Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום אחזקה 3.5 שנים עם הונדה סיוויק 2013


colauti 9
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, Ido12 כתב:

עם הרשימה המאוד מרשימה הזאת,אתה מפחד ממאזדה ספיריט? 

רבעיית צמיגים פלקן עולה 1500. 

מצבר וורטה 65 אמפר עולה 800. וזהו. 

לגבי צמיגים איכותיים -רכב זהה שהיה לידי בפנצ'ריה שילם כפול ממני ולגבי מצבר- הרכב מצוייד במערכת סטארט סטופ- המחיר ששילמת למצבר יחסית זול.

חוץ מזה סביר להניח שהרכב בגלל נפח מנוע גדול יותר יהיה פחות חסכוני.

עד 4/23 יש זמן- לי נראה יותר שהסחורה שמביאים לפה בתחום הבלמים על הפנים וזה מה שגורם יותר להחלפות התכופות.

לפני 9000 ק"מ החלפתי קדמיים לצלחות חדשות של ברמבו +רפידות איכותיות אבל הבלמים שורקים חזק בבלימות מסויימות.

אני עובד כרגע באזור המרכז אז בהחלפת דיסקים הבאה אני אקנה רפידות מחברה מוכרת ויהיה לי זמן לעשות סקר שוק.

לגבי אחוריים- החלפה ב 74000 ק"מ (לא הרבה אחרי שקניתי את הרכב)- אצלי החזיקו 36000 ק"מ (רק דיסקים,לא חרטו צלחות/לא הוחלפו צלחות אחוריות).

האמת ,שחוץ מהבלמים לא ראיתי משהו חריג (הרדיאטור היה ההפתעה הרעה היחידה ועוד בק"מ ממש נמוך יחסית-היה חובה להחליף,גיליתי בחנייה שנשפך הרבה נוזל קירור ,לא לקחתי סיכון והזמנתי גרר מכרמיאל למוסך בלב המפרץ)- בית מצערת נוקה במכון להזרקות ולא בחברה אבל דווקא בחברה כאשר ניקו וכיוונו (ובחצי עלות מזה) היה יותר יעיל משום מה..

 

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוי מצערת זה משהו שאפשר לעשות לבד עם ספריי קרבורטור ב50 שקל, לא?

 

מה שכן, להגיע לזה בהונדה נראה לא כיף גדול

 

בסיוויק שלי (2002) שלי זה יותר נגיש

 

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Fraysa כתב:

אני חייב לציין שמלבד תחזוקה מונעת שביצעת, יש פה יחסית הרבה התעסקות ותקלות. אני החזקתי Audi A3 לתקופה זהה לתקופה של הרכב שלך ומלבד טיפולים שוטפים במוסך רון, לא עשיתי כלום. הרפידות והצלחות המקוריות החזיקו פי 4 ממה שנראה ששלך מחזיקות. מה אתה מרכיב? 

 

ואני לתומי חשבתי שהונדה זה אפס תקלות. רק מחזק את האמונה שלי שהונדה מייצרת רכבים גרועים (אבל מנועים סבבה). לצערי הישראלים מאוהבים בסיביק משום מה, כנראה תוצאה של חוסר תרבות רכב ותקציב נמוך  

אחד הרכבים שיוצרים ציפיות ומאכזבים בסוף...

קיבלתי סיוויק כרכב חלופי ליומיים.

זכרתי את התדמית הספורטיבית של הונדה בשנות ה-90 ומנוע עם 140 כ"ס חיזק את התדמית... התיבה מסרסת את הביצועים, אבל חלקה מאוד.

פנים הרכב מזכיר משחקי אטארי משנות ה-80 והגה הפלסטיק לא נעים לאחיזה... המראה החיצוני לפחות יפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, vadim6385 כתב:

ניקוי מצערת זה משהו שאפשר לעשות לבד עם ספריי קרבורטור ב50 שקל, לא?

 

מה שכן, להגיע לזה בהונדה נראה לא כיף גדול

 

בסיוויק שלי (2002) שלי זה יותר נגיש

 

ברכב שלי זו מצערת חשמלית- קצת יותר מורכב כי הגישה מסובכת.

