Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

ממה שהצלחתי להבין (וגם זה רק לאחרונה) שבבניות החדשות הצנרת של מי המזגן מתחברת לצנרת הראשית של ביוב הבניין. 

יש לנו שכנים ששמו פשקוויל לשכנים שמעליהם, על זה שהמזגן מטפטף להם כל הזמן ויוצר שלוליות כי הוא לא מחובר לצינור ביוב המרכזי. לא שהבנייה אצלנו חדשה, כן? יותר כמו מזגן אחד פה, אחד שם כמו שאמר רון פו. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כנראה תלוי בפיקוח העירוני.

  • מצחיק 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

"פיקוח עירוני" :rofl:.

בחיפה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

לשמחתי הרבה זמן לא נזקקתי לשירותיהם. אבל, למשל, אצלנו עובר לפחות 3 פעמים בשבוע טנדר של פיקוח עירוני שדואג לזמן איסוף אשפה וגזם אם יש הצטברות חריגה. ולפני הרבה שנים היה לי סיפור של שכן שבנה בגינה מחסן לא חוקי שהגג שלו הגיע למרפסת שלי. שיחת טלפון קצרה ל-106 ותוך 48 שעות המחסן פורק. 

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אני לא חושב שהתקנת יחידות חיצוניות למזגן עוברת על חוקי עזר עירוניים כלשהם ולכן העירייה לא צד בדבר.

אצל ההורים שלי, לדוגמא, זה חלק מתקנון הבית המשותף שאסור לעשות שינויים בחלק החיצוני של הבניין. אם שכן עובר על תקנון הבית המשותף, למיטב ידיעתי זה תפקיד הועד או השכנים האחרים לתבוע אותו.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

פורסם

תלוי בבניין - בבניינים ישנים המגבלות מתירניות, בבניה חדשה המזגן חייב להיות במסתור ייעודי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 30.6.2025 בשעה 15:59, Ron Poh כתב:

כנראה שבאירופה הוא יותר פופלארי בגלל שיש הקפדה על התקנת יחידה חיצונית של מזגן מפוצל, במקום שלא פוגע בנראות הבניין, ולכן משתמשים במזגן נייד שבו רק זורקים צינור החוצה.

במדינת הלבנט הקרויה ישראל, מסתכלים על בניינים מבחוץ וכל המזגנים והצינורת שיורדים מוסיפים ממש יופי (צוחק כמובן) לבניין.

 

לפני 4 שעות, קורן בן אשר כתב:

יותר סביר שמדובר בבעלי בתים שלא רוצים/לא מרשים להתקין מזגן. אני יכול לעשות סיבוב ולצלם מראות דומים.

 

אתם מערבים כמה נושאים שונים.

 

בספרד, בניינים שנבנו ב-25 שנים האחרונות לוקחים בחשבון התקנת מזגן ובד"כ מגדירים אזור יעודי לכך על הגג, שמעטים ניצלו במקור עקב עלות רכישה והתקנה גבוהה. עם השנים העלויות ירדו, הכישורים התחזקו, וכיום רבים עושים את ההתקנה הזאת רטרואקטיבית תו"כ שימוש בהכנה הקיימת. בתים שנבנו בתור הזהב של 1998-2008 אפילו כוללים לעיתים קרובות את תעלות האוורור הפנימיות למזגן מרכזי בתוך הדירה. ואם יש מרפסת ולשכנים לא מפריע הרעש, אז אפשר גם להתקין את המנוע שם ע"מ לא לרוץ כל פעם לגג ולא להיות תלוי בוועד בית (נושא שראוי לשרשור נפרד).

 

בניינים ישנים יותר בד"כ אינם מוכנים לזה, ואז צריך לחפש פתרונות יצירתיים או פשוט לחסום את היוזמה. מי שגר בדירה שלו בד"כ יחשוב ויחקור וימצא דרך אלגנטית, אבל מי שמשכיר אותה יעדיף לגלגל את הבעיה לשוכר - ושם מזגן נייד הוא בד"כ הפתרון המתבקש. כיום גדל פה דור של בעלי נכס להשקעה צעירים ופרוגרסיביים שמבינים את הצורך ביצירת תנאי מחיה הולמים לשוכרים, ולכן אין להם מחסום פסיכולוגי מהתקנת מזגן. לפני עשור המצב היה שונה מאד.

 

לגבי שאר אירופה קשה להכליל, משום שההתחממות הגלובלית לא פגעה בכולם באופן שווה ובמדינות רבות רק היום נופל האסימון שמזגן זה כלי הכרחי ולא מותרות. גם שם בד"כ ישנם פתרונות שלא מצריכים את כיעור הפסאד של הבניין ע"י תלייה של היחידה החיצונית עליו, כך שזו לא הסיבה שלא עושים את זה. הסיבה היא רב-שכבתית וכוללת שמרנות/פחד מהחדש, כל מיני דעות קדומות וחוסר השכלה, וכו' - יש לנתח כל מדינה וכל עיר לגופם. ביוון למשל זה כמו בישראל, בית זונות גמור וכל אחד תולה מה שבא לו איפה שנוח. בגרמניה עדיין צריך להסביר להם למה זה נחוץ... אין פה איזו מדיניות כלל-יבשתית.

 

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 19 שעות, sperial כתב:

בבניה חדשה המזגן חייב להיות במסתור ייעודי.

מה זה בניה חדשה לצורך העניין? החל מאיזה שנה? 

