Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1683 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 11 דקות, D A N I כתב:

לקנות רכב צרפתי זה לחייך או לבכות?

תלוי בדגם - אני נוהג ב-GTi ומחייך... 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה להנות עם צביתה בלב כל פעם לפני שאתה מתניע.

לפחות אף אחד א פותח עליך עיניים ובמקום כל הזמן מזכירים לך איזה פרייר אתה שקנית צרפתית. 

פורסם
לפני 14 דקות, D A N I כתב:

בנקודה התחתונה,

לקנות רכב צרפתי זה לחייך או לבכות?

אני אהנה ממנו או אקלל אל הרגע שחשבתי לקנות אחד (ברור, לכל רכב יש תקלות, השאלה אם זה יהיה שווה את זה?)

 

שמע לחייך או לבכות זה תקף לכל רכב, מכיר מישהי שקנתה סוויפט 2008 ואחרי חודשים החליפה מנוע וזאת עכב תקלה והתנהלות קולקלת של המוסך אליו הלכה.

 

עכשיו בנוגע למנועי ה 1.2 של PSA אז יש בהם כשל תכנוני ובגלל כמו שתיארו כאן "תמינת הראש בחול" פוטנציאל הנזק גדול יותר ממה שהיה יכול להיות אם ישר היו מוציאים ריקול,החלפות יזומות וחותרים לטיפול בתקלה..

אני לא הייתי ממליץ להתקרב למנוע הזה עד אשר אמינותו תוכח, גם לא ל 2018.. אלה שאומרים לך 2018 מתבססים על כך שב 2017 הוחלפה רצועה מה שפחות מדגישים זה שגם ב 2020 הוחלפה רצועה ופה בפורום כבר עלו דיווחים ל 2017 עם רצועה בעייתית ולא יודעים אם מדובר ברצועה הישנה או של 2017..

קיצר למרות המחיר המפתה הייתי ממליץ ללכת על משהו אחר..

אם תרצה אולי משפחתית גדולה במחיר זול אז 508 עם מנוע 1600 בעל 165 כס עושה רושם של עסקה טובה.. יש כאן מישהו בפורום עם שרשור אחזקה של רכב כזה למרות שבלי קשר המנוע הזה (שבהתחלה היה גם בעל תכנון לקוי עד שכנראה תוקן) ייחסית נפוץ ואין תלונות על אמינות שלו..  

 

בכללי במנועי ה 1.2 יש פוטנציאל לנזק של אלפי עד עשרות אלפי שקלים נזק.. אם בחשבון שלך שווה עדיין לקחת אז לך על זה רק תקפיד על כל מקדם ביטחון שתוכל לקחת כדי שאולי תוכל לצמצם חלק מהעניין..

אני לא הייתי קונה רכב כזה כרגע בלי להיות מוכן בצד עם 12 אלף לכל צרה שתבוא מכיוון המנוע ומוכנות נפשית לתהליך..

 

אם הנסיעה שלך בעיקר בין עירונית אז הייתי שוקל יותר רכב מקבוצת פולקסווגן שמה פוטנציאל הנזק כנראה זול יותר אבל גם כמה אלפי שקלים פוטנציאל..(משאבות מים,גירים..)

כל רכב וכל מנוע שאתה מנסה ללכת עליו אז תחקור מה נקודות החולשה שלו ואם מבחינת עלות תועלת זה שווה לך..

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
פורסם (נערך)
לפני 48 דקות, D A N I כתב:

בנקודה התחתונה,

לקנות רכב צרפתי זה לחייך או לבכות?

אני אהנה ממנו או אקלל אל הרגע שחשבתי לקנות אחד (ברור, לכל רכב יש תקלות, השאלה אם זה יהיה שווה את זה?)

 

 

לעניות דעתי המשוואה היא שאתה מצד אחד קונה את ה"דרעק" הצרפתי ב30 אלף שקל פחות מהיפני,

 

אבל מצד שני תתכונן להוציא כ-10 אלף שקל יותר לאורך נגיד 5 שנים שזה בבעלותך.

 

אם המשוואה הזו מוצאת חן בעיניך, ברוך הבא למועדון.

