Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אם הרכב בן פחות משנה אז ב99% מהפוליסות אכן יש חדש מול ישן

במקרה כזה עדיף להשבית את הרכב ולקבל מחירון של רכב חדש

 

אני כבר מדמיין את הדוח הסליקה שיוציא הקונה של הרכב אם תבחר לתקן אותו ויראה 100,000 ש"ח תגמולי ביטוח מה הוא יחשוב לעצמו

עריכה אחרונה על ידי TZR84
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 15 שעות, TNSH8688 כתב:

תודה לעונים

 

התביעה היא כלפי צד ג,

אציין, הרכב דנדש, חודש על הכביש,

השמאי הדגיש לי שהרכב לא ניזוק מהותית בכלל, רק עליות חלפים מאוד מאוד יקרים.

השמאי אומר שאם יילך לתיקון לא יהיה רשום אובדן להלכה.

חודש על הכביש אז להשבית.

גם אם אין חדש תמורת ישן ההפרש יהיה קטן (ועם ירידת הדולר וקצת מיקוח אולי לא יהיה הפרש בכלל ואפילו עודף) וייחסך ממך הבאסה של לנסוע ברכב חדש שאתה יודע שהוא תוקן.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

רק מה קורה אם צד ג לא רוצה לשלם או אומר שיש עליך אשמה חלקית?

 

חחח ירידת דולר מישהו כתב פה.

מצחיקים אתם.

אלף זה תלוי באיזה שער קנו את המכונית.

בית גם כשהדולר ירד, לא ירדו מחירי המכוניות. הקונה הישראלי הפך לפרה חולבת. אפילו חברת פריזבי, חברה כל כך גרועה שהיתה צריכה לעשות מיתוג מחדש, מרוויחה בטירוף. וזה שהסינים כולם יושבים על יבואנים קיימים, זה טעות אסטרטגית של משרד התחבורה האומלל שלנו. ואם זה כן היה קורה, רק אחרי עוד אישורים רגולטוריים שכוללים חיוב להתחרות והפרדה בין חברות בנות.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני כשעה, Night Driver כתב:

חודש על הכביש אז להשבית.

גם אם אין חדש תמורת ישן ההפרש יהיה קטן (ועם ירידת הדולר וקצת מיקוח אולי לא יהיה הפרש בכלל ואפילו עודף) וייחסך ממך הבאסה של לנסוע ברכב חדש שאתה יודע שהוא תוקן.

 

אתה כותב, קצת מיקוח

מיקוח מול מי ?

 

אגב, הנהג הפוגע מודה לגמרי

פורסם
לפני 17 שעות, TNSH8688 כתב:

תודה לעונים

 

התביעה היא כלפי צד ג,

אציין, הרכב דנדש, חודש על הכביש,

השמאי הדגיש לי שהרכב לא ניזוק מהותית בכלל, רק עליות חלפים מאוד מאוד יקרים.

השמאי אומר שאם יילך לתיקון לא יהיה רשום אובדן להלכה.

רכב בן חודש ?

מכיר את רמת התיקון במוסכי ישראל , תפעיל את הפוליסה שלך וקבל רכב חדש מהנילון בלי לחשוב פעמים .

 

מעבר לעובדה הבסיסית שבכל מכירה עתידית אובן הערך המסחרי יגרום לך להוריד משמעותית במחירון .

לפני 41 דקות, KipodYam כתב:

רק מה קורה אם צד ג לא רוצה לשלם או אומר שיש עליך אשמה חלקית?

 

חחח ירידת דולר מישהו כתב פה.

מצחיקים אתם.

אלף זה תלוי באיזה שער קנו את המכונית.

בית גם כשהדולר ירד, לא ירדו מחירי המכוניות. הקונה הישראלי הפך לפרה חולבת. אפילו חברת פריזבי, חברה כל כך גרועה שהיתה צריכה לעשות מיתוג מחדש, מרוויחה בטירוף. וזה שהסינים כולם יושבים על יבואנים קיימים, זה טעות אסטרטגית של משרד התחבורה האומלל שלנו. ואם זה כן היה קורה, רק אחרי עוד אישורים רגולטוריים שכוללים חיוב להתחרות והפרדה בין חברות בנות.

זו אינה טעות , כאשר יש לך לוביסטים אשר יושבים בכנסת עם כוח ויכולת השפעה של המשפחות הגדולות אשר שולטת ביבואני הרכב זו התוצאה.

אם היה רצון מינימאלי לתחרות בתחום הרכב , כניסה הסינים הייתה יכולה להיות נקודת מפנה להורדת המחירים הגדולה ביותר בשוק הרכב, בפועל הייתה נקודת הקפיצה למחירים ההזוים של הרכבים בארץ.

