Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

 מצב הנהיגה בארץ בכי רע, אבל יש מדינות, אפילו מערב אירופיות, בהן המצב עוד יותר גרוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אותי הכי מטריד זה שאנשים בסלולרי בנהיגה עירונית. 

פעמיים נגנסו בי מאחורה בגלל שהיו בפלאפון. מישהי ריסקה לי את הטמבון. 

אחד כמעט נכנס בי חזיתית. נוראי.

  • מבאס 3
פורסם (נערך)
לפני כשעה, sperial כתב:

זה נכון גם ברוב אירופה המערבית, כל עוד אתה מתרכז בערים., ואני מניח שגם ביפן היית בערים או במרכזים מתויירים מאוד עם תחבורה ציבורית הדוקה.

 

ביפן זה באמת 2–3 רמות מעל.
יש שם פריסה מדהימה של מטרו, רכבת עילית ואוטובוסים — והכול עובד בסנכרון מושלם.
כמובן, אם רוצים לנסוע לשמורת טבע כלשהי, כנראה שיהיה נוח יותר לעשות את זה ברכב.
אבל גם לשם — ברוב המקרים — יש תחבורה ציבורית, וזה פשוט מדהים.
בערים הגדולות אין שום סיבה להתניע רכב. פשוט אין. 

 

יש גם את העדפה היפנית למכוניות KEI. אין להם תחרות למי יהיה את אוטו יותר גדול ויקר בחנייה כמו שיש אצלנו. 

עריכה אחרונה על ידי l3vix
  • מעניין 1
פורסם
לפני 8 שעות, Benor כתב:

זה הרצון שלי, להפעיל בקרת שיוט ולנסוע על 100 קמ"ש בנתיב הימני ( כביש 2 ) 

אבל ב99 אחוז מהזמן זה לא אפשרי בגלל מה שתיארת.

 

לא יוצא לי כמעט לנסוע בכביש 2, אז לא יודע מה המצב שם, אבל בכבישים הבינעירוניים שכן יוצא לי לנסוע בהם, כולל כביש 6, אין לי שום בעיה לנסוע עם בקרת שיוט בימין על 100. זה אשכרה איך שאני נוהג ברוב המוחלט של הזמן במקטעים ללא פקקים. 

 

לפני שעתיים, falou כתב:

אם המשאית עוקפת ב-90, מה הבעיה?

 

אין חובה על אף נהג לנהוג במהירות המקסימלית האפשרית בכביש, כל זמן שהוא שומר על הימין, כחוק. 

 

אתה לא יכול ולא צריך לחייב אף אחד לנהוג במהירות המקסימלית. אתה לא יודע מה היכולות של הנהג, מה המצב של הרכב, ואתה לא רוצה לכפות עליו מהירות. 

זה כמובן לא אומר שמהירות של 60 בכביש של 100 תהיה סבירה, אבל 80... אחשלו, שב בשקט ותהיה סבלני 

(לציין שהכותב מעולם לא ראה צריכת דלק משולבת טובה מ-1:11 בחייו, לתת אינדיקציה על משקל רגל ימין שלי...)

 

ברור שאתה צודק, אבל יש את הקלישאה של "אל תהיה צודק, תהיה חכם"

אתה רוצה לצלמצם תופעות של בבונים שנצמדים, מהבהבים וצופרים? תנהג בהתאם למשתמשי הדרך. אל תנסה לכפות ולחנך אחרים שיתישרו לפי הנורמות שלך(גם אם הם מוצדקות). 

מהסיבה הפשוטה שאתה לא תצליח לחנך מישהו שלא חינכו אותו כבר 17 שנה לפחות, הוא יתעצבן עליך, ואתה סתם תתעצבן גם כן. 

ורק מציין שכניראה אני מבלה הרבה יותר בכבישים מהאדם הממוצע( ב-7 שנים האחרונות יש לי ממוצע של 38 אלף בשנה, רובם המוחלט עם בקרת שיוט על 100 בימין) וניראה לפי השרשור פה, שכמות ההתקלויות שלי עם בבונים קטנה הרבה יותר. 

פורסם
לפני 26 דקות, l3vix כתב:

 

יש גם את העדפה היפנית למכוניות KEI. אין להם תחרות למי יהיה את אוטו יותר גדול ויקר בחנייה כמו שיש אצלנו. 

