Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7522 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה יש לי טויוטה קורולה 2004 עם מערכת מובנת

שיפרתי את המערכת באוטו קניתי גם לא מזמן איפוד רציתי

לדעת אם יש לי אפשרות לחבר את האיפוד ישירות למגבר

או לחבר את זה למערכת המובנת באוטו

שהמערכת תזהה את זה כצינגר או משהו כזה

 

רציתי לדעת אם אפשר לחבר את האיפוד ישירות למגבר עם כבל Y

 

תודה מראש

פורסם

יש כבל כזה שבצד אחד יש אצלו RCA שמתחברת למגבר או למערכת ובצד השני יציאה כמו של אוזניות שמתחברת לכניסה של האוזניות באיי פוד.

עם הכבל הזה אפשר לחבר גם למערכת ליציאת AUX או למגבר לINPUT.

ככה הייתי מחבר נגן אמפי3 למערכת שלי באוטו.

:-) just smile
פורסם

כבל בסיסי ביותר שאתה יכול לקנות גם ב8 שקל בקנה ובנה מקומי ליד הבית....

לגבי הכבל הזול - אני יכול להבטיח לך שהאיכות תרד לפחות קצת מאשר בדיסק שתשמע דרך המערכת עצמה... אבל אבל אתה יכול כמובן גם ללכת ולהשקיע... ואז השמיים הם הגבול... (למרות שלא הייתי מרחיק לכת יותר מדי בנושא הAUX...)

בכל מקרה - קח בחשבון שמדובר בחיבור שבצדו האחד הוא חיבור של "בננה" רגילה של אוזניות - ככה שזה בכל מקרה לא יהיה חיבור מקצועי ממש...

 

גש לכל חנות סטריאו לבית/חנויות צילום ותראה מה יש להן להציע לך... אין שום צורך להזמין את זה במיוחד מאיפשהו...

 

תראה אם אתה יכול לחבר את הכבל, ולהוציא אותו דרך איזה חור אחורי בתא הפפות.... כך, יהיה לך תמיד כבל מוכן בשלוף לחיבור מקורות סאונד חיצוניים, וגם לא יהיו לך כבלים גלויים תלויים ליד הדש!

בברכה!

יונתן.

פורסם

אז מה שאתה אומר שלא צריך כבל מיוחד מספיק קבל Y של סטריאו

ולגבי החיבור

 

המערכת כרגע מחוברת למגבר אתם חושבים שיש איזשהו פיתרון ככה שלא כל פעם אני אצטרך להחליף בין הכבלים של המערכת לבין הכבלים של האיפוד

 

כי צריך להחליף בהתאם

כי כרגע המערכת מחוברת ושאני ארצה איפוד אני אחליף

פורסם

תראה... אני חיברתי אצלי כבל רגיל של מערכת ב7.99 ש"ח... בעקרון הכל נשמע סבבה... אבל אצלי יציאת הAUX, נמצאת רחוק במקום השני בסדר העדיפויות... ככה שזה גם ככה לא משנה לי...

 

לגבי החיבור דרך מגבר - ברוב המערכות (גם המובנות), צריך להיות הכנה לצ'יינג'ר, ואם אני לא טועה - צריכה להיות שם יציאת RCA.... במידה ותצליח למצוא/להגיע אליה - אני ממליץ לך לחבר לשם את כבל הRCA שיהיה מיועד לאייפוד שלך - ופשוט תשאיר את המערכת מחוברת למגבר...

ככה תוכל לשמור על המערכת מחוברת למגבר כל הזמן, ופשוט לעבור למצב AUX (במידה ויש לך כזה) כשתרצה לשמוע את האייפוד.

 

יש כאן עוד עניין: מאחר ואני מניח שתרצה להחליף שירים תוך כדי נסיעה מהאייפוד שלך - אז אתה תצטרך כבל

מ-א-ו-ד ארוך (יחסית) אם תמשוך אותו מהבגאז' (מהמגבר) למושב הנהג - דבר זה יעלה לך באיכות סאונד (בייחוד אם הכבל לא מבודד, וזול כמו זה שהזכרתי). ככה שגם כאן מומלץ לחבר RCA קצר מהHU עד לתא הכפפות למשל...

בברכה!

יונתן.

פורסם

גם בעניין החיבור ניתוק יש בעיה...

כיווני הגיין מותאמים למתח מקור מסויים. האייפוד לא מתקרב לשום הד יוניט מבחינת מתח. אם אני לא טועה הוא עומד על פחות 0.5 וולט.

