Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו - סטיגמות או יש אמת במילים?


D A N I
שימו לב! השרשור הזה בן 910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברור, הצלקת  שנוצרה לנו בתודעה מרכבים יפניים זה משהו לא מציאותי.
אנשים קונים רכב יפני בעיניים עצומות כאילו רכב יפני הוא בן אלמוות... אנשים מתגאים בטויוטה קורולה שלהם כאילו היא לא תהרס לעולם, ממש "היילקס" במשפחתית ולנגד בעלי הרכבים הצרפתיים, לדוגמה, מפחדים להגיד מילה טובה על הרכב בגלל החשש מקטילה ו"איזה פראייר אתה עם רכב צרפתי".

אני לא תופס או לפחות לא מנסה לתפוס צד, כל אחד והתפיסה המכנית והאישית שלו על כל יצרן ודגם לעצמו, כל אחד מחשב סיכונים לעצמו וחושב לעצמו על מה היה מוכן להתפשר/להסתכן ועל מה לא.
אבל לפעמים אנשים נתקעים במעין חזיונות, ממש הולכים אחרי מותג כמו עדר.
המחשבה שלנו על רכבים יפניים היא ממש "והגדת לבנך", מחירון של רכב יפני הוא פשוט לא בר השוואה לשום רכב אחר ביד 2, בלי סיבה נראית לעין.

אני חושב שאנחנו צריכים רגע לעשות פוס משחק, להבין רגע שהרכב היפני המודרני כיום, הוא לא אמין בהרבה מרכב אירופאי.
אני לא בטוח צודק, יכול להיות שאני מדבר שטויות, אבל לדעתי אנחנו צריכים לשנות את הפולקלור על הרכב היפני שיכול "לנסוע בלי חצי מנוע".

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה נכון שיש ויש. זה לא גורף בכלל שכל יפני אמין.

אני למשל הרבה יותר מרוצה מהפיקאסו דיזל שלי מאשר איזה יפנומטית משעממת.

למשל לחבר שלי היה מאזדה 3, פעם הלך מנוע, פעם בית פיוזים, אינספור נורות שנדלקו לו. מנגנוני חלונות. ולמרות זאת הרכב הזה עדיין שומר ערך יחסי.

להערכתי יש דגמים שסיטרואן תעבור בהרבה את המאזדה.

אבל כפי שציינו, היתרון העיקרי זה ברכישה במחיר נמוך, וגם אם יש תקלה זה עדיין משוקלל במחיר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, בסופו של דבר אם תשווה מחירי מחירון של רכבים מאותו הסגמנט, מאותו השנתון אתה תראה פערי מחירים עצומים, בלי איזה שהוא בסיס מוצק מאחור אלא בעיקר כי זה יפני וזה אירופאי ואתה פשוט לא יכול לעשות כלום נגד הדעה הרווחת בקרב הרוב. 
ולפעמים אנחנו בטוחים שמותג טוב רק על סמך מה שהוא עשה לפני 20 ו30 שנים ולא מסתכלים על עכשיו, כשהביצועים שלו בפער, אם בכלל, מאוד סביר מהיריב "האומלל והחלש" שלו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול אני דיי מסכים איתך, ואוהב מאוד את הסיטרואן שלי שנקנתה במחיר מצחיק - בערך 40 % מתחת למחירון, רק שיש לי איזה בעיה במגבים ואף מוסך לא הצליח לאתר את מקורה.. נניח בסוזוקי בלנו שלי לא היתה מעולם בעיה דומה. אז מי שמוכן לספוג פה ושם אי אילו בעיות- יכול מאוד להרויח מהפרשי המחירים המטורפים. נניח קורולה 2006 עולה 4-5 אלף יותר, מפיקאסו 2010 וזה הזוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק חייב לציין טעות שחוזרת על עצמה המון בדיונים כאלה: 

 

אם טויוטה עולה 70 אלף, ורנו עולה 50 אלף, זה לא אומר ש"הרווחת" 20 אלף אם קנית רנו.

