Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6164 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כשסבובי המנוע נמוכים מדי בסרק גם מדחס המזגן מסתובב לאט ותפוקת קרור המזגן תהיה נמוכה יותר וגם בגלל טעינת אלטרנטור נמוכה המפוח הפנימי שברכב יסתובב קצת לאט יותר וספיקת האויר הקר תהיה קטנה יותר.

כל זאת אולי עם עוד כמה כשלים קטנים ככמות גז לא מדויקת או מדחס מזגן שאינו נכון למכוניתך, מאדה פנימי מלוכלך או שפניו סתומים וכו' יגרמו לבסוף שרמת הקרור תהיה פחות טובה.

המזגניסט שכתבתי, בכפ"ס הנו מבוגר ועם נסיון ואפילו יש לו מכונת מיחזור לגז R12 כך שביכולתו לבדוק ו/או למלא גז בכמות מדויקת לפי משקל.

איני חושב כלל שצריך לבצע הסבת המע' לגז R134a כדי להגיע לקרור טוב של המזגן.

בקש גם שיוציאו את שפופרת ההתפשטות שלפעמים היא מלאה בלכלוך וצריך לנקותה או להחליפה.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

אם הרעיון לעבור ל 134A בכדי להשיג תוצאת קירור טובה יותר, רד מזה.

 

בכל מקרה, כדאי להחליף את ה"משרוקית" (שסתום התפשטות)

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם
אם הרעיון לעבור ל 134A בכדי להשיג תוצאת קירור טובה יותר, רד מזה.

 

בכל מקרה, כדאי להחליף את ה"משרוקית" (שסתום התפשטות)

 

דני

 

היי דני

 

אין לי בעיה לנסוע לאיזור חיפה בשביל עזרה נכון שזה קצת רחוק אבל אפשרי

לגבי כל הבדיקות אז לנקות את הרדיאטור הפנימי ניקיתי עם חומר ממיס עד כמה שניתן היה זה כמובן גרם לי לסבול את הרייח של אותו ממיס איזה חודש עד שהרייח שלו עבר אבל זה לא שינה כלום

הסיבה שחשבתי לעבור לגז החדש היתה וגם לפי דברי האנשים בפורום שהמדחסים של הגז החדש יודעים להוציא תפוקה בסל"ד נמוך ואילו המדחסים מהדגם שלי עובדים טוב אבל רק בסל"ד גבוהה יותר משמע רק בנסיעה אני יקבל מיזוג טוב

להזכירכם בארץ הקטנה שלנו היא ארץ הפקקים במיוחד באיזור שלנו ואיזור ת"א לכן חשבתי על הפתרון הזה

הרכב האמריקאי היחידי שיצע לי להיות בו ושהיה בו מזגן מעולה היה ספארי מפואר שהיו לו שני מזגנים קדמי ואחורי ושם גם ביום חם הרככ היה מאד קר.

עכשיו רוב המכלולים ברכב שלי חלקם הם של הספארי ככה שאולי גם החלפת כל מערכת המיזוג לזו של ספארי תשנה משהו

אחרי הכל חיבים להיות הספקי קירור שונים בין המדחסים השונים הרי לא כולם בנויים לאותו גודל של רכב

בכל מקרה מה שעוד ניסיתי היה להכניס שני מאוררים חשמליים מלפני הרדיאטור החיצוני זה שיושב לפני הרדיאטור של הרכב

במטרה לעזור לקירור שלו מאחר וכמו שאתם יודעים אין לי מאוררים חשמליים אלה מאורר שהמנוע מסובב אותו , זה היה רעיון של איזה מוסך למיזוג שחשב שזה מה שיציל אותי כי כמו שאתם מבינים בעיה נוספת היא שכאשר אני עומד בפקק הרי שהרכב בסל"ד נמוך מה שאומר שכם הקירור של הרדיאטור החיצוני לא משהו נכון שיש לי וסת מהירות שאמור גם בסיבובי סרק להגביר את מהירות הסיבוב של המאורר של הרכב אבל למרות זאת הוא חשב שזה יעזור והגיוני שזה יעזור אבל אחרי חודש הבנתי שזה רק עושה רע

הרכב שלי התחיל להתחמם בלי שום סיבה ושני המאורריים האילו במקום לעזור רק עצרו את הזרימה של האוויר

בקיצור הורדתי אותם והבעיה של החימום נעלמה.

