Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אני גם שנים כבר מנסה לא לנהוג כשעמוס.

עובד 5 קמ מהבית, זה היה הפרמטר לבחור עבודה.

וגם ככה יוצא מוקדם, אז הכביש ריק.

שצריך לנסוע למרכז, רק רכבת ואוטובוסים, עוד פרמטר, 2 תחנות רכבת במרחק 5 קמ מהבית.

שאני מצפין לקיבוץ, יצוא בשעות וחוזר נגד התנועה, ועדיין.

באמת מוריד את הכובע למי שנוהג כל יום למרכז ובמרכז,מרגיש לא כיף פשוט. מפחיד, ולא נעים.

לא חושב שיש איזה עליית מדרגה משנים אחרונות, מה כן לא מרגישים נוכחות משטרתית בכלל.

וכןממדינה צפופה עם הרבה אנשים.

בנורווגיה נהגתי כל הזמן לכל מקום גם לתוך ובאוסלו הרבה. ההבדל בטמפרמנט ובאכיפה מורגש בענק!

וכן ארץ גדולה וכלום אנשים.

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם
לפני 21 דקות, saar5555 כתב:

כל הכבוד לך, אם אתה מצליח לנהוג את זה, כל יום. 

 

אני בפוזיציה שאני יכול כבר מחר(סוג של) לעבור דירה וזה יצמצם לי את הנסיעות לחצי שעה, במקום מה שיש לי עכשיו, ועדיין אני בוחר כבר כמה שנים לעשות את הנסיעות הללו. אז לא בטוח שהייתי משתמש במילה "כבוד. אולי "טיפשות" יהיה יותר במקום. 

 

אבל בלי קשר, אמנם יש המון בבונים על הכבישים, אבל יש הרבה אנשים "נורמטיבים" שמוציאים את הבבוניות הזאת מהם. אני רואה את זה המון מהצד:

-אנשים שנוסעים על 70 קמש בימין בכביש של 100. 

-אנשים שעוקפים ב-102 קמ"ש כאשר הרכב בימין נוסע ב-100 קמ"ש

-רמזור קצר- ואנשים מאיצים בקצב של סמי טריילר. 

-נוסעים לאט מאוד ברחוב שכול 10 מטר יש במפר, ולא יחשבו לשניה לזוז לצד על מנת לאפשר לרכב ממהר יותר לעבור. 

 

קצת להיות יותר "פראייר" על הכביש, וזה יוריד את מפלס העצבים פלאים. 

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

אני לא מרגיש הבדל באגרסיה, לדעתי בערך אותו דבר. אולי פיתחתי חסינות, הפסקתי להתרגש מזמן ממה שקורה סביבי. שיחתכו/יעקפו. מבחינת עומס - המצב משוגע.

 

בנוהל מתנהל בתחב"צ / אופניים מתקפלים, וכבר 3 חודשים שאין לי מכונית בכלל, אז... 

 

אין פיתרון לסופ"ש עם הילדים / טיולים, גם אילו הייתה תחבורה ציבורית. בינתיים אני פשוט בוחר איזה כיוון להקריב - הלוך או חזור - מבחינת פקקים.

 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

נראה לי שרמת האגרסיה משתנה גם לפי סוג הרכב שאתה נוהג בו.

גם אני, וגם הבן הרגשנו עליה באגרסיה כשעברנו  מהמאזדה-פשע לספארק הזעירה.

 

נראה לי שמי שנוהג על x5 או איזו ג'י קלאס שחורה עם חלונות כהים, זוכה לפחות התבריינות ממי שנוהג על פיקנטו ורוד-מסטיק.

 

עריכה אחרונה על ידי natco
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הנהיגה נהיתה בלתי נסבלת בעיקר בגלל הפקקים שלא נגמרים. הערסים והבבונים תמיד היו. אני הולך ברגל לעבודה, וכשיש לי פגישות במקומות רחוקים אני מעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית ולבזבז יותר זמן בלשמוע משהו באוזניות או לישון מאשר לנהוג ולעמוד בפקקים. סתם סטרס מיותר. 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

אני רואה שאני לא לבד. חשבתי שזה בגלל שאני נושק ל־40, אבל אני שמח לגלות שאני לא היחיד שמרגיש שיש החמרה חמורה מאוד ברמת האלימות בכבישים. הגעתי למצב שבו אני נמנע מנהיגה אחרי רדת החשכה. אנשים פשוט חיות — רוצחים בפוטנציה.

 

אגב, שמתי לב לתופעה נוספת: כמעט כולם מסנוורים. זה פשוט נורא. אני מרגיש צורך לשים משקפי שמש בלילה.

 

עוד טרנד שתפס את העין שלי הוא האימוץ ההולך וגדל של משאיות אמריקאיות כמו F-150, דודג' ראם, סילברדו, ואפילו האמרים. הרכבים האלה כל כך לא מתאימים לכבישים בישראל. טנקים שתופסים נתיב וחצי. 

