Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1026 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש גם קצת טיפו הצ'באק (ואפילו סטיישן) שהגיעו לארץ, אבל הרוב אכן סדאן.

רכב לא סחיר ולא מבוקש במיוחד, אבל ממה שאני יודע לא סובל מבעיות אמינות כלשהן, בייחוד בדגמים האטמוספריים.

קח בחשבון שה-1.4 וה-1.6 בנזין (שניהם לא טורבו, למרות שיש 1.4 טורבו, אבל מעט) לא הכי מאובזרים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

בהשוואה לשאר מה שאפשר למצוא בתקציב שלי (עד 40 אלף) זה חללית. אולי חוץ מהצרפתיות שבאמת מאובזרות בצורה נאה וגם זולות בגלל המותג.

מה שכן אמר לי מכונאי שהחלפים שלה יקרים מאוד. לא נשמע לי הגיוני בהתבסס על הניסיון שלי עם פונטו (דווקא ידועה בחלפים זולים) אבל מצד שני זה לא רכב נפוץ אז אולי יש מחסור וזה כן הגיוני. לא יודע.

 

שוב שאלה שקשורה רק חלקית לנושא השרשור ואני מתנצל (פשוט באמת בוחן את כל האופציות) - איך מנועי ה1.2 TSI של הוואגיות מהבחינה הזאת של אורך חיים ואמינות? שוב מנוע טורבו קטן אבל האם גם אלה מתפגרים ב150K+?

כי יש נניח איביזות ידניות גם עם סדר גודל של 120K ק"מ (דגמי 2015-16) שנכנסות בתקציב.

עריכה אחרונה על ידי b321
פורסם

ההבדל העיקרי בין רכב צרפתי/אסיאתי זה שפיגו אתה תוכל לטפל בצורה איכותית במוסכים מסויימים מאוד, ומוגבל למחירון חלפים של לובינסקי שהוא לא זול בלשון המעטה.

הרגשתי את זה היטב אחרי שעברתי למאזדה 2.

אפילו שעם נתוני קמ/יד דומים, המאזדה הייתה ב5 שנים״זקנה יותר״ היא העסיקה אותי הרבה פחות וגם נחטפה מהר מאוד כשהחלטתי למכןר.

היום, בכל רגע נתון אני מעדיף מאזדה 2 על פני ה208.

לשאלת פותח השרשור, דווקא טיפו הייתי לוקח בתצורת סדאן 1.6 אטמוספרי.

בלי רובוטים ובלי טורבו שהגיעו בגרסה המאובזרת, היה לי כזה בעבודה מהשכרה כרכב של המשרד,עבר חיים קשים על גבול ההתעללות, טופל במוסכים סוג ז של חברת ההשכרה ולאורך הזמן שאני הייתי שם הפגין אמינות גבוהה מאןד.

לא חושב שמחיר החלקים יהיה גבוה דרמטית מהמתחרים.

לא הייתי שוקל את הרכב כי למרות שהיותו אחלה רכב בפני עצמו, הוא תוכנן למדינות עולם שלישי עם כל המתבטא בכך בחווית הנהיגה והנסיעה.

מעדיף לרדת עוד כמה שנתונים ולמצוא האצבק בסדמנט משפחתי כגון סיוויק או גולף אם בא לך להכנס להרפתקאות.

בנוגע לצמד 1.2 דסג

הרשת מלאה בסיקורים וחוות דעת אך אני אנסה לתמצת את לכמה משפטים:

יתרונות

-רכבים עם נתונים טובים נחטפים מהר מאד גם מעל המחירון(בדגש על פולו)

-שילוב מנוע גיר בפער דרמטי יותר טוב מכל מה שמוצע בקטגוריה

-איכות הרכבה/גימור ליגה מעל כל המתחרים

-חסכוני בדלק(תלוי נהיגה)

 

חסרונות:

-בתקציב שלך עדיין יכולים להיות דגמים עם שרשרת הברזל וגיר לפני כל העדכונים-צפי להוצאות גבוהות אם אחד המכלולים יתבלה(והוא יתבלה)

-0 סלחנות לתחזוקה לא מקצועית עם חלפים איכותיים

אל תתקרב לקכב שלא טופל בקפידה במוסך מורשה/מומחה ןאג עם היסטוריית טיפולים רציפה ושקופה כולל החלפה של מכלולים יקרים

-פוטנציאל לצריכת שמן במנוע-מגילות נכתבו על זה בדפי הפורום, יכל להיות שזה יפסח עליך ויכול להיות שלא.

