Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום אחזקה 3.5 שנים עם הונדה סיוויק 2013


colauti 9
שימו לב! השרשור הזה בן 909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סיכום תקופתי אחזקה.xlsx

תאריך רכישת הרכב : אמצע אפריל 2018,הרכב נקנה מיד 1 פרטית (דרך אוטו סנטר) עם 71,800 ק"מ על השעון ועכשיו נמצא באיזור 123,800

(52,000 ק"מ ב 3.5 שנים).

הרכב מטופל אצלי לרוב במוסך ארז (לפחות בטיפולים השגרתיים),עם ענייני חשמל/בלמים העדפתי לא להיכנס לשם (בעין פקוחה כי עלויות התיקון

מרקיעות שחקים לעומת חשמלאי רכב/מוסך כללי שיחליף את הבלמים)

בתקופת סגר ראשון הרכב שימש גם לעבודה נוספת במשלוחים ולכן צבר טיפה בלאי בתקופה הזו.

לביש המזל,שנה שעברה,יומיים אחרי יום הולדתי קיבלתי "מתנה" -רכב פורד פוקוס פגש אותי מאחור לא רחוק מהבית,הרכב עבר תיקון פחחות וצבע בשווי של כמעט

 15,000  ש"ח (היה ביטוח מקיף לפוגע כך שהעניין נגמר מהר מצד אחד אבל גם בבאסה מצד שני על ירידת ערך של 4.5 %) אם כי חשוב לציין שלא נפגעה השילדה/קצה שלה.

מתכנן למכור בקרוב ? ממש לא..(לפחות לא לפני 4/23) אבל התחלתי לפזול לגבי מחליפה עתידית (התלבטות בין סיוויק סדאן 1.6 אלגנס לבין מאזדה 3 

ספיריט (שעלויות התחזוקה שלה בדגש על צמיגים/מצבר מעט מטרידות)

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9
  • אהבתי 2

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפה 1 כאשר קניתי את הרכב-הרפידות היו גמורות.

כל ההחלפות למעט האחרונה היונרק רפידות ורק באחרונה הוחלפו גם צלחות

 

כנראה,שילוב של נסיעה עירונית +מהירות ונהיגה בסגנון מעט ספורטיבי.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סגנון ספורטיבי אמור להיות בלימות חזקות וממוקדות, זה גומר את הבלמים פחות מלרכב עליהם, שזה בסבירות גבוהה המקרה שלך. 

 

אני חייב לציין שיחסית לאוטו שעבר כלום ושום דבר, הוא דרש לא מעט התעסקות.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצליח גם בתרחישים גרועים שצריך לעשות החלפת רפידות בכזאת תדירות, אני נהג לא ממש רגוע מה שנקרא והרכב שלי איתי 110 אלף קמ והוחלפו לו פעמיים מאחור(אחת ממש אחרי הקניה והפעם השניה אחרי 60-70 אלף קמ) ומקדימה סט אחד שהוחלף לפני בערך 50 אלף ועוד יש לו בשר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל רכב אורך חיי הרפידות שונה ותלוי ראשית ביצרן הרפידות ובאופי הנהיגה.

להלן מספר דוגמאות:
בזמנו ביצעתי החלפה רפידות יזומה שלי ברכב מיצובישי לנסר 1996
הוחלפו הרפידות המקוריות רק לאחר 90,000 ק"מ.
ברכב זהה משנתון 1993 החזיקו הרפידות המקוריות כ- 85,000 ק"מ עד שהרכב נגנב.
הנסיעה ברכבים הנ"ל כללה גם את ילדי שהיו נהגים חדשים.

ברשותי רכב פיג'ו 207 לרוב נהג יחיד ומתון באופי הנהיגה 
תדירות ההחלפה הרפידות תכופה יותר.
כאשר הרכב עבר 22,000 ק"מ בוצעה חריטה צלחות בלם והוחלפו הרפידות הקדמיות (מקוריות).
בטיפול האחרון לאחר שהרכב נסע 42,000 ק"מ (20,000 מאז ההחלפה הקודמת),
הוחלפו צלחות קדמיות חדשות והרפידות הקדמיות.

ברכב נוסף שברשותי מדגם פיג'ו 206 שבו נוהגים מספר נהגים
כאשר ברכב היו 40,000 ק"מ הוחלפו לראשונה הצלחות והרפידות הקדמיות (מקוריות).
לאחר עוד 40,000 הוחלפו רק הרפידות הקדמיות (נסיעה עירונית בגוש דן). 

