Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה מסך קעור אפקטיבי ?


חולגי

פוסטים מומלצים

ערב טוב וחג שמח.

אודה לחכמתכם - עד כמה מסך קעור (למחשב נייח למשל) אפקטיבי ?

שמים לב להבדלים כלשהם (משמעותיים) מול מסך שטוח - "רגיל" ?

יש לו יתרונות בכלל ? (חוץ מזה, שלהדיוט כמוני, רק הצורה שלו נותנת אולי-אולי אפקט תלת מימדי כלשהו (?).

סתם טרנד ?

כדאי לרכוש (לשימושים מיוחדים - משחקים) ?

תודה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפנלים מסוג IPS יש קונטרסט נמוך יחסית אבל זויות הצפיה שלהם טובות והם לא סובלים מעיוותי הארה/בהירות בצדי המסך. כמעט כל הפנלים האלה שטוחים.

לפנלים מסוג VA יש קונטרסט גבוה בהרבה אבל הם סובלים מעיוותים כאלה בצדדים ולכן כמעט כל הפנלים האלה קעורים כי זה מפחית את הבעיה הזו שלהם.

זה כל הסיפור.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלנו בעבודה חצי מהמסכים הם קעורים 34" של DELL, אני לא אוהב אותם, אני מעדיף להשתמש בשניים שטוחים מאשר הקעורים, האיכות לא גבוהה יותר או פחות, הם דיי אותו הדבר, זה עניין של טעם וריח.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 2 קטגוריות של מסכים קעורים:

1. למשחקים - שאז יש יתרון גדול בזוויות ראיה + כמו שצוין למעלה בפאנלים va (שמוזילים את העלות אבל מאפשרים קצבי עדכון גבוהים)

2. לעבודה - זו כבר קטגוריה אחרת לחלוטין ולרוב מבוססים על מסכי ips עם קצב רענון של 60 הרץ - באיזשהו שלב - במיוחד במסכים אולטרה רחבים -> כבר לא נוח לעלות למעלה עם הגובה או לסובב את הראש - אז מסך 34״ אולטרה רחב לדוגמא נותן לך 1.5 פעמים מסך 27״ כשהשימוש הוא היכולת להשתמש לרוחב במקום לגובה (לדוגמא במסכי 32״ ביחס רחב רגיל)

אצלי זה חוסך עבודה עם מספר מסכים ומבחינת השימוש היומיומי שלי הרבה יותר מתאים לי ארגונומית משימוש ב2 מסכים (שלעד יהיה אחד ראשי ואחד משני).

 

הפאנלים וכמה המסך קעור - שונים מאוד בין 2 הקטגוריות (אלו לגיימינג יתנו רדיוס קעירות הרבה יותר אגרסיבי (מצוין כr -> יותר קטן = יותר קעור - במסכי גיימינג זה יהיה 1600-1700 ומטה , במסכי עבודה זה לרוב יתחיל מ1800-1900 ועד 3000 + אפילו לדוגמא במסכים מסדרת p של דל שהם בקושי קעורים - אבל מאוד נוחים לעבודה משרדית ולא מעוותים את התמונה בכלל.

 

אז לא - ממש לא גימיק , ולא - לא רק לגיימינג כפיצוי על חסרונות של טכנולוגיות פאנלים

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה אפקטיבי? זה ענין אישי, כדי להבין חייבים לשבת מול המסך. 

ישנם מסכים קעורים בכל השיטות, VA/IPS/OLED וגם בקצב רענון שונה. לי יש מסך יחסית ישן (5 שנים) IPS/120 הרץ. היום ישנם הרבה יותר מהירים. גם חלוקה לגיימינג/עבודה זה דבר מאוד יחסי. עוד פעם בדוגמה שלי IPS/120/R 1900 עם כיול Delta E 0.5 אבל משמש אותי לצרכים של יום יום ומשחקים.

בלי ליראות את המסך יהיה לך קשה לדעת האם זה מתאים לך אישית או לא.  ישנם הרבה אנשים כמוני שאחרי ניסיון עם מסך קעור יותר אף פעם לא יחזרו לשטוח. ואחרים שקוראים לזה גימיק.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד אפקטיבי אם עובדים עם כמה מסכים במקביל או מעתיקים ומדביקים בין אפליקציות. בין מסך כפול רגיל לקעור לדעתי זה עניין של העדפה אישית ואני מחבב את שניהם.

רובנו כבר ככה עובדים עם כמה אפליקציות- מנסים להשאיר ווטצאפ ויוטיוב פתוח במקביל לעבודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...