Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6596 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן.

 

להפתעתי נשרף לי היום פיוז ראשי של 60 אמפר.

הפיוז מחובר על כבל 4 גייג' שמתפצל למונו 611 אינפיניטי ומגבר 75.4, למונו מחובר סאב פניקס גולד קסנון, ולמגבר זוג 6*9 של אינפיניטי 100 אר אם אס.

 

מה הסיכוי שהפיוז ישרף פתאום? (הוא לא התפוצץ ונחתך, אפילו לא קיבל צבע)

כרגע חיברתי אליו פיוז 50 אמפר שהוצאתי מהבית פיוז שמחובר לפלוס של המונו.

 

אז א: מה הסיבה שפתאום הוא ישרף?

ב: מה המחיר של פיוז? וכמה אמפר לקנות הפעם?

ג: האם בהום סנטר/ אייס מוכרים?

 

תודה.

פורסם

עם אני לא טועה יש באוטודיפו אבל כמעט כל חנות שמחבדת את עצמה יש את הפיוזים האילו עם אתה קונה אחד אז הוא לא אמוא לעלות יותר מ10 ש"ח עם אתה קונה חבילה של 5 באוטודיפו לי עלה 35 ש"ח לפני שנתיים בערך.

בהצלחה.

פורסם

אתה צריך לדעת מה עובי הכבל הראשי שלך ומה האורך שלו.

 

יש טבלאות שמסבירות איזה פיוז צריך לשים לאיזה כבל לפי העובי והאורך שלו.

 

המטרה של הפיוז הראשי היא להגן על הכבל הראשי מלהשרף וככה גם להגן עליך מאסון.

 

בשום פנים ואופן אל תשים פיוז שהערך שלו יותר גדול ממה שהכבל הראשי מסוגל להעביר.

 

זה לא פיוז שנועד להגן על המגברים.

 

אם אתה רוצה להגן על המגברים חוץ מהפיוזים שלהם עצמם, במפצל של הכבל הראשי תדאג שיהיו פיוזים שהם לפחות ב5 אמפר נמוכים מצריכת הזרם המקסימלית של הפיוזים במגבר עצמו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

הכבל הראשי הוא 4 גייג' באורך של בערך 3 וחצי 4 מטר, האמת היא שהפיוז לא נשרף אחרי בדיקה על רב מודד. אבל כאשר אני מחבר אותו לבית פיוז אז הוא לא מעביר זרם יכול להיות שהוא "עייף" או משהו כזה?

בקיצור קניתי עוד 60 אמפר היום, בינתיים הכל מתפקד.

 

lanosforce

לפי דברייך אם אני רוצה להגן על המגברים, חוץ מהפיוזים שנמצאים בתוכו שהם 30 אמפר, אתה כתבת שאני אמור לשים 5 אמפר פחות ממה שיש במגברים, אז בשני המגברים יש 2 פיוזים בכל מגבר שכל אחד 30 אמפר, זאת אומרת שאני אמור לשים 25 אמפר? לא נמוך מידי?

 

למונו חיברתי פיוז 50 אמפר, להחליף לפחות?

המגבר 75.4 אין פיוז שחיברתי כי רק זוג של 6*9 מחובר אליו שהם בכלל לא מוציאים באס.

 

תודה רבה ולילה טוב.

פורסם

כל כבל מתח שקונים קומפלט ומוכן עם פיוז עליו, זה הפיוז המומלץ. תקח את הפיוז שהיה לך ותחליף בדיוק באותו ערך.

עצה שלי ומנסיון, אם נשרף פיוז בכבל מתח תעבור על הכבל מהמצבר ועד נקודת הפיצול שלו למגברים ותבדוק שהכל תקין. אחר כך תעבר גם על הכבלים שמתפצלים ממנו.

תבדוק שהכל בסדר עם החשמל ברכב.

לגבי המגברים אתה יכול להיות שקט, לכל אחד מהם יש פיוז הגנה שמתאים להם בדיוק.

פורסם

ומי אמר שקניתי הכל קומפלקט?

קניתי הכל לחוד והרכבתי הכל לחוד. 60 אמפר שמתי משום שאין יותר גדול לבית פיוז כזה.

מה אמור להפריע לכבלים?

