Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בפעם הבאה שאתם חושבים על הגדלת החישוקים כדי לשפר את הביצועים...


שימו לב! השרשור הזה בן 369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

משרד התחבורה פתר לך את ההתלבטות

 

אתה לא יכול לשים מה שאתה רוצה רק מ י ד ו ת מאושרות ע"י היצרן.

 

אני יודע את זה. ספציפית לדייהטסו אין לי בעיה לארגן את האישורים ולעשות את ל הבירורים, אני פשוט שואל את שאלת הכדאיות לפני.

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר ענו לך שמבחינת כדאיות אין פה החלטה מושכלת.

הנוחות, ההאצה וצריכת הדלג תיפגם, אם כל זה לא מספיק, גם תצטרך להחליף ג'אנטים וצמיגים.

ככל שהקוטר עולה כך גם הצמיגים יקרים יותר.

אם כל האמור לעיל ועדיין בא לך להחליף - מברוק!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר ענו לך שמבחינת כדאיות אין פה החלטה מושכלת.

הנוחות, ההאצה וצריכת הדלג תיפגם, אם כל זה לא מספיק, גם תצטרך להחליף ג'אנטים וצמיגים.

ככל שהקוטר עולה כך גם הצמיגים יקרים יותר.

אם כל האמור לעיל ועדיין בא לך להחליף - מברוק!

 

ענו לגבי שינוי לג'אנט גדול יותר עם פרופיל נמוך יותר.

אני שאלתי לגבי צמיג באותו פרופיל - ז"א אותו רוחב צמיג וג'אנט, ואותו יחס חתך, רק עם קוטר יותר גבוה. ז"א במקום 165/70R13 נגיד 165/70R14 או משהוא כזה. עדיין צמיג חתך גבוה. השאלה היא האם *זה* יהיה יעיל? כי ממה שנראה תכננו את הרכב עם מקום לצמיג של אפילו 2-3 אינטצ' יותר בקוטר.

 

בכל מקרה, צמיגים אני צרי להחליף בקרוב, ככה שזה פחות קריטי.

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כמו שאמרו לך - יצרני הרכב ומשרד התחבורה פתרו לך את ההתלבטות. אי אפשר להגדיל את הקוטר הכללי.

אני לא מכיר אף רכב שיש לו מידות מאושרות וחוקיות בהן החתך והרוחב נשארים זהים ורק קוטר הג'אנט עולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

שלום חברים,

האמת שאף פעם לא חשבתי שאני אחליף את הג'אנטים שברכב שלי למשהו יותר גדול,

אבל זה משהו שמאוד מתבקש ואני דיי חושש לעשות אותו כדי לא לבצע איזשהו נזק.

 

הרכב שלי הוא כאמור מאזדה 6 רמת גימור לקצ'ורי מודל 07,

הג'אנטים שמגיעים במקור הם ג'אנטים 16 אינץ', נאים מאוד, אך כשמביטים על הפרימיום עם הסט 17 המרשים

שלו מבינים שהג'אנטים 6 שהלקצ'ורי נועלת מעט קטנים.

 

היית שמח לדעת, מעבר לעובדה הבירוקרטית של ללכת למשרד הרישוי ולהוסיף את הג'אנט 17 ברישיון,

האם יש איזשהו נזק שיכול להיגרם? האם המד ק''מ יכול לזייף כתוצאה מכך? נזק כלשהו לגיר?

 

אשמח לדעת כל פיסת מידע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יהיה נזק אבל היתרונות הם אחיזה ויופי, החסרונות הם דלק ( 5%+/-), מחיר הצמיגים וקצת הנוחות בגלל שפחות האוויר בגלגל מרכך את הבורות בכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב להקפיד על שמירת קוטר הגלגל - אחרת צפה לזיוף ספידומטר ומחשב דרך. כמו גם השפעה על ההאצה.

צריכת הדלק תושפע משינוי הרוחב של הצמיג וסוג הצמיג.

 

בתלות בשינוי מידת הרוחב צפה לשינוי קל בנוחות, באחיזה, במשקל ההגה ובצריכת הדלק.

 

אם אתה הוא עובר מ 16 ל 17 ושומר על קוטר הרי שהשיני בחתך וברוחב יחסית קטן ולכן השינויים אינם משמעותיים.

 

 

עריכה:

אגב, הסיכון הכי גדול זה לקנות ג'נט מאיכות ירודה ולהתפשר באיכות הצמיגים!

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

חברים, אני מקפיץ את השרשור על מנת לנסות להבין משהו שעוד לא הצלחתי להבין עד כה.

במקור הרכב שלי מגיע על ג׳אנטים 16.

