדר אותה או שאתה מסוג אותם אנשים שמנחשים ובדרך גורמים לי להחליף כל חלק אפשרי בלי לתקן את הבעיה.

ולכן חשוב לי למצוא משהו שמכיר את הבעיה הזאת וכבר עשה כמה המרות של מערכות מיזוג לרכבים כמו שלי ושיש לו את הניסיון ושאני לא יהיה שפן הניסיונות שלו

כי נכון אני מגיע במטרה להשגיע כסף אבל לא לזרוק אותו ושאחרי זה הוא יגיד לי אבל ככה עובד המזגן וזה שאתה רוצה יותר זה בעיה שלך.

 

אז עם אתה או אחד מחברי הפורום מכיר אדם כזה אשמח לפנות אליו.

והוא לא חייב להיות רק באיזור כפר-סבא גם ת"א הולך או כל מקום אחר

פורסם

שמע, אני ממש מבין לליבך.

 

אני נשברתי בעיקר בגלל המזגן...

 

אתה יודע מה - תנסה גם פורומים של משוגעים למאליבו בארה"ב. אני בטוח שכל פרוייקט שאתה יכול לחשוב עליו, כבר ניסו שם.

 

תברר שם, במקביל לניסיונות כאן.

פורסם

בא תנסה רעיון פשוט יותר , תבדוק אם היחידה הפנימית חסומה בעלים , אם כן אז ניקוי רציני שלה , הכוונה פירוק וניקוי עם מים מברשת ואיפלו השריה בחומר ממיס אם צריך.

יגרום לשיפור עצום בקירור.

תנסה לשטוף את חזית המעבה עם צינור מים , אם הקירור משתפר בצורה ניכרת אז ייתכן שיש סתימה ביחידה החיצונית שהגז מתקרר .

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

אם ברז רדיאטור החימום אוטם היטב ,ואין מעבר מיים חמים, הרי שהתכנון שאתה מכנה אותו כ"לא מספיק טוב" , אינו כה גרוע.

 

יש בקריות מישהו שידע בוודאות לזהות את הבעיה, ולקבוע מה, אם , איך , כן או לא, לעשות, התעסק בעבר באלה רבות, התעסק בציוד של מיזוג לספינות, נתן שירות במדינות אגן הים התיכון לבעיות קשות שלא נפתרו, היום נותן שירות כמעט רק לציוד כבד , בכל אופן זה לפחות שעה ורבע נסיעה מאצלך. אם מתאים , אבדוק לך קשר אליו, ואת רצונו ו/או הסכמתו לבדוק/לטפל בכך.

 

אציין, שלפני ששנים לפני שאני התעסקתי בתחום, הוא התקין לי שתי מכוניות שהיו מוגדרות אז כ"בלתי ניתנות או קשות בטירוף להתקנת מזגן" , הראשונה היתה "אלפא סוד" , והשנייה היתה "פיאט אונו טורבו",ושתיהן יצאו ברמות של אב טיפוס הכי מוצלח שיכול להיות, הפיאט קיררה באופן ששום אונו טורבו ממוזגת אחרת (והיו בודדות כאלה בארץ) לא יכלה לה ,וזאת עם המדחס הקטן ביותר שהיה ניתן להשיג בזמנו (חוסר מקום להתקנה).

 

הוא חבר טוב, אף רשמתי אותו לפורום, אבל הוא לא נכנס לכאן..

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 


×
×
  • תוכן חדש...