שוב, שילוב של חינוך וחוק. לרכוש מכונית יותר גדולה מ-kei זו כבר פרוצדורה והרבה כסף. אבל בשנים האחרונות תקן ה-kei גדל, ויחד עם יצירתיות אלה כבר לא סובארו 360 אלא מיקרוואנים שכנראה מנצלים כל סנטימטר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חזרתי שלשום ממדריד ולפני חודש הייתי ברומא, בשעות הבוקר המאוחרות ושעות אחהצ לקראת ערב מצב הפקקים שם לא שונה בהרבה מכאן . בכביש מהיר עוד יש קצב נסיעה סביר אבל בתוך הערים עצמן פקקים ונסיעה מאוד איטית וזה למרות המטרו והמון קווי אוטובוס.

ברומא לקח לי שעה ורבע מהשדה למלון מרחק של 11 ק"מ

 

 

פורסם (נערך)

אני מהמפגרים שנוסעים 70 בימני בבין עירוני תמיד.

 

הכבישים כל הזמן בעבודות וכל 20 מטר מחליפים את המהירות המותרת בין 90 ל-70.

 

אז החלטתי, ע"מ להמנע מדוחות של לובשי מדים שמחפשים לסגור פנקס, לנסוע בימני על 70 במקום לחפש כל הזמן את השלט המטומטם שנועד להעביר כספים מהקופה שלי לזו הציבורית.

עריכה אחרונה על ידי saay222
  • מבאס 1
פורסם
לפני 16 דקות, davemustaine87 כתב:

אתה רוצה לצלמצם תופעות של בבונים שנצמדים, מהבהבים וצופרים? תנהג בהתאם למשתמשי הדרך. אל תנסה לכפות ולחנך אחרים שיתישרו לפי הנורמות שלך(גם אם הם מוצדקות). 

 

הוא לא מיישר כלום. הוא רוצה לנהוג על 80 כי זה מתאים ליכולות המוטוריות שלו או כי זה מתאים לבטיחות של הרכב או תחושת הבטיחות שלו או כי הוא צריך לחסוך בדלק בגלל האוברדראפט. 

כל זמן שהוא עושה זאת בהתאם לחוקים ולנורמות, צא לו מהווריד. זו הבעיה שלך שאתה רוצה לנהוג יותר מהר.

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כשיש נהג בן 80 שנוהג 80 בימני אין לי בעיה. הבעיה היא  במצב הנפוץ מאוד, בו הוא  נוהג באמצעי/שמאלי ומאלץ אותי להסתפק ב-80 כדי לא לעקוף מימין, או לעבור 2 נתיבים שמאלה כדי לעקוף כחוק ולראות אותו בסטטוס של לא מבין מה מתרחש סביבו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • אחראי פורום
פורסם
לפני 3 שעות, sperial כתב:

ומסקנה מעניינת שלי מהשרשור - מדהים כמה מחברי פורום רכב איבדו את חדוות הנהיגה שלהם. פעם כתבתי משהו בסגנון וחטפתי, היום למדתי שהמחלה פשתה בקרב הבולטים שבחברי הפורום :mm_sad:

אתה מערבב בין נהיגה של יום חול לפנאי.

לאף אחד אין חדווה מיוחדת מנהיגת בוקר לעבודה.

שעות הערב, שישבת - זה תחום אחר לגמרי.

 

לעניין השרשור, מופרעים ופקקים תמיד היו.

מה שגובר הוא ה"אני ואפסי עוד".

החל מחסימת נתיב וכלה בעקיפות לא שפויות,

כי קודם אני ושההוא ישים לב יותר טוב.

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם (נערך)

לא מסכים איתך.
אני לא נוהג במסלולים, וכבר מזמן לא היה לי רכב ספורטיבי.

הייתי אוהב לנהוג. לכל מקום, גם בסגנון נהיגה רגוע (יחסית, כן?), על כל רכב (בעיקר אם הוא לא הרכב הקבוע שלי)  ולא בהכרח להתגרזן בכבישי נהיגה "מפורסמים" (כי אין לי גם את ההכשרה המתאימה לעשות זאת).

חשבתי שדווקא כאן, בפורום הזה, זה משהו שיהיה מובן מאליו...

 

אני חושב שזה בדיוק נושא השרשור - "נהיגת בוקר לעבודה", הפכה ממשהו חביב לסיוט. זו בדיוק הבעיה, לפני עשור זה לא היה כך.

הצפיפות עלתה בצורה דרמטית, אבל גם האלימות עלתה יחד איתה.