ככה שאתם מבינים שכבר ניסיתי כמה דברים לפי עצות של כל מיני "מומחים" כאילו שהנסיון אומר שאין להם מושג והם סתם מנסים דברים על הרכב שלי , עכשיו אין לי בעיה לעשות נסיונות כל עוד זה לא עושה נזקים אבל מדוע אני צריך לממן את הניסיונות שלהם

כרגע אני יכול ללכת ולהחליף את היחידה הפנימית שנגיד שהיא די סתומה באבק , אני אומר שזה ישפר 2 עד 3 אחוז ולא יותר מיזה

ואז שוב זרקתי כסף בלי לסדר את הבעיה

ולכן חשבתי שאם אני כבר הולך להשקיע בנושא כסף חבל לזרוק אותו לפח שוב פעם , ולכן כדי לעשות חושבים האם אפשר להוציא עוד ממערכת המיזוג שיש אצלי או שאני צריך לעשות שינוי שזה אומר להחליף הכל או משהו בשביל לקבל מיזוג לרמה שאני רוצה

 

ושוב המטרות שאני רוצה להגיע אליהם :

1. כאשר הרכב חם מאד אחרי לפחות שעה שהוא עומד בשמש תוך גג 10 דקות לקבל רכב קר לטמפרטורה פנימית של 20 מעלות

לפחות

2. שהמזגן יהיה מסוגל לעבוד גם בסל"ד נמוך שזה 500 עד 600 בלבד שזה אומר שכאשר אני עומד במהלך אני לא צריך לצאת

מימנו ותת גז בשביל שהמזגן יקרר.

3. מצב סופי שהוא מסוגל להביא את החלל של הרכב לטמפרטורה של 16 מעלות ומטה ולא משנה מה הטמפרטורה בחוץ

כולל זה שברכב יש 4 אנשים.

 

אילו הם המטרות שלי אז אולי נכון אולי אני צריך להתקין יחידת קירור של רכב שמוביל בקירור בשביל להגיע לזה אבל זה מה שאני רוצה ולא נראה לי בשום מצב שיחידת הקירור שיש אצלי תצליח להגיע לזה ולא משנה מה אני יחליף שם זה לא יגיע לרמה הזאת

עכשיו כמובן שיש מגבלות של מקום אחרי הכל אני לא יכול להתקין רדיאטור פנימי גדול יותר דבר שבטח היה מועיל אלה רק כזה שניכנס במקום שבנו עבורו , אבל בכל זאת אולי אפשר בעזרת החלפת כל היחידה לחדשה או ישנה אבל של רכב שיש לו נפח גדול יותר להגיע לתוצאות טובות יותר או לפחות למה שאני רוצה.

 

:roll:

פורסם

הניקוי עם הספריי שעשית לא שווה כלום, והסיבה היא שהספריי אולי המיס קצת מהלכלוך אבל עדיין יש בחריצים משקעים שלא יצאו,

אתה צריך לפרק את היחידה הפנימית לגמרי להשרות אותה בחומר ממיס , לנקות את כל הקופסא שהיא יושבת בה, ולשטוף עם צינור מים את המעבר של הגז וכמובן לתת לה להתייבש,

שם לב שרוב הסיכויים שתצטרך להחליף מייבש . ובנוסף תבדוק שהיחידה החיצונית לא מלוכלכת.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
הניקוי עם הספריי שעשית לא שווה כלום, והסיבה היא שהספריי אולי המיס קצת מהלכלוך אבל עדיין יש בחריצים משקעים שלא יצאו,

אתה צריך לפרק את היחידה הפנימית לגמרי להשרות אותה בחומר ממיס , לנקות את כל הקופסא שהיא יושבת בה, ולשטוף עם צינור מים את המעבר של הגז וכמובן לתת לה להתייבש,

שם לב שרוב הסיכויים שתצטרך להחליף מייבש . ובנוסף תבדוק שהיחידה החיצונית לא מלוכלכת.

 

כמו שאמרתי גם אם אני הולך היום ומחליף את הרדיאטור הפנימי במקום לנקות אותו כי לדעתי הוא לא בר ניקוי עדיין לא נראה לי שזה ישפר את המזגן לרמה שאני רוצה.

וכאן נימצאת הבעיה שלי

פורסם

אין לך מושג מה היה בתוך היחידה הפנימית אצלי ברכב. בגלל שהוא סחב אוויר מבחוץ, הוא היה סתום בעלים רקובים בצורה מזעזעת,

השרו לי אותו יום שלם בחומר ממיס ורק אז כל החריצים היו נקיים, וכמובן ניקו לי את התושבת שלו, והחליפו שסתום,

בקיצור אל תחסוך תבדוק באמת אם היחידה הזו מלאה בעלים, אם כן רוב הסיכויי שזו הבעיה,

ודבר נוסף כדי לשלול בכל זאת בעיה של מדחס, גע בצינורות המזגן שנכנסים לקיר האש האחד אמור ליהיות קפוא והשני קצת פחות קר, אם האחד לא כל כך קר והשני חם אז רוב הסיכויים שחסר גז.