לסיכום: איכות הרפידות, תנאי הנהיגה ואופי השימוש בבלמים ע"י הנוהגים ברכב
הם הגורמים לתדירות החלפת צלחות/הרפידות ברכבים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם איזה אופי נהיגה שלא יהיה, זאת תדירות לא סבירה. כשהייתי צעיר קצת יותר ופוחז הרבה יותר, הייתה לי אלפא 146 1.6. נהגתי בה כמו כל נהג חובב צעיר, שזה בעיקר אומר חזק וגס. הבלמים שלה היו מאד מאד חלשים - דיסקים לא מאווררים מלפנים ותופים מאחור, והרפידות הלכו כמו גרעינים - שזה אומר רפידות קדמיות פעם ב-20K בערך. במכונית יותר מודרנית, עם בלמים שמפזרים חום טוב יותר, לא רואה שום סיבה שזה יקרה.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציינתי דוגמאות של 4 רכבים שונים:

2 רכבי מיצובישי לנסר שהרפידות המקוריות
החזיקו מעמד לפחות מרחק רב כ- 90,000 ק"מ החלפה יזומה שלי.
רכבים אלו כפי שציינתי שימשו גם את ילדי נהגים צעירים/חדשים.

2 רכבי פיג'ו שהחלפת הרפידות המקוריות התבצעה בתדירות -
פיג'ו 207 לאחר 22,000 ק"מ ופיג'ו 206 לאחר 40,000 ק"מ.
רכבי הפיג'ו עדיין ברשותי והנוהגים ב- 2 רכבי הפיג'ו
הם נהגים זהים ומתונים באופי נהיגתם ונוסעים בתוואי נסיעה דומה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה תיקונים/החלפות חלקים לרכב בזמן כל כך קצר,  למה עלה לך לנקות בית מצערת 700 ועוד לבד?! , אני לא מבין.

 

היה טוב אם היית מוסיף בקצרה גם חוות דעתך על הרכב, מרוצה/לא מרוצה וכ'ו.

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yosilogen כתב:

הרבה תיקונים/החלפות חלקים לרכב בזמן כל כך קצר,  למה עלה לך לנקות בית מצערת 700 ועוד לבד?! , אני לא מבין.

 

היה טוב אם היית מוסיף בקצרה גם חוות דעתך על הרכב, מרוצה/לא מרוצה וכ'ו.

סהכ די מרוצה..

חוץ מעניין הסטרטר והרדיאטור שהפתיעו לרעה

אבל,ברדיאטור(שהצוואר שלו נקרע ומשם היתה הדליפה)  היתה רק השתתפות עצמית.

בית מצערת נוקה בגלל זלילת דלק יחסית.

טיפולים נעשים לפי מפרט היבואן.

 

 

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך ניקוי בית מצערת באופן עצמאי עולה 700 ש"ח? 

עריכה אחרונה על ידי avargel
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שמלבד תחזוקה מונעת שביצעת, יש פה יחסית הרבה התעסקות ותקלות. אני החזקתי Audi A3 לתקופה זהה לתקופה של הרכב שלך ומלבד טיפולים שוטפים במוסך רון, לא עשיתי כלום. הרפידות והצלחות המקוריות החזיקו פי 4 ממה שנראה ששלך מחזיקות. מה אתה מרכיב? 

 

ואני לתומי חשבתי שהונדה זה אפס תקלות. רק מחזק את האמונה שלי שהונדה מייצרת רכבים גרועים (אבל מנועים סבבה). לצערי הישראלים מאוהבים בסיביק משום מה, כנראה תוצאה של חוסר תרבות רכב ותקציב נמוך  

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם הרשימה המאוד מרשימה הזאת,אתה מפחד ממאזדה ספיריט? 

רבעיית צמיגים פלקן עולה 1500. 

מצבר וורטה 65 אמפר עולה 800. וזהו. 

 

יש לי מאזדה 3 ספיריט 2017 שסגרה סקאלה 50 פעם,ונננהגת חזק באופן קבוע עם תקיפת פניות.

הרכב עם 100 אלף קמ והכל במצב חדש(אח מכונאי רכב)רק דואג להחלפת שמן ופלטר כל 5-7 אלף קמ. 

פלגים החלפתי לא מזמן והמקורים עדיין היו במצב סביר לגמרי,אבל החלפתי למקוריים בכל זאת.

חלקי מתלה,בולמים מצב חדש. 

 

הבלאי היחיד שיש זה תושבת מנוע אחת,שרואים שבקרוב תצטרך החלפה וזה 850 שח מקורי אצל היבואן. 

 

בלמים וצלחות החלפתי באזור ה60-70 אלף קילומטר,4 פלגים מקוריים וזהו. 

רק שמנים ופלטרים. 

 

אפילו חברים עם קופרות עם סטייג 2 שנמצאות בטיולי נהיגה כל שבוע לא נכנסות למוסך יותר מפעמיים בשנה כולל טיפול שנתי. 

הזוי,חשבתי סיוויק זה רק שמן ופלטר וסע 300 אלף קילומטר...זה מה שכולם אומרים

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי סיאט לאון שהחזקתי 5 שנים ועוד נחשבה עם מנוע וגיר בעייתיים דרשה הרבה פחות תחזוקה.

בלמים אחוריים בלאון הוחלפו פעם ראשונה ב-105,000 ק"מ וקדמיים ב-120.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...