מה שמשנה זאת הירידת ערך. יכול להיות מאוד שאותה טויוטה ב-70 אלף תשמור בשקלים על הערך שלה טוב יותר מאותה רנו ב-50 אלף. 

 

לכן כול הקונספט של "בהפרש של עלות הקניה תוכל לממן תקלות ועדיין להשאר עם עודף" הוא פשוט שגוי לגמרי. 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בדיוק רווח אלא אפשרות לקנות רכב משנתון מתקדם בדרך כלל.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני השקל שלי,

 

לנסר קלאסיק 2008 במשפחה (יד 00 ) עם 264 אלף ק"מ , פעמיים הוחלף רדיאטור, טיפולים ובלאי טבעי (משולשים, תפוחי היגוי, כריות בולם וכו'), בעיות יחודיות לדגם כמו כבל שינוי טמפ' במערכת מיזוג שמתקפל ובורר הטפמ' לא מצליח לשנות כיוון, כמה עשרות שקלים באיביי ו10 דק' עבודה.

אוטו אפור ומשעמם עם מנוע שמספק את הכוח הדרוש לא פחות ולא יותר. 

בחיים לא ראיתי את אבא שלי יוצא ממנו מחוייך גם לא בירידה לים המלח מערד אבל הוא מספק את העבודה כבר 14+ שנים בנסיעה לעבודה סופר והביתה.

 

לאחי sx4 קרוסאובר 2015 - הוחלף גיר רציף באזור ה60 אלף קמ על חשבון היבואן - ריקול שקט.

 

לחמי היה C5 ליסינג (THP156) 2014 , נכנס לניקוי פיח באיזה 20 אלף ק"מ - רכב מפנק מאוד, לא חושב שנסעתי עד היום ברכב יותר נוח ממנו.

 

לאשתי מאזדה 2 2008 - אפס תקלות ממש אפס , כל שנה לפני טסט טיפול שמן פילטרים ופעם אחת הוחלפה גם משאבת מים ( רוצה לראות את המכונאי שמחליף במאזדה 2 משאבת מים ולא מקלל בדיוק כמו שהוא מקלל בכל רכב צרפתי - פשוט סיוט - 3.5 שעות אני החלפתי).

 

אני עם פאביה 2011 מנוע 1.4 ידני (דגם שנחשב אמין) - למרות שהיא יותר צעירה מהאזדה 2 בשלוש שנים אני משקיע בה 200% יותר בטיפולים, חלילים, טיימינג, כריות בולם, אטמים שנוזלים, קויל פעם בתקופה זה חובה, מגב אחורי שהפסיק לעבוד, ריפודים שנופלים מהתקרה, מדיפוני הדלתות וכו'.

להכל יש פתרון זול כי לא חסר מידע ברשתות לכל תקלה ואיך פותרים אותה בזול כמובן שגם חלקים צריך להזמין מחו"ל אם רוצים לשמור על רמת מחירים נמוכה עבור חלקים באיכות גבוהה, אם הייתי נאלת לטפל בה במוסך כנראהש הייתי מוכר אותה מזמן.

דרך אגב החלפת קלאצ' אצל רון עולה 3K - לא רחוק משיפוץ גיר אז איפה ה"זול" של ידני?

 

לגיסתי C3 1.2 פיורטק - כשחיפשתי עבורה שמן בתקן הנכון בשלוש חנויות חלפים שמעתי " זה צרפתי גם ככה יתקלקל" , "עזוב, קח קאסטרול זה הכי טוב" , " לא מכיר את התקן הזה, כולם לוקחים קאסטרול"

 

שורה תחתונה,

בעקבות התרחבות במשפחה עם כל הרצון שלי לרכב מפנק/חזק (508,אוקטביה,ראפיד,C4 פיקאסו) ויתרתי ונרכשה קוראנית 1.6 עם גיר פלנטרי מהסיבה הפשוטה שילדים זאת הוצעה לא קטנה והם גם דואגים לשאוב את משאב הזמן עד 0 ולכן בראש סדר העדיפויות היו אמינות ושקט , לא רוצה לבזבז זמן מעבר לטיפול שמנים ופילטרים בעלויות נמוכות.

