Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 38 דקות, Gavrik כתב:


החלפתי טיימינג אצל גבע, 1500 ש"ח עגול.
יש בשרשור המפלצתי של הרצועה גם עדויות של אנשים ששילמו אפילו פחות מכך במוסכים מורשים.

לפני שנתיים כאשר החלפתי בגבע הטיימניג עלה 1700 בערך(רק טיימינג, לא היה צורך בניקוי)

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
בתאריך 8.10.2021 בשעה 16:23, D A N I כתב:

בנקודה התחתונה,

לקנות רכב צרפתי זה לחייך או לבכות?

אני אהנה ממנו או אקלל אל הרגע שחשבתי לקנות אחד (ברור, לכל רכב יש תקלות, השאלה אם זה יהיה שווה את זה?)

 

אתה גם יכול לקנות מאזדה מאיזור 2010 שלא טרחו להחליף את הפלאנג'ים של רדיאטור החימום ופשוט לגמור אטם ראש מנוע ביום בהיר אחד כשכל נוזל הקירור יישפך לך, או טויוטה עם גיר רציף שלא הוחלף בו השמן מעולם ולשלם 10K ש"ח על גיר חדש כמה חודשים אח"כ.

לכל רכב יהיו תקלות, אבל יש תקלות שניתן למנוע. חלק מהן ממש קל למנוע.

את אלה שלא ניתן למנוע (כאלה שנובעות מתכנון לקוי, כמו התקלה במנוע 1.2 המדובר), עדיף להשאיר לאחרים ולא לשים מבטחיך ביצרן או יבואן הרכב - בייחוד מחוץ לתחום האחריות.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם

וגם אפשר להיסתכל דרך פתח המילוי ולראות את מצבה.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני שעה, Gavrik כתב:


החלפתי טיימינג אצל גבע, 1500 ש"ח עגול.
יש בשרשור המפלצתי של הרצועה גם עדויות של אנשים ששילמו אפילו פחות מכך במוסכים מורשים.

 

לגבע אני לא אסע כי אני גר שעתיים נסיעה לכול כיוון. 

ככה שהאופציה היחידה שלי היא מורשה. 

אם אתה אומר שזה אפילו פחות מ-1500 אז זה מעניין. אני אבדוק את העניין בטיפול הקרוב. 

פורסם

ידוע שרכבכ יפני סטנדרטי הרבה יותר זול לתחזוקה מאשר אירופאי, חוץ מזה שגם בתחזוקת שבר הוא הרבה יותר סלחן ,וגם שיש תקלה פה ושם אז פשוט מסדרים וזהו,נגמר.

פורסם (נערך)

הוא כנראה התכוון לגירים שהיו בדגמים של ניסאן וידועים בנטייתם להחזיר את נשמתם לבורא.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם
לפני 37 דקות, miatanc כתב:

לא הבנתי מה זה קשור?

קשור לכך שעלות אחזקה של רכב יפני לא בהכרח תמיד זולה או נטולת פאקים... 

כל דגם לגופו. 

 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
בתאריך 8.10.2021 בשעה 06:45, yulianx כתב:

למשל בפיגו סיטרואן הייתה בעיה ברצועת טיימינג שדוברה רבות בפורום

למה בלשון עבר? 

 

בתאריך 8.10.2021 בשעה 13:10, menir1 כתב:

קונצרן PSA נוקט במדיניות של לטמון את הראש בחול כשצצים כשלים תכנונים במכלולים שלהם. יש לא מעט מקרים בעבר, על התנהגות זאת שפוגעת בלקוחות. מכאן הדרך קצרה לפגיעה במוניטין, ובצדק מצד הלקוחות. טויוטה להבדיל, נוקטים בקו שונה לחלוטין ונוטים לקחת אחריות על כשלים באופן די גורף, כך שגם אם יש כשלים, הלקוחות לא נשארים ללא מענה ולא נאלצים לשלם על אותם כשלים. מכאן המוניטין הנהדרים של היצרן.

זו אחת הנקודות החשובות ביותר, איך היצרן/יבואן מתייחסים למוצר/לקוח שלהם לאחר רכישת הרכב/תקופת האחריות בנושאים של תקלות סדרתיות/"מחלות ילדות"/כשלים כאלו ואחרים.

 

לפני 14 שעות, Buki כתב:

אם אני יד ראשונה, קראתי בפורומים, למדתי את הנושא, אני פעם בכמה זמן פותח את מכסה מילוי השמן ומסתכל עם פנס על הרצועה, בכלל אני בודק שמן כל כמה זמן, במוסך אני בודק מה ממלאים לי, אז הכל בסדר, לא כזה סיפור באמת.

זה לא מספיק לפתוח מכסה, הרצועה מתפוררת מהצד הפנימי שלה וזה לא נגיש במיוחד דרך מכסה מילוי השמן.

 

לפני 6 שעות, yulianx כתב:

וגם אפשר להיסתכל דרך פתח המילוי ולראות את מצבה.

זה לא מספיק (כי הרצועה מתפוררת מהצד הפנימי).

 

לסיכום,

 

מי ששואל אותי, כבעלים של 208 שנת 2016, אני ממליץ לבחון חלופות אחרת למנוע ה-1.2ל' טורבו. אם בכל זאת חשקה נפשו במנוע זה אני אפנה אותו לשרשור הרצועה הגדול ואם בכל זאת יתעקש אשלח אותו לגבע/אורן לחוות דעת נוספת. אם בשקלול כל אלה יחליט שמחיר הרכב מגלם בתוכו את הסיכון הפוטנציאלי אוודא שיש לו את המקסימום ידע בנושא (תקן השמן והיצרנים הרלוונטים, סוגי הרצועות, דרך בדיקה טובה וכו' וכו'). 

