Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Moti - Miata R

בפעם הבאה שאתם חושבים על הגדלת החישוקים כדי לשפר את הביצועים...

שימו לב! השרשור הזה בן 474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

**אין להעתיק את המאמר המובא כאן בשלמותו או חלקים ממנו (כולל תמונות) בלי אישור מפורש ממני שיינתן אך ורק בה"פ**

 

 

לפני כמה ימי עלתה במוחי השאלה מתי האופנה המטומטמת הזו תיגמר כבר, מתי אנשים יפסיקו כבר להרכיב חישוקים במידות פסיכיות לגמרי על המכוניות שלהם ואפילו יותר גרוע - מתי יפסיקו יצרני הרכב להיכנע לצו האופנה ולצייד את רכבם בחישוקי ענק כבר מהמפעל... לעזאזל אפילו המאזדה 3 של אבא שלי מגיעה עם גלגלי 17 :shock:... למה?

 

מי שכבר יצא לו לקרוא את המאמרים שלי בנושא מיתלים והתנהגות יודע כבר שמה שבאמת משנה הוא רוחב החישוק (בהתאמה לצמיג כמובן) ולא קוטרו.

 

ואז חשבתי לבדוק מה בעצם עשו יצרני הרכב לפני שחישוקי ענק הפכו להצהרות הון וצו אופנה מחייב (ודבילי כ"כ), ומה יותר טוב מאשר לבדוק את מכוניות העל של פעם, שגם במונחים של היום הן עדיין נחשבות לטילי קרקע-קרקע, מה גודלם של החישוקים שהורכבו עליהן והרי מספר דוגמאות -

 

פרארי F40 (שנת 87, 472 כ"ס): קדמיים - 17X8, אחוריים - 17X13 (כן, 13 אינצ'ים של רוחב!)

פרארי 288 GTO (שנת 84, 394 כ"ס): קדמיים - 16X8, אחוריים 16X10

למבורגיני דיאבלו (90, 492 כ"ס): קדמיים 17X8.5, אחוריים 17X13

למבורגיני קונטאש (85, 448 כ"ס): קדמיים 15X8.5, אחוריים 15X12

פורשה 911 טורבו (90, 315 כ"ס): קדמיים 17X7, אחוריים 17X9

פורשה 959 (שנת 87, 450 כ"ס): קדמיים - 17X8, אחוריים 17X9

 

מסתבר שלפני עשרים שנה הצליחו להניע מכוניות של מעל 400 כ"ס עם גלגלי 15, היום אי אפשר להוציא איזו איביזה חצי זריזה עם פחות מ-16 (וייסלחו לי בעלי האיביזות, זו סתם דוגמא).

תודו שזה מעניין.

 

הנה משהו לחשוב עליו לפני שאתם זורקים משקולות גדולות בצורת חישוקים על האוטו שלכם.

 

מוטי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז רגע, האם ישנו קשר בין קוטר החישוק למהירות\זריזות הרכב? כלומר אותו רכב עם 13 אינץ או עם 16 אינץ, ב 16 אינץ הוא יהיה הרבה יותר מהיר?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף לעמדתך ,מציידים היום יותר מידי מכוניות משפחתיות עם חישוקים מוגדלים ע"מ למשוך קהל יעד את וזה עושה את העבודה בזה שזה מגרה להם את העין והכיס,ובלי קשר להתאמה לביצועי כביש ,זה חד משמעית ליצור אפקט משיכה

לדוגמא : גולף 1.6 ברמת גימור מסויימת שהגיעה עם חישוקי 16" ...למה???,שחס וחלילה לא תחפור את הכביש בכל המאה כ"ס שיש בה? :shock:

לשם השוואה דגמי הקוזוורט של אסקורט היו מצוידות בחישוקי 16" וזה כבר יותר הגיוני

על אותו בסיס המזדות 3 ו-6 שמציידות את רכביהם עם חישוקי 17" ,חסר היגיון לחלוטין

 

חישוקים קטנים יחסית ורחבים +הנמכה של המרכב נראים יותר טוב וגם נותנים מרכז כובד טוב יותר מאלה שסתם מוגדלים בצורה היסטרית


A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שאני שונא את המושג אופנה! האנשים יעשו כל מה שיגידו להם (ילבשו, יקנו...), כמו עדר כבשים.

