Jump to content

laplug

  • הודעות

    217
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    בית שמש
  • איזה רכב יש לך?
    סיטרואן גראנד פיקאסו 2017, 2.0 טורבו דיזל / סיאט איביזה 2025 (עבודה)
  • תחביבים
    חדר כושר
  • מקצוע
    Data Scientist

צפיות אחרונות בפרופיל

1,832 צפו בפרופיל

הנקודות של laplug

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

77

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. לא עדיף פשוט לעקוף את כל המערכת וזהו? איזה מוסכניק אמר לי שהוא קבוע מבטל את המיכלי אוריה (תמורת סכום סימלי של 2000 ש"ח עובר לסוחר- ביני ובינך מה היא?) ושזה עובר טסט בלי בעיה ושלום על ישראל (אלא אם כן אתה פעיל Greenpeace?)
  2. תודה לשניכם, עזרתם לי מאוד
  3. שאלה מהקהל- לי יש סיטרואן גראנד פיקסאסו 2017, 2000 סמ"ק טורבו דיזל, וכמובן ש"זכיתי" במיכל אוריה. אני לא מצליח למצוא בשום מקום B71 2312, אבל B71 2290 יש ויש. ראיתי גם בספר רכב ששניהם מוזכרים. אז אני רק מוודא- אני לא יכל להשתמש ב5W-30 בתקן B71 2290 לסיטרואן שלי, נכון? תודה מראש
  4. אין, לצערי
  5. מבירור נוסף עולה שהם התנגשו במרכז הצומת, אבל משום מה הנהגת בטוחה ב 100% שהיא צודקת ורוצה לתבוע אותו
  6. - צומת X - אני לא יודע בדיוק איפה התרחשה התאונה. לפי ההסבר שלו (הוא שלח לי סרטון של המקום) בערך איפה ששני החצים מתנגשים. - מצ"ב הרכבים לאחר התאונה: הרכב של הנהגת: הרכב של הגיס: תכלס, כשאני מסתכל על זה עכשיו, זה נראה שהוא נכנס בה ולא להפך- אם לשפוט לפי מיקום המכות והנזק 🤔
  7. שלום למומחים, גיס שלי נכנס לתאונה ביום שישי, ועל פניו נראה שהוא צודק- אבל זה לא נראה לי הגיוני משום מה, אז אני רק מוודא. מצ"ב התמונה הכי טובה שהצלחתי להשיג. הגיס נכנס לחניה ופנה שמאלה (המסלול האדום) והנהגת הפוגעת הגיחה מאיפה שעומדת כרגע הסיטרואן (המסלול הכחול)- לשניהם לא היה תמרור 301 ממה שאני יודע ובדקתי, בצומת לא מרומזרת הזכות קדימה לבאים מימין, אבל נראה לי תמוה שמי שפונה שמאלה ובעצם חותך את שנוסע ישר, הוא הצודק. השאלה גם, אם העובדה שהוא נכנס לחניה, בעוד שהיא כבר שם, לא נותנת לה זכות קדימה. אשמח לדעתכם, שכויח
  8. יש לך שוב בעיה בהבנת הנקרא- לא אמרתי שזה לא גרף שבוסס על נתוני הלמ"ס- אמרתי שזה לא סותר את מה שאמרתי. שוב פעם בעיית בהבנת הנקרא. אמרתי שמשפחה חרדית מתפרנסת בעצמה כי רב הנשים עובדות וגם חלק משמועתי אצל הגברים. זה שהם לא משלמים מיסים ואתה כן, זה בכלל השיטה הסוציאליסטית. אם אתה לא רוצה לשלם מיסים- אל תעבוד. ואתה חי בסרט שכולם חיים על חשבונך. המיסים שאתה משלם לא הולכים רק למעמד הנמוך, יש עוד מיליון דברים שאתה משלם עליהם שאתה לא לוקח בחשבון פה- למשל 100% מס על רכב, אבל משום רק החרדים זה מה שמעניין אותך להשתלח בו. אתה גם לא לוקח בחשבון שאתה משלם על פקקי