Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלת בטסט בבדיקת זיהום-אויר ברכב ממודל 95 ומעלה? כל המידע כאן.[לרשום את ערכי הבדיקה]


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכוונה כנראה ל-1.020 ו-1.030. בכל מקרה בטופס הבדיקה מופיעות 2 ספרות אחרי הנקודה. סרקתי את הטפסים והם מצורפים להודעה (שים לב שבבדיקה הראשונה נתון ה-CO התהפך בהדפסה - כלומר הכוונה היא ל-"0.36" ולא ל".63")

 

ושוב תודה :smile:

test01.jpg

test02.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נתוני הלמבדה הינם 1.000 במצב תקין ומושלם.

 

אין נתון של 1.02 ונתון של 1.03 כפי שציינת, או ליתר דיוק הם אמורים להופיע כשלוש ספרות אחרי הנקודה ולא רק שתיים.

 

בברכה

דני

דני, כנראה שעבר עליך יום קשה

הדרישה בתקנה היא 0.97-1.03

ולכן אין בעיה עם הנתונים אלא בCO

ובעיקר ב CO הגבוה עם נתוני תערובת ענייה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, כנראה שעבר עליך יום קשה

הדרישה בתקנה היא 0.97-1.03

ולכן אין בעיה עם הנתונים אלא בCO

ובעיקר ב CO הגבוה עם נתוני תערובת ענייה

בוקר טוב!! :-)

 

 

0.970 בהחלט שווה מתמטית ל 0.97 .

כנל לגבי 1.030 , בהחלט שווה ל 1.03 .

 

אין סתירה בין הדברים, יותר מכך:

 

בטופס התיקני של משרד התחבורה טווח הבדיקה הינו בין --0970-1.030 .

 

 

להלן טופס תקני של משרד התחבורה: יש לשים לב לנתוני הלמבדה:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=60041

 

 

 

ישנם מכוני רישוי מהם יוצאים עם רישום של שתי ספרות אחרי הנקודה , הדבר אינו מהווה בעיה אם נגשים לפתור בעיות במכון דיאגנוסטיקה מצוייד. הדבר מקשה לעיתים כאשר צריך ליתן חוות דעת בכתב אל מול נתונים שאינם מדוייקים, בעיקר במצבים של למבדה קטן מ1.000.

 

 

ברכב הנדון נראה שהממיר אינו מבצע את ייעודו כראוי.

 

 

 

בברכת יום טוב

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב!! :smile:

 

ברכב הנדון נראה שהממיר אינו מבצע את ייעודו כראוי.

 

בברכת יום טוב

דני

אז אני צריך להחליף ממיר או שיש דרך אחרת לפתור את הבעיה? האם יעזור לי ניקוי הקרבורטור? לאיזה מוסך אני צריך לפנות לטיפול בבעיה?

ובקשר לתוספים ששפכתי לתא הדלק. האם הם עלולים להזיק לרכב?

(לפני הטסט הראשון (לפני שבוע וחצי) הוספתי 44K למיכל דלק חצי מלא. ולפני הטסט השני (שעשיתי לפני כמה ימים), אחרי תדלוק, הוספתי עוד חומר Liqui Moly)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אצלך קרבורטור, זה הזרקת דלק.

 

 

על פי הנתונים שנראים ואם אכן אמיתיים, כל שנותר הוא להחליף ממיר.

 

אמיתי, הכוונה שיש/ לפחות רצוי לבדוק את הגרף של חיישן החמצן ולראות תנודות ראויות ביחס של מתח וזמן לאורך 10 שניות.

אם הנתון "דבוק" לאיזור 0.9 וולט, יש לבדוק את מערכת ההזרקה, החיישן , במצב כזה, לא להחליף ממיר עד שמגיעים לתצורת גרף נכון.

 

 

יתכן ונסיעה אגרסיבית מבחינת משיכת הילוכים (עם גבולות, שלא להרוס את המנוע) תביא אותך לגבולות המותרים, שכן אינך מאוד רחוק מהם.

 

לגבי החומרים שהוספת, אין משהו מיוחד שאתה יכול לעשות, בכל אופן אם נשאר חומרים מעורבבים, מלא שוב מיכל מלא.

 

והכי חשוב: האם הגעת למבחן הרישוי לאחר נסיעה ארוכה, האם המנוע פעל עת שהמתנת לתורך , ככל שהמתנת, והאם המנוע פעל לפחות 30 דקות טרם הבדיקה הנל, וכאמור ללא כיבויו? במצבים גבולים כשלך, לעיתים זה עוזר.

