Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו - סטיגמות או יש אמת במילים?


D A N I
שימו לב! השרשור הזה בן 895 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לרוב, אין שום בעיות במערכות חשמליות. יש דגמים שלא הייתי נוגע בהם עם מקל. דגמים אחרים שמוצלחים יחסית, מחירן נמוך בגלל הפגיעה במוניטין של היצרן והם יהיו קנייה מעולה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז כמה שאלות, 

1)לקנות רכב עם מנוע 1.2 מלפני 2018 יהיה עם תוצאה הרת אסון? שמעתי סיפורים על רצועות שנבלו והתפוררו והגיעו לכדי מצב של צורך החלפות של משאבות (בייחוד שמן) אבל כמו כן שמעתי מנגד הסברים על כך שהתופעה לא עד כדי כך נרחבת + על ריקול של חברת פיג'ו בעבר לגבי רצועות טיימינג בשלל דגמים? (אני מקווה שאני לא מבלבל מקרים)

 

2) אז מה בעצם התחזוקה המונעת למנועי 1.2? מה בעצם מחיר הטיפולים בהם ומה התדירות המומלצת?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכול מנועי ה 1.2 היא טבולה בשמן, אם הרצועה הוחלפה לפני שגרמה נזק לא תהיה צריכת שמן.

הבעיה שקשה לדעת האם נגרם נזק כאשר היא הוחלפה.

כאשר חיפשתי רכב הבעלים אמר שנדלקה נורה ולכן ויתרתי על הרכב, אבל אם לא היה אומר את זה, לא יכולתי לדעת.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי... 

אם הבעלים של המכונית, חובב רכב וקורא בקארזפורום וקרא על בעיית הרצועה ודאג לבדוק שאצלו אין חסימה של הרשתית באגן השמן ודאג להחליף את הרצועה מבעוד מועד, אז מעולה. 

 

אבל רוב האנשים, לא חובבי רכב ולא יודעים שהמנוע שלהם הוא פצצה מתקתקת בגלל אותה רצועה. לכן לא ניתן לדעת אם מנוע ספציפי סבל מהרעבת שמן או לא. 

 

מעבר לכך, אין טיפול מיוחד למנוע הזה. הקפדה של שמן בתקן היצרן הכי חשובה. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, D A N I כתב:

אז כמה שאלות, 

1)לקנות רכב עם מנוע 1.2 מלפני 2018 יהיה עם תוצאה הרת אסון? שמעתי סיפורים על רצועות שנבלו והתפוררו והגיעו לכדי מצב של צורך החלפות של משאבות (בייחוד שמן) אבל כמו כן שמעתי מנגד הסברים על כך שהתופעה לא עד כדי כך נרחבת + על ריקול של חברת פיג'ו בעבר לגבי רצועות טיימינג בשלל דגמים? (אני מקווה שאני לא מבלבל מקרים)

 

2) אז מה בעצם התחזוקה המונעת למנועי 1.2? מה בעצם מחיר הטיפולים בהם ומה התדירות המומלצת?

 

החלפת רצועת הטיימינג יחד עם טיפול של שמן ופילטר וניקוי משאבת השמן תעלה במוסך מומחה כ 2500 שקל, במוסך היבואן ביקשו כ 4300 שקל אבל גם רצו להחליף עוד דברים, אז זה לא בשמיים, יש אכן ריקול אבל הוא רק על דגמים מסוימים, בשנים מסוימות וגם בו לא תמיד מחליפים את הרצועה אלא מודדים אותה, אפילו שיש את אותו סוג מנוע ואותם בעיות בכולם, ההתנהלות של היבואן והיצרן היא מאוד מקוממת, אבל אם זה נגמר רק בזה אז אפשר לחיות עם זה, וכתחזוקה מונעת פשוט להחליף את הרצועה בהקדם, צריך להחליף אותה גם ככה כל 100000 קמ או 6 שנים, הטיפולים לא מאוד יקרים אם לא מתקנים אצל היבואן , צריך לשים שמן בתקן של פיג'ו 2297 יש של טוטל שהוא עולה סביבות 250 שקל ל 5 ליטר פעם בשנה או 15000 קמ, פילטר שמן שעולה סביבות 50 שקל, וכל 4 שנים או 45000 קמ מחליפים 3 פלאגים. חוץ מהקטע של הטיימינג המתפורר ופלסטיקה קצת רעועה ה C3 שנת 2017 שנמצא אצלי מאוד נחמד ונוח לנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, D A N I כתב:

אז מה שאתם אומרים, 
זה שכן, מפה לשם יש בעיות ותקלות, כמו לכל רכב מן הסתם.
וכל הצרות קורות כתוצאה מתחזוקת שבר? (זאת אומרת, אין איזה שהן "מחלות" שכיחות באופן תדיר מדי)
אני יודע שרכבים יפניים הם פשוטים בהרבה, האפשרות שיש חלק לא תקין לא תמנע את נסיעתן וכנראה שרכבים צרפתיים רגישים יותר?

