Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חלוקת חשמל מחדש בבית יד 2


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1391 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

סיימתי שיפוץ לא מזמן בבית יד 2 משנת 96

הארון חשמל בתוך הבית ויש תלת פאזי

לא שינינו כלום מבחינת הלוח חשמל אולם כן הוספנו נקודות חשמל- שקעים 

איפה שהיה אחד עשינו עוד וכו...

בנוסף הוספנו מזגן 1 כס בקומה השנייה.

הבית הוא דו קומתי וכעת שמנו לב שבעת הדלקת מכונת הכביסה ומייבש קופץ המפסק שלהם שקשור גם לתאורה של הקומה.

המכונה ומהייבש יושבים על 2 שקעים צמודים.

היה שקע אחד והוספנו עוד אחד.

יש אפשרות להביא איש מקצוע ובלי חציבות פשוט לעשות חלוקה מחדש של החשמל היות ולדעתי כנראה מה שהתאים ל 96 לא מתאים ל 2022?

אני חושש מהחורף עם צריכת חשמל מוגברת של תנורי חימום מזגנים בויילר.

 

 

פורסם (נערך)

אכן כדאי לבצע חלוקה מחדש של המעגלים ואיזון פאזות (חלוקת העומסים שווה בין הפאזות).אני במצב דומה בו מיזוג בשתי קומות ומכונת כביסה לא חיים בשלום . 

האידיאלי הוא לחלק את הבית לשני ארונות נפרדים. אם מדובר בבית פרטי הייתי מזין את הקומה העליונה בנפרד מהתחתונה . אפשר לסלול מבחוץ לא מחייב חציבות אגרסיביות.

אני בשלבים של למצוא חשמלאי לנושא לביצוע ריענון ארון החשמל ולבצע הפרדה כזו. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

קצת מאוחר לעשות עבודות חשמל אחרי שסיימתם שיפוץ, כי השחלות לפעמים לא מסתיימות רק בהעברת חוטים אלא גם בקצת חציבות (אם יש בעיות).

בגדול הייתי מנסה לפתור את הבעיה הנקודתית שיש לך עם המייבש והמכונה, כי שם מדובר בקו 16A שמתאים למכונה או מייבש ולא לשניהם ביחד.

 

עם יתר הבית - לדעתי לא תהיה בעיה.

מזגן 1 כ"ס הוא לא צרכן חשמל כבד, אל תתייחס אליו.

במידה ועם כל היתר אין בעיות, תתמקד רק בקו כח נוסף למייבש (או שפשוט אל תדליק את שניהם ביחד).

בפן הלא חוקי אם החשמלאי יחליף את המפסק בלוח (של המכונת כביסה) מ 16A ל 20A אזי המכונה והמייבש יעבדו יחד בלי בעיה, אבל תדע שזה לא הפתרון שאתה מייחל לו.

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

@zafהאם כוונתך לשני קווים, כולל שני מונים נפרדים?

 

אצלי יש ארון ראשי בכניסה לבית וארון משני קומה מעליו, המוזן ממנו. חיבור 25X3 אמפר. המקרה היחיד בו אני סובל מעומס יתר הוא באחת היחידות, כאשר המזגן (2.5 כ"ס) מופעל במקביל לחימום המקלחת.

 

אני לא רואה צורך בשתי הזנות נפרדות, ומדובר בדירה גדולה עם הרבה מכשירי חשמל. התשתית תומכת ב-40X3 אמפר אבל אין לי צורך בכך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אצלי 16 אמפר מצליח להפעיל מכונה ומייבש.

אני יודע בוודאות שזה 2.5 של 16 אמפר כי אני עשיתי את זה (יחד עם חשמלאי)

 

היות ואתה אומר שגם תאורת הקומה נכבת. אני חושש בשבילך שאתה יושב בכלל על שקע של 10 אמפר.  שזה לא תקין להזנת מכשיר חשמלי כבד כדוגמת מכונת כביסה/מייבש (זה יכול לפעול אבל לא מומלץ בכלל) 

אם זה המצב, תצטרך לחצוב ברוב המקרים כדי להשחיל 3 חוטי 2.5.