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

זה הזוי לחלוטין עלויות החלפים האלה. האם זה בעצם חלק מהתוכנית? שמכוניות יהפכו לחד פעמיות, כמו סמארטפון? פגוש ושני פנסים עולים ביחד 70000 ש״ח?!??! נשמע הזיה. זה בגלל שאין הרבה חלקים? אין ידע לתקן? מה הסיבה למחירים האלה? זה מחירי חלפים של פורש ולמבורגיני, כנראה אפילו יותר…

עריכה אחרונה על ידי garicho
פורסם
לפני 39 דקות, TNSH8688 כתב:

 

אתה כותב, קצת מיקוח

מיקוח מול מי ?

 

אגב, הנהג הפוגע מודה לגמרי

מול היבואן בקניית החדש.

אתה מקבל פיצוי לפי מחירון ולא לפי מחיר המכירה בפועל. יש סיכוי שורידו לך 2% על החודש ומהיבואן תוכל להוציא הנחה של 5% (סתם זורק מספרים כדי להמחיש את הרעיון).

לפני כשעה, KipodYam כתב:

רק מה קורה אם צד ג לא רוצה לשלם או אומר שיש עליך אשמה חלקית?

 

חחח ירידת דולר מישהו כתב פה.

מצחיקים אתם.

אלף זה תלוי באיזה שער קנו את המכונית.

בית גם כשהדולר ירד, לא ירדו מחירי המכוניות. הקונה הישראלי הפך לפרה חולבת. אפילו חברת פריזבי, חברה כל כך גרועה שהיתה צריכה לעשות מיתוג מחדש, מרוויחה בטירוף. וזה שהסינים כולם יושבים על יבואנים קיימים, זה טעות אסטרטגית של משרד התחבורה האומלל שלנו. ואם זה כן היה קורה, רק אחרי עוד אישורים רגולטוריים שכוללים חיוב להתחרות והפרדה בין חברות בנות.

אם צד ג' לא רוצה לשלם אז אתה מפעיל את הביטוח שלך או שאתה הולך לבית משפט. ככה הדברים עובדים.

ולגבי קניית חדש כנראה שאתה לא מבין איך עסק עובד. אם אני יכול להרויח 1000% אני ארוויח את ה 1000% אבל אם אני יודע שזה להרוויח 900% או לאבד את העסקה יש סיכוי טוב שאקח את ה 900%. 

הסיבה היחידה לוותר על עסקה רווחית זה אם המלאי שלי יותר קטן מהביקוש הצפוי. לא סתם כמעט כף רכב לא נמכר במחיר המחירון המלא וכמעט תמיד תקבל הנחה (יותר קטנה או יותר גדולה אבל תקבל). כשהפיצוי שלך הוא לפי מחירון רשמי יש סיכוי שלא תוסיף שקל ואפילו תישאר עם עודף בקנייה של החדש.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 7 שעות, saar5555 כתב:

לי הוסבר שזה פשוט עניין חשבוני

עלות חלקים חדשים ומקוריים,

עבודה

תיקוני פחחות 

עבודות חשמל

הוסף מע"מ

 

ואת כל הסכום הזה תחלק בערכו של הרכב בקרות האירוע.

 

אם יוצא מעל 50% אז זה אובדן להלכה.

 

 

ברור אבל בוא, אני החלפתי דלת תא מטען מקורית עם מצלמה, חיישנים, עבודות חשמל צביעה + מעמ והכל הכל במוסך לא זול בכלל - 18 אלף. 

פנס עוקב פניה עם לדים וכו וכו של מכונית מודרנית 6 אלף. בוא, נגיד יצרן יקר יותר 10 אלף.  

אבל אבדן להלכה זה אומר בערך 100 אלף נזק. זה מטורף בשביל פגוש ושתי כנפיים. 

מה גם שהסוכן אומר זה יכול להיות ככה ויכול להיות ככה רק מראה כמה וריאביליות י בשוק הזה ואיך בקלות אפשר לנפח כל נזק כשיש ביטוח מעורב. 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

נשים בצד כרגע את העניין של המשמעות בדוח הסליקה הביטוחית שתתקבל כאשר קונה חדש יבוא לרכוש את הרכב.

ידוע היום שעלויות חלפים גבוהות ומעבר למחיר התיקון לרוב נהוג להסתכל על אחוזי ירידת הערך או על מה קרה בפועל,

יש תיקונים של 40 וגם 50 אלף שקל ללא ירידת ערך ושם ברור שמדובר בעלות חלפים גבוהה.

 

אבל הנושא היותר מרכזי הוא שלפי המידע ששיתפת, שהרכב חדש (בן חודש) עם סה"כ פחות מ- 1,000 ק"מ:

1. יש ביטוחים שמאפשרים חדש תמורת ישן, במיוחד בשנה כזו. תבדוק אם יש לך כזה. אם זה צד ג' שמשלם, צריך לראות איך זה עובד אצלם.

