Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 3 שעות, miatanc כתב:

לקחת דוגמה רכב שהוא מראש לא תוכנן להיות האליטה,סה"כ עוד מונית,אבל סע בגרסא המאובזרת ושם המצב הרבה יותר נעים.

אני מדבר על השילוב של אוטומטי אומוספרי,אין לי ספק שהוא הרבה יותר אמין מאיזה טורבו זעיר רובוטי ,אין מה לעשות.

עדיין לדעתי האוטומטיות היפיניות הרבה יותר אמינות ועמידיות מאשר התוצרת האירופאית.

ברור שיכול להיות הפתאות גם ביפניות, אבל הסיכוי מראש הוא הרבה יותר קטן.

ואם מדובר ברכב אירופאי אוטומטי שיש לו גיר יפני?!.

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

 

שמע, זה לא סוף העולם, אבל הטיימינג שם עד כמה שאני יודע זה לא עבודה של 1000 שקל וסיימנו. זה יותר לכיוון של ה-2500, ואפילו יותר. 

 

זה מציק ויקר, ולמה אני צריך לכפות על פאשלות של היצרן? 

 

הרי VAG סופגים פה אש על ימין ועל שמאל בגלל מכטרוניקס שכושל כול איזה 80 אלף קילומטר ועולה 4500 לתיקון.

אז אני צריך לספוג 2500 שקל כול 3 שנים וזה בסדר כי זה נקרא "טיפול שוטף?" 

 

לי זה פחות מתאים לשלם את זה על סופרמיני בסיסית סה"כ. 

ואולי זה יהיה אחת ל6 שנים, ואז הטיימינג לא יהיה יקר כול כך, החלפתו עולה. 2,200 כולל ניקוי אצל אורן.

עדיין, האם יש חלופה טובה יותר בגיזרת הסופר מיני במגוון תקציבים אם כן מעולה, אם לא מה אתה עושה?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

בתור אח של מכונאי רכב,אח שלי מקלל רכבים צרפתיים וכל פעם שמגיע רכב צרפתי למוסך הוא רוצה להגיד ללקוח לך למוסך אחר(בלב כמובן)

יש עדיין תקלות כל כך מוזרות,אני מת על רכבים צרפתיים אבל לא מתקרב לזה. 

הם לא באמת חיות במוסך אבל יש לשם שטינקים שפשוט אין במאזדה 3 או קורולה. 

 

אני נמצא הרבה במוסך ופשוט כל פעם שמגיע יפנית זה כמעט תמיד פלטר ושמן בלבד ובדיקת בלמים. 

ראיתי מיליון פעם רכב צרפתי/גרמני עם גיר מפורק או חצי דשבורד מפורק. 

סטיגמות לא נוצרות סתם,רוצה ראש שקט?יפני בלי טורבו. 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

 

שמע, זה לא סוף העולם, אבל הטיימינג שם עד כמה שאני יודע זה לא עבודה של 1000 שקל וסיימנו. זה יותר לכיוון של ה-2500, ואפילו יותר. 

 

זה מציק ויקר, ולמה אני צריך לכפות על פאשלות של היצרן? 

 

הרי VAG סופגים פה אש על ימין ועל שמאל בגלל מכטרוניקס שכושל כול איזה 80 אלף קילומטר ועולה 4500 לתיקון.

אז אני צריך לספוג 2500 שקל כול 3 שנים וזה בסדר כי זה נקרא "טיפול שוטף?" 

 

לי זה פחות מתאים לשלם את זה על סופרמיני בסיסית סה"כ. 

 

2500 שקל זה במקרה ויש התפוררות וצריך לנקות את המנוע משבבי הרצועה.

ברגיל החלפת הרצועה עולה 1500.

בכל רכב עם רצועת טיימינג תצתרך להחליף רצועה פעם במספר שנים בערך במחיר הזה.

אין פו שום דבר מיוחד סה"כ עלות ממוצעת של החלפת רצועת טיימינג.