 

 

 

.

פורסם

שקע כח 16 אמפר זה בתקן למכונת כביסה עוד מתחילת שנות ה 90 וייתכן עוד לפניי, אבל אם חמור חיבור את זה גם לתאורה ולעוד מקומות, זה כבר נשגב מבינתי.

 

מהמר שמדובר בחיווט 2.5ממר, זה בכל מקרה לא מחזיק פעולה של מייבש ומכונה ביחד (המפסק בלוח יפול ברגע שהגוף חימום במכונה יתחיל לעבוד, זה לא קורה מייד עם הפעלת המכשירים).

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אם הבעיה זה רק המיבש יותר זול לקנות מיבש משאבת חום של 800 וואט מאשר להתחיל השחלות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

16 אמפר מחזיק מכונה ומייבש.

 

יש לי מייבש ישן זללן חשמל כתוב עליו 2700w

ומכונת כביסה עם גו"ח של 1900w

 

נכון שבתיאוריה זה אמור לפעול עם 20 אמפר 

אבל אני אומר לך שפועל זה עובד אצלי עם 16 אמפר. (אני יודע מה קניתי והתקנתי)

כנראה המפסק לוקח כמה דקות בחריגה של חשמל ורק אחרי זה אמור להקפיץ ובזמן הזה המכונה מספיקה לחמם את המים.

ככה היה לי גם בדירת השכירות. 16 אמפר ולא קפץ.

 

 

.

פורסם

מייבש ומכונת כביסה  חייבים כל אחד  קו נפרד 16A 2.5mm

להוסיף שקעים איפה שאין לא עושים ככה סתם , צריך לדעת לאיזה מעגל לחבר אותם לפי העומסים שמיועדים להתחבר אליהם, או לעשות חלוקה חדשה של המעגלים בקומה, 

 

תבדוק שהדוד מחובר למוליך 2.5mm ו16A , ושזה מעגל בנפרד ללא עומסים שמתחברים אליו,  "כח " 

 

מעבר לזה רצוי מאוד מאוד לבדוק רציפות הארקה בשקעים ובכל הנקודות, ולבצע LT 

 

 

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

כרגע שמתי שהמפסק הוא 10( זה מה שמופיע עליו, לא מבין בזה כלום )

זה משנה משהו?

IMG_20220825_234126.jpg

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

שקע כח 16 אמפר זה בתקן למכונת כביסה עוד מתחילת שנות ה 90 וייתכן עוד לפניי, אבל אם חמור חיבור את זה גם לתאורה ולעוד מקומות, זה כבר נשגב מבינתי.

 

מהמר שמדובר בחיווט 2.5ממר, זה בכל מקרה לא מחזיק פעולה של מייבש ומכונה ביחד (המפסק בלוח יפול ברגע שהגוף חימום במכונה יתחיל לעבוד, זה לא קורה מייד עם הפעלת המכשירים).

לא יודע מה הולך שם. לא נגענו בחשמל מבחינת חלוקה.

היה שקע אחד פשוט הוספנו עוד אחד ליד.

ממש מציק לי העניין. רוצה שקט מהעניין הזה.

חלוקה מחדש בלי חציבות יכולה לעזור לעניין?

 

פורסם

אמרתי לך שלדעתי יש לך שקע של 10 אמפר 

הוא לא אמור לסחוב מכשיר חשמלי כבד בשום צורה

 

תשמע,

ממליץ להביא חשמלאי שיעשה לך סדר שם.

עוד קצת בלאגן אבל יהיה לך ראש שקט.

עדיף כמו שאמרו כאן שקע של 16 לכל מכשיר כבד. "שקע כוח".

 

וחייב לבדוק הארקה, נשמע שיש מישהו שקצת שיחק שם בחשמל. אין מה לעשות דירה בת 30 שנה סביר שעברה משהו או 2 בחיים.

הארקה זה הכי חשוב. 