הענק שנוצרים מכך שיש לכל משפחה חילונית שני רכבים, את הכסף על הפשיעה ובתי הכלא (שלא קיימת כמעט במגזר החרדי), על כל הארגונים החרדים האינסופיים שחוסכים לך כסף במיסים וישירות כמו יד שרה, עזר מציון, ידידים, זק"א, הצלה ועוד ועוד וכל הסיפור הזה עם התכנות הכלכלית- למעשה אנחנו פה כבר 74 שנה, והכלכלה רק צומחת (אם לא נתייחס לקורונה ולמלחמה באוקראינה). אתה מודד הכל רק במה שאתה יכל לראות ולכמת, אבל יש עוד נקודות מבט בעולם, ואני טוען שזה הרבה בזכות הציבור החרדי שהוא נשאר נאמן למי שברא אותו ואת העולם.
  9. לא הצגת פה שום עובדות. בין המסורתיים והחילונים יש בערך ממוצע של 2.5 שזה לא רחוק מהערכה שלי של בערך 3- שנתתי מהמקום העבודה שלי, מסתמא יש שונות מסויימת בארץ, וגם הערכה שלי גסה כי לא עשיתי סקר רישמי. גם אמרתי שהילודה של החרדים יורדת- הגרף שלך איכשהו סותר את הטענה הזאת? בקשר על חשבון מי- כבר התייחסתי לזה בפוסטים הקודמים. אם לא מוצאת חן בעיניך השיטה הסוציאליסטית שהעשירים משלמים יותר מיסים מהעניים- תצביע למישהו שישנה את זה. עכשיו שנה שלמה הייתה ממשלה ללא חרדים- למה לא שינו את זה? ובלי קשר, לעבוד רק לטובת לעבוד זאת לא אידיאולוגיה של כל העולם וגם לא החילוני. אני בטוח שאם יציעו לאנשים לשבת בבית בלי לעבוד ולקבל כסף- הרבה ילכו על זה (עובדתית ראו את זה שלאחר הקורונה אנשים רבים לא רוצים לחזור לשוק העבודה- ולא מדובר בחרדים). השאלה כאן, האיזון- בכמה תסתפק על מנת לא לעבוד. רב האנשים מעדיפים להרויח הרבה, גם אם יצטרכו לשלם יותר מס, כי המס הוא פרוגרסיבי, ועדיין נשאר להם יותר ביד ממישהו שלא עובד בכלל. אנשים אחרים יעדיפו לקבל הרבה פחות אבל לעסוק במה שהם אוהבים ולהסתפק במועט. ושוב, הרב המוחלט של הנשים החרדיות עובדות וגם יותר מ 50% מהגברים- אין באמת כל כך הרבה משקי בית שחיים ללא מפרנס לסיכום, זאת בחירה של כל אחד לעשות במסגרת החוק במדינת ישראל. לא מוצא חן בעיניך- תשנה את החוק.
  10. כל מה שעשית במשפט הזה זה לזרוק סיסמאות שאין להן קשר למציאות ולא ביססת אותן בשום דבר חוץ "אתה מטומטם ואני חכם" יש לך בעיה בהבנת הנקרא- השוותי את זה שאף חילוני מבחירה לא ירצה להיות עני, כמו שהנכים לא בוחרים בנכות, לכן עצם העובדה שחרדים בוחרים בזה, זאת לא איזו פריולגיה אלה חיים קשים מאוד שהם בוחרים לעצמם מתוך אידיאולוגיה החילונים מתרבים היום יפה מאוד גם כן (אצלי בעבודה ממוצע הילדים אצל החליונים הוא בערך 3), לעומת החרדים שהילודה שלהם יורדת. והריבוי הזה לא בא על חשבונך. אתה פשוט מתעלם מכל מה שאמרתי ומשחק אותה גבר מול החברה עם המשפטים המתנשאים שלך והגישה התוקפנית אני מראש אמרתי שאני לא רוצה להכנס לשרשור הזה, כי בשבילי לענות לכל הודעה של חבורה משוסעת של חילונים עצבניים ששולחים הודעה כל דקה, משמעו לעזוב את כל העיסוקים היומיים שלי וכל היום לנסות להלחם בתחנות רוח ללא הועיל