 

אצלי זה פתר את הבעיה לזמן קצר, כעת יש לי בעיה אחרת עם המזגן המבעס אצלי .

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
אין לך מושג מה היה בתוך היחידה הפנימית אצלי ברכב. בגלל שהוא סחב אוויר מבחוץ, הוא היה סתום בעלים רקובים בצורה מזעזעת,

השרו לי אותו יום שלם בחומר ממיס ורק אז כל החריצים היו נקיים, וכמובן ניקו לי את התושבת שלו, והחליפו שסתום,

בקיצור אל תחסוך תבדוק באמת אם היחידה הזו מלאה בעלים, אם כן רוב הסיכויי שזו הבעיה,

ודבר נוסף כדי לשלול בכל זאת בעיה של מדחס, גע בצינורות המזגן שנכנסים לקיר האש האחד אמור ליהיות קפוא והשני קצת פחות קר, אם האחד לא כל כך קר והשני חם אז רוב הסיכויים שחסר גז.

 

אצלי זה פתר את הבעיה לזמן קצר, כעת יש לי בעיה אחרת עם המזגן המבעס אצלי .

 

תודה על התשובה

אבל אצלי זה לא בעיה של עלים כי הוא סתם סתום מאבק שנהיה בוץ לגבי נושא גז אז כאן אין בעיה כי יש צינור חם וצינור קר

מה גם שיש לי בלון משלי של גז R12 וסת שעונים אז במידה וחסר אני מכניס גז בעצמי

כמובן לפי מה שנאמר לי לגבי לחצים

ויש לי גם מכשיר מדידה לגבי טמפרטורה מדוייקת ככה שאני יכול לראות שהוא מוציא קור הבעיה שזה לא מספיק בשביל לקרר את הרכב מהר , וגם כמו שנאמר כאן המדחס שלי בנוי לעבודה בסל"ד גבוהה יחסית מה שאומר 1000 ומעלה

אז בנסיעה זה אולי מקרר סביר אבל כאשר אתה עומד בפקקים זה לא עושה כלום.

פורסם

סליחה על החזרה על השאלה.. אבל.. לא כדאי לשפר במקביל את הבידוד הטרמי של הרכב? הכוונה לדלתות/תקרה. או שמא הבעייה העיקרית היא החלונות (במיוחד הקדמי ואחורי)?

אני יודע שאחת הנקודות שמזכירים לגבי הכהיית חלונות היא השיפור בקירור וצריכת אנרגייה. האין זה אומר שבידוד ראויי בכל הרכב (יריעות בידוד בדלתות ותקרה, הכהיית חלונות צד אחוריים) תעזור רבות בהפיכת המזגן ליותר יעיל?

פורסם

לדני, כאשר מכוניות אלו היו חדשות לא היו :

פקקים

עומס חום כתוצאה מהפקקים וגורמים הקשורים בשינויי אקלים

שוב

לגבי מהירות הורדת הטמפ בתא הנוסעים לאחר עמידה ממושכת בשמש, קשורה לשני מרכיבים

האחד בידוד

השני מהירות זרימת האויר בתא הנוסעים וקצב החלפתו באויר מצונן יותר

לדעתי יהיה ניתן להתקין שני מאווררים אשר ישאבו את האויר החם מתא הנוסעים לתוך תא המטען כאשר יהיו מותקנים על מגש הרמקולים באזור השמשה האחורית לשיפור פינוי האויר עד להורדת הטמפ

המלצתי

"רמקור" ברח בן אביגדור בתל אביב ,בעלי ניסיון רב במיזוג אויר ברכבים אמריקאיים משנתונים שלך ,כולל בניות מיוחדות לרכבים ישנים אף יותר בעלי פתרונות יצירתיים לבעיות מיזוג שונות 035617551

פורסם
לדני, כאשר מכוניות אלו היו חדשות לא היו :

פקקים

עומס חום כתוצאה מהפקקים וגורמים הקשורים בשינויי אקלים

שוב

לגבי מהירות הורדת הטמפ בתא הנוסעים לאחר עמידה ממושכת בשמש, קשורה לשני מרכיבים

האחד בידוד

השני מהירות זרימת האויר בתא הנוסעים וקצב החלפתו באויר מצונן יותר

לדעתי יהיה ניתן להתקין שני מאווררים אשר ישאבו את האויר החם מתא הנוסעים לתוך תא המטען כאשר יהיו מותקנים על מגש הרמקולים באזור השמשה האחורית לשיפור פינוי האויר עד להורדת הטמפ