 

עבור בחור צעיר עם ידיים שגדלות מהמקום הנכון ומחשיב את עצמו לחובב רכב/נהיגה לא הייתי מסתכל לכיוון היפניות/קוראיניות - צרפתי או VAG זה הכיוון ואם בא לך להתפרע אז גם תוצרת איטלקית.

  • אהבתי 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי לעצמי לאור העליה במחירי יד2 בכמה יהיה שווה לי למכור את ה C4 דור 2, רכב שבקושי הייתה לו תקלה אחת בשנה וחצי האחרונות ונוסע כמו חדש (וגם נראה כמו חדש מבפנים ומבחוץ). הגעתי למסקנה שפחות מ40 לא הייתי מוכר אותו (פשוט כי לא הייתי מצליח למצוא שום דבר חלופי שמתקרב לו בפחות).
הצצתי ביד2 ומכוניות מהשנתון שלי מפורסמות במקסימום 15 ולכן ברור שאין לי סיכוי.

מדוע C4 נמכרות בשליש משווין? אין הסבר חוץ מיחס רע של הבעלים בנהיגה ובתחזוקה שמוציא שם רע לדגמים. דודה שלי מחזיקה I10 ונזכרה לאחרונה שלא נכנסה למוסך כבר שנתיים ("לא צריך הרכב בקושי נוסע"). כנראה שישראלים מוכנים לשלם כל מחיר רק לא להיכנס למוסך.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, PASHUT כתב:

...ואוהב מאוד את הסיטרואן שלי שנקנתה במחיר מצחיק - בערך 40 % מתחת למחירון, רק שיש לי איזה בעיה במגבים ואף מוסך לא הצליח לאתר את מקורה.. נניח בסוזוקי בלנו שלי לא היתה מעולם בעיה דומה.

אז מי שמוכן לספוג פה ושם אי אילו בעיות- יכול מאוד להרויח מהפרשי המחירים המטורפים...

 

הבעיה בבעיות קטנות ברכב, שעם הזמן, מה שנראה לך שולי, הופך להיות מעצבן.

צריך לטפל, גם אם זה אומר במוסך מורשה או בגבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא סטיגמות. לי הייתה פיג'ו . אין אמינות. אולי ברכבים החדשים שלהם 3008 5008 וכו' הן אמינות.

מה שכן הנוחות הרבה יותר גבוהה מהיפניות. יפניות אתה נוהג על קרש עם גלגלים (חוץ מהיוקרתיות כמו לקסוס וכאלה).

גם הטיפולים זה קטסטרופה, נסה לפתוח מכסה מנוע של צרפתית אתה תקבל סחרחורת.

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד אוהב את התוצרת הצרפתית, אפשר להשיג רכבים יחסית חדישים במחירים הגיוניים, נוחים מאוד לנסיעה מבחינת מושבים וכיול, מעוצבים ומאובזרים (חיישני אור וגשם, מערכת מולטימדיה איכותית) אבל כל הטוב הזה בא עם מחיר של ירידת ערך גבוהה, מבחינת מוסכים אני חושב שהיבואנים על הפנים, מחירי החלקים והעבודה אצלם מאוד יקרים בקטע מוגזם,  אין הרבה מוסכים מחוץ לרשת היבואן שמכירים ויודעים להחליף רצועת טיימינג טבולה או מצמדים בגיר רובוטי ונדרשת מומחיות ומחשוב שלא לכל מוסך יש וזה גורם למחירי מוסך גבוהים במיוחד כשיש תקלות,  הרכבים לכשעצמם די מורכבים , מחייבים שמנים ספציפיים ויש בהם נטייה לאמץ טכנולוגיה מתקדמת אבל את הכשלים שלה נאלצים הנהגים לשלם מכיסם עד שהיא מתייצבת אבל אני נהנה מהם אז סולח על כל החסרונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, izik.d כתב:

בתור בעלים לשעבר של פיג'ו 607, סיטרואן c5, סיטרואן c4 פיקאסו 2008, וc4 פיקאסו 2018, (שתי האחרונות עדיין אצלי)

אני יכול לומר לך שההיגיון בקניית רכב צרפתי הוא שונה לגמרי מרכב יפני.