 

לסיכום

אם אתה רוצה להיות בצד הסולידי ושמרן יותר

תתמקד בסיוויק 5 דלת 1.8, ג׳אז 15+ סוויפט,קיה ריו/יונדאי אי20

 

אם חשקה נפשך ברכב קצת יותר מהנה ואתה ערוך להוצאות בלתי צפויות

פולו/פאביה בתנאי שהם עומדות בדרישות שפירטתי.

  • אהבתי 1
פורסם

הייתי מסתכל על איביזה ידנית, אפשר להשיג 1.2 שנת 2014-2016 בתקציב שלך.

 

המנועים לא מתפרקים, הם מעולים וגמישים(אני אישית עם לאון ידנית, 1.4 טורבו 2012 עם מעל 180k והרכב נוסע נהדר)

 

תקבל שדרוג בכל אופן לעומת הפיקנטו

פורסם

ג'אז\סוויפט\I20 נכנסות רק בשנתונים נמוכים.

 

איביזה\פולו\פאביה מסתכל רק על ידניות מלכתחילה אז המחלות של DSG לא רלוונטיות. 

הבעיה באיביזות ידניות שבאמת נכנסות יופי בתקציב בשנתונים יפים (2016) - קשה למצוא אחת בלי כל השפצורים שהופכים אותה לערסמוביל. ג'אנטים שחורים מכוערים, השחרת חלונות, וכו'... לא רוצה את ה"לוק" הזה ואולי אני טועה אבל בראש שלי אני לא מדמיין שהצעירים שיש להם רכב כזה טיפלו טוב במיוחד מכאנית.

גם קילומטראזים לא נמוכים בדרך כלל, אזור ה120 אלף.

פורסם

שניה, למה לא איביזה 1.4 ידנית בעצם. מלא בלוחות, 0 תקלות גם אחרי 200K קילומטר (מניסיון). סתם חשבת על זה?

SOLD  Manual Black Seat IBIZA 2012

Manual Toyota Corolla 2010 <----------

פורסם
בתאריך 5.7.2023 בשעה 15:46, b321 כתב:

המחיר זול לרכישה כי הערך שלו צונח, מה שבסוף גם יתגלגל אליי כשאני אבוא למכור אותו...

בקיצור נשמע שפשוט אין אופציות טובות באמת בסכומים שיש לי (30-40 אלף לסופרמיני\משפחתית קומפקטית עם אפשרות לידנית) כי מה שנכנס לי לתקציב זה או רכבים שהם כמעט באותו גיל כמו הפונטו 2011 הגמורה שלי, או צרפתיות יותר אטרקטיביות אבל שכדאי לרכוש רק אם הן בעלות קילומטראז מאוד נמוך ומתוקתקות לגמרי מבחינת טיפולים. דברים שלא ממש קיימים בשוק יד2 במחירים האלה.

 

רק לחכות שתיפול לי ליד במזל איזה קליאו\איביזה\i20 ידנית עם קילומטראז נמוך...

אם אתה רוצה רכב כמה שיותר חדש, ידני ואמין ביותר.

ואין לך בעיה עם רכב "אולד סקול" רכב פשוט ולא מתוחכם.

אבל "סוס עבודה".

חפש סטפוואי, בתקציב שלך ניתן להגיע בקלות עד מודל 2019/2020.

יש גם דיזל ואז אין לך כלל בעיה עם הרצועה...

 

פורסם

ידני, האוטומטי הוא רובוט חד מצמדי מאוד מעצבן.

המנועים הם שלרנו וגם גם שאר החלפים.

הדאציה נוחה מהרנו אך פחות דינמית ופחות איכותית, אבל לדעתי תמורה טובה לכסף.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 8 שעות, arik100 כתב:

STEPWAY

אתה מדבר על ידני או אוטומט?