 

אגב דווקא בVAG 1.4 מחליפים רצועת טיימינג פעם ב90k ועלות ההחלפה היא באזור ה2500 ש"ח, ברנו מגאן דור 2 אני זוכר שהיו מחליפים רצועה כל 60 אלף קילומטר.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
פורסם
לפני 41 דקות, yulianx כתב:

ואולי זה יהיה אחת ל6 שנים, ואז הטיימינג לא יהיה יקר כול כך, החלפתו עולה. 2,200 כולל ניקוי אצל אורן.

עדיין, האם יש חלופה טובה יותר בגיזרת הסופר מיני במגוון תקציבים אם כן מעולה, אם לא מה אתה עושה?

אצלי סיכוי נמוך שזה יחזיק 6 שנים . חבר פורום שהרכב שלו יוצר 18 יום לפני שלי, היה צריך טיימינג וניקוי שבבים(בתקווה שלא נוצר נזק) אחרי שנדלקה לו נורה. אצלי כניראה זה בדרך לשם. 

 

חלופה טובה בטווח המחיר הזה? לא יודע. אני יכול להגיד שסיאט איביזה רכב טוב יותר, אבל היא יקרה יותר. אבל ניראה מה יהיה עוד שנה וחצי. 

 

 

לפני 7 דקות, Gavrik כתב:

ברגיל החלפת הרצועה עולה 1500.

 

אני חושב שאתה טועה. עוד מעט יש לי טיפול אני אשאל במורשה כמה זה עולה

פורסם

גם לאיביזה יש את הבעיה שלה dsg.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 4 שעות, yulianx כתב:

לא אצל כולם אמינות זה הטופ

לא אצל כולם, אבל זה בהחלט בתחתית הפירמידה.

 

נכון שלא טוב כשהרכב אמין וזהו (כמו מיצובישי אטראז׳ למשל), אבל כשהרכב לא אמין, מבחינתי שאר היתרונות מתבטלים.

 

אבל כשהרכב אמין - אז אפשר להתקדם לשאר הדברים, כמו נוחות, ביצועים והגשמה עצמית.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני כשעה, Gavrik כתב:

בכל רכב עם רצועת טיימינג תצתרך להחליף רצועה פעם במספר שנים בערך במחיר הזה

 

 

הקטע שגם בדיזל 1.6 משהו הפתקשש להם (לפיז'ו) ובמקום ההוראה המקורית טיימינג פעם ב 165.000 או 10 שנים יצא ריקול ובריקול מחליפים אחרי 60.000 או 4 שנים ופעם שניה אחרי עוד 60.000, זאת אומרת ב 120.000. 

 

נכון, זה ריקול, זה ללא תשלום אבל זה עדיין טרחה. 

 

 

פורסם
לפני 3 דקות, vadim6385 כתב:

לא אצל כולם, אבל זה בהחלט בתחתית הפירמידה.

 

נכון שלא טוב כשהרכב אמין וזהו (כמו מיצובישי אטראז׳ למשל), אבל כשהרכב לא אמין, מבחינתי שאר היתרונות מתבטלים.

 

אבל כשהרכב אמין - אז אפשר להתקדם לשאר הדברים, כמו נוחות, ביצועים והגשמה עצמית.

מסכים, אבל אם יש איזון זה לא נורא, כלומר זה לא טיוטה יאריס, אבל גם לא רכב שלא יוצא מהמוסכים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הדיון כל הזמן חוזר ל"מכנה המשותף" ולהכללות וזאת נקודה לא נכונה להשוואה. התמונה הרבה יותר מורכבת - יש דגמים בעייתים ולא מומלצים ויש דגמים שהם סבבה (גם אם אין להם אמינות של טויוטה קורולה עם מנוע אטמוספרי מלפני 30 שנה). 

גם לא כל דגם ממותג יפני, הוא ערובה לשקט נפשי בגזרת ההוצאות הבלתי צפויות. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 10 דקות, menir1 כתב:

יש דגמים בעייתים ולא מומלצים ויש דגמים שהם סבבה

זו בדיוק הבעיה, אתה צריך לקרוא בפורומים, ללמוד, להבין ולעשות שיעורי בית. 