 

גם אני הייתי באותו מצב כמוך.

נכנסתי. עשיתי שיפוץ מקיף אבל לא נגעתי כמעט בחשמל. בדיעבד זאת היתה טעות.

פיצלתי שקעים כמוך (אז לא הייתי חכם) והיום שהכל כבר סגור אוכלים מידי פעם קפיצות.

כמו שאמרתי. אני אישית סללתי עוד שקע כוח למכונת כביסה. 

 

 

 

 

 

 

.

פורסם

משהו חשוב לציון

לשנות פקק מ 10 ל 16 מבלי שהכבל עצמו תומך בכך יוכל לגרום לאסון..

לפי חוק החשמל להגנה של 10 אמפר שמים כבל עם חתך נמוך של 1.5MM רבוע ולהעמיס עליו פשוט יגרום לו להתחמם..

שום הגנה לא תפעל כי שינית אותה ל 16A מבלי לשנות את הכבל אז הוא פשוט ימשיך להתחמם, החשמל לא יקפוץ עד שיקרה משהו..

 

תזמין חשמלאי אמיתי, תראה שיש כבל מתאים שאמור לתמוך בצרכן לפני שאתה משנה את ההגנה, תזכור ש 10A או 16A זו לא קודם כל הגבלה אלא זו קודם כל הגנה..

 

 

בגדול נשמע שתצתרך כן לבצע עבודת תשתית מסויימת כדי לספק לאותו חדר שקע כוח נוסף 

שוב חשמלאי אמיתי ידע לפי המצב בשטח לאיזה פאזה לחבר את אותו שקע כוח כדי לשמור על איזון מתאים בדירה(כדי למנוע קפיצות חשמל עתידיות) 

 

פורסם
לפני 9 שעות, דני 9999 כתב:

סיימתי שיפוץ לא מזמן בבית יד 2 משנת 96

הארון חשמל בתוך הבית ויש תלת פאזי

לא שינינו כלום מבחינת הלוח חשמל אולם כן הוספנו נקודות חשמל- שקעים 

איפה שהיה אחד עשינו עוד וכו...

אני הייתי בולע את הצפרדע וכבר עכשיו עושה מחדש את כל הלוח וחציבות וכו' שנדרש על מנת שהחשמל יהיה מעודכן ויציב לשנת 2022, גם אם זה כולל חציבות וצביעה מחדש של הקירות.

אתה תודה לי בסוף.. 26 שנה זה לא בא ברגל ויכולים להיות בעיות שחשמלאי ידע לתקן.

אולי הייתי גם מרענן את הארון החשמל ומחליף את כולו, כמובן לאחר ביצוע השחלה מחדש של הקווים וכו' כמו שהומלץ פה.

  • אהבתי 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 9 שעות, om2 כתב:

16 אמפר מחזיק מכונה ומייבש.

 

יש לי מייבש ישן זללן חשמל כתוב עליו 2700w

ומכונת כביסה עם גו"ח של 1900w

 

אצלך אולי קורה איזה נס וזה מחזיק, בפועל זה *לא* מחזיק.

גם החשבון שלך לוקה בחסר.

1900+2700= 4600W

ואילו 16A X 240V = 3840W

לכן יכול להיות שבאופן מיסטי המייבש שלך לעולם לא מחמם ביחד עם המכונה, או שאתה משתמש בתוכניות שלא מפעילות את הגוף חימום. לחילופין, תקלה במאמ"ת מונעת ממנו תיפקוד באופן מדוייק ולכן הוא לא מנתק אותך כשצריך.


עד כאן להטעיה שלך.

---------------------------------------------------------------------------------------------

בעניין מערכת החשמל:

מערכת מ 96 היא מערכת מודרנית לכל דבר.

חוטים בצבע הנכון, הארקה גם לגופי תאורה, חוטים בשטח חתך נכון וכד'.

אין טעם לזרוק כסף על חידוש של חיווט שאין צורך בהחלפתו.

 

יש לטפל באופן נקודתי בעניין שקע מכונת כביסה.

