Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום וערב טוב לכולם 

יש לי מצבר חדש בן שבוע 

והרכב אמור לעמוד איזה חודשיים פלוס 

אשמח לדעת איך אפשר לשמור עליו שיהיה תקין?

תודה מראש !!

עריכה אחרונה על ידי sonego78
פורסם

אני אישית לא הייתי עושה כלום.

אם מערכת החשמל ברכב תקינה, המצבר ישרוד את התקופה. מקסימום תצטרך כבלים בהנעה ואחרי נסיעה קצרה המצבר יחזור לעצמו.

 

וגם אם המצבר ימות מכך (פחות סביר שיקרה במצבר חדש. קורה בדרך כלל במצברים ישנים)

הוא באחריות.

 

 

אבל. לשום רכב לא בריא לעמוד חודשיים בלי תנועה. תבקש ממישהו שאחת לשבוע יניע אותו ויעשה איתו סיבוב של 10 דקות.

 

  • רעיון גרוע 3
  • רעיון טוב! 1

.

פורסם

להבנתי האוטו שלו מושבת אז לא רלוונטי לבקש ממישהו לעשות סיבוב. 

(גם כשהאוטו תקין זה מיותר).

 

תנתק את המצבר, זהו. מצבר חדש במצב מנותק יחזיק חודשיים ללא שום בעיה.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

כדאי להשאיר את הרכב במקום מוצל ולתמוך קצת עם ג'קים או בלוקים כדי להוריד עומס מהצמיגים/כריות בולמים.

אם אתה משאיר בשמש (לא רצוי) כדאי לאחסן את המצבר בבית כי בטמפ' גבוהות הוא נפרק יותר מהר.

בצל הפריקה של המצבר היא כ5% בחודש.

(פריקה עצמית כשהוא מנותק)

  • אהבתי 2

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

לפני כמה שנים עשיתי ניוסוי וגם תיעדתי אותו בפורום. 

 

לקחתי מצבר חדש מסוג EFB ושמתי אותו שנה באחסנה.

 

אחרי שנה הרכבתי באוטו, הניע בלי שום בעיה (היה על 12.3 וולט נדמה לי) ועבד אחרי כך עוד כמה שנים. 

  • אהבתי 2

 

 

פורסם
לפני 11 שעות, om2 כתב:

אני אישית לא הייתי עושה כלום.

אם מערכת החשמל ברכב תקינה, המצבר ישרוד את התקופה. מקסימום תצטרך כבלים בהנעה ואחרי נסיעה קצרה המצבר יחזור לעצמו.

 

וגם אם המצבר ימות מכך (פחות סביר שיקרה במצבר חדש. קורה בדרך כלל במצברים ישנים)

הוא באחריות.

 

 

אבל. לשום רכב לא בריא לעמוד חודשיים בלי תנועה. תבקש ממישהו שאחת לשבוע יניע אותו ויעשה איתו סיבוב של 10 דקות.

 

 

רכב מודרני (מהעשורים האחרונים), בכל נעילה מרכזית, אזעקה, וכד', יצרוך חשמל שיגמור מצבר הרבה לפני תום חודשיים (אלא אם מדובר המצבר בעל קיבולת עצומה). אם הרכב לא הולך להיות מונע חודש (או יותר), לגמרי צריך לנתק מצבר - אחרת המצבר יתרוקן. התרוקנות המצבר פוגעת באורך החיים שלו (לכן מיותר לחלוטין להגיע למצב הזה אם אפשר פשוט לנתק אותו מראש). ולבנות על אחריות שתספק מצבר חדש (ולא משומש) זה גם סיכון, גם כאב ראש, וגם פסולת מיותרת.

 

בקיצור - ממש לא להשאיר מחובר ולקוות שיהיה בסדר.

  • אהבתי 1
פורסם

שים לב- אם הרכב יהיה מושבת לתקופה ארוכה, יכול להיות כדאי להקפיא את רישיון הרכב. אני חושב שצריך למינימום חודשיים, ותקבל החזר על האגרה לפי מספר החודשים שהרישיון היה מוקפא.

זה מצריך הגעה ללשכת רישוי בהקפאה ובהחזרה לכביש, אז תעשה את החישוב אם זה משתלם לך.

  • רעיון טוב! 1

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

פורסם
לפני שעתיים, יגיל כתב:

שים לב- אם הרכב יהיה מושבת לתקופה ארוכה, יכול להיות כדאי להקפיא את רישיון הרכב. אני חושב שצריך למינימום חודשיים, ותקבל החזר על האגרה לפי מספר החודשים שהרישיון היה מוקפא.

זה מצריך הגעה ללשכת רישוי בהקפאה ובהחזרה לכביש, אז תעשה את החישוב אם זה משתלם לך.

בוצע . היום הייתי במשרד הרישוי 

גם ביטוח ביטלתי . המזל שהרכב על שם אחי 

אם היה על השם שלי אז היו עושים לי השבתה 

שזה כרוך בתשלום חודשי ותשלום חד פעמי,

גם הביטול עלה 150₪ 

אנסה לתקן את הרכב ואז אחזיר הכל 

תודה רבה !!

  • אהבתי 1
פורסם

רק מזהיר.

במידה וזה לא רכב שהיה איתך כל החיים.

יכול להיות שהתקנו בו בעבר קודניות/איתוראן/ עלוקות למינהן.

 

לחלקן יש תכונה של נעילה עצמית ברגע שהסוללה הפנימית שלהן הולכת והם לא מחוברים למצבר.

ואז זה לקחת את הרכב לחשמלאי שיסיר הכל.

לפעמים זאת עבודה ארוכה ומתישה.

 

 

.

פורסם
בתאריך 7.10.2024 בשעה 13:11, sonego78 כתב:

תודה לכולם על התגובות 

לבינתיים ניתקתי את המינוס 

מקסימום תהיה בעיה אפנה  לאחריות )

יש עוד שנתיים (מצבר של VARTA נרכש ב ACE)

למצברי  agm/efb  יש פריקה איטית יחסית, הצלחתי להניע אחרי חודש בלי בעיה ובלי לנתק את המצבר.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם
לפני 12 שעות, om2 כתב:

רק מזהיר.

במידה וזה לא רכב שהיה איתך כל החיים.

יכול להיות שהתקנו בו בעבר קודניות/איתוראן/ עלוקות למינהן.

 

לחלקן יש תכונה של נעילה עצמית ברגע שהסוללה הפנימית שלהן הולכת והם לא מחוברים למצבר.

ואז זה לקחת את הרכב לחשמלאי שיסיר הכל.

לפעמים זאת עבודה ארוכה ומתישה.

 

 

תודה על תשובתך

כן מותקן קודן נראה לי ללא עלוקה 

כי מספר פעמים הרכב היה ללא מצבר 

וכשחיברתי הקודן לא ניטרל כלום 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...