Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הכי מפריע לי עבירת קיפוח זכות.

יש לי פלייליסט שיעורים תורניים של "קול הלשון", מעשיר את הידע ומנצל את הזמן.

מגיע ליעד בלי להרגיש.

  • אהבתי 2

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 17 דקות, עדי-אל כתב:

אגב.  יוצא לי בזמן האחרון הרבב לנהוג בחיפה התעלמות כמעט מוחלטת מנתיב תחבורה ציבורית 

אני מניח שמדובר בדרך ההגנה, בעיקר בכיוון דרום. מילא אם זה היה סתם מרגיז, אבל זה מסוכן כי הנוהגים בנת״צ לא מאפשרים למי שנוהג כחוק לצאת ימינה. מוציא אותי מדעתי ביציאה לכיוון מת״מ.

 

לגבי בתי הספר - צרה צרורה, אבל אני לגמרי מבין את ההורים. חלפו הימים שהיה אפשר לשלוח ילד בן 7-8 לבית הספר לבד בתחב״צ. זה מסוכן גם מבחינת הכבישים, גם מבחינת הביטחון וגם מבחינת עבריינים למיניהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יצא לי לאחרונה לקבל נפנופי ידיים ע״י ערסים בשני מקרים שונים, שקיפחו זכות קדימה וצפרתי להם. לקחו את זה קשה. נעלבו.

לא שמתי לב לעלייה במה שנקרא ״בריונות כביש קלאסית״, אבל כן שמתי לב לעלייה בכמות הנהגים הגרועים, או כאלה שפשוט שמים ז׳. אחרים כבר הרחיבו פה על התופעה. אני מכנה אותם ״הבריונים השקטים של הכביש״.

נוכחות משטרתית על הכביש זה דבר נדיר, ובגדול זה ״איש הישר בעיניו יעשה״. איכשהו התרגלנו למצב הזה.

אני לא חושב שזה דבר חדש שישראלים זה עם לא מנומס, ואפילו זכורים לי ״תשדירי שירות״ משנות ה-80 (או מלפני זה) שעוסקים בהתנהגות וולגרית של ישראלים.

 

קניתי לא מזמן היברידית יחסית חלשלושית, אז אני עושה כמו שאחרים פה ציינו - נוסע 90-100 בצד ימין.

 

אני מגיע למקום העבודה בתחב״צ, ובמקרה זה הסתדר ככה שאני גר בקרבה לצירי רכבת, מה שמאוד מקל על ההתניידות. אני שם לב לבריונות בתחבצ - כגון אנשים שפותחים ספיקר, או בעלי קורקינטים פרטיים שמעמידים אותם בצורה מסוכנת במעברים בתוך הקרונות.

הפקחים לא עושים עם זה כלום. למעשה - אני לא מבין באמת מה עושה היום פקח ברכבת ישראל חוץ מלכרוז הודעה לנוסעים.

Toyota runX 2006

Toyota Corolla Cross Adventure 2022

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, natco כתב:

נראה לי שרמת האגרסיה משתנה גם לפי סוג הרכב שאתה נוהג בו.

גם אני, וגם הבן הרגשנו עליה באגרסיה כשעברנו  מהמאזדה-פשע לספארק הזעירה.

 

נראה לי שמי שנוהג על x5 או איזו ג'י קלאס שחורה עם חלונות כהים, זוכה לפחות התבריינות ממי שנוהג על פיקנטו ורוד-מסטיק.

 

בתור מי שנוהג גם על X3 וגם על רכבים אחרים אני יכול להעיד שיש הבדל.

הרבה ממי שנתקל בחזית של הBMW, מפנה את הדרך. אבל אלה שבאים מאחורי, לא רואים שאני בכוונה עוצר למעבר חציה או לא מתקדם לתוך צומת לא פנויה, כי הרכב גבוה. ואז הם מתחילים לצפור.

שמתי לב בעיתים הרחוקות שאני נוהג ברכב סופרמיני שיש מצבים שמתעלמים ממני ועם הBMW באותו מצב זה לא היה קורה.

כשאני נוהג ברכב בגודל "רגיל", היחס הוא בערך באמצע.

אני לא חושב שהמצב היום יותר גרוע מ"פעם". תמיד היה כאן גרוע, אבל יש מדינות שהרבה יותר גרוע בהן, אז קצת פרופורציות.

וכן, הנהגים שגורמים למירב ההפרעות, הם אלה שנוסעים לאט מידי, בעיקר כי הם עסוקים בדברים אחרים חוץ מנהיגה. אלה שנוסעים מהר על פי רוב לא מפריעים.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • אהבתי 4

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני כשעה, falou כתב:

 

אין שום בעיה לנסוע 80 בכביש של 100. זו נהיגה סבירה לחלוטין. ואם זה הדבר שהכי מעצבן אותך, בטח יש לזה פתרון תרופתי נקודתי 

 

אין שום בעיה גם לנסוע 60, הכול תלוי זמן ועומס. 

