Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חסכו כסף - רכבת קלה במקום תחתית והנה כבר תאונה


kobi_g
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מלזיה, אינדונזיה, דובאי וקטאר.

אתה צודק בכך שהקו בתל אביב (האדום) הוא מעין שעטנז בין מטרו לרכבת קלה ולא רכבת קלה שעוברת בתחנות תת-קעקעיות.

ההבדל בין שני המקרים הנ"ל נעוץ במהירות הנסיעה הגבוהה של הרכבת מתחת לאדמה (80 קמ"ש אצלנו) + בגודל התחנות (יותר דומה למטרו).

שוב - הסיבה לבחירה בשילוב תוואי עילי עם תוואי תת קרקעי ולא בתוואי תת-קרקעי בלבד נובעת בעיקר מהבחינה התקציבית. הקו האדום עולה (בערך) כמו הקו הירוק (שארוך ממנו ב-14 קילומטר) כאשר הסיבה לכך היא שבאדום ישנן 10 תחנות תת-קרקעיות ובירוק יהיו רק 4 תחנות. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, ofir1000 כתב:

מלזיה, אינדונזיה, דובאי וקטאר.

אתה צודק בכך שהקו בתל אביב (האדום) הוא מעין שעטנז בין מטרו לרכבת קלה ולא רכבת קלה שעוברת בתחנות תת-קעקעיות.

ההבדל בין שני המקרים הנ"ל נעוץ במהירות הנסיעה הגבוהה של הרכבת מתחת לאדמה (80 קמ"ש אצלנו) + בגודל התחנות (יותר דומה למטרו).

שוב - הסיבה לבחירה בשילוב תוואי עילי עם תוואי תת קרקעי ולא בתוואי תת-קרקעי בלבד נובעת בעיקר מהבחינה התקציבית. הקו האדום עולה (בערך) כמו הקו הירוק (שארוך ממנו ב-14 קילומטר) כאשר הסיבה לכך היא שבאדום ישנן 10 תחנות תת-קרקעיות ובירוק יהיו רק 4 תחנות. 

 


אתה מתכוון שבמדינות האלה יש להן נתיב משל עצמן נפרד אבל כן עולות לעיר? או שהן גם מתחברות לשפת הרחוב כמו בת"א? אני ממש חלש באסיה למעט יפן :)
השאלה היא האם הולכי רגל/רכבים יכולים להפריע לרכבת?

 

מכיר את העניין התקציבי למעשה זו המצאה של משרד האוצר, הם גם לא ממש מתלהבים לממן את המטרו בפני עצמו.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פרוייקטים זהים, כל פרויקט הוא ייחודי. 

אבל, גם שם הרכבות הן חלקת תת-קרקעיות וחלקן עיליות (כמו באירופה, ממש "טראם"). כאשר משתמשי דרך עלולים להפריע לרכבת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בקלי קלות אני יכול לחנות את הרכב שלי על צומת בתוואי של כל קו מטרו עילי באירופה וליצור אחלה פקק.

אני לא עושה את זה כיוון שחינכו אותי כהלכה: שזמנו ורכושו של הזולת הוא דבר יקר ערך.

כמו כן תירבתו אותי כך שאני מבין שאיני האדם היחיד ש'מה זה ממהר' להגיע לאנשהו.

וזה יהיה 'סוד' ההצלחה של הפרוייקט: אנשים מחונכים ותרבותיים = פרוייקט מוצלח.

אנשים אגואיסטיים... אז לא כל כך.

  • אהבתי 3
כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה 1.4 *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206 1.4 *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס 1.6 * פורד אריקה 1.6 ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדלביוב הזה שנכנס לתוך צומת באדום בזמן שהרכבת (הגדולה והלבנה!!) כבר בתוכו צריך לשלול את הרישיון לפחות לשנה שנתיים.

 

  • אהבתי 2
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, borsood כתב:

מהנסיון בירושלים בהתחלה  הנהגים חושבים שהרכבת יכולה להאט בקלות כמו אוטובוס, גונבים אדום ומקסימום הרכבת תבלום בחוזקה. ואז הם מגלים בדרך הקשה שזה לא המצב.

 

קצר וקולע.

ככה היה בדיוק.

יתרגלו.

נכון להיום כמות התאונות בירושלים שבהן מעורבת הרכבת הקלה היא מזערית.

לפני 10 שעות, aka77 כתב:

לא נכנס לעניין התאונה

אבל הרכבת הקלה כמו שהיא כיום, המצאה ישראלית.