המלצתי

"רמקור" ברח בן אביגדור בתל אביב ,בעלי ניסיון רב במיזוג אויר ברכבים אמריקאיים משנתונים שלך ,כולל בניות מיוחדות לרכבים ישנים אף יותר בעלי פתרונות יצירתיים לבעיות מיזוג שונות 035617551

 

שלום

 

לפני כמה ימים נסעתי לשני המקומות שקבלתי מכם המלצה עליהם הראשון היה "רמקור"

נתחיל בזה שהיחס שקבלתי היה מאז מזלזל שאני עוד לקוח שסתם מגיע לעצבן אותם ולא באמת רוצה לעשות משהו

וממש לא כך הדבר

הסברתי את הסיפור שלי שאני רוצה להגיע לרמת קירור של מזגן של רכב חדש

אחד משני הבעלים של המקום הגיע אלי לרכב אמר לי להפעיל את המזגן ואחרי שהוא חש את הקור ביד בלי שום מכשיר

אמר לי שלא יעזור לי כלום גם עם אני יחליף את כל המערכת לחדשה קור יותר מימה שיש לי עכשיו אני לא יקבל

ואכן אני יכול אולי להחליף את המדחס וכל היחידה לחדשה ואז בסלד נמוך אני יקבל את הקור שיש לי עכשיו בסל"ד גבוהה

אבל בשורה התחתונה הוא לא רוצה לטפל ברכב שלי כי הוא החליט שלא משנה מה הוא יעשה אני לא יהיה מרוצה כי להגיע לתוצאות של רכב חדש מפחינת קירור אני לא יגיע לעולם.

מה גם מהיחס שלו לא נראה לי שיש לו ניסיון בהמרה של מערכות או בכלל נסיון לשפר מערכות ובכלל לא נראה שלי הוא רוצה עבודה

המקום היה מלא ברכבים חדשים ורמת המוטיבציה שלו לעבודה לא נראת לי משהו.

 

השני היה טופ קור מכפר-סבא כאן אכן הבעלים חיים היה הרבה יותר נחמד הגיע לרכב עם מכשיר מדידה אבל לא השתמש בו הוא אמר לי שאין מצב להחליף את היחידה ליחידה עם הגז החדש ובכלל המזגן שלי מקרר לא רע

לדעתו הוא יכול אולי לשפר אותו בקצת וזה כמו שאני אמרתי לו על ידי החלפת הרידאטור הפנימי לחדש ואיטום טוב יותר שלו

אבל גם הוא אמר לי שאני לא יצפה שזה יתנהג כמו מזגן של רכב חדש כי זה לא

ואין שום דרך לשפר את המצב לקירור לטוב יותר.

 

בקיצור שניהם לא עשו עלי רושם שהם התעסקו עם רכבים כמו שלי או בכלל שהם ביצעו איזה שהוא שיפור לרכבים בנושא המיזוג שתי החברות נראות לי כאילו שרוב העבודה זה להכניס גז לבטפל ברכבים חדשים טיפול שותף ולא יותר מיזה וגם ממש אין להם חשק לנסות ולעזור יותר מיזה.

 

לכן די השאירו אותי מיואש ובלי שום פתרון , מלבד כמובן שאני יחליף את הרכב שלי בחדש.

שזה לא בדיוק אופציה כמו שאתם מבינים

 

ולכן אני אשמח לרעיונות נוספים

פורסם

בא תנסה את מה שאני הצעתי (ועדיין מציע)

1. תדליק את המזגן , שים לב שאתה שואב אוויר מתוך הרכב

 

2. לאחר 5 דקות גע בצינורות המזגן הנכנסים לקיר האש, העבה אמור להיות קר מאודדד, והדק צריך להיות קצת פחות קר, אם הוא חם חסר גז.

