Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חלוקת חשמל מחדש בבית יד 2


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1391 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
Just now, דני 9999 כתב:

אתה צודק מאוד איציק.

המכונה לא יושבת במקום המקורי שלה 

הבעלים הקודם הזיז אותה.

החשמל בבית תקין, הכל עם הארקה.

במקור השקע שהיתה מחוברת אליו יושב על מפסק של 16A

 

I REST MY CASE.

 

:-)

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

בשום אופן לא לעשות את זה.

מציע לדבר עם חשמלאי שיגיע לביקור בבית ויראה אם יש אופציה למשוך קו 16A מחדר סמוך שיכול להקל על המצב *או* לבדוק מה האופציות כרגע מבחינת השחלה מחדש של הקו הנוכחי שהמכונת כביסה משתמשת בו.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני שעה, דני 9999 כתב:

אז לסיכום איציק האם אני יכול להחליף למפסק של 16 במקום 10 רק במקרה הזו או שלא להתעסק עם זה?

ואז אתה עלול לשרוף את החוטים ואפילו את הבית.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 13 שעות, sperial כתב:

@zafהאם כוונתך לשני קווים, כולל שני מונים נפרדים?

 

אצלי יש ארון ראשי בכניסה לבית וארון משני קומה מעליו, המוזן ממנו. חיבור 25X3 אמפר. המקרה היחיד בו אני סובל מעומס יתר הוא באחת היחידות, כאשר המזגן (2.5 כ"ס) מופעל במקביל לחימום המקלחת.

 

אני לא רואה צורך בשתי הזנות נפרדות, ומדובר בדירה גדולה עם הרבה מכשירי חשמל. התשתית תומכת ב-40X3 אמפר אבל אין לי צורך בכך.

מונה יחיד, 3X40 , אבל לוח חשמל עם מעט מידי מקום (נבנה ב 93) . 

שיפצתי פעמיים, פעם אחרונה לפני שנה , ולצערי לא נגעתי בחשמל בפעם הזו. 

לפני הרבה שנים ביצעתי איזון פאזות וחלוקה מחדש של המעגלים, ביטלתי את התאורה החיצונית (היום כולה סולארית) למעט הצמודה לקיר הבית החיצוני. 

אבל זה היום מתבקש ממש להחליף ללוח של 3 שורות -ולרווח את החיווט ( כיום 2 שורות מלאות, בגלל המאמ"טים התלת פאזים של המיזוג והראשי.) ולנוחיות לשים ארון נוסף בקומה העליונה. בסך הכל לדלל את כמות החוטים בארון התחתון.

 

עשיתי דבר מקביל עם צנרת המים, פיצלתי את ההזנה ל 3 מעגלים, חוץ ושתי קומות כשאת ההזנה לקומה העליונה הצנרת חיצונית עולה לגג והחנוכיה בחלל הגג ואין יותר צנרת ריצפה בקומה העליונה. 

וכדברי ה property brothers  הכל עכשיו up to current code 😊

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

אני שיפצתי לפני 9 שנים. הלוח הראשי הוא 2.5 שורות (כלומר 3 שורות, אבל נותרו כמה עמדות פנויות), ומשני של 2 שורות. לגינה ולכניסה הפרדתי מפסק פחת כדי שאם תהיה שם חדירת לחות לכ כל הבית יוחשך. 

כאמור 25X3 אמפר מספק לגמרי, גם עם מזג לכל חדר (הייתי אפילו מוסיף בפינות העבודה, אבל נדרשת יותר מדי חציבה) וכמובן כל המכשור החשמלי הרגיל ובהעדר גז גם הכיריים חשמליים (אינדוקציה). כמובן שהשימוש במזגנים תלוי בתפוסת הבית ובטמפרטורת הסביבה, אבל עד לאחרונה ממש לא היה נדיר ש-2-3 מהם פעלו במקביל בלילה, ואני לא בטוח שלא יותר (כל אחד מבני המשפחה ודרישותיו).

 

דרך אגב, באותו שיפוץ הותקנה חנוכיית מים בכל מפלס, וכיוון שממילא כל הקירות נפתחו הושתלה גם צנרת תקשורת משולת - טלפון, טלויזיה ורשת מחשבים, עם ארון תקשורת ענק צמוד לארון החשמל. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 שעות, איציק נ. כתב:

 

 

טוב תודה לכולם

חציבות לא באות בחשבון בשלב הזה.

אני אזמין איש מקצוע שיבדוק את הנושא ונראה הלאה.

שוב תודה רבה.

 

 

 

פורסם

רק משהו קטן,

שמעתי כבר מספיק סיפורי זוועה על חשמלאים שפשוט הגדילו את המאמת, ללא התשתית המתאימה.

גם לבית הנוכחי שלי הבאתי חשמלאי להצעת מחיר לביצוע עבודות + מאמת של המזגן מ 3*16 ל 3*20 - משהו שדרש החלפת חוטים (היה 2.5 וצריך 4).

פתח, הסתכל על הלוח, ואמר שבגלל אין בעיה ואפשר רק להחליף מאמת(היה עוד אחד שגם הוציא את הפאנל, הסתכל על החוט ואמר שאין בעיה פשוט לשים מאמת גדול יותר)

ברגע ששמעתי את זה, הבנתי שלעבוד איתו - אסור.

 

אז שים לב שאתה מביא מישהו לא חאפר, לשים לב להערה של איציק, אני מניח ש ב 99.9% אין שם חוטי 2.5 למאמת 16, כך שאסור להחליף סתם ככה.