 

 

 

פורסם

כמה עשורים. יתכן שגם תלוי בעיר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חיפשתי מידע בנושא ונראה שאין משהו מסודר, אלא רק החלטות פרטניות של  ועדי הבתים שתקפות לאותו בניין בלבד.

 

הדבר "שימשו שלא כדין ברכוש משותף על ידי פגיעה בנראות הבניין" זה דבר בעייתי להגדרה. 

 

יכולים לאסור התקנת מזגן אם הוא מפריע מבחינת רעש, טפטוף מים, חסימת שדה ראיה וכו' אבל אם הוא רק מפריע ויזואלית? תכלס האם מישהו מכיר מקרים שהרשות המקומית חייבה מישהו להוריד מזגן בגלל זה?

 

 

 

 

 

 

  • 9 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

התקלקל לי המזגן הנייד במרפסת.

עובר היום במקרה באושר עד פתח תקווה.

בחוץ היו מזגנים ניידים, 1כס ו 1.25 כס.

 

המחיר ? No brainer אפילו למותג מדבקה.

580 שח ל 1 כ"ס

799 שח ל 1.25 כ"ס (היו אתמול פרסומים של 899 שח, אבל היום בסניף זה היה 799שח).

 

העמסתי אחד לבגאז של הדיפאל S05 ונסעתי הביתה. חיברתי, עובד מצויין.

 

 

IMG-20260424-WA0038.jpg

  • רעיון טוב! 2

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 20 שעות, איציק נ. כתב:

חיברתי, עובד מצויין.

אתה יכל לצלם אותו מהצד האחורי? הכוונה חיבור צינור הפליטה.

האם מגיע  עם מתאם עבור צינור הפליטה לחלון הזזה? 

 

 

פורסם (נערך)
לפני 20 שעות, איציק נ. כתב:

התקלקל לי המזגן הנייד במרפסת

 

הי איציק,

האם המרפסת שלך פתוחה או סגורה? 

במידה ומרפסת פתוחה - באמת עושה משהו?

רכשתי לפני כשנתיים בכ-2,000₪ יחידה כזו (מצנן בריזה) עבור מרפסת פתוחה ולמרות שאין קירור מאולץ, משב הרוח ממש חזק ולמרות שהטמפרטורה במוצא נמוכה ברק 4-5 מעלות מהסביבה, השפעתו ניכרת גם במרחק של כ-4 מטרים.

 

אפשר להניח שבמרחק של כמטר מהמוצא, תהייה השפעה טובה על חשבון צריכת חשמל בהשוואה למצנן אוויר, נסיונך?

 

אני תוהה משום שבתי קפה פתוחים ומקורים, משתמשים במצנן ולא במזגן.

אם מזגן אכן מועיל משמעותית, ארכוש כנראה למרפסת אחרת מזגן  Tornado To Go 16 EU 12,000BTU מבוסס משאבת חום בחימום (אך לא אינוורטר) המוצע במעט יותר מ-1,200₪ כולל הובלה עד הבית.

IMG_2596.jpeg

עריכה אחרונה על ידי waterman
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
בתאריך 2.7.2025 בשעה 13:02, Buki כתב:

מה זה בניה חדשה לצורך העניין? החל מאיזה שנה? 

 

 

בתאריך 2.7.2025 בשעה 13:33, Buki כתב:

חיפשתי מידע בנושא ונראה שאין משהו מסודר, אלא רק החלטות פרטניות של  ועדי הבתים שתקפות לאותו בניין בלבד.

 

הדבר "שימשו שלא כדין ברכוש משותף על ידי פגיעה בנראות הבניין" זה דבר בעייתי להגדרה. 

 

יכולים לאסור התקנת מזגן אם הוא מפריע מבחינת רעש, טפטוף מים, חסימת שדה ראיה וכו' אבל אם הוא רק מפריע ויזואלית? תכלס האם מישהו מכיר מקרים שהרשות המקומית חייבה מישהו להוריד מזגן בגלל זה?

 

 

 

 

לדעתי יש התיחסות לנושא בתקנות התכנון והבניה (בקשה להיתר, תנאיו ואגרות), תש"ל-1970 סעיף 7.73.01 . להבנתי, משם נגזרות ההנחיות של הרשויות המקומיות.

 

 

image.thumb.png.d4c1667d7ed3e5b497e762ad8c3f2602.png

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, Buki כתב:

אתה יכל לצלם אותו מהצד האחורי? הכוונה חיבור צינור הפליטה.

האם מגיע  עם מתאם עבור צינור הפליטה לחלון הזזה? 

 

כן, מגיע עם מתאם בין המזגן עצמו לצינור פליטה 6" + צינור 6" מפלסטיק קשיח (אקורדיון) + מתאם שמיועד לחלונות עם תריס גלילה.

 

 

לפני 3 שעות, waterman כתב:

 

הי איציק,

האם המרפסת שלך פתוחה או סגורה? 

 

 

המרפסת סגורה באמצעות זכוכית נאספת, יש וילונות, אבל בשעות השקיעה (בין 14:00 ל 18:00) חם מאוד (אומנם היא צפון מערבית אבל היא בולטת מקו המתאר של הבניין ולכן מתחילה לקבל שמש מכיוון מערב\דרום-מערב משעות הצהריים המאוחרות).

 

המזגן בהחלט משפר את המצב (אומנם זה לא קירור כמו בתוך הבית, אבל זה הופך את הבלתי נסבל לאפשרי לגמרי - כמובן שצריך זמן עבודה ולא 10 דקות).

 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...