 

אחרת לא תדע שהחל משנה מסויימת יש רוויזה משופרת בטיימינג של 1.2, לא תדע שהחל משנה מסויימת THP156 הוחלף ב THP165 שיותר אמין, לא תדע שגיר AL4 אחרי 15 שנה בייצור עבר את רוב מחלות הילדות, לא תדע ששרשראות טיימינג במנוע פרינס אחרי רוויזה שישית כבר לא מתארכות... איזה אחוז מהקונים יודע את כל זה ויודע לבחור את "הדגם הנכון"? 

 

 

 

 

פורסם

זאת הבעיה שהסטיגמה נשארת, בחלקה היא נכונה.

ובגלל זה מי שמגיע לפורום מקבל מידע.

ומי שלא? מדלג הלאה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 56 דקות, Buki כתב:

זאת בדיוק הבעיה, אתה צריך לקרוא בפורומים, ללמוד, להבין ולעשות שיעורי בית

 

נכון, ולכן פותה"ש פנה לפורום הנכון 😉

אז לסיכום: 

  • כן, יש סיבה לסטיגמה, ומקורה לא בגזענות. 
  • מנוע פיורטק בשנתונים הראשונים לא מומלץ, פשוט כי לא ניתן לדעת בוודאות אם המנוע ידרוש החלפה כתוצאה מהרעבת שמן או לא. 
  • גם מנוע רנו 1.2TCe לא מומלץ בשנתונים הללו. 
  • במקרה של סופר-מיני צרפתית בשנתונים 2014-15, אפשר לשקול את ה-208 1.6 אטמוספרי עם גיר ה-AL4. המנוע בשנתונים הללו אמין וגם הגיר נטול מחלות ואחזקתו זולה מאד. תמורה מעולה למחיר הנמוך. אם ידנית זאת אופציה, אז הקליאו 0.9 טורבו היא אופציה מעולה. 
  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

אני כבר שנה+ עם פיג'ו 407 פרימיום שנת 2010 מנוע 2.0 ו- 143 כ"ס שקניתי ממישהי יד ראשונה ומרוצה מאוד. כשקניתי היה לה 123 אלף ק"מ, עכשיו אני ב156. היו דברים קטנים לתיקון שהיו ברגע שקניתי אותה אבל מאז שום דבר, נוסעת טוב מאוד. 0 תקלות. אומנם אני רק שנה פלוס איתה אבל זה רכב ישן. התמורה מדהימה ביחס למחירון שלה היום... אני מודה לכל אנשי הסטיגמה שגרמו לירידת הערך המטורפת של הרכב הנהדר הזה כדי שאוכל לרכוש אותו בזיל הזול. אני מאוד אוהב את העיצוב שלו באופן כללי, במיוחד התחת מאחורה. מראה ספורטיבי למדי. יש מלא מקום לשים דברים בתא המטען מאחורה והוא מרווח באופן כללי עם שלל פיצ'רים שאין ברכבים הרבה יותר יקרים ממנו (בקרת אקלים, מראות נסגרות בעת נעילת רכב ועוד). 

 

נ.ב בעריכה: אולי סוד הקסם זה שבעלת הרכב לפני היתה עושה *ככל הנראה* וזה לא בטוח, טיפולים שגרתיים כל פרק זמן אצל המוסך הרשמי לובינסקי. וזה שיעור לכולם - במוסך הרשמי עולה יותר, אבל אתם יכולים להיות בראש שקט שהם הולכים לפי ספר הוראות היצרן והטיפול נעשה כמו שצריך, מה ששומר על הרכב לאורך זמן.  

עריכה אחרונה על ידי DesertFox
פורסם
לפני 4 שעות, davemustaine87 כתב:

אני חושב שאתה טועה. עוד מעט יש לי טיפול אני אשאל במורשה כמה זה עולה


החלפתי טיימינג אצל גבע, 1500 ש"ח עגול.
יש בשרשור המפלצתי של הרצועה גם עדויות של אנשים ששילמו אפילו פחות מכך במוסכים מורשים.


×
×
  • תוכן חדש...