גיר רובוטי יש אנשים שזה מתאים להם-למזלי אני אחד מהם

אופל קורסה 2003

פורסם

הבנתי חלקית

ממש שראיתי אין לי כפתורמעבר ל

AUX

במערכת

וגם שהתקנתי את המגבר היתי צריך להוסיף מתאם

אבל מצד שני יש לי בפאנל של המערכת סימנים של להחליף דיסקים

מישהו יכול לברר לי בבקשה את הנושא

 

אני מוכן להשקיע מצידי אפילו 200 שקל עבור כבל איכותי שלא יפגע באיכות הצליל

פורסם

האמת יש לך פה כמה אפשרויות.... והכל תלוי ב-כמה אתה מוכן "לפרק" את האוטו באופן עצמאי... וכמה כסף אתה מוכן להשקיע בכל הפרוצדורה.

 

אז ככה:

1. האופציה הכי פשוטה - אולם ההכי יקרה ככל הנראה - תהיה להגיע למוסך מורשה של טויוטה ולבקש שיתקינו לך את כל הכבלים הנחוצים.

 

2. לפרק בעצמך את המערכת - לראות איזה חיבורים יש לה מאחור, ולפי זה לראות אם תוכל לחבר כבל RCA בעצמך... מה שכן - אם אין לך כפתור של AUX, חוששני שלא יהיו לך יציאות RCA מאחור, אלא רק תקע מיוחד של צ'יינג'ר (שלא יעזור לך במיוחד).

 

3. אני מניח שלמגבר שלך יש אופציה של חיבור בHigh Output ו Low Output.

LOW - הכוונה לחיבור באמצעות כבלי RCA,

בעוד שHIGH - זה חיבור של החוטים המקוריים שיוצאים מהמערכת ישירות למגבר (כלומר כל 8 החוטים שהובילו במקור לרמקולים - יגיעו למגבר, ויתחברו אליו עם שקע מיוחד כזה (שהיה צריך להגיע ביחד עם המגבר שלך)

 

במידה ויש לך חיבור כזה - אתה יכול להקל על עצמך בחיבור שני המקורות בו זמנית - בצורה הבאה:

את המערכת תחבר למגבר דרך הHIGH (עם החוטים המקוריים של המערכת)

ואת האייפוד תוכל לחבר עם כבל RCA שתצטרך למשוך מהבגאז' (בהנחה והמגבר נמצא בבגאז') לתא הנוסעים.

 

אני לא סגור לגבי - האם שני החיבורים יכולים "להתקיים" במקביל, ואם הם לא מבטלים אחד את השני, אבל שווה לנסות!

 

4. אופציה זו, תהיה כמובן פחות עדיפה עליך אם אתה מחפש איכות זהה לדיסק, אבל: אתה יכול ממש, אבל ממש להקל על עצמך - אם תקנה את ההתקן המיוחד של אייפוד - שמשדר את המוסיקה דרך "ערוץ רדיו" שאתה יכול לתפוס עם המערכת שלך! בלי חוטים, בלי הסתבכויות, בלי לפרק חצי אוטו, ובלי כאב ראש... ומנסיון - שימוש במקורות חיצוניים תמיד יותר מסורבל מאשר שימוש במערכת עצמה - אז לפחות תקל על עצמך עם ההתקנה הפשוטה (אפסית)... (אבל זאת רק הדעה שלי)

 

לגבי כבל: אם אתה ממש מתעקש להוציא ימבה כסף על חוט - אתה תמיד יכול לקנות כבל RCA סטנדרטי בשביל מגבר (עם חיבורי "זכרים" בשני הצדדים), ופשוט בסוף שלו להוסיף מתאם משתי כניסות RCA לכניסת "בננה" של אוזניות...

 

אם לא הבנת משהו, אל תהסס לשאול!

בברכה!

יונתן.

פורסם

באיזה HU מדובר?

יש הרבה מאוד יצרניות שמייצרות מתאם לאייפוד כולל שליטה מלאה מה - HU על האייפוד, וגם טוען את האייפוד.

אמנם זה טיפה יקר, אבל זה שווה.

לפי דעתי אם חשבת על דבר כזה, מאוד שווה. מאוד מאוד לא ממליץ על FM XMTR, המון אנשים מדווחים על "טיגון" האייפוד שלהם בידי המשדר (קרינה וכו).

תהנה.

פורסם

JMG הבנתי מה רשמת תודה רבה אני אבדוק את האפשרויות

ולגבי הבחור השני זאת מערכת מובנת של טויוטה לא פיוניר או אלפיין או משהו כזה פאנל מובנה......