רוב הפעמים אנשים המחליפים חישוקים וצמיגים לא מודעים לתוצאות (לנזק): ירידה בנוחות הנסיעה (מה שפוגע בריכוזו של הנהג) תאוצת הרכב, הגה קשה יותר, משקל הכללי של הגלגל (מעניין מה ההבדל בק"ג בין גלגל מקורי של H2 לבין הבלינג-בלינג של פאף דדי).

אני זוכר שפעם מישהו כתב שאם נשארים עם הקוטר המקורי של הגלגל (מגידלים את החישוק+מקטינים את חתך הצמיג) הרכב יתנהג טוב יותר בפניות בגלל שיש פחות גומי בדופן הצמיג.

אפשר להבין למה והאם זה נכון?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא למה עושים את זה, ואיך זה התחיל?

ניראה לי שהתשובה לזה היא כמו התשובה לשאלה "למה כלב מלקק לעצמו את הפין?, כי הוא יכול..." (עיברית, איזו שפה יפה, פין...:wink: )

 

האם באמת זה צו אופנה? האם באמת אנחנו צריכים את זה? ואולי באמת יש בזה משהו???

אם זה אכן לא שימושי, למה לא לשים חישוקים יותר קטנים ויותר רחבים? בוא נקצין את זה ונלך על חישוקי מיני ברוחב סוליה כמו של המזדה 3... הרי אנחנו מקבלים מישקל מוקפץ נמוך יותר, אפקט ג'אירוסקופי נמוך יותר וצמיג זול יותר... לכאורה האידאל.

 

צמיג עם הקף גדול יותר שמצורף לחישוק גדול יתן מהירות גילגול יותר גבוהה. פיזור חום יותר טוב, והכי חשוב (לפחות בישראל) אפשרות "לדלג" מעל "מיכשולים" בכביש (שקעים ותלוליות קטנות)...

ובאותה מידה יגדל האפקט הג'ירוסקופי ואיתו העומס על המיכלולים... אהה, כן, וגם רעש הגילגול יגדל...

 

אולי זה משקף את העתיד? מכוניות מהירות יותר בקו ישר :?

 

גילי


מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא התייחסתם למשקלים של הרכב.

רכב יותר כבד צריך צמיגים יותר גדולים. (כלומר להגדיל קוטר, רוחב או שניהם)

אני בטוח שהמאזדה של היום שוקלת יותר בלפחות 20% מאשר אסקורט של לפני 20 שנה.

לכן היא צריכה 10% יותר קוטר ו 10% יותר רוחב.

לא?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא התייחסתם למשקלים של הרכב.

רכב יותר כבד צריך צמיגים יותר גדולים. (כלומר להגדיל קוטר, רוחב או שניהם)

אני בטוח שהמאזדה של היום שוקלת יותר בלפחות 20% מאשר אסקורט של לפני 20 שנה.

לכן היא צריכה 10% יותר קוטר ו 10% יותר רוחב.

לא?

לא.

בלשון עדינה - שטויות במיץ.

 

המכוניות שברשימה למעלה שוקלות כמו כל מכונית סדאן נורמלית ומגיעות למהירויות אסטרונומיות, הצליחו להנדס אותן נהדר עם גלגלי 15, 16 ו-17, ואילו מכוניות שהשימוש בהן הוא ללא צל ספק הרבה יותר תובעני מכל מכונית סדרתית נורמלית שנמכרת במדינת ישראל (כמו בשאר העולם).

אין שום קשר לקוטר של החישוק.

 

רוחב החישוק הוא עניין מעט שונה, ניתן להגדיל אותו במעט בשביל לשפר את השליטה.

כוונתי לרכבים נורמליים שרואים שימוש סטנדרטי לגמרי.

ברכבים ספורטיביים תמיד אפשר להרחיב עוד טיפה יותר ולכייל את המיתלים באופן קצת יותר ספורטיבי.

 

בכל מקרה, הצורך היחיד להגדלת קוטרם של החישוקים היא להכניס בתוכם בלמים יותר גדולים.