 

אגב, חוץ מזה שנשאר לך כנראה יותר כסף בכיס הרכב הצרפתי הממוצע לרוב יותר מאובזר ונוח מהיפני המקביל.

 

גילוי נאות - אני בעלים של פיג'ו 5008 מודל 2012 שזה בין הדגמים ה"בעייתיים" ואני מרוצה מעצמי ומהרכב. התמורה למחיר זה משהו בלתי רגיל.

 

 

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

פורסם
לפני כשעה, D A N I כתב:

בנקודה התחתונה,

לקנות רכב צרפתי זה לחייך או לבכות?

אני אהנה ממנו או אקלל אל הרגע שחשבתי לקנות אחד (ברור, לכל רכב יש תקלות, השאלה אם זה יהיה שווה את זה?)

 

תלוי בדגם.

חבר מחזיק פירו 208 מודל 2014 ונהנה, הרכב מגלה אמינות טובה.

החזקתי קליאו 3 שנת 2012 משנת 2016 עד 2020 גילתה אמינות טובה אם כי הנסיעה הייתה נמוכה.

אבא שלי מחזיק קליאו 4 משנת 2014 אמנם עם ק״מ נמוך והמנוע הבעייתי, ללא בעיות בינתיים.

 

ועכשיו רכשתי קקטוס, ידעתי שלא צריכה להיות בעיה עם המנוע, כי לא נדלקה נורית.

ולכן רכשתי ואני נהנה ממנו, הרבה יותר מאשר עם ג’אז/יאריס או ריו.

 

 

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

טוב חברים, תודה רבה לכל העונים, השכלתי הרבה בזכותכם על רכבים צרפתיים 

 

משיקוליי, אני חושב שאקנה בכל זאת, למרות הסיכון המסויים ואעדכן אתכם מה בסוף

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם

אם אתה מחפש 208, אז הדגם 1.6 אוט' לפני מתיחת הפנים, בשנתונים האחרונים (2014-15) יהיה קנייה טובה. חטיבת כח פחות נמרצת, אך אמינה יחסית ללא הפתעות המלוות בעלויות יקרות. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 4 שעות, laplug כתב:

 

אני מחזיק שני רכבים- אחד פרטי ואחד דרך ליסינג מהעבודה. הפרטי זה סיטרואן. מנסיון שלי (למרות שזה לא רכב שנוסעים בו הרבה), אין הרבה בעיות ב"ה- אבל הטיפולים השוטפים עולים הון עתק. כמו כן, כמו שאמרו פה, אם צצה בעיה של כשל תכנוני (כמו שגיליתי לאחרונה ברכב שלי שקשורה למערכת ה adblue)- אז אין לך על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים.

 

כשקניתי את הרכב, הייתי חדש ופטי, אבל היום, לאחר כמה שנים שאני מחזיק גם רכב ליסינג וגם רכב פרטי, הגעתי למסקנה שלקנות רכב פרטי זה דיל די מטופש. אתה צריך לתחזק אותו, לטפל, לשלם ביטוח ודאגות בלי סוף. עדיף בהרבה, לפי דעתי, לשכור מליסינג בעלות של ~2500 ש"ח לחודש ולהיות עם ראש שקט. באופן כזה אתה מרוויח ש:

  • אתה יכל לקחת כל רכב שבא לך בלי לדאוג לבעיות אמינות- כי זה לא דאגה שלך
  • ~2500 שח בחודש זה בערך מה שתוציא גם בממוצע אם תחשב כל מיני בעיות, טיפולים, ביטוחים + ירידת ערך מטורפת של אכב חדש מכל יצרן - אבל אתה מרוויח את השקט הנפשי
  • אתה לא צריך לדאוג לירידת ערך וכן לא צריך למכור את הרכב, כך אתה תמיד נוסע על רכב מהניילון בלי דאגות
  • רכב זאת לא השקעה כמו דירה (שכל הזמן הערך עולה). אתה משלם 100-200 אלף ש"ח ולאחר כמה שנים (אם אתה לא מוכר) זה הכל נעלם, אז אין באמת טעם לקנות רכב לעניות דעתי