הסיכוי שהמכונה יושבת על מאמ"ת של 10A יכול לקרות במקרים של:

1. ייתכן וזה לא המקום המקורי של המכונה בתוכנית דירה, ולכן אין שם שקע כח.

2. תקלה בהשחלות (צינור פגום) שמנע השחלה של החוטים ולכן בוצע אילתור בשטח (קשה לי להאמין כי בשלב הבניה משחילים את החוטים ואם יש תקלות מניחים עוד צינור ברצפה ופותרים את הבעיה)

3. טעות של החשמלאי (קשה לי להאמין)

4. טעות אנוש בהרכבת מאמ"ת של 10A מקום 16A (ייתכן והחוטים 2.5ממ"ר אבל המאמ"ת 10A)


בכל מקרה יש לטפל בעניין באופן נקודתי ואין צורך לחדש את החיווט בכל הבית.

אפשר וגם מומלץ להחליף את המאמ"תים אם הם כבר ישנים ולא מתפקדים באופן מדוייק (עם כי - אצלך עובדה שהם עושים את העבודה וברגע שיש עומס המאמ"ת אכן מנתק את הזרם לקו) אבל בכל מה שקשור לחיווט יש למצוא את הפתרון באופן נקודתי לבעיה.

 

איציק

  • אהבתי 3

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 1 דקה, איציק נ. כתב:

 

אצלך אולי קורה איזה נס וזה מחזיק, בפועל זה *לא* מחזיק.

גם החשבון שלך לוקה בחסר.

1900+2700= 4600W

ואילו 16A X 240V = 3840W

לכן יכול להיות שבאופן מיסטי המייבש שלך לעולם לא מחמם ביחד עם המכונה, או שאתה משתמש בתוכניות שלא מפעילות את הגוף חימום. לחילופין, תקלה במאמ"ת מונעת ממנו תיפקוד באופן מדוייק ולכן הוא לא מנתק אותך כשצריך.


עד כאן להטעיה שלך.

---------------------------------------------------------------------------------------------

בעניין מערכת החשמל:

מערכת מ 96 היא מערכת מודרנית לכל דבר.

חוטים בצבע הנכון, הארקה גם לגופי תאורה, חוטים בשטח חתך נכון וכד'.

אין טעם לזרוק כסף על חידוש של חיווט שאין צורך בהחלפתו.

 

יש לטפל באופן נקודתי בעניין שקע מכונת כביסה.

הסיכוי שהמכונה יושבת על מאמ"ת של 10A יכול לקרות במקרים של:

1. ייתכן וזה לא המקום המקורי של המכונה בתוכנית דירה, ולכן אין שם שקע כח.

2. תקלה בהשחלות (צינור פגום) שמנע השחלה של החוטים ולכן בוצע אילתור בשטח (קשה לי להאמין כי בשלב הבניה משחילים את החוטים ואם יש תקלות מניחים עוד צינור ברצפה ופותרים את הבעיה)

3. טעות של החשמלאי (קשה לי להאמין)

4. טעות אנוש בהרכבת מאמ"ת של 10A מקום 16A (ייתכן והחוטים 2.5ממ"ר אבל המאמ"ת 10A)


בכל מקרה יש לטפל בעניין באופן נקודתי ואין צורך לחדש את החיווט בכל הבית.

אפשר וגם מומלץ להחליף את המאמ"תים אם הם כבר ישנים ולא מתפקדים באופן מדוייק (עם כי - אצלך עובדה שהם עושים את העבודה וברגע שיש עומס המאמ"ת אכן מנתק את הזרם לקו) אבל בכל מה שקשור לחיווט יש למצוא את הפתרון באופן נקודתי לבעיה.

 

איציק

אתה צודק מאוד איציק.

המכונה לא יושבת במקום המקורי שלה 

הבעלים הקודם הזיז אותה.

החשמל בבית תקין, הכל עם הארקה.

במקור השקע שהיתה מחוברת אליו יושב על מפסק של 16A

 

×
×
  • תוכן חדש...