Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תל אביב לעשירים, תל אביב לעם


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5513 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה המדינה נותנת?

  • משכירה שטח ליזם עליו יסלל הנתיב המהיר
  • מאפשרת ליזם לגבות את האגרה ל-X שנים

מה המדינה מקבלת?

  • נתיב מהיר נוסף במימון היזם
  • אפשרות למעבר תחבורה ציבורית בנתיב ללא תמורה
  • היזם מפעיל תחבורה ציבורית לאורך הנתיב המהיר בתדירות גבוהה
  • היזם מקים חניון ענק במבואות הנתיב המהיר
  • הפרוייקט חוזר לבעלות המדינה לאחר X שנים

 

לא יודע מה אתכם, אם זה יעבוד כפי שמתואר בכתבה...זאת נראית לי יופי של עסקה למדינה וכתוצאה מכך לאזרחים.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם "היזם" ירוויח כמו שמרוויח היזם של כביש 6(הרבה), אז המדינה ובעיקר אנחנו נפסיד מזה לאורך זמן.

זה בדיוק כמו שקרה עם הדיור הציבורי , כשחילקו אדמות בחינם לקבלנים ע"מ לבנות דירות להשכרה, אותם קבלנים התעשרו ממכירת הבתים לאחר 10 שנים.

אל תסמוך על המדינה שהיא מנהלת בשבילנו את המשאבים כמו שצריך, בדרך כלל מדובר בעסקנים שמוכרים אותנו ואת המשאבים של המדינה בזול למטרת רווחיהם האישיים.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

נכון, בסה"כ המדינה תפסיד במכירת הזכויות ליזם מול אלטרנטיבה של בנייה וניהול נכון על ידי המדינה.

מצד שני, כיוון שלא כל כך יש בנייה וניהול נכון על ידי המדינה, עדיף כבר שהיזם ירוויח אבל הפרוייקט יקום.

פורסם

הפרוייקט יקום, אבל אל תשכח שהרבה מאד כסף מכיסי האזרחים יזרום ליזם, זה כסף שלי ושלך, ואם לא נשלם אותו- נעמוד בפקק.

 

האמן לי שאם הפרוייקט לא היה משתלם בקנה מידה גדול ליזם, הוא לא היה ניגש למיכרז כלל.

על חשבון מה בא הרווח שלו? על חשבון האזרחים כמובן, שגם ככה משלמים מיסים על תשתיות.

 

אני באמת לא בקיא בפרטים, אבל הרשה לי לנחש שגם מעורבים כאן כמה מקרי שוחד והקלות בלתי חוקיות אשר גובלות בטמטום,שאף בעל עסק פרטי לא היה לוקח, כשמדובר בעסק ששמו מדינת ישראל,הכל מותר.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

הקישור לכתבה שמופיע כאן מביא בעצם מידע מאוד דליל על מה שיקרה באמת בנתיב הזה.

את הכתבה המקיפה אני אמצא יותר מאוחר ואצרף קישור

 

ולהלן עיקרי הדברים החשובים שעלו בכתבה שקראתי:

היזם יכול לגבות איזה מחיר שהוא רוצה.

אם הוא צריך לשמור על מהירות 70 לפחות, ברור לו שככל שיש יותר מכוניות בכביש, המהירות יורדת ולכן כדי להרחיק נהגים, הוא יעלה את המחיר עוד ועוד ועוד, ואין שום הגבלה למחיר המקסימום.

אמר מנכ"ל החברה - אם עו"ד שממהר לפגישה בת"א מבין ששעה בפקק גורמת לו להפסיד שעת יעוץ יעוץ במשרד, וברור שעל שעת יעוץ הוא מרוויח עשרות עד מאות דולרים, הוא יסכים לשלם עשרות שקלים כדי להגיע למשרד רגע קודם. זה בפירוש יהיה כביש לעשירים שיכולים.

 

 

-----------

כנראה שה-5 שקלים בכתבה הנ"ל, הם למי שיסע ב- 2 בלילה.

 

-------------

ולמגיב שלפני:

תתפלא, אבל במכרז המקורי היה - כמה המדינה תיתן מענק ליזם שיבנה.