 

אני גם ניסיתי לערוך את החישוב הזה מכמה כיוונים, לצערי תמיד המסקנה הייתה שעסקה כזאת כרוכה בעלות 'נוספת' (מעבר לקנייה של יד2) של כ40% מעלות העסקה. אני חושב שמול חדש אין מה להשוות. אז כמובן שלנוחות אין מחיר, אבל כדאי לתת לה מספר (וכל החלטה כבודה במקומה)

פורסם

לי אישית היו שלושה רכבי פיג'ו שנרכשו חדשים, ובמשפחה המורחבת היו לפחות עוד חמישה רכבים של PSA. בחלוף השנים רכשנו גם רכבים יפניים, גרמנים וקוריאנים.

יכול להגיד מניסיון אישי שהסטיגמות על האמינות הנמוכה של רכבי PSA בהחלט נכונות. המון תקלות שברכבים אחרים בכלל לא שמעו עליהם.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

איזה דגמי psa היו לכם?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

בתור בעל C3 עם מנוע 1.2 יכול להגיד שהרכב סבבה וטוב, אבל לא סבבה מספיק בשביל שאני אסבול את השיט הזה של הרצועת טיימינג

 

המנוע הזה פשוט פצצת זמן, ואף אחד לא באמת יודע אם הרצועה מ-2018 אכן טובה או שכול המנגנון הזה של רצועה טבולה בשמן הוא זה שדפוק ואין מה לעשות איתו חוץ מלהחליף טיימינג כול 3-4 שנים. 

 

ברגע שנגמרת לי אחריות היצרן, אני אומר ביי ביי לרכב. 

פורסם

מצד שני כשיש יותר מודעות עכשיו, אתה יכול מידי פעם להציץ דרך פתח מילוי שמן.

 

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הזוית שלי לעניין, ואנסה לקצר כי קצת נשבר לי ממלחמות הבגט נגד הסושי.

קודם כל אין ממש  דבר כזה כיום "צרפתיות". רנו חלק מתאגיד די גדול שכולל את ניסאן ושותפות רנו-סמסונג ועכשיו גם מיצובישי בחגיגה, סה"כ הם מייצרים כיום מכוניות די שמרניות בכיוון יותר "קוריאני" בשנים האחרונות, לעומתם PSA היו ועדיין מנסים להיות אוונגארד כמו שצרפתים אוהבים, ויש לזה מחיר.

שנית, בהכללה גסה, מה שלוגם סולר וידני - הכי טוב, דיזל אוטומטי קצת פחות טוב אבל עדיין סביר, בנזין - "פחות עדיף".

 

לגבי סטיגמות: זה מתחלק לשלושה חלקים בערך שווים. חלק אחד - מוניטין מפוקפק שצברו ביושר ובעמל רב. חלק שני - עניין נסיבתי, רכבים שרגישים יותר לתחזוקה ירודה, מתגלגלים מהר יותר לרוכשים בתקציב נמוך שמתחילים לחפף בתחזוקה ולמלא את האוטו בחלפים זבל, מכאן זו ספירלת מוות עד למגרש הגרוטאות. חלק שלישי - פסיכולוגיה נטו. איזה סמיצ'יק שמתקלקל בטויוטה זה בלאי טבעי, ברנו ופז'ו זה מייד "צרפתיות מרד אלור".

לדעתי, מי שיש לו לבטים וחששות, עדיף שיקנה יפנומטית סטנדרטית ולו בגלל האפקט הפסיכולוגי לעיל.

  • אהבתי 5

חזיר דיזל

פורסם
לפני 16 דקות, קורן בן אשר כתב:

מה שלוגם סולר וידני - הכי טוב,

היה טוב לפני שהעמיסו עליו DPF, אוריאה, נוזל FAP, רגנרציות וכו'. 

 

 

זה לא ייחודי לצרפתים אבל מכיוון שהם באופן מסורתי מוכרים בארץ הרבה דיזלים, הם סובלים מזה יותר. 

  • אהבתי 2

 

 


×
×
  • תוכן חדש...