וגם לאלו, שים לב שלפני 15 שנה הצליחו לבלום את הלמבורגיני דיאבלו עם בלמים שנכנסו מתחת גלגלי 17 (רכב מהיר ביותר במשקל עצמי של 1576 ק"ג, רוצה להגדיר אותו בתור רכב קל?)... למה היום לא מצליחים לא ברור לי.

 

מוטי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, בג'נט 16" אפשר לדחוף דיסק של 300 מ"מ עם קאליפר ספורטיבי.ב 15" זה לא ממש יכנס. אז חלק מהעיניין זה גודל הדיסקים.

חוץ מזה, בבלימה\תאוצה אימתנית, לצמיג עם היקף גדול יש יותר זמן צינון בנקודת מגע בכביש (מבחינת זמן ) לנגיעה הבאה.

אז נכווווווון שזה לא רלוונטי לגבי 307 או מאזדה 3, אבל יש לזה תפקיד.


גירים אוטומטיים - צומת סגולה

 

ספי - 053-3868964

יניב - 053-4561723

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי וזה גם מרשים את הבנות :|

בגלל זה כל הכוסיות לא אצלי באונו אלה באביזות עם הגלגלים הגדולים....


פיאג'ו טייפון ז"ל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תגידו לי מה נסגר איתכם אתם מדברים כאילו לא ראיתם מכוניות חזקות שבאמת חייבות את זה

 

אם אתם רוצים אני יראה לכם כמה מכוניות שאם הם לא היו עם 17 או 16 היו חופרות הילוך שלם

 

בקשר להגדלת גאנט במכוניות רגילות

 

 

א- זה יפה מאוד לעין אין מה לעשות

 

ב-זה לא עד כדי כך עושה משהו לאוטו ודווקא הפתיחה משתפרת כי אתה לא חופר אבל מה שכן בגבוהות אתה נחלש

 

ג-אני הכנסתי אצלי בגלל ה-16 דיסקים של מגנום ואני בולם כרגע הרבה הרבה יותר טוב

 

עכשיו צריך רק להחליף מאחורה לסרן דיסק :roll:


מפש איביזה טורבו 2001-2 ה"פ

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עשית עוד שינויים במערכת הבלימה או שהחלפת רק את הדיסק והקליפרים? אם החלפת רק אותם, סביר להניח שלא הרווחת כלום, ומוטי כבר הסביר בפורום איזו שטות זו.


אתה כנראה עם קצת גנטיקה פלסטינית בדם אם אתה מנסה למכור לנו סיפורים על הרעשה ארטילרית פעם שלישית רצוף בגילך.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חישוקים מוגדלים נראים יפה יותר.

אך כנאמר בפרסומת ששודרה לאחרונה - יופי הוא בעיני המתבונן (Beauty is in the eye of the beholder).

משמע שבעיני מביני הענין, החישוקים המוגדלים הם בגדר קשקוש, בעוד שבעיני חסרי כל ידע (כמו רוב עדר ישראל) - הדבר מוסיף המון.

 

אך לא אכחיש, רכב בעל חישוקים מוגדלים אכן מושך את העין - לטובה או לרעה, זהו כבר דיון אחר.

שבת שלום,

שחף בן צבי.


בברכה,

שחף בן צבי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מוטי, בג'נט 16" אפשר לדחוף דיסק של 300 מ"מ עם קאליפר ספורטיבי.ב 15" זה לא ממש יכנס. אז חלק מהעיניין זה גודל הדיסקים.

חוץ מזה, בבלימה\תאוצה אימתנית, לצמיג עם היקף גדול יש יותר זמן צינון בנקודת מגע בכביש (מבחינת זמן ) לנגיעה הבאה.

אז נכווווווון שזה לא רלוונטי לגבי 307 או מאזדה 3, אבל יש לזה תפקיד.

ידידי היקר, כתבתי שהסיבה היחידה להגדיל גלגלים תהיה בגלל הצורך (שאנחנו נתווכח על עצם קיומו במכונית כביש נורמלית) להכניס מתחתם בלמים גדולים יותר.