אבל אם מישהו בוחר לנסוע בשעות העומס במהירות שגורמת לרוב המוחלט של המשאיות לעקוף אותו, לדעתי זה לא סביר, וזוהי התנהגות של דוש. 

  • אהבתי 2
פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, sperial כתב:

קודם כל, זה לא רק בארץ. אני חושב שהמדינה היחידה שבה נהגתי ולא היו קונפליקטים היתה איסלנד, פשוט כי כמעט אין רכבים על הכביש. בישראל, כמובן, זה פרופורציוני לצפיפות בכביש ולמתיחות הפוליטית והביטחונית.

 

שנית, ככל שאני מזדקן הנהיגה שלי יותר גגועה. יושב בימני על 100 קמ״ש ונותן לאחרים למהר.

 

שלישית, תודה למירי רגב. בעוד 3 שבועות יוכל להיות לי זהב קו, אז חסכון של 3 ש״ח לכיוון באוטובוס. כנראה לא ישכנע אותי לעבור לאוטובוס.

נסה לנסוע ביפן, אתה תגיע ולא תאמין, אנשים שומרים 100-200 מטר מרחק אחד מהשני והמהירות המותרת בהרבה כבישים מהירים ובין עירוניים היא 80 קמ"ש.

 

בקשר למה שציינו כאן, 

אנשים שנוסעים בנתיב הימני לאט, העוקפים או המאיצים בצומת לאט וכו וכו הם לא עוברים על שום חוק אבל בהתחשב במצב הקיים והצפיפות שנכפית על הכבישים, הם אכן מהוויים מטרד אבל לא סכנה.

 

סכנה בעיני הם אנשים שמשתלבים לאט, במיוחד בכבישים מהירים, אלה שמשתלבים לכביש 6 ב80 קמ"ש ואלה שמשתלבים לכביש 1 ב60 קמ"ש ומאיצים לאט, עם הצפיפות בכבישים שהרבה פעמים לא מאפשרת מעבר נתיב בהפתעה זה סכנה, עוד יותר אם הם מהססים אם לעצור או להשתלב בכל זאת, מאיטים ואז פשוט מחליטים להתפרץ שנייה אחרונה.

 

קרה לי כבר שכמעט נכנסתי ברכב שהשתלב בכביש 1 ב60 קמ"ש, אני מקפיד לשמור מרחק מהרכב לפניי אז היה לו לא מעט מרחב וזמן להשתלב, האטתי בנוסף כדי שיבין שמתאפשר, הוא היסס עד לשניה האחרונה שהתקרבתי ואז החליט להתפרץ, וכמובן לא האיץ ואילץ אותי להאט בהפתעה עד ל60 קמ"ש.... 

עריכה אחרונה על ידי עצלן
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

 

גם כאלה שנוסעים ככה בימני... 

אין דבר יותר מעצבן מאיזה צב שמחליט לנסוע על 80 קמ"ש בכביש של 100 וגורם לכך שכול משאית תעקוף אותו ותתקע את התנועה. 

זו לדעתי אגואיסטיות שלא נופלת בהרבה מאגואיסטיות של הבבון המצוי. 

זה הרצון שלי, להפעיל בקרת שיוט ולנסוע על 100 קמ"ש בנתיב הימני ( כביש 2 ) 

אבל ב99 אחוז מהזמן זה לא אפשרי בגלל מה שתיארת.

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם (נערך)

בקירבת בתי ספר יש נטיה להורים לעצור בצורה הכי מפריעה לתנועה שרק אפשר..

אני תמיד תוהה אם זה טימטום או חלאתיות..

עריכה אחרונה על ידי אליה

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

פורסם
לפני 6 שעות, davemustaine87 כתב:

 

אין שום בעיה גם לנסוע 60, הכול תלוי זמן ועומס. 

אבל אם מישהו בוחר לנסוע בשעות העומס במהירות שגורמת לרוב המוחלט של המשאיות לעקוף אותו, לדעתי זה לא סביר, וזוהי התנהגות של דוש. 

 

אם המשאית עוקפת ב-90, מה הבעיה?

 

אין חובה על אף נהג לנהוג במהירות המקסימלית האפשרית בכביש, כל זמן שהוא שומר על הימין, כחוק. 

 

אתה לא יכול ולא צריך לחייב אף אחד לנהוג במהירות המקסימלית. אתה לא יודע מה היכולות של הנהג, מה המצב של הרכב, ואתה לא רוצה לכפות עליו מהירות. 

