Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בפעם הבאה שאתם חושבים על הגדלת החישוקים כדי לשפר את הביצועים...


שימו לב! השרשור הזה בן 360 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בקיצור וגם לדעתי,

אפשר להסתדר יופי גם עם 500 כו'ס וג'אנט 15 בחתך נמוך וקצת בשרניו ועפ LSD מתאים אפשר לנצל יותר טוב את הכוח סוס ולהגיע לביצועים טובים יותר.

 

יצרני הרכב של מכוניות ספורטיביות לא ירצו שבלחיצה בשני תתחיל ליהשתלט על כמה נתיבים ולכן הם דואגים שיהיה ג'אנט שירסן קצת את הכח

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה ימי עלתה במוחי השאלה מתי האופנה המטומטמת הזו תיגמר כבר, מתי אנשים יפסיקו כבר להרכיב חישוקים במידות פסיכיות לגמרי על המכוניות שלהם ואפילו יותר גרוע - מתי יפסיקו יצרני הרכב להיכנע לצו האופנה ולצייד את רכבם בחישוקי ענק כבר מהמפעל... לעזאזל אפילו המאזדה 3 של אבא שלי מגיעה עם גלגלי 17 :shock:... למה?

 

מי שכבר יצא לו לקרוא את המאמרים שלי בנושא מיתלים והתנהגות יודע כבר שמה שבאמת משנה הוא רוחב החישוק (בהתאמה לצמיג כמובן) ולא קוטרו.

 

ואז חשבתי לבדוק מה בעצם עשו יצרני הרכב לפני שחישוקי ענק הפכו להצהרות הון וצו אופנה מחייב (ודבילי כ"כ), ומה יותר טוב מאשר לבדוק את מכוניות העל של פעם, שגם במונחים של היום הן עדיין נחשבות לטילי קרקע-קרקע, מה גודלם של החישוקים שהורכבו עליהן והרי מספר דוגמאות -

 

פרארי F40 (שנת 87, 472 כ"ס): קדמיים - 17X8, אחוריים - 17X13 (כן, 13 אינצ'ים של רוחב!)

פרארי 288 GTO (שנת 84, 394 כ"ס): קדמיים - 16X8, אחוריים 16X10

למבורגיני דיאבלו (90, 492 כ"ס): קדמיים 17X8.5, אחוריים 17X13

למבורגיני קונטאש (85, 448 כ"ס): קדמיים 15X8.5, אחוריים 15X12

פורשה 911 טורבו (90, 315 כ"ס): קדמיים 17X7, אחוריים 17X9

פורשה 959 (שנת 87, 450 כ"ס): קדמיים - 17X8, אחוריים 17X9

 

מסתבר שלפני עשרים שנה הצליחו להניע מכוניות של מעל 400 כ"ס עם גלגלי 15, היום אי אפשר להוציא איזו איביזה חצי זריזה עם פחות מ-16 (וייסלחו לי בעלי האיביזות, זו סתם דוגמא).

תודו שזה מעניין.

 

הנה משהו לחשוב עליו לפני שאתם זורקים משקולות גדולות בצורת חישוקים על האוטו שלכם.

 

מוטי.

 

היי מוטי

לא נשכח ולא נסלח- בעל איביזה זריזה לחלוטין....

בקשר לתוכן- מסכים איתך 1000%

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן מוטי. אני בעל איביזה שמידת הצמיג היא 205\45\16r וואלה אולי נוחות הנסיעה היא לא משהו שאתה נכנס לבור אתה מקבל מכה.

עכשיו לעניין בנוגע לביצועים, אתה רוצה להגיד שאם וכאשר היתי מוריד ל15 אינץ' על חתך 50 או 55 (לא יודע מה מבינהם מתאים ל15 אינץ) הביצועים היו הרבה יותר טובים?!

 

ומתווסף לכותב התגובה שמעליי..איביזה זה אוטו יחסית זריז למנועים שלו, אבל נסלח ;)

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

משהו כאן לא מסתדר לי...

1. הרי כל המטרה של החלפת חישוקים לדעתי זה כדי להקטין את המשל הבלתי מוקפץ יחסית למקוריים ולא להגדיל.

אבל יכול להיות שיש אנשים שעושים את ההפך ואני טועה?