 

אם לא הייתי כזה עצלן, הייתי יוצא רגע לאוטו ושולף את הסרטונים מיום שישי האחרון. 

אין כאן שום עניין של מישהו ש"נסע 80 והרגיז את הבריון" שחתך לפני הרכב שלי (חתכה, גברת עטוית חיג'אב) ישר לראש התור לפניה שמאלה, שאורך 4 רמזורים ו-10 דקות, מהנתיב שממשיך ישר, תוך שהוא (היא) חוסם בינתיים את הנתיב הישר, שהרמזור שלו ירוק, ויוצר גם שם פקק.

 

ובאמת שאני לא מבין את ההצדקות הללו להתבריינות.  זה שמישהו אחר הרגיז את הבבון או, שאפילו זה שהוא התבריין אליו הרגיז אותו זו הצדקה להתנהגות הזו? 

זו בדיוק הבעיה, של כל ה"מחנכים" למיניהם. שהם חושבים שהם טובים יותר ומותר להם, והם בעצם הבריונים שאנחנו מדברים עליהם.

 

עריכה אחרונה על ידי natco
  • אהבתי 2

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

מתנצל אם חוזר על דברים שחברים רשמו לפני.

 

רמת האלימות והעויינות לתחושתי קפצה מדרגה.

 

היה פרק זמן קצר של שבועות לאחר פרוץ המלחמה של שינוי טוטאלי לטובה (למרות שבמובנים אחרים היינו על הקרשים). זה נתן פתח לתקווה שאפשר אחרת.

הדבר הזה מדגיש כמה המתח הכללי שהמדינה חיה בו משליך על איך אנחנו מתנהגים.

 

ולצערנו זה חזר ובגדול ובעוצמה גבוהה יותר. ברור שהעומס בכבישים זה פאקטור, אבל להבנתי מה שקורה במדינה בכל כך הרבה מישורים בסוף בא לידי ביטוי על הכביש.

 

היחס לחוק, היחס למי שנדמה לך שמפריע לך ועוד.

 

זה לא עניין של מהירות כזו או אחרת או נרקומנים של מסכים. אלא התנהגות אגרסיבית של חסימות, אי שמירת מרחק וביטויי הנפת ידיים וכד'

 

בואו נעשה מאמץ ולפחות כאן נזכיר מדי פעם לעצמנו לנשום, לכבד וגם לוותר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
  • אחראי פורום
פורסם
לפני כשעה, natco כתב:

חשבתי שדווקא כאן, בפורום הזה, זה משהו שיהיה מובן מאליו...

למה זה לא מובן מאליו?

אני מבין מה שאתה אומר וגם שותף לזה, אבל בשנים האחרונות מתייחס לנהיגת דיילי כאמצעי וזהו, עם כמה שפחות זמן ודרמות.

זה לא מוריד מהאהבה לנהיגה/מכוניות, זה רק מחלק את הגישה אחרת.

ספריאל בעבר התייחס לכל עניין הנהיגה כאל מטלה, שינוע וזהו, חובבי הנהיגה פה קפצו עליו ולכן הפרדתי בין העניינים.

שישבת מבחינתי זה עולם אחר לגמרי, אני מחכה להיכנס לאוטו וזה ברמה של תרפיה.

  • אהבתי 2

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

טוב שנהיגה קשה למשרד בבוקר ובערב היא לא החיים שלי. לא הייתי רוצה. אם הייתי נקלע לסיטואציה כזאת, הייתי מחליף עבודה או מחליף בית.

המשרד הוא במרחק 5 דקות נסיעה מהבית, ובכל מקרה אני לא מגיע אליו כל יום ולא יותר מידי. 

אני נוהג הרבה בכל הארץ, בכל מיני שעות, ובמידת האפשר מתכנן להתחמק מעומסים.

 

באמת בתקופת הסגרים בקורונה ובתחילת המלחמה היה עולם אחר של כבישים שמוכיח שאפשר אחרת.

 

עדיין מצליח להיהנות מנהיגה, למרות שיש הרבה בכביש שמנסים להרוס את ההנאה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

השרשור הזה מקלקל את הרצון שלי לאחרונה לחזור לגיר ידני...

 

אצלי הבעיה שאין לי תחב"צ סבירה לעבודה, ובנוסף, נהגי התחב"צ באזור המגורים שלי (כמו גם באזורים רבים נוספים) הם ההתגלמות של כל התלונות בשרשור גם יחד, מה שמעלים לגמרי את המחשבה להיעזר בה.

  • מעניין 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...