ברכב יפני אתה קונה יד 2 במחיר גבוה, וכשנמאס לך ממנו אתה מוכר אותו בירידת ערך משמעותית.

 

ברכב צרפתי אתה קונה מראש במחיר נמוך מאוד, ומניסיון שלי אם קנית רכב שטופל במוסך סיטרואן, ובדקת בהיסטוריה שאין תקלה שלא תוקנה!

יהיו לך 3 שנים שקטות + - שנה רביעית יתחילו לך הבעיות... שנה חמישית זרוק את האוטו לחלקי חילוף...

ועדיין תצא יותר בזול מאם היית קונה רכב יפני באותה רמה.

שלא לדבר על הנוחות של הצרפתיות שהיא לאין ערוך הרבה יותר משל היפניות.

 

מעבר לזה יש פה הרבה פסיכולוגיה...

אתן דוגמא.

לפני כשבע שנים קניתי את הסיטרואן c4 פיקאסו 2008 שלי, באותו הזמן חמי קנה טויוטה rav 4... שנת 2007.

 

אני קניתי ב22,000 ₪ חמי קנה בסביבות 90,000 ₪

האוטו שלי חוץ מטיפולים שגרתיים לא היו לו שום תקלות למעט פעם אחת טיימינג שעשיתי בהמלצת המוסך. (אני עדיין מחזיק את האוטו כרכב שני, לנסיעות קצרות בתוך העיר עד שיתקלקל)

חמי היו לו אינספור תקלות, כולל פעמיים שהלך לו גיר! 

אבל חמי מבסוט מהאוטו שלו... כי כולם אומרים לו כמה הדגם הזה מוצלח... ויש אחד במוסך של טויוטה שמוכן לקנות ממנו את האוטו מעל המחירון...

וזו בדיוק הסיבה בשלה המלצתי לפותח ללכת על רכב מזרחי. החשש מתקלות ברכב צרפתי לעולם יצדיק את עצמו בסוף, ברכב יפני/קוריאני, גם יהיו תקלות, אין לדעתי שום הבדל, אבל התחושה תהיה שונה ( ראה חותנך המבסוט ), והבריאות הנפשית והעדר תיסכולים, חשובים הרבה יותר מהשאלה על איזה אוטו אנחנו נוסעים והאם כיף לנו יותר או לא ( גם בענין הזה אין הבדל שמקורו אתני, הכל ענין של דגם ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, D A N I כתב:

אבל לדעתי אנחנו צריכים לשנות את הפולקלור על הרכב היפני שיכול "לנסוע בלי חצי מנוע".

הנה רכב יפני שנסע עם בוכנות שבורות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים לשעבר של 206 אני יכול לומר שהרכב עשה לי "לא מעט בעיות" ותקלות ש"לא תאמו" את הקילומטראז הנמוך באופן יחסי שהיה לו  וכן את השנתון.

בין היתר סבל הרכב מנזילה מהרדיאטור הפנימי,מבית התרמוסטט, ממשאבת הדלק וכן מחשב ABS ששבק חיים בטרם עת.

נאלצתי בזמנו להוציא סכומי כסף דיי גבוהים ע"מ לתקן את הדברים.

 יחד עם זאת אומר כי ייתכן וכמובן ו"נפלתי" על רכב ספציפי ואם היה מדובר על רכב אחר ייתכן והחוויה הייתה אחרת לגמרי כך שאני לא רוצה להכליל כמובן, ויתרה מכך, אני רוצה להניח כי בחלוף הזמן המצב השתנה לטובה כך שלא הייתי פוסל היום "על הסף" רכישה של רכב צרפתי וזאת למרות החוויה הלא טובה שהייתה לי.

 

עריכה אחרונה על ידי ליצן צהוב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...