 

לידע הכללי שלך, במכונית שלי שהיא לא מכונית כביש אלא מכונית מירוץ שבאמת צריכה בלמים מוגדלים וקליפרים רבי בוכנות וכו', הגלגלים הם גלגלי 15, הדיסקים הם בקוטר 282 מ"מ והקליפרים הם ארבע בוכנתיים מאלומיניום... אפשר לבצע כשעושים נכון.. השאלה על איזה אוטו כמובן וכמה הוא שוקל.

 

*************************************************************

חברים - לפני שאתם רושמים שטויות על מה נראה יותר טוב שימו לב לכותרת, מדובר פה על ביצועים!

*************************************************************

 

מוטי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תגידו לי מה נסגר איתכם אתם מדברים כאילו לא ראיתם מכוניות חזקות שבאמת חייבות את זה

 

אם אתם רוצים אני יראה לכם כמה מכוניות שאם הם לא היו עם 17 או 16 היו חופרות הילוך שלם

 

בקשר להגדלת גאנט במכוניות רגילות

 

 

א- זה יפה מאוד לעין אין מה לעשות

 

ב-זה לא עד כדי כך עושה משהו לאוטו ודווקא הפתיחה משתפרת כי אתה לא חופר אבל מה שכן בגבוהות אתה נחלש

 

ג-אני הכנסתי אצלי בגלל ה-16 דיסקים של מגנום ואני בולם כרגע הרבה הרבה יותר טוב

 

עכשיו צריך רק להחליף מאחורה לסרן דיסק :roll:

ידיד בעל הקולט, יש לך עוד מה ללמוד על שיפורים שילדה, מיתלים, גלגלים וכל הקשור בהם, לא רק לך, לכולנו.

 

את כמות המכוניות שבאמת צריכות גלגלים בגדלים כמו 17 והלאה אפשר לספור על כמה ידיים, ולא, רוב המכוניות לא צריכות שום דבר כזה.

 

אין שום קשר בין קוטר החישוק לאופן המשיכה של רכב, כל מה שמשנה הוא הצמיג בלבד!

קח נקודה טובה למחשבה - מכוניות פורמולה 1 נוסעות על גלגלי 13 (עם 700-800~ כ"ס), מכוניות דראג מקצועיות מדגמי Top fuel השונות (עם 7000~ כ"ס, כן שבעת אלפי סוסים) נוסעות על גלגלי 15.

רוצה להתווכח על הנקודה הזו?

 

אז בתגובה למה שכתבת -

א - יפה או לא, זה לא רלבנטי, אנחנו בדיון על ביצועים.

ב- משקל בלתי מוקפץ (Unsprung weight) מאיט את התאוצה שלך, את התאוטה שלך, את הרגש בהיגוי, פוגע בנוחות הנסיעה ובצריכת הדלק, על אחת כמה וכמה עם הוא גם מסה מסתובבת (Rotating mass) שגלגלים וצמיגים הם אכן כאלו.

ג - שים לב למה ש-nitch כתב לך... אני מצרף גם כמה קישורים שכדאי שתקרא אם אתה רוצה ללמוד טיפה במה מדובר.

 

קישורים למאמרים על מיתלים, גלגלים וכו', איך לכוון לשיפור הביצועים -

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=52485

http://www.geocities.com/haim_kotler/

 

שרשור מעניין על שיפורי בלמים -

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=64670

 

יש עוד הרבה שרשורים מעניינים בנושא, חיפוש קצר יגלה אותם.

 

מוטי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לידע הכללי שלך, במכונית שלי שהיא לא מכונית כביש אלא מכונית מירוץ שבאמת צריכה בלמים מוגדלים וקליפרים רבי בוכנות וכו', הגלגלים הם גלגלי 15, הדיסקים הם בקוטר 282 מ"מ והקליפרים הם ארבע בוכנתיים מאלומיניום... אפשר לבצע כשעושים נכון.. השאלה על איזה אוטו כמובן וכמה הוא שוקל.

מוטי.

מוטי צודק (כרגיל :wink:)

דוגמה נוספת (פחות קיצונית משל מוטי): לפביה 2.0 יש לה דיסקים קידמיים בקוטר 288 מ"מ והם נכנסים בחישוקי 15.


Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...