  • אהבתי 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

לא בדיוק בלשון עבר, אבל בנתיים אין תלונות

לגבי הרצועה החדשה.

 

לא מזמן היה פה מקרה שבגבע אמרו שהרצועה מתפוררת לפי הפתח, גם ראיתי סירטון של רצועה שהתחילה להתפורר והיה ניתן לראות את הנזק חיצונית.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

רכבים יפניים, לפחות בשנים האחרונות כבר לא כאלו שמרניים.

הם כבר לא טהורים ותמימים כמו באיזה סובארו DL שאפשר היה לתקן כל דבר בחניה ליד הבית.

 

אבא שלי החזיק כל חייו רק ברכבים יפניים, ועם התקדמות השנים, רואים איך לאט לאט, בשקט בשקט, האמינות שלהם לאט לאט יורדת.

אני לא משווה אותם לאמינות או למחירי החלפים (שגם היום דרך אגב, לא רואים הבדל ניכר מדי) של רכבים אירופאיים למיניהם 

 

אבל אני מוכרח להגיד, שרכבים יפניים מאבדים לאט את הקסם של האמינות המושלמת ומחירי התחזוקה לכל כיס.

 

וזו הסיבה שאני כבר לא ככ מפחד מרכבים אירופאיים כמו שפחדתי בעבר מהחינוך של אבא והפחד הנורא מכל שאקנה רכב אירופאי.

 

בגלל זה, אני קצת פחות חושש מקנית רכב צרפתי או אירופאי בכלל, אבל עדיין החשש הזה קיים. ומכל צד בא טיעון נכון ומשפיע מכל צד.

 

אבל מה שהכי מעצבן בכל הסיפור של רכבים צרפתיים, זה התחושת חוסר בטחון שמראים פה אנשים בפורום, לא מבעיות מנוע, גיר או חשמל, אלא מהתחושה שאתה לבד, היבואן לא לוקח אחריות וגם לא psa.

אני לא מבין חברה, כל כך וותיקה עם מוניטין של שנים פשוט יורקת על לוקחות שלה ולא לוקחת אחריות על תכנון לקוי של רכיבים מכניים ואת חוסר האחריות על הפוטנציאל שגלום בשימוש במנועי 1.2.

הטיעון שנאמר פה קודם "פשוט להחליף רצועות לפני" הוא לא עונה על הבעיה, זה לא נורמלי לחיות יום יום בציפייה שרצועה עוד רגע תתחיל להתפורר והסיפור של לחיות במעין תחושה של אי וודאות, של אם נפגע המנוע או לא נפגע, אם הנזק הפיך או לא הפיך...

אני לא ראיתי התנהלות כזאת גרועה ומרגיזה של יבואן או חברת רכב...

 

 

אני כבר לא יודע אם יש איפה שהוא רכבים אמינים בארץ.

ברור לי שרוב התקלות זה בגלל קהל הנהגים בישראל, שלבדוק שמן פעם באף פעם הוא מיטב תחזוקת הרכב שלהם.

אבל אני פשוט כבר לא יודע את מי אפשר להאשים? אולי מדינת ישראלים לא בנויה לשום רכב חחחחחח

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי D A N I
פורסם (נערך)

בתור בעלים לשעבר של פיג'ו 607, סיטרואן c5, סיטרואן c4 פיקאסו 2008, וc4 פיקאסו 2018, (שתי האחרונות עדיין אצלי)

אני יכול לומר לך שההיגיון בקניית רכב צרפתי הוא שונה לגמרי מרכב יפני.

ברכב יפני אתה קונה יד 2 במחיר גבוה, וכשנמאס לך ממנו אתה מוכר אותו בירידת ערך משמעותית.

 

ברכב צרפתי אתה קונה מראש במחיר נמוך מאוד, ומניסיון שלי אם קנית רכב שטופל במוסך סיטרואן, ובדקת בהיסטוריה שאין תקלה שלא תוקנה!

יהיו לך 3 שנים שקטות + - שנה רביעית יתחילו לך הבעיות... שנה חמישית זרוק את האוטו לחלקי חילוף...

ועדיין תצא יותר בזול מאם היית קונה רכב יפני באותה רמה.

שלא לדבר על הנוחות של הצרפתיות שהיא לאין ערוך הרבה יותר משל היפניות.

 

מעבר לזה יש פה הרבה פסיכולוגיה...

אתן דוגמא.

לפני כשבע שנים קניתי את הסיטרואן c4 פיקאסו 2008 שלי, באותו הזמן חמי קנה טויוטה rav 4... שנת 2007.

 

אני קניתי ב22,000 ₪ חמי קנה בסביבות 90,000 ₪

האוטו שלי חוץ מטיפולים שגרתיים לא היו לו שום תקלות למעט פעם אחת טיימינג שעשיתי בהמלצת המוסך. (אני עדיין מחזיק את האוטו כרכב שני, לנסיעות קצרות בתוך העיר עד שיתקלקל)

חמי היו לו אינספור תקלות, כולל פעמיים שהלך לו גיר! 

אבל חמי מבסוט מהאוטו שלו... כי כולם אומרים לו כמה הדגם הזה מוצלח... ויש אחד במוסך של טויוטה שמוכן לקנות ממנו את האוטו מעל המחירון...

עריכה אחרונה על ידי izik.d
חסר פרטים
  • אהבתי 1

×
×
  • תוכן חדש...