 

3. תשפריץ מים עם צינור לחזית הרכב כדי לצנן בצורה חיצונית את הגז בראדיאטור, אם אחרי זה יש שינוי משמעותי בקירור משמע שהראדיאטור חסום עם לכלוך ויש לנקות אותו,

 

4. פתח את הקופסא שהיחידה הפנימית נמצאת בה, ותבוודא שאין עלים בכלל, (רוב הסיכויים שיהיו והרבה) צריך לפרק את היחידה הזו לחלוטין, רצוי להחליף שסתום כפי שאמרו המקצוענים, וצריך לנקות את היחידה הזו בצורה יסודית, שכל החריצים יהיו פתוחים ומבריקים,

 

עוד דבר שחשבתי עליו זה , בדוק את תקינות מערכת קירור המנוע ברגע שהרכב מתחמם אז המזגן לא מקרר, אם אני לא טועה, יש צינור מזגן שעובר בתחתית הראדיאטור ומתקרר מהמים,

 

5. יכול להיות שהרצועה של המדחס מחליקה

6. כדאי לבדוק את העניין של חדירת מים חמים ממערכת החימום , אם יש חדירה ויש לך תריס , ולא ברז , אז צריך לנתקק את צינורות החימום, או שתתקין ברזים חיצוניים בתא המנוע (כן נשמע קצת הזוי אבל גם פיתרון שמתייחס גם לחורף)

 

המלצה שלי, תנסה שיסדרו לך את הרכב עם מינימום קומבינות , עדיף שלא יעבוד משהו מאשר שיעבוד טוב אבל עשו קומבינה שיכולה לגרום נזק כי היא לא תחזיק מי יודע מה. וברכב אמריקאי , התיקונים והחלפים לא זולים .

 

 

אל יאוש ידידי אני ממליץ לך לפנות לעופר קצב, הוא גם משפץ מדחסים וגם מומחה לבעיות מיזוג ברכב,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
יש בעיה של חומרים שמתקררים לאט יותר.

 

אני הייתי מנסה לתקוף את הבעיה מכיוון אחר לגמרי - שיפור של כל מערכת המיזוג לכזו של אוטו חדש יותר.

 

אני בטוח שיש אנשים שיודעים תמורת כסף מתאים לבנות מערכת מיזוג חדשה לחלוטין.

 

 

רוצה לשמור על מקוריות? תוריד מפירוק מערכת של מאליבו 2005 :shock:.

 

אגב - לפני שמכרתי את הליאונה 86 שלי הייתה לי בעיה זהה לשלך - כמעט שקלתי להחליף את המפוח הפנימי בכזה של פורד קונקט - אולי אחד המזגנים הכי מטורפים שנתקלתי בהם, גם מבחינת המפוח וגם מבחינת הקירור.

 

בקיצור, זה משהו שהייתי שוקל, אם יש מספיק כסף ואהבה למאליבו 79 שלך.

 

 

מפוח של פורד קונקט יתאים מבחינת גודל פיזי וצורה ?

מדובר על התאמה ללגאסי (1991) עם מפוח חלש יחסית גם לאחר פירוק וניקוי בין החריצים.

 

בברכה

מוטי.

פורסם

בקשר לסל"ד סרק ,הייתי מנסה אולי לבדוק האם קיימת אפשרות לעשות תמסורת למדחס של המזגן.

 

כלומר לשים פולי קטן יותר על ציר המדחס.

 

אך הדבר הקל ביותר וכנראה גם הזול ביותר הוא להתעסק בבידוד הטרמי.

 

במידה ותחסום את קרינת השמש דרך השמשות, תוריד משמעותית את הטמפ' ברכב.

 

בנוסף הייתי חוסם את הפתח של הסירקולציה החיצונית, כלומר שרק אוויר מתוך האוטו יוכל להשאב לרדיאטור הפנימי.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

ביקשת המלצות נוספות.

 

לפעמים כדאי לבדוקת המלצות קיימות.

 

רשמתי לך מקודם שיש מישהו מומחה בקריות, אמנם קצת רחוק, אבל טענת שאין לך בעיה עם זה.

 

מעבר לכך, אתה צריך להבין שכאשר אתה מגיע עם רכב ממודל כזה, בעל המוסך עושה חשבון שכנראה אתה מסוג האנשים שלא רוצים לשלם כראוי, והוא מעדיף להתעסק עם רכבים ששם לכאורה קל יותר לקבל תגמול על שעות העבודה מחד, ושמחיר התיקון מתגמד ביחס לשווי הרכב.

 

לא רק זאת,גם, אתה צריך מישהו שהתעסק בשנים האלה עם הרכבים האלה והתמחה בהם.

 

למצוא מישהו שגם מכיר את המערכות האלה מתוך נסיון עבודה בפועל, ומכיר ברמה של מומחה ,מחד, ומאידך, שירצה להתעסק עם הרכב, זה לא קל.

 

מעבר לכל זאת, ולפני שממשיכים להתקשקש, האם תוכל לרשום מהם הטמפ' הקיימות בסרק, ובסלד גבוה יותר, בבדיקה שתערוך אל מול פתחי האיוורור?

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 


×
×
  • תוכן חדש...