עריכה אחרונה על ידי l3vix
פורסם
לפני 2 דקות, l3vix כתב:

אגב, שמתי לב לתופעה נוספת: כמעט כולם מסנוורים. זה פשוט נורא. אני מרגיש צורך לשים משקפי שמש בלילה.

לא מדובר על אורות גבוהים כמעט אף פעם (לא מדבר על נסיעה בסמוך לרהט\חורה\לקייה\כסייפה\שגבשלום\תלשבע)

אלו פנסי לד עם פיזור אור נורא (אני מדבר על כאלו שיצאו מהמפעל ככה). עוד זוועה של השנים האחרונות

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)

זה פשוט קטסטרופה.

גם חיישני אורות גבוהים מזייפים (במיוחד ברכבים סינים) 

ואם זה לא מספיק – גם אורות הבלם של רכבים מודרניים כל כך בהירים, שזה שורף את העיניים בלילה.

לפני כחודשיים עמדתי ברמזור מאחורי אאודי חדשה (אני לא זוכר את הדגם), ואורות הבלם היו כל כך חזקים, שפשוט לא הצלחתי להסתכל קדימה.

כל יום נהיגה במדינה הזאת הופכת להיות יותר ויותר סיוט 

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

הרושם שלי הוא שהיו כמה שנים טובות, לאחרונה שוב הדרדרות, בעיקר עוקפי תורים לפניה.

 

השנים הטובות היו בתקופת הקורונה בזכות הסגרים והעבודה מהבית.

היום, הקורונה היא כבר זיכרון היסטורי, ויותר ויותר חברות מחזירות עובדים למשרד חמישה ימים בשבוע. הפקקים חזרו, והאלימות בכבישים שוברת כל שיא.

זה גם בא לידי ביטוי במספר ההרוגים בכבישים – כנראה שבשנה הקרובה נשבור שיא של 30 שנה.

עריכה אחרונה על ידי l3vix
  • אהבתי 1
פורסם

הרושם שלי היה שהשיפור התחיל לפחות שנתיים לפני הקורונה, כלומר לפני שהעבודה מהבית הפכה נפוצה (ואגב, איזה אחוז מהעובדים עבדו מהבית בשיא?).

 

מאז פרוץ המלחמה אנשים יותר לחוצים, האכיפה הדלילה שהיתה כבר כמעט לא קיימת והתנועה חזרה לכמות ההיסטורית. הוסף לכך מגזרים שהפכו יותר אלימים ותקבל את התוצאה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

-אנשים שנוסעים על 70 קמש בימין בכביש של 100. 

-אנשים שעוקפים ב-102 קמ"ש כאשר הרכב בימין נוסע ב-100 קמ"ש

-רמזור קצר- ואנשים מאיצים בקצב של סמי טריילר. 

-נוסעים לאט מאוד ברחוב שכול 10 מטר יש במפר, ולא יחשבו לשניה לזוז לצד על מנת לאפשר לרכב ממהר יותר לעבור. 

 

קצת להיות יותר "פראייר" על הכביש, וזה יוריד את מפלס העצבים פלאים. 

 

לגבי סעיפים 1 ו-2 – מסכים איתך.

לגבי סעיפים 3 ו-4 – כנראה שאתה חלק מהבעיה

עריכה אחרונה על ידי l3vix
  • רעיון טוב! 1
פורסם

גם אני לא הרגשתי עליה באגרסיביות, אלא פשוט החמרה בעומסים ובעיקר העדר אכיםה. באמת, אני כל בוקר רואה את אותם הנהגים באותה הצורה בכל בוקר. זה מטורף. עבירות תנועה על שמאל וימין ואני באמת לא זוכר מתי ראיתי משטרת תנועה בכביש פעם אחרונה. 

 

לצערי עזבנו את תל אביב בה היה מאוד נעים וקל להתנייד ברגל/תחבצ ונאלצתי לחזור לרכב, כי אין לי אוטובוס אחד שנוסע לעבודה או קרוב אליה (שני קווים והפער מרכב הוא לפחות פי 2 בזמנים, ויש ילדה בגן). הנסיעה שלי עוד סבירה, בממוצע כחצי שעה לכיוון (במקום 20 דק בכביש ריק), אבל של אשתי זוועה. אני מאוד סובל מנהיגה בשנים האחרונות. 

בפקקים שם פודקאסט ונוסע עם המשאיות מימין.

בכביש פתוח לרוב אחרי איזה משאית/ג׳ימני/כל רכב אחר שלא יכול לעבור 90 קמ"ש, פשוט כי לנסוע 100-110 קמ"ש זה מזעזע. זו מהירות גרועה, כי היא מחייבת לא מעט עקיפות (יש הרבה נהגים שנוסעים 90 ומטה) וזה מעצבן. 90 יותר סביר ונדיר שאני צריך לעקוף. 