פורסם
בתאריך 26.8.2022 בשעה 09:07, דני 9999 כתב:

אז לסיכום איציק האם אני יכול להחליף למפסק של 16 במקום 10 רק במקרה הזו או שלא להתעסק עם זה?

תקרא גם תהודעה שלי ותבין שלא עושים כזה דבר.. "מפסק" 16 זו הגנה שמתאימה לכבל 2.5ממ

"מפסק" 10 זו הגנה לכבל 1.5ממ..

תבדוק מה הכבל שלך ואל תשנה הגנות על דעת עצמך כי זה יכול לגרום לנזק ואף אסון

פורסם

שוב תודה

כפי שכבר שציינתי לא הולך לשנות שום דבר ולא נוגע בלוח בעצמי.

לא מבין בזה כלום.

אזמין איש מקצוע אמין שאני מכיר.

 

פורסם
בתאריך 26.8.2022 בשעה 08:53, איציק נ. כתב:

 

אצלך אולי קורה איזה נס וזה מחזיק, בפועל זה *לא* מחזיק.

גם החשבון שלך לוקה בחסר.

1900+2700= 4600W

ואילו 16A X 240V = 3840W

לכן יכול להיות שבאופן מיסטי המייבש שלך לעולם לא מחמם ביחד עם המכונה, או שאתה משתמש בתוכניות שלא מפעילות את הגוף חימום. לחילופין, תקלה במאמ"ת מונעת ממנו תיפקוד באופן מדוייק ולכן הוא לא מנתק אותך כשצריך.


עד כאן להטעיה שלך.

---------------------------------------------------------------------------------------------

את התיאוריה הזאת גם אני יודע

אבל רציתי לדעת האם המפסק לא תקין (למרות שכאמור, אתה מכונה עם מייבש ישבו גם בדירת שכירות על 16A ולא קפץ)

 

לכבודך עשיתי שיעורי בית:

 

בדקתי את צריכת החשמל האמיתית של מכשירי החשמל ויצאתי לדרך

הפעלתי מכונת כביסה (2000W) ומייבש (2700W) על שקע 16A אחר, לא קפץ 

הפעלתי מכונת כביסה (2000W) ומדיח (2400W) על שקע 16A לא קפץ

הפעלתי מייבש (2700W) ומדיח (2400W) על שקע 16A, לא קפץ

 

הפעלתי את שלושתם על 16A, קפץ איך שנכנסו גופי החימום של המכונה והמייבש לפעולה (כמה דקות אחרי תחילת ההפעלה)

 

פניתי לחבר שהוא הנדסאי חשמל 

שאלתי אותו לפשר התעלומה

הוא הסביר לי שהמאמ"ת קופץ ישר רק שיש צריכת זרם גבוה מאוד פי 3-5 יותר מהזרם המקסימלי (קצר)

בשאר המקרים, הוא יקפוץ רק אם זה עובר את הזרם המרבי ליותר מכמה דקות, זה מבוסס על מין מתכת שמתחממת ובשינוי הצורה שלה היא משחררת את הקפיץ (יש חישובים עבור כל מאמ"ת, לא נכנסתי איתו לפינה הזאת)

רגע רגע... אז למה זה עובד ככה?

אז יש תשובה, 

הוא אמר שמפסקים האלה בנויים לעבודה עם מנוע(כמו למשל של מזגן) וברגע ההתנעה המנוע צורך המון חשמל, אבל לטווח זמן קצר מאוד. לא רוצים שזה יקפוץ בכל כניסה של המנוע לפעולה אז בונים את זה כך שזה יכול לסבול זרם גבוה לקצת זמן.

 

מכונת הכביסה והמדיח לא צורכים כמעט חשמל בפעולה השוטפת שלהם

אלא רק משאבה לפיזור המים במדיח

או מנוע שמסובב את התוף מצד לצד במכונת הכביסה

רק פעולת גוף החימום היא צורכת החשמל העיקרית בהם והיא לא אורכת לזמן רב ולכן המאמ"ת יכול "לסבול" את זה.

 

הוא הציע לי לנסות להפעיל את מכונת הכביסה, המייבש והמדיח יחד ולדוגמה

אבל לוודא שהמכונה סיימה את החימום שלה ורק אחרי זה להפעיל את המדיח

וכן. זה פעל. מכונה כביסה (2000W) + מדיח (2400W) + מייבש כביסה (2700W) הצליחו לפעול יחד באחווה ושלום על מאמ"ת של 16A

למרות שבתיאוריה הם צורכים יחד 7100W שזה בקירוב 30A

כמובן שלא אעשה את זה לטווח הרחוק, זה לא בריא חוטים ולחיבורים

אבל פעם אחת, בשביל הניסוי זה בהחלט הצליח.

 

אני אישית למדתי

מקווה שגם אתה:)

.

פורסם

אני כבר הרבה אחרי הניסוי הזה, מאחר ובדירה הקודמת שלי זה עבד ככה - על שקע אחד. אחרי כמה דקות עבודה הוא מגיב.

 

עניין העומסים ותגובת המאמת תלוי בסוג המאמת, הרוב היום זה סוג C שנותן את מרווח העומס הדרוש למנועים להתחיל לעבוד.

 

חוזר להתחלה: להפעיל מייבש ומכונת כביסה ביחד על קו 16 אמפר בודד - זה לא.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...