 

ממה שהבנתי אין מקום נוסף בעולם שהרכבת הקלה גם עילית וגם תחתית

לא נכון בשני הסעיפים.

לפני 20 שנה הייתי במטרו הווינאי, כבר אז היו לו חלקים עיליים ותחתיים. לא המצאנו כלום.

  • רעיון טוב! 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבוסטון יש רכבת קלה שחלקה תת קרקעית וחלקה עילית כבר משנת 1897. בחלק מהמקומות שהרכבת מעל פני האדמה היא נוסעת במסלול יעודי, בחלק באתוך אי תנועה ויש אפילו מקטע שבו הרכבת הקלה נוסעת בתוך התנועה. הנהגים לומדים להסתדר את זה, אם לא בדרך הקלה אז בדרך הקשה. כמו שרואים בסירטון, תאונה שהופכת מכונית לטוטל לוס בקושי מגרדת קצת צבע מהרכבת.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Green_Line_(MBTA)

 

Two_Green_Line_trains_and_a_bus_at_Missi

 

לפני 4 שעות, David32 כתב:

לדלביוב הזה שנכנס לתוך צומת באדום בזמן שהרכבת (הגדולה והלבנה!!) כבר בתוכו צריך לשלול את הרישיון לפחות לשנה שנתיים.

גם אם לא ישללו לו את הרישיון יש מצב שחברת הביטוח תסרב לחדש את הפוליסה שלו. חברות ביטוח לא אוהבות להפסיד כסף.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבת הקלה בירושלים פצצה.
כן, המון עבודה, בלאגן והפרעה לחנויות. אם מנהלים את כל העניין נכון ומפצים, מי שנמצא על קו רכבת מרוויח בענק אחר כך.
במרכז לא רגילים לזה וחושבים שזה אוטובוס שיכול לעצור אם אתה גונב אדום, בסדר, עוד כמה תאונות של אהבלים ויתרגלו.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, hans כתב:

לפני 20 שנה הייתי במטרו הווינאי, כבר אז היו לו חלקים עיליים ותחתיים. לא המצאנו כלום.

אני בווינה די קבוע ושמח לבשר שזה עדיין חי וקיים. ☺️

 

אגב, אולי הקו הכי ידוע שרץ גם מתחת וגם מעל לאדמה הוא פיקדילי של האנדרגראונד הבריטי. זכורה לי נסיעה בו מלונדון להית'רו- מחוץ לעיר, זה נהיה תכל'ס כמו רכבת לכל דבר, אם כי עדיף להימנע. פשוט היה איטי מדי.

 

https://c8.alamy.com/comp/BYH69W/a-london-underground-tube-train-on-the-piccadilly-line-heading-towards-BYH69W.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי לדון עכשיו על עניין התאונה: הרעיון של ליצור קווי רכבת קלה שנוסעים מבת ים ועד פתח תקווה זה פתרון שכנראה נוצר מטעמי מסכון והוא יהפוך להיות עמוס ומבולגן מאוד מהר. כבר עכשיו כמות הנוסעים הצפויה גדולה יותר מזו שצפו לפני שהתחילו העבודות.

אם משווים לאירופה בואו נשווה באמת: שם בערים הגדולות ביותר יש שילוב של מספר סוגי רכבות כשהקלה נועדה בעיקר למרחקים יחסית קצרים. בישראל כמו בישראל החליטו לחסוך בכסף העיקר להגיד ״עשינו״ ולהגיש פתרון תחב״צ שיזכה את הנוסעים בו בנסיעה ארוכה עם המון תחנות בדרך

  • אהבתי 1

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבת ה"קלה" תהיה בעומס יתר כבר מהיום הראשון של הפעילות שלה.

תכננו אותה לעומסים של לפני עשור וזה פשוט לעג לרש.

חבל, חבל מאוד

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, yuvalganim כתב:

הרכבת ה"קלה" תהיה בעומס יתר כבר מהיום הראשון של הפעילות שלה.

תכננו אותה לעומסים של לפני עשור וזה פשוט לעג לרש.

חבל, חבל מאוד

ניתן להגדיל תדירות , להוסיף קרונות , וברור לחלוטין שזה עדיף מהכלום של היום, בעל פוטנציאל לסייע בצורה משמעותית להורדת העומס בכביש אם ינוהל כמו שצריך.

  • אהבתי 1

Seat Arona FR– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...