2. לדעתי אתה תתבאס. רכב חדש שכבר עבר מכה, תיקון, התעסקות, אתה תרגיש איתו נאחס ויכול להיות שהמחשבה גם תיצור מציאות.

 

כנראה שבמקומך הייתי מעדיף להשבית את הרכב, ועם התגמולים לקנות כזה חדש / אחר חדש גם אם זה לשלם עוד.

זה לא קשור למה יהיה במכירה, זה יותר קשור לאיך תרגיש עם רכב שקנית במיטב כספך וכבר עבר תאונה.

 

גם אם זה לא מטריד אותך לדעתי האופציה להשבית עדיפה.

תוודא לפני אם אתה צריך להוסיף כסף על אחד חדש, ואם כן אז תוודא שלא יותר מידי.

  • אהבתי 1

עומר :-)

פורסם (נערך)
לפני 20 דקות, ניקו פ. כתב:

מה גם שהסוכן אומר זה יכול להיות ככה ויכול להיות ככה רק מראה כמה וריאביליות י בשוק הזה ואיך בקלות אפשר לנפח כל נזק כשיש ביטוח מעורב. 

אני מסכים איתך. 

 

הכל זה מן מנגנון שמזין את עצמו. הפעם יש לי גם דו"ח שמאי מסודר. והעלויות של חלקים חדשים - פשוט בשמיים. 

 

אני עם אוטו אובדן להלכה, בעצם חברת הביטוח מרויחה אח"כ מהחלקים (אני מניח שיפרקו הכל לחלקים..). 

 

עריכה אחרונה על ידי saar5555
  • אהבתי 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

אני רק שאלה.

אם הוא תובע צד ג' של נהג אחר למה זה משנה אם יש לו בפוליסה שלו "חדש תמורת ישן"?

צד ג' של נהג אחר ישלם לו לפי מחירון בכל מקרה.

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, EvGriga כתב:

אם הוא תובע צד ג' של נהג אחר למה זה משנה אם יש לו בפוליסה שלו "חדש תמורת ישן"?

אני לא בטוח.

 

מניסיון טרי שלי - העדפתי לתבוע את המקיף שלי (שגם לי יש סעיף תוספת % לרכב חדש..). 

כשאתה תובע תביעה צד ג' - הם יכולים להתנער מזה, או משהו יותר פשוט, למשוך זמן... 

 

כשאתה תובע את הפוליסה שלך, הכסף שלך יועבר מהר יותר (הרי, בשביל מה אתה משלם ביטוח?) - והם, עם סוללת עו"דים יתבעו את מי שגרם לנזק הזה. ואם אתה לא אשם, במובהק, הם יתבעו את החברה השניה וגם יזכו, מבחינתם זה מנגנון "קל". 

 

(ואגב, למה שצד ג' - יסכים לתוספת האחוזית הזאת לרכב חדש? נדמה לי שיש דיני נזקים ויש דיני ביטוח.. לדעתי זה לא אותו הדבר. הם יכולים להגיד שהם מתחייבים לערכו הרכב בקרות התאונה וזהו).

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני כשעה, saar5555 כתב:

 

 

אני עם אוטו אובדן להלכה, בעצם חברת הביטוח מרויחה אח"כ מהחלקים (אני מניח שיפרקו הכל לחלקים..). 

 

הרכב יתוקן בעלות אחרת לחלוטין מזו שנקב בה פותח השירשור וימצא את עצמו אצל דילר מקורב במחיר מבצע ואו ימכר כיד ראשונה שמורה מאוד מרופא.

  • אהבתי 3
פורסם
לפני שעה, saar5555 כתב:

אני לא בטוח.

 

מניסיון טרי שלי - העדפתי לתבוע את המקיף שלי (שגם לי יש סעיף תוספת % לרכב חדש..). 

כשאתה תובע תביעה צד ג' - הם יכולים להתנער מזה, או משהו יותר פשוט, למשוך זמן... 

 

כשאתה תובע את הפוליסה שלך, הכסף שלך יועבר מהר יותר (הרי, בשביל מה אתה משלם ביטוח?) - והם, עם סוללת עו"דים יתבעו את מי שגרם לנזק הזה. ואם אתה לא אשם, במובהק, הם יתבעו את החברה השניה וגם יזכו, מבחינתם זה מנגנון "קל". 

 

(ואגב, למה שצד ג' - יסכים לתוספת האחוזית הזאת לרכב חדש? נדמה לי שיש דיני נזקים ויש דיני ביטוח.. לדעתי זה לא אותו הדבר. הם יכולים להגיד שהם מתחייבים לערכו הרכב בקרות התאונה וזהו).

ואז אתה מאבד את העדר התביעות.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...