זה כמובן לא אומר שמהירות של 60 בכביש של 100 תהיה סבירה, אבל 80... אחשלו, שב בשקט ותהיה סבלני 

(לציין שהכותב מעולם לא ראה צריכת דלק משולבת טובה מ-1:11 בחייו, לתת אינדיקציה על משקל רגל ימין שלי...)

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, davemustaine87 כתב:

גם כאלה שנוסעים ככה בימני... 

אין דבר יותר מעצבן מאיזה צב שמחליט לנסוע על 80 קמ"ש בכביש של 100 וגורם לכך שכול משאית תעקוף אותו ותתקע את התנועה. 

זו לדעתי אגואיסטיות שלא נופלת בהרבה מאגואיסטיות של הבבון המצוי. 

 

הנתיב הימני הוא כבר שנים הנתיב הכי פנוי והכי זורם בישראל. הבעיה הם אלה שנוסעים על 80 בנתיב האמצעי. הם אלה שתוקעים את כל התנועה, חוסמים עקיפות ויוצרים פקקים בלי סיבה. 

עריכה אחרונה על ידי l3vix
  • אהבתי 6
פורסם (נערך)

@עצלן לא נהגתי ביפן ואין לי שום כוונה לנהוג במדינה שבה נוהגים בשמאל. אבל התרבות היפנית  שונה מכל מה שאנחנו מכירים, לטוב ולרע. חוץ מזה, התחבורה הציבורית שלהם….

 

@Lt. Dan מה שאתה מתאר קשור לכותרתֶהראשיתֶשל מאקו הבוקר. אבל זה שייך לשרשור הפוליטי.

 

@אליה כבר כתבתי מה דעתי על העניין, וכאן אני מוכן לקבל את ההתנהגות. זו תגובה נורמלית של הורים כדי לצמצם את חשיפת הילדים לסכנות.

 

ומסקנה מעניינת שלי מהשרשור - מדהים כמה מחברי פורום רכב איבדו את חדוות הנהיגה שלהם. פעם כתבתי משהו בסגנון וחטפתי, היום למדתי שהמחלה פשתה בקרב הבולטים שבחברי הפורום :mm_sad:

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אני הרגשתי יותר בטוח אפילו על ה"כבישים" בנפאל.
 

לפני 8 שעות, עדי-אל כתב:

אגב.  יוצא לי בזמן האחרון הרבב לנהוג בחיפה התעלמות כמעט מוחלטת מנתיב תחבורה ציבורית 

 

וזה ככה בכל הארץ (אולי חוץ מתל אביב, ששם עוד יש מצלמות) מאז שמירי רקב הורתה למשטרה להפסיק לאכוף נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית

לפני 29 דקות, sperial כתב:

@עצלן לא נהגתי ביפן ואין לי שום כוונה לנהוג במדינה שבה נוהגים בשמאל. אבל התרבות היפנית  שונה מכל מה שאנחנו מכירים, לטוב ולרע. חוץ מזה, התחבורה הציבורית שלהם….

 

עד שלא משתמשים בתחבורה הציבורית שלהם — פשוט לא מבינים עד כמה היא מדהימה.
וזה לא רק התחבורה עצמה — הערים שם נגישות בצורה יוצאת דופן להולכי רגל ולרוכבי אופניים.
טיילתי ביפן שלושה שבועות, ופעם אחת לא עלה לי בראש המשפט: "אוי שיט, איזה באסה שאין לי רכב.

עריכה אחרונה על ידי l3vix
פורסם (נערך)
לפני 31 דקות, l3vix כתב:


טיילתי ביפן שלושה שבועות, ופעם אחת לא עלה לי בראש המשפט: "אוי שיט, איזה באסה שאין לי רכב.

זה נכון גם ברוב אירופה המערבית, כל עוד אתה מתרכז בערים., ואני מניח שגם ביפן היית בערים או במרכזים מתויירים מאוד עם תחבורה ציבורית הדוקה.

 

בטיולים באירופה אני מגיע לעיר בתחב״צ או ברכב השכור, אבל מתנייד בה באוטובוס או באוטופוס.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

בביקור בארץ ולא יכול להסכים יותר. שדה קרב. ברגע שיצאתי מנתב״ג עם הרכב אני במוד מלחמה. כתב כאן מישהו שאמר שאי אפשר לנהוג עם הבקרת שיוט אדפטיבית והוא צודק ממש. הנהג הממוצע לא מסכים שהמרחק שהמערכת שומרת (במצב מינימום) הוא תקין ונדחפים, הרכב בולם הרבה ואפילו שיוט בכביש מהיר הופך למעצבן. 

עריכה אחרונה על ידי Mech Morphix
  • אהבתי 1

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...