עד כמה שידוע לי יש בחו״ל מאזדות 6 מנוע 2.0 ליטר שמגיעים עם ג׳אנטים 17 במקור, תקנו אותי אם אני טועה.

התכנון בעיקרון הוא להחליף את הג׳אנטים הקיימים בג׳אנטים 17 של גירסת הפרימיום של שנת 03-06, אלה עם 5 חישורים.

האם ישנו סיכון בהחלפה שכזו, האם בכל זאת יכול להיות זיוף קילומטר, זיוף במחשב הדרך, בעיות גיר שזה יכול ליצור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מידות הצמיגים שבינהן חשבת להחליף?

ומה ההבדל במשקל הכולל של הגלגל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

אני יודע חברים יש כמה וכמה פוסטים מפורטים ביניהם של מוטי שאני עוקב וסומך על הידע והניסיון שלו,

ומכיר את הסיבות בגללן עדיף שלא להגדיל את מידת החישוק, אבל אשמח לחוות דעת על המקרה שלי

מאנשים שניסו או שמכירים את התוצאות מניסיון של אחרים.

 

הרכב סיאט לאון 1.2tsi ידני 2012. מגיע עם 205/55/16.

יש תוכנה צרובה של etuners על דלק 95 שהביא את הרכב ל 130 כ"ס ו 21.5 קג"מ.

לאחרונה הוספתי קאט-בק 2.5" מקורי של לאון FR(כבר מורגש שינוי קל), פילטר k&n ובקרוב גם דאוןפייפ עם ממיר ספורטיבי

מאמין שאקבל אחרי עדכון נוסף עוד כ-15 כ"ס וכמה קג"מים בודדים.

 

שוקל ברצינות לעלות ל 225/45/17:

 

א. יותר אופציות של צמיגים דביקים (למרות שגם במידה הנוכחית יש אחלה צמיגים)

ב. עקב החתך היותר נמוך ורוחב הצמיג יותר אחיזה ויציבות בפניות חדות בטיולים למיניהם.

ג. מודה ומתוודה- זה פשוט יותר יפה! למרות שזה השיקול הפחות חשוב מבחינתי

 

דברים שליליים:

 

א. יפגע במידה מסויימת בתאוצה

ב. פגיעה בצריכת הדלק (פחות משמעותי לדעתי כי הרכב חסכוני יחסית והתוכנה שיפרה את הצריכה בנסיעה נורמאלית)

ג. הצמיגים יהיו יקרים יותר (מוכן לספוג את זה אם בוחרים צמיג נכון זה לא יקר יותר באופן משמעותי)

לדעתי אחרי שאני משקלל יש בזה יותר תמורה בסופו של דבר ברמת הנהיגה הספורטיבית

מה שגם שאם אני לוקח בחשבון שהלאון החדשה 1.4 ידנית FR במצב סטוק עם 122 כ"ס ו20.5 קג"מ מגיעה עם חישוקי 17"

ועדיין מאיצה טוב ומהנה לנהיגה אז במידה ואגדיל הלאון שלי גם סביר שלא תיפגע ממש ותישאר מהנה לנהיגה לפחות כמוה כי

כבר עכשיו לפני העדכון של השיפורים האחרונים הלאון שלי חזקה מה1.4 החדשה.

 

בקיצור.. ממתין לחוות דעת שלכם

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל האנשים שאני מכיר שהגדילו חישוק מאוד מרוצים מהשינוי, כולל אותי.

 

שים לב לרכוש חישוקים איכותיים. חישוקים מאיכות נמוכה יגרמו לרעידות וכל מיני תופעות לא רצויות שאין לך היום כי אתה נוסע על חישוקים מקוריים.

בדוק היטב את העלות הכוללת של השינוי, חישוקים וצמיגים איכותיים, לפני שאתה נוגע ברכב.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חישוקים מקוריים הם פתרון מצויין, כי הם בדרך כלל איכותיים והאופסט שלהם מתאים לרכב כך שאין צורך בספייסרים.

חישוקים של מותגים ידועים כמו MOMO ו-OZ הם גם פתרון מצויין כי הם איכותים מאוד ובדרך כלל יותר קלים מהמקוריים.

שני הפתרונות האיכותיים כמובן יקרים ולכן כדאי לחפש משומשים במצב טוב ואפילו לשקול לצבוע אותם באבקה כך שיראו חדשים.

 

בסוף הכל שאלה של תקציב וסדר עדיפויות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם החלפתי לא מזמן את המידה של החישוקים ואפילו צבעתי אותם בלבן. העליתי שרשור על זה לפני חודשיים בערך אתה מוזמן להסתכל.

החברות האלה של החישוקים הם מצוינים אבל 90 אחוז פה בארץ הם רפליקה, אמיתי מאוד יקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...