 

מאיזה איזור אתה?

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב - רנו טוינגו 96. אמור לעבור טסט בימים הקרובים

חיברתי אותו למכשיר 4 גזים שברשותי במוסך. התוצאות כאלו (סל"ד משוער, לרכב אין מד סל"ד)

בניוטרל

CO 0.00

למדה

1.08!

 

בכ2000סלד (שוב - משוער)

CO

0.34

למדה משחקת, יורדת ל 1.05

ושוב עולה ל 1.08

מתחת ל 1.05 היא לא יורדת

הרמתי את האוטו על ליפט, חיפשתי בריחה מהצנרת, סתמתי עם סמרטוט למספר שניות ועזבתי, לא מצאתי כלום.

נסעתי עם הרכב למכון אגזוזים (המשתיק) שקרוב למוסך, גם שם לא מצאו שום דליפה.

מה אני יכול לעשות הלאה?

יש מוסך באזור המרכז שיכול לחבר למחשב לבדוק חיישנים? אני לא מוסמך רנו, ואין לי את הציוד שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי הנתונים שנראים ואם אכן אמיתיים, כל שנותר הוא להחליף ממיר.

 

אמיתי, הכוונה שיש/ לפחות רצוי לבדוק את הגרף של חיישן החמצן ולראות תנודות ראויות ביחס של מתח וזמן לאורך 10 שניות.

אם הנתון "דבוק" לאיזור 0.9 וולט, יש לבדוק את מערכת ההזרקה, החיישן , במצב כזה, לא להחליף ממיר עד שמגיעים לתצורת גרף נכון.

 

בברכה

דני

באיזה מוסך אני בודק את גרף החיישן? אסמך לקבל המלצה על מוסך באזור ת"א.

 

ובקשר למבחן, נראה לי שהמנוע פעל קצת פחות מחצי שעה וגם לא חיממתי אותו במיוחד לפני הבדיקה. לדעתך עדיף לנסות לעבור שוב את המבחן לפני שאני מגיע למוסך (לא מדובר כאן על הרבה כסף - סה"כ 24 ש"ח)?

 

תודה רבה על העצות :grin:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי נכסנתי לטסט ונכשלתי בגלל זיהום אוויר

 

ראיתי פה בשירשור שמגיע לי בדיקה חוזרת של זיהום אוויר

האם המכון אמור לקחת לקחת כסף עבור טסט חוזר כשההסיבה היחידה שהרכב נכשל זה זיהום אוויר?

 

נכנסתי שוב לטסט אחרי קריאת השרשור ועברתי ללא כל בעיה אבל

חויבתי ב 24 ש"ח עבור טסט חוזר

האם זה חוקי למרות שמגיע 2 בדיקות זיהום אוויר ע"פ משרד התחבורה ? ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה השנייה שאינה בחיוב הינה בדיקה בו ברגע שנכשל, ולא שיצא לתיקון וחזר מתוקן?

 

האם ביצעו בדיקה שנייה בו ברגע, או שמא יצאת לתיקון ואז חזרת מתוקן ונגשת שוב לבדיקה שבה עברת?

אם בוצע תיקון כשלהו, מה תוקן?

האם אתה יכול לרשום את כל הנתונים של הבדיקה הראשונה ושל השנייה?

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאתי לתיקון ( תיקון עצמי ע"י קריאת האשכול הנ"ל) חזרתי אחרי יומיים ,לגבי בדיקה שניה ,באותו רגע לא היה לי מושג שיש את האופציה בגלל זה לא דרשתי באותו רגע לבצע בדיקה חוזרת .

 

נכשלתי בגלל CO 1.2 במקום 0.5 הגעתי הביתה ראיתי את האשכול הנ"ל שמתי תוסף לדלק

הגעתי לטסט אחרי נסיעה של יומיים עם משיכות הילוכים וקריעת הרכב, לפני הטסט עוד נסעתי עוד חצי שעה ובעמדת המתנה כל העמדה הייתי על טורים של 3000 , כשהגעתי לבדיקה עבר ללא כל בעיה עם CO של 0.2 . הדבר שהרגיז אותי שהכריחו אותי לשלם 24 שקל על טסט חוזר הגעתי למנהל שם

אמרתי לו שעל פי משרד התחבורה מגיע לי 2 בדיקות של זיהום אוויר הוא ענה כמובן בטענה

שמי אני ביכלל שילמד אותו על החוקים של משרד התחבורה ומאיפה המצאתי את זה

כמובן ששלימתי את ה 24 שקל אבל סתם מעצבן ומקומם .