פעם ראשונה פירקו וניקו הכל ודווקא במורשה עבדו בצורה אחרת,גבו חצי מהעלות (אולי בגלל שזה היה בתוך הטיפול והתחשבו) ועשו עבודה טובה הרבה יותר.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בית מצערת - כתבת באקסל "עצמאי", מכאן התהיה לגבי המחיר.

 

 

2. בשונה מחלק מהמגיבים, אני דווקא לא חושב שמדובר ברשימה ארוכה מדי.

ברגע שמנקים מפה את הצמיגים / טיפולים שוטפים / נורות, מגלים כמה תקלות מינוריות של כמה מאות שקלים. בהשוואה למחלות אחרות של רכבים מודרניים זה סביר מאוד. אולי ההפתעה היא כי התרגלנו שסיויק זה מקרר יפני עם 0 תקלות, אבל אנחנו כבר מזמן לא בשנות ה90 העליזות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Fraysa כתב:

ואני לתומי חשבתי שהונדה זה אפס תקלות. רק מחזק את האמונה שלי שהונדה מייצרת רכבים גרועים (אבל מנועים סבבה). לצערי הישראלים מאוהבים בסיביק משום מה, כנראה תוצאה של חוסר תרבות רכב ותקציב נמוך  

אם משווים בין טויוטה להונדה, אז המנועים של הונדה טובים יותר, אבל המכוניות של טויוטה יותר מוצלחות.

 

אני חושב לשדרג מתישהו את הסיוויק שלי בסיוויק האצ׳בק מודל 2015-16, אבל שומע מכל מיני כיוונים שכנראה עדיף שלא, אולי עדיף באמת קורולה.

לפני כשעה, colauti 9 כתב:

פעם ראשונה פירקו וניקו הכל ודווקא במורשה עבדו בצורה אחרת,גבו חצי מהעלות (אולי בגלל שזה היה בתוך הטיפול והתחשבו) ועשו עבודה טובה הרבה יותר.

אחת הסיבות שעדיף לטפל במורשה - יותר יקר (לא בכזה הרבה), אבל לפחות הם מכירים את הדגם ויש להם service manuals ונהלים של מה צריך לעשות.

 

פחות סיכוי שהוא יגרד את הראש ויזרוק החלפת חלקים רנדומליים על התקלה (על חשבון הלקוח כמובן).

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

ניקוי מצערת זה משהו שאפשר לעשות לבד עם ספריי קרבורטור ב50 שקל, לא?

 

מה שכן, להגיע לזה בהונדה נראה לא כיף גדול

 

בסיוויק שלי (2002) שלי זה יותר נגיש

 

איזו גישה מחורבנת בהונדה,שהייתי מנקה מצערת ב307 זה היה עניין של 10 דקות לניקוי יסודי כולל פירוק והרכבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר שרשור הונדה : לא לקנות צבע לבן..

קיים פגם בהונדות לבנות שגורם לצבע להתקלף עם הזמן - תלוי ברמת ההזנחה של הבעלים. לזכותו של היבואן, ברוב המקרים הסכים לצבוע חלקים מתקלפים ללא עלות.

בדיוק כמו טויוטה קורולה מהשנים 2008 עד 2012 - גם פה קיים פגם בצבע לבן, אך בניגוד ליבואן הונדה - פה צובעים את כל הרכב ומחייבים את הלקוח בחלק מעלות התיקון.

  • מעניין 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, LEGACY 1.8 כתב:

אם כבר שרשור הונדה : לא לקנות צבע לבן..

קיים פגם בהונדות לבנות שגורם לצבע להתקלף עם הזמן - תלוי ברמת ההזנחה של הבעלים.

זה תקף לדגם סדאן או האצ׳בק/סטיישן?

 

כי הם באו ממפעלים במדינות שונות, כנראה עם צבע שהגיע מספקים שונים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלי טורקי בצבע אפור אם כי יש קילופונים פה ושם- לא משהו דרמטי בכל זאת רכב בן 8 כמעט.

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, colauti 9 כתב:

הרכב שלי טורקי בצבע אפור אם כי יש קילופונים פה ושם- לא משהו דרמטי בכל זאת רכב בן 8 כמעט.