 

 

עכשיו הציעו לי לעשות כזה דבר

לפצל את היציאות של הRCA במגבר ופשוט לחבר גם את האיפוד

בנוסף לזה לחבר סויץ שני מצבים שבעזרתו אני אדליק את המגבר וככה אני לא אצטרך להדליק את המערכת מתי שאני רוצה לשמוע מהאיפוד וככה הם לא יתנגשו

מישהו יכול לאשר לי את הדרך הזאת

כי בנתיים זאת נשמעת לי הדרך הכי טובה

פורסם

זו אולי הדרך הפשוטה מבחינתך אבל מה לעשות שזו לא הדרך הנכונה!!! הדברים לא כל כך פשוטים!!! מעבר למפסק שידליק את המגבר בימקום ה - HU תיצטרך גם להוסיף מפסק מחליף ON - 0N שיימתג את אותות האודיו בין ה - HU לביין האייפוד. קיימת אפשרות חיבור נוספת של שניי מקורות אודיו למגבר אחד ע"י הוספת מעגל אלקטרוני. חיבור זה יחסוך את הצורך במפסק שיימתג את שניי מקורות האודיו.

 

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

פורסם

שלו, אני לא בטוח אם התכוונת לאותו הדבר, אבל אני דיי בטוח שקיים סוויץ', שמאפשר לבחור בין שני כבלי RCA. כלומר יש לו כניסות לשני RCA, ויציאת RCA אחת, כאשר על ה"קופסא" יש סוויץ שבוחר איזה משני הכבלים יהיה הפעיל.

 

LIAVM - בכל מקרה - קח בחשבון שכל פריט כזה בדרך, או כל קומבינה אחרת (ומה לעשות - כל הדברים שהצענו לך כאן זה קומבינות מסוג זה או אחר) גורעת לפחות קצת מאיכות הצליל... וככל שיש יותר "חיבורים" בין מקור הסאונד למגבר - ככה יהיו יותר הפרעות, והאיכות תרד.... כלומר אם תחבר בדרך כל מיני מפצלים, חוטים מאריכים, סוויצ'ים ועוד גאג'טים שונים - בסופו של דבר האיכות של הצליל תיפגע משמעותית...

במקומך - לא הייתי מתעסק עם כל זה לבד..... סתם כאב ראש מיותר!

 

עניין חשוב נוסף (שמשום מה לא חשבתי עליו קודם) הוא עניין האחריות על האוטו!!

אם אתה מתעסק לבד בפירוק הדש בורד, וחיתוך חוטים שונים וכל שאר הבלאגן - זה עלול לבטל לך את האחריות על האוטו (או לפחות על החלקים שתתעסק בהם) - וזה כבר מ-מ-ש לא מומלץ!!!

 

לפי מה שאני רואה, יש לך שתי אפשרויות "הגיוניות":

1. לקנות את המשדר של האייפוד ולסגור את העניין (הכי פשוט). ומשום מה קשה לי להאמין שאפל ייצרו רכיב מקורי של אייפוד - שיגרום לו נזק! ככה שכל מה שקשור ל"טיגון" הנגן - נראה לי קצת מופרך...

 

2. אופציה נוספת (מכיוון אחר לגמרי) תהיה - לקנות HU של MP3 עם כניסות RCA, ולהפסיק לבלבל לעצמך ת'מוח.... ואם אתה רוצה לשמור על הפונקציות של השליטה מההגה - לך על אלפיין שתומך בזה! (ותעשה לעצמך טובה - תתקין את זה אצל מישהו שהתעסק בעבר במערכות מובנות של קורולה כמו שלך - על מנת למנוע חיבורים לא נכונים ובעיות אחרות...)

 

3. ואם אתה עדיין מעדיף להתעסק עם כל הכאב ראש של ההתקנות המסובכות - לך למוסך מורשה, תסביר להם מה אתה רוצה, ושיגידו לך אם זה אפשרי או לא - ואם כן - כמה זה יעלה אצלם... ואז תעשה את השיקול!...

 

שיהיה בהצלחה!

בברכה!

יונתן.

פורסם
שלו, אני לא בטוח אם התכוונת לאותו הדבר, אבל אני דיי בטוח שקיים סוויץ', שמאפשר לבחור בין שני כבלי RCA. כלומר יש לו כניסות לשני RCA, ויציאת RCA אחת, כאשר על ה"קופסא" יש סוויץ שבוחר איזה משני הכבלים יהיה הפעיל.

ברמת העקרון היתכוונתי אכן להשהו כזה. זאת אחת מהאפשרויות שאכן כתבתי עליה.

 

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

פורסם

שמע... לשותף שלי בדירה יש אייפוד, ויש לו את המשדר הזה...

היום בערב אם אני אתפוס אותו, אני אבקש ממנו להלוות לי את האייפוד כדי לשמוע באוטו, ועל הדרך גם אוודה איתו את העניין של ה"טיגון" מכשיר... (למרות שאני בכלל לא מבין איזה נזק יכול להיעשות על ידי המשדר הזה - בייחוד שהוא מקורי של אפל).

 

אני אבדוק עד כמה נפגעת האיכות ואספר לך בערב...

בינתיים אתה מוזמן לבדוק את כל שאר האפשרויות.

בברכה!

יונתן.

×
×
  • תוכן חדש...