כאן פתאום בא יזם ואמר - לא רוצה מענק, אני עוד אשלם לכם, רק תנו לי להקים ומיד.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

בעיתון The Marker (אתמול, למיטב זכרוני) הופיע ראיון עם יריב פילוסוף, ראש צוות הייעוץ הכלכלי לקבוצת שפיר שזכתה במכרז.

 

כמה פרטים נוספים, שלא הוזכרו כאן עד עכשיו - הצעתה של קבוצת שפיר נבחרה כיוון שהייתה אגרסיבית מאוד. בעוד שהסעיף המרכזי במכרז היה בעניין גובה המענק הכספי שתעניק המדינה, קבוצת שפיר הציעה לשלם כסף למדינה (בסביבות 180 מיליון שקלים, שוב - למיטב זכרוני). בנוסף, הוא ציין שמחיר הנסיעה בנתיב יהיה דינמי, ויופיע בשילוט אלקטרוני מעל הנתיב - וכפי שהזכירו כאן בשרשור, כיוון שמהירות הנסיעה המינימלית מכוונת להיות לפחות 70 קמ"ש, המחיר יעלה ככל שהכביש יהיה עמוס יותר, וזאת לפי ניטור בזמן אמת - לא לפי שעות קבועות מראש.

 

הפרוייקט, אגב, יהיה בידי הזכיין ויופעל על ידו למשל 30 שנים לפני שיעבור למדינה, ולא 10 שנים כפי שציין אחד המגיבים בשרשור.

 

לפי דבריו, ההגיון שהנחה אותם בזמן הכנת ההצעה היה עקרון מוכר למדי - זמן = כסף. בת"א, לפי יריב פילוסוף, עובדים אנשים רבים שמרוויחים סכומים גבוהים למדי על שעת עבודה. הם יעדיפו לשלם סכומים גבוהים במקום להמתין בפקק.

 

בכל מקרה, לפי דברים אלו, אני מנחש שעלות הנסיעה בנתיב תהיה גבוהה משמעותית מחמישה שקלים - לפחות בשעות העומס (ומחוץ לשעות העומס, לא ממש מעניין אותנו כמה תעלה נסיעה בנתיב אגרה, כפי הנראה). למרות זאת, אני רואה בנתיב הזה דבר חיובי - הוא מיועד גם לשימוש ע"י תחבורה ציבורית (חינם, כמובן), והחניון שיופעל בתחילת הנתיב עלול לעזור להוריד את העומס והזיהום שבתוך העיר (למרות שחניון ל-2,000 רכבים בלבד לא נשמע מבטיח במיוחד מהבחינה הזאת).

פורסם

שימו לב גם שרשום שלרכבים עם 4 נוסעים ומעלה - הכניסה תהיה חינם.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

פיסקה שלישית לפני הסוף, בכחול.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

נמצאה הכתבה:

 

http://cars.walla.co.il/?w=/4705/1157814

 

שימו לב לציטוטים נבחרים מפיו של המנכ"ל:

 

"מי שייסע בו הם נוסעי התחבורה הציבורית - שלא משלמים - ואנשים שיש להם כסף".

"עו"ד שלא רוצה לאחר לפגישה בעיר ישלם הרבה, מכיוון שהנסיעה בנתיב שוות ערך לשעת עבודה שלו, והביקושים אדירים".

"אנחנו מדברים על אוכלוסייה בחתך סוציו-אקונומי גבוה כשאנחנו למעשה שולטים במחיר".

"בניגוד לכביש 6 שמחיריו בפיקוח, והוא מקבל אליו כל נוסע - בנתיב המהיר אני גם מונופול וגם יכול לבצע אפליה בכניסה".

"תמחור הנסיעה הפוטנציאלי הגיע למספרים גבוהים".

 

_______________

ואם ננתח נכון את האמור בכתבה, אנחנו מבינים שמי שישלם עבור נסיעה בכביש, בעצם צריך גם ללמן את ההסעות (שאטלים) שיהיו בחינם.

לדעתי - הם לא יתביישו לבקש 50-100 שקל על נסיעה בשעה 7 בבוקר. ונכון, הם בפירוש רוצים שבכביש הזה יסעו רק מי ש- 50 שקל בשבילו זה אפילו כסף קטן בשביל פיצוחים.

אם נמעיט לרגע ונניח ששעת עבודה של עו"ד מהישוב = 100 דולר, אז ברור שהוא יהיה מוכן לשלם גם 100 שקל כדי להגיע בזמן.