לפני 3 דקות, l3vix כתב:

 

לגבי סעיפים 1 ו-2 – מסכים איתך.

לגבי סעיפים 3 ו-4 – כנראה שאתה חלק מהבעיה

ממש חולק עליך. 

יש הרבה רמזורים עמוסים שבגלל שאנשים חולמים או בטלפון עוברות בערך חצי מכמות המכוניות. להיות מנומס בכביש זה גם לשמור על תנועה סבירה ובעיקר ריכוז. 

יש איזה רמזור שבו המוון נהגים נוסעים בפניה ימינה ואז נדחפים לנתיב הנסיעה, אבל אני חייב לומר בכנות - אני לא בא לזכות אותם מהמעשה - אבל בחלק מאוד גדול מהמקרים הם לא גורמים לאף אחד לבלום כי הם נכנסים בין רכבים עם נהגים חולמניים. 

  • אהבתי 6

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני 2 דקות, ניקו פ. כתב:

יש הרבה רמזורים עמוסים שבגלל שאנשים חולמים או בטלפון עוברות בערך חצי מכמות המכוניות. להיות מנומס בכביש זה גם לשמור על תנועה סבירה ובעיקר ריכוז. 

יש איזה רמזור שבו המוון נהגים נוסעים בפניה ימינה ואז נדחפים לנתיב הנסיעה, אבל אני חייב לומר בכנות - אני לא בא לזכות אותם מהמעשה - אבל בחלק מאוד גדול מהמקרים הם לא גורמים לאף אחד לבלום כי הם נכנסים בין רכבים עם נהגים חולמניים. 

 

אני יכול להגיד לך שאין כמעט רמזור שאני לא נאלץ לצפור בו, רק כי הנהג שלפניי תקוע בטלפון.

אבל להתלונן על כך שלא יוצאים מהרמזור בחריקת צמיגים או לא לוחצים על הגז ברחוב עם במפר כל עשרה מטר זה כבר לא לעניין.

פורסם

לצערנו הכל מתחיל ונגמר באכיפה.

 

אנשים התרגלו שאין אכיפה בכלל אז אפשר לשים זין על כולם - מה כבר יכול לקרות ? כלום.

כל המצלמות, מייזמי "אור ירוק", אנשים פרטיים שמצלמים - ואתה רואה שאין אף אחד שזה מרתיע אותו.

אני לא מדבר רק על עברייני תנועה בקורולת-פועלים (2010) או קורולת-מנהלים (2018 ומעלה) אלא גם אנשים נורמטיביים לכאורה (לא רק גברים, אלא גם נשים) שנוהגים כמו זונות - בידיעה מוחלטת שהם שמים עליך את ה...XXX.

 

המשטרה בכוחותיה הדלילים והאחרונים מנסה לעשות משהו, אבל זה לא עוזר בשיט.

אני רואה מידי פעם את הניידות הסמויות עומדות מעל הגשרים ושוטר מצלם עבירות תנועה של רכבים ממרחק רב יחסית.

בשביל לקבל אכיפה אפקטיבית וטובה, לא מספיק לנדוד מצומת לצומת בכל רגע שמשתנה התאריך בשעון, אלא לבצע את האכיפה באותו מקום ולמשך זמן רב מאוד. לצערנו אין מספיק כח אדם במשטרה למשימות מהסוג הזה ונראה שהם לא ממהרים להציב מצלמות שמתעדות עבירות קיפוח זכות קדימה (למשל) ולשלוח דו"חות באמצעותן 24/7.

 

הבעיה לא תיגמר רק באכיפה שתוביל לדו"חות.

בשביל למגר את העבריינות בכבישים במהירות שיא, אתה תהיה חייב להוריד נהגים מהכביש מהרגע להרגע.

זה לא הכי "דמוקרטי" או "הומני", אבל אם אתה רוצה להשיג תוצאות אתה חייב לעבוד עם הגרזן.

 

אנחנו רחוקים מזה שנות אור.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

עוד משהו שממש בולט — כמעט אף אחד במדינה הזאת לא מאותת יותר. אם פעם 50%–60% מהנהגים עוד טרחו להפעיל איתות, היום זה נראה לי יותר קרוב ל־10%.

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 3
פורסם
לפני 8 דקות, l3vix כתב:

עוד משהו שממש בולט — כמעט אף אחד במדינה הזאת לא מאותת יותר. אם פעם 50%–60% מהנהגים עוד טרחו להפעיל איתות, היום זה נראה לי יותר קרוב ל־10%.

תגדיר לאותת

היום בגלל עוולת המובילאיי המון נוהגים מאותתים רק בזמן הסטיה מהנתיב, פשוט כדי שהמובילאיי לא יצפצף

מה שבאמת נדיר זה לראות את מי שמשתמש באיתות לשם הייעוד שלו - שהוא איתות על כוונה

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...