0.9 או 1.5?

 

ידני.

 

"אסור" לקנות דאצ'יה רובוטי.

זאת קללה שאין בתורה...נסיעה קופצנית ומעצבנת ביותר...

 

גיר ידני בלבד.

פורסם

על כמה אפשר לשייט איתה בלי להרגיש רעידות ?

היא סוחבת במהירויות?

איך האחיזת כביש לאור העובדה שהיא יחסית גבוהה? מול איביזה נגיד

 

 

פורסם
בתאריך 8.7.2023 בשעה 10:19, omar87 כתב:

שניה, למה לא איביזה 1.4 ידנית בעצם. מלא בלוחות, 0 תקלות גם אחרי 200K קילומטר (מניסיון). סתם חשבת על זה?

מצטער על ההקפצה אבל מצאתי אפשרות דומה. בהתחלה די פסלתי כי זה וואגיות זקנות ומי רוצה להיכנס לזה...

אבל מצאתי פאביה 1.4 ידנית (אני מניח שמדובר באותו מנוע של האיביזה) שנת 2012, עם קילומטרז נמוך ולטענת המוכר היסטוריית טיפולים מלאה במורשה.

 

לדעתכם זו אופציה טובה? בתור רכב לשנתיים נניח, גג שלוש (ואז כבר להתקדם למשהו בתקציב גבוה משמעותית ממה שיש לי כעת), לא צריך לדאוג מוואגיות בגיל הזה? לפחות עם שילוב הגיר+מנוע הזה.

פורסם

רכב מעולה, כמו שהמליצו למעלה גם איביזה 1.4 ידנית בשנתונים האלה היא רכב מעולה.
בתנאי שטופלה בצורה נאותה, תשרת אותך במשך שנים ארוכות.
מנוע מאוד פשוט ואין יותר מדי ממה לחשוש מבחינת אמינות, חשוב לוודא שמוחלף טיימינג בזמן(שם הוא עם שני רצועות) ותכיר שיש מחלה לדגם הזה שמאייד של המזגן מתישהו מחזיר את נשמתו לבורא.
החלק עצמו לא יקר מדי, הבעיה היא שכדי להחליף אותו צריך לפרק את כל הפרונט של הדשבורד מה שעולה בערך 4-5K עם החלק.
אבל רכב מעולה בפני עצמו, נוח יציב ומהנה.
בתור בעלים לשעבר של איביזה, ממליץ להגדיל את התקציב טיפה לדגמי הטורבו, שם הביצועים משמעותית טובים יותר והרכב הרבה יותר גמיש בבין עירוני

 

פורסם

הפאביה לגמרי אופציה טובה, מכלולים זהים לאביזה ולפולו.

איכות החומרים עדיפה מעט ולדעתי היא נוחה יותר.

אבל שים לה שבגלל מבנה הקונסולה, אזור התחתון של מערכת שמע יכול להפריע לברך במידה ואתה גבוה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, alex321 כתב:

רכב מעולה, כמו שהמליצו למעלה גם איביזה 1.4 ידנית בשנתונים האלה היא רכב מעולה.
בתנאי שטופלה בצורה נאותה, תשרת אותך במשך שנים ארוכות.
מנוע מאוד פשוט ואין יותר מדי ממה לחשוש מבחינת אמינות, חשוב לוודא שמוחלף טיימינג בזמן(שם הוא עם שני רצועות) ותכיר שיש מחלה לדגם הזה שמאייד של המזגן מתישהו מחזיר את נשמתו לבורא.
החלק עצמו לא יקר מדי, הבעיה היא שכדי להחליף אותו צריך לפרק את כל הפרונט של הדשבורד מה שעולה בערך 4-5K עם החלק.
אבל רכב מעולה בפני עצמו, נוח יציב ומהנה.
בתור בעלים לשעבר של איביזה, ממליץ להגדיל את התקציב טיפה לדגמי הטורבו, שם הביצועים משמעותית טובים יותר והרכב הרבה יותר גמיש בבין עירוני

 

המחלה של המאייד מזגן זה בפאביה או באיביזה?

עריכה אחרונה על ידי b321
×
×
  • תוכן חדש...