______________

ולשאלה איך אוכפים דבר כזה?

בדיוק כמו שאוכפים בכביש 6.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

גועל נפש.

האזרחים יאנקו בפקקי ענק, יביטו בעיניים כלות על הנתיב השמור לעשירים שישייטו בו עם הג'יפים המפוארים שלהם, ואם חלילה מישהו יעיז להתלונן שחייבים לטפל בפקקי הענק בכניסה לת"א, המדינה תוכל לגלגל עיניה לשמיים ולהגיד "אבל כבר טיפלנו. זה לוקח רק 10 דקות בנתיב האגרה".

 

פעם הייתי משוכנע שפקידי האוצר המצויינים שלנו הם אלה שמגינים על הקופה הציבורית מהפוליטיקאים השודדים.

ככל שאני רואה את הברקותיהם דוגמת זו, אני מבין שראיית העולם הצרה שלהם תביא בסופו של דבר להתפרקות החברה (המשוסעת גם כך) שלנו. אבל לפחות יהיה בקופה הציבורית המון כסף כשזה יקרה (כסף של ניצולי שואה, כסף של חולי סרטן שלא קיבלו תרופות שלא בסל, כסף של רפורמות שהפריטו את מערכת החינוך, ועוד ועוד).

 

אפשר היה לסלול את הנתיב הזה במימון המדינה ולייחדו לתחבורה ציבורית חינם.

אבל זה קורה רק במדינות שעוד זוכרות שתכליתן לשרת את האזרחים. גם את אלה שלא שייכים למאיון העליון.

פורסם

מותר לחשוב כמו שהוא חושב, אבל הזחיחות שבה הוא מדבר פשוט מרתיחה. עושה רושם שהוא לא מרגיש שיש שום דבר פסול במה שהם מתכננים שם.

כמו כן, תמהני מה הקריטריונים שהמדינה הגדירה לקיבולת, התדירות והאיכות של התחבורה הציבורית שתסופק. ומה לגבי שמירה על הרכבים בחניון (הקטן מדי)?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
אם נמעיט לרגע ונניח ששעת עבודה של עו"ד מהישוב = 100 דולר, אז ברור שהוא יהיה מוכן לשלם גם 100 שקל כדי להגיע בזמן.

______________

ולשאלה איך אוכפים דבר כזה?

בדיוק כמו שאוכפים בכביש 6.

 

1. תהיה בטוח שה-100 ש"ח הללו לא יצאו מכיסו של העו"ד אלא מכיסו של הלקוח/ות בשכ"ט.

 

2. יש הבדל גדול בין דרך האכיפה בכביש 6 שרק צריכה לאשר שרכב X עבר (ושלא מסובך להעניק לו פטור מתשלום) לבין דרך אכיפה שצריכה לברר כמה נוסעים יש ברכב (זה גם לא נראה לי משתלם כלכלית ליצור כזו מערכת. סתם מייקר ומסבך את העניינים). כמו כן, ועד כמה שזה יכול להישמע מגעיל ומתנשא, זמן של אדם אחד יכול להיות יקר יותר משל 4 אנשים שסתם נוסעים לטיול בזולה ושהם גם ככה לא היו עולים לכביש כל אחד בנפרד, מה גם שאינני מכיר אנשים שנוסעים יחד כדי לחסוך כסף ואם כבר הם נוסעים יחד זה רק מטעמי זמן ונוחות.

פורסם

זמן של אדם אחד יכול להיות יקר (כספית) גם מזמנם של 20 או 100 אנשים, כך זה בכלכלת היצע וביקוש, וזה לא מגעיל ומתנשא.

דווקא ההצעה על פיה רכב עם 4 אנשים יסע בנתיב חינם היא מצויינת, ומורידה לטעמי הרבה מההתנגדות. בהנחה שהנסיעה בנתיב תהיה יקרה מאוד, עשוי להשתלם לאנשים להפסיד עוד כמה דקות בתהליך האיסוף של הנוסעים, בשביל להרוויח חצי שעה עד שעה בקיצור הנסיעה. זה גם ימנע מהנתיב להפוך לנתיב של עשירים בלבד, גם יחסוך בזיהום וגם יקל את מצוקת החניה בעיר.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 


×
×
  • תוכן חדש...