יש אחלה של בידוד בכבלים, אני לא רואה משהו חריג.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

עדכון:

 

שלשום שוב קרה "אסון".

 

הפיוז 60 אמפר שוב נהיה בלאי, הקטע הוא שהוא לא נשרף, הוא מתנתק מאחד הקצוות שלו, כניראה שחרא של חברה הפיזים

שאני קונה.

 

אשמח לקבל את דעתכם בנושא.

 

שאלה טכנית: אם אין שום קצר בחשמל, הכל תקין, ואני אשים פיוז ראשי של 30 אמפר ואני אגביר את הווליום הפיוז אוטומטית יישרף?

פורסם

הפיוז לא צריך להתפוצץ או להשרף כמו שאתה חושב.

 

כל עוד המוליך של הפיוז נקטע ולא משנה איפה זה אומר שהערך לא מתאים ביחס לצריכת זרם(פיוז לא מתאים לכבל), או שיש קצר.

 

בדוק מהוא ערך הפיוז המומלץ לכבל בעובי שאתה משתמש בו.

פורסם

לפי הטבלה אני אמור לשים 70 אבל אין יותר מ-60, אני לא מצאתי. כל הפיוזים שמעל 60 הם כבר כאלה עם מפסקים וכל השטויות האלה, מחיר התחלתי 120 ש"ח.

 

איך אני יכול לגלות אם יש לי קצר? בעזרת רב מודד אני יכול לגלות?

פורסם

כן.

נתק את כבל הפלוס מהמגבר, ומהקצה השני נתק אותו מהמצבר.

 

מדוד התנגדות בין קצה אחד של כבל הפלוס (המנותק לגמריי) לבין גוף הרכב.

 

אם תקבל ערך כלשהו אז יש קצר.

פורסם

בלי לקרוא את כל השרשור.

הסיבה הפשוטה לזה שהפיוז שלך נשרף היא שפשוט המגברים שלך צורכים יותר מ60 אמפר.

לפי מה שאני זוכר 4G יכול להעביר יותר מ-60 אמפר אז אתה יכול לשים פיוז יותר גדול.

חכה לתשובה של מישהו אחר.

גם אצלי יושב 60 אמפר והכל עבד סבבה עד שפעם אחת במוסיקה שחורה, פתאום כל המערכת משתתקת. הפיוז "עף" אין מה לעשות. שמתי 60 אמפר במקומו והכל סבבה בינתיים זה היה מקרה חד פעמי, אני לא שומע בווליומים ששמעתי אז.

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

פורסם
לפי הטבלה אני אמור לשים 70 אבל אין יותר מ-60, אני לא מצאתי.

 

 

אתה יודע שהמערכת זקוקה לפיוז - 70A ,

ואתה מתפלא למה פיוז של 60A נשרף ?

 

 

.

 

.

ZZR

פורסם
כן.

נתק את כבל הפלוס מהמגבר, ומהקצה השני נתק אותו מהמצבר.

 

מדוד התנגדות בין קצה אחד של כבל הפלוס (המנותק לגמריי) לבין גוף הרכב.

 

אם תקבל ערך כלשהו אז יש קצר.

 

 

במקרה שיש לי 2 מגברים, כבל + ראשי שמתחבר אליו מפצל ומתפצל ל-2 מגברים.

 

את מה לנתק מכיוון המגברים? פשוט לנתק + ממגבר x ו-+ ממגבר Y? או שמספיק שאני אנתק את ה-+ מהמפצל?

 

תודה.

פורסם

נתק מ2 המגברים את כבל ה+ ומהמצבר נתק את הקצה השני של הכבל +.

 

שהמפצל ישאר מחובר.

 

מדוד התנגדות בין הכבל הראשי מהקצה שהיה מחובר למצבר לבין גוף הרכב, אם תקבל ערך כלשהו אז יש קצר.

 

יכול להיות שלא תקבל ערך התנגדות, אבל יש קצר שרק בזמן נסיעה קורה, וזה יכול להיות שהכבל הראשי הציפוי המבודד שלו "פצוע" ועם התזוזות הוא נוגע בגוף הרכב.

 

הכי טוב זה לעקוב אחרי הכבל הראשי מההתחלה ועד הסוף ולוודא שהציפוי המבודד שלו לא חשוף.

×
×
  • תוכן חדש...