 

2. אם אתה מקטין את החתך (הכל בהנחה שהמשקל נשאר אותו דבר) אתה לא מקשיח יותר את האוטו וככה יוצר יותר אחיזה?

 

3. מוטי, מה שאתה אומר בעצם שהסיבה היחידה שמכוניות מרוץ (לא פורמולה, מכוניות מבוססות מכוניות כביש) משתמשות בג'נטים גדולים היא בשביל הדיסקים הגדולים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שנים מאוחר יותר...

שלום,

 

אני נוהג על מאזדה 323 (2003) כבר הרבה שנים, לאחרונה החלפתי את הצמיגים למישלין בגלל שהייתי מפרפר עם הקודמים(היו אליאנס),

הפירפורים כמובן פסקו אבל אני מרגיש שהרכב מתקשה קצת יותר להאיץ (אולי בגלל שהצמיג כבד יותר?).

לאחרונה חרשתי את האתר במחשבה לעבור לחישוקי מגנזיום קלים יותר (המראה החיצוני לא מעניין אותי) וע"י כך לשפר גם את הביצועים.

חשבתי גם על הדרך להגדיל את הגודל ל-"15, אך האם הגדלה של החישוק/צמיג לא מכבידה יותר על הרכב?

 

עריכה:

לאחר שקראתי, מה שנכתב פה חיזק את מה שחשבתי (הגדלת גודל החישוק תפגע בביצועים), רק חבל שכמעט בכל אשכול שמשהו פה פתח ושאל לגבי חישוקי מגנזיום, אנשים המליצו לו להעלות הקוטר.......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

היי יש לי רכב פולקסווגן גולף 2012 TSI 1400 שכרגע מותקנים בו הצמיגים המקוריים : michllin 195/65/15 וחשבתי לשדרג למידה 225/45/17.

השאלות שלי הן:

1) האם זה משפר את ביצועי הרכב(אחיזה וכו')?

2) אם כן, האם זה פוגע במקומות אחרים(פניות וכו')?

 

ובנוסף אשמח אם מישהו יוכל לכוון היכן ניתן לרכוש ג'אנטים כדוגמת הג'אנטים של השירוקו , ואיזה צמיגים הייתם ממליצים..

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בנהיגה יומיומית רגילה החסרונות העיקריים שעולים לי לראש:

בצמיג עם חתך נמוך יותר הנוחות קצת תיפגע.

צמיגים 17' יקרים יותר, וזה מעלה קצת את עלויות האחזקה של האוטו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כמובן, האחיזה תשתפר וכנראה גם המראה של הרכב. אני לא חושב שתרגיש ירידה בביצועים.

השאלה היא, אם זה מפצה אותך על החסרונות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם החיסרון המשמעותי היחיד זה עניין הנוחות אז אני חושב שכן, אם יש עוד חסרונות אשמח לשמוע כדי שאוכל באמת לעשות את השיקול הנכון..

 

כי זה נראה כאילו הרכב יאבד מכושר ההאצה שלו בעקבות חיכוך גדול יותר ומשקל גדול יותר של הצמיגים, האם זה יהיה מורגש משמעותית..?

עריכה אחרונה על ידי itamar4444
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את המידה הנ''ל הייתי ממליץ לך בכייף, אני עליתי מידה מ 195/55/16 ל 225/45/17 לא הרגשתי חסרונות אותה הרגשה פחות או יותר, לא יודע להגיד בידיוק על ביצועים, אבל היופי של החתך נמוך שווה את זה.

זה ניראה פשוט פצצה על האוטו, חתך שמן ממש הורס את כל היופי בגאנטים.

וזה גם נחשב יחסית לחתך סביר, יש גם 18/40 ו 19/35 אז אין לך מה לדאוג אני אומר לך על זה, קצת יקר אבל שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מלא שרשורים בנושא, תעשה חיפוש.

אני החלפתי למידה 18/40/225 ומבסוט עד הגג.

חסרונות - צריכת הדלק מעט נפגמה והרכב קצת יותר "קשה" ופחות נוח.

יתרונות - הרכב אוחז הרבה יותר טוב ונראה מדהים. מבחינתי זה מספיק.

רק קח בחשבון שמעבר לעלות הרכישה הראשונית, כל פעם שתצטרך להחליף צמיגים העסק יהיה מעט יקר יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 360 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...