משהו בי לא נותן לי מנוחה, אפילו שזה בעיות שהן פר רכב עצמו ולא סדרה או דגם

 

אני מחזיק שני רכבים- אחד פרטי ואחד דרך ליסינג מהעבודה. הפרטי זה סיטרואן. מנסיון שלי (למרות שזה לא רכב שנוסעים בו הרבה), אין הרבה בעיות ב"ה- אבל הטיפולים השוטפים עולים הון עתק. כמו כן, כמו שאמרו פה, אם צצה בעיה של כשל תכנוני (כמו שגיליתי לאחרונה ברכב שלי שקשורה למערכת ה adblue)- אז אין לך על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים.

 

כשקניתי את הרכב, הייתי חדש ופטי, אבל היום, לאחר כמה שנים שאני מחזיק גם רכב ליסינג וגם רכב פרטי, הגעתי למסקנה שלקנות רכב פרטי זה דיל די מטופש. אתה צריך לתחזק אותו, לטפל, לשלם ביטוח ודאגות בלי סוף. עדיף בהרבה, לפי דעתי, לשכור מליסינג בעלות של ~2500 ש"ח לחודש ולהיות עם ראש שקט. באופן כזה אתה מרוויח ש:

  • אתה יכל לקחת כל רכב שבא לך בלי לדאוג לבעיות אמינות- כי זה לא דאגה שלך
  • ~2500 שח בחודש זה בערך מה שתוציא גם בממוצע אם תחשב כל מיני בעיות, טיפולים, ביטוחים + ירידת ערך מטורפת של אכב חדש מכל יצרן - אבל אתה מרוויח את השקט הנפשי
  • אתה לא צריך לדאוג לירידת ערך וכן לא צריך למכור את הרכב, כך אתה תמיד נוסע על רכב מהניילון בלי דאגות
  • רכב זאת לא השקעה כמו דירה (שכל הזמן הערך עולה). אתה משלם 100-200 אלף ש"ח ולאחר כמה שנים (אם אתה לא מוכר) זה הכל נעלם, אז אין באמת טעם לקנות רכב לעניות דעתי
עריכה אחרונה על ידי laplug
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכל להיות. לי יש רכב דרך החברה אז כנראה שזה קצת שונה. אחרי 3.5 שנים הם פשוט אמרו לי להחנות את הרכב הישן ולקחת את החדש - ולא שמעתי מהם יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, menir1 כתב:

מעבר לכך, אין טיפול מיוחד למנוע הזה. הקפדה של שמן בתקן היצרן הכי חשובה. 

ברגע שהרכב עובר לטפל במסכים כלליים, אף אחד לא מבטיח שהוא יקבל  שמן בתקן הנכון, גם פה נדרשת מערבות והקפדה של בעל הרכב עצמו. שכמו שאמרת רצוי שיהיה עם רמת ידע מעל הממוצע. 

 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת אגב הסיבה שבחרתי לטפל ביבואן בקקטוס.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז, שורה תחתונה95% מרכבי PSA ורנו בעלי מנועי 1.2 שמוצעים כיום למכירה, בלי קשר אם בפרטי או דרך סכנויות הם פצצה מתקתקת/ גם קיבלו נזק כלשהו ? 

זא שאין טעם לקנות רכב עם מנוע כזה? אפילו כשהעלות שלו נמוכה? 

זאת אומרת, המחירים של רכבים בעלי מנוע 1.2, רובם ככולם במחירי רצפה אבל השאלה היא, האם זה שווה את זה? את הסיכון? 

 

 

 

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיג'ו 205, סיטרואן ZX, פיג'ו 306 1.8, סיטרואן C1 (שהיא בעצם חצי טויוטה), סיטרואן C3 פיקאסו דיזל, קקטוס דיזל - כל אלה היו בבעלותנו בלי שום הפתעות ובלי סיפורי אימה.

 

היום יש 308 (נדלקה נורה בגלל הרצועה המפורסמת, הכל טופל על חשבון היבואן).

בנוסף יש C4 פיקאסו דיזל. היא מעט מידי זמן אצלנו כדי שאוכל להעיד על האמינות אבל עד כה הכל תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיזל דיי אמין עד שמגיעים למערכת טיהור גזים. שם יש הרבה צרות. 

עדיין יתכנו תקלות שונות מסביב. חישן כזה או אחר שחשוף לחום רב...

 

עריכה אחרונה על ידי save
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנקודה התחתונה,

לקנות רכב צרפתי זה לחייך או לבכות?

אני אהנה ממנו או אקלל אל הרגע שחשבתי לקנות אחד (ברור, לכל רכב יש תקלות, השאלה אם זה יהיה שווה את זה?)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 895 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...