  11. זה כסף שהחרדים מבזבזים אותו בסופר וכו- אז המדינה מקבלת מע"מ אתה תמיד יכל להפסיק לעבוד ולחיות בעשירון התחתון- בא נראה אותך. אתה בחיים לא תעשה את זה כי אתה אוהב את החו"ל, המכוניות, וכל שאר הנאות החיים. זה כמו להגיד שהנכים מקבלים תקציבים. החרדים בחרו חיי עוני מאידיאולוגיה ואני לא מכיר אף אחד שיכל לחיות טוב (אני לא מדבר על אנשים ללא השכלה או יכולת להרויח טוב) שיבחר לרדת לעשירון התחתון מרצונו החופשי זה הכל בעיני המתבונן. לא הכל קשור לכסף ישירות. למשל זה שבחברה החרדית אין פשיעה כמעט כלל, או זה שהם לא צורכים תרבות (כדורגל, כדורסל טלויזיה), זה שהם לא משתשמים ברכבים פרטיים ונסעים בעיקר באוטובוסים (הרבה פחות זיהום) וכו- יש לזה גם משקל כלכלי. אני הולך להגיד פה משהו מעצבן, אבל אני חושב שהחינוך הלקוי שאני רואה אצל הדור הצעיר החילוני של כל תרבות הטיקטוק, אינסטגרם וכו, שילדים בגיל 10 כבר מסתובבים עם סמארטפונים ויש להם גישה לפורנו ללא הגבלה ולעוד כל מיני רעות חולות- הולך להזיק למדינה הרבה יותר בטווח הארוך. בדיוק כמו שהלבירלים הפרוגרסיבים בארה"ב עם כל הפנטיות שלהם הולכים להשמיד את אמריקה כמו שאנחנו מכירים היום (שוב נושא לדיון אחר)
  12. @SlowRide לא יודע אם אני רוצה להכנס לשרשור הזה, אבל נראה לי שאתה קצת נסחף עם ה"הצד השני רואה בך עבד" וכו. יותר מ 50% אחוז מהגברים החרדים עובדים (נכון, נמוך, אבל לא להסחף) וכמעט 80% מהנשים החרדיות (ממוצע OECD עומד על 62%). גם הגברים שלא עובדים מכניסים כסף למדינה מתרומות מחו"ל שמגיעות לכוללים שמשלמים להם בערך 3-4 אלף ש"ח בחודש. מכיון שלנשים כמעט אין מיסים במידה ויש לה מעל 5-6 ילדים, הם שניהם ביחד מגיעים למשכורת של 15K בחודש בערך. זה אולי נמוך למשפחה חילונית, אבל משפחה שלא מחזיקה רכב, שלא טסה לח"ול, גרה בשכונה לא יקרה, קונה רק מה שצריך וכו- זה די הותר. אל תשכח גם את הכנסות המדינה ממע"מ- שזה בערך חצי מהכסנות המדינה חרדים שלא עובדים, עושים זאת מתוך אידיאולוגיה מסויימת בלי קשר לחילונים. וכן, גם בארה"ב יש אברכים שלא עובדים ויש להם פלאפון טיפש וכו. אולי תופעה פחות נפוצה, אבל זה כבר נושא לדיון אחר. נושא הצבא הוא גם נושא אידיאולוגי. בדיוק כמו פציפיזם, טבעונות, שמאל, ימין וכו.- לא כי מישהו חושב שהחילונים הם עבדים או משהו. נכון, אתה יכל להגיד שטובעונות פחות פוגע בך מאי שירות צבאי, אבל זה פשוט יוצא כך במקרה, לא כי מישהו רוצה לעשות דווקא משהוא רע לחילונים אני מדבר בתור חרדי עובד (חוזר בתשובה) שעשה צבא ומילואים, שחי כבר 15 שנה בחברות החרדיות הכי אליטסטיות- אני קצת יודע מה קורה מאחורי הקלעים
  13. עדיף שתצמד להוראות היצרן. בדרך כלל זה 10K-15K או שנה - הראשון מביניהם (לא משנה כמה נסעת)- אלא אם כן אתה רוצה להסתכן בבוצה
  14. laplug

    נסיעה לים המלח

    זה בדיוק מה ששאלתי
×
×
  • תוכן חדש...