בכל מקרה האשכול עזר לי נפלאות ....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב, נכשלתי בטסט עם פיג'ו 306 1600 שנת 97, סיבת הפסילה: CO בטורים גבוהים - 0.51 במקום 0.3 (למבדה 1.002) CO בטורי סרק 0.3.

תחילה ניגשתי לכמה מוסכים מורשים שהיצעו להחליף חיישן חמצן ב 500 ש"ח או ממיר ב 1000 ש"ח... בצר לי ניגשתי לפורום זה ולאחר קריאת עצותיכם הוספתי K44 למיכל, החלפתי פילטר אויר, לחצתי את הרכב כהוגן במשך 100 ק"מ... בתור לטסט נתתי 4000 סל"ד במשך 5 דקות עם מזגן, התפללתי לטוב, וברוך ה' התוצאות - למבדה 1, CO 0.15 .

 

תודה רבה לכל נותני העצות שעזרו לי לעבור את הטסט ושמצילים אותנו מבזבוז כספנו לשווא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

שלום לכולם,

 

בהמשך לשאר מאות התגובות הדומות, גם אני נכשלתי בטסט.

הכישלון שלי קצת יותר מורכב, כי הוא כולל גם בעיות של חופש במיסבי הגלגל (השמאלי) במסרק ההגה ובגומיות קרועות(בגלגל הימני), אבל באילו אני אטפל במוסך, כי אני מעדיף להשאר בחיים :).

 

הבעיה הנוספת שלי היא בדיקת זיהום האוויר אותה לא עברתי.

נתונים:

רכב: סקודה פליסיה שנת 96, ~345,000 ק"מ.

זיהום אוויר:

טמפ': 112 מעלות.

בסרק: 810 סל"ד 0.8% CO :(

בסל"ד גבוה: למבדה תקינה, 2620 סל"ד 0.72% CO :((.

 

מה לדעתכם אני צריך לעשות (כן קראתי את הרעיון של להוסיף תוסף ולסוע בסל"ד גבוה, אבל שימו לב שאני כבר באתי לבדיקה הזאת עם טמפ' של 112 מעלות...)

 

בנוסף, האם יש אפשרות לבצע את הטסט השני במקום שונה מהטסט הראשון?

 

תודה מראש,

ישי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסט עושים באותו מקום.

 

מה היה הנתון המדוייק של הלמבדה?

 

לא אתפלא שרכב שגמע 345000קמ' הממיר סיים את חייו, אבל שוב, לא בטוח עדיין, מה היה נתון הלמבדה?

לא לשכוח שחשוב מצבו של הפילטר אוויר שלא יהיה סתום, תוספים אכן עוזרים, כל שכן ניקיונות ראויים ואינפוזיות כשצריך,

 

בינתיים אל תשכח לטפל גם בשאר התקלות.

לא צריך להחליף מקום, הבדיקה היא ממוחשבת, לבוחן כמעט ואין אפשרות לפגום בנתונים (אלא אם הוא משחק אם הגז בתוך הטווח המותר) , מה שיותר חשוב, שהמנוע, ויותר מכך, הממיר עצמו, יהיה חם- מאוד.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי דני,

 

הלמבדה היתה 1.010.

אין לי שום בעיה עקרונית עם המקום נהפוך הוא, אני חושב שהם היו מאוד מקצועיים, נראו לי מאוד אמינים וגם לא הייתי צריך לחכות לבדיקה.

הבעיה היא שהמקום הזה הוא בשדרות, החלטתי לעשות טסט בדרך לביקור אצל ההורים...

 

אגב, עניין הטסט החוזר (מחיר נמוך יותר) נכון גם כשעושים טסט חוזר במקום שונה מהראשון?

 

תודה ושבוע טוב,

ישי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לצערי הגיע תורי להיכשל בבדיקת זיהום אויר (כל השאר תקין) , אז ככה,

למדה : 1.176 לא תקין

CO : 0.1-0.15 תקין

 

מקריאת השירשור הבנתי שחורים לאורך צנרת הפליטה יכולים להיות הגורם לנתון למדה הגבוה,

יש עוד דברים שעלי לבדוק בנוסף?

 

הערה: הרכב "אוכל" שמן (כמעט ללא עשן)

 

* כמעט שכחתי : מדובר ברנו אקספרס 96 עם מזרק אחד.

אנו הולכים בדרך, כדי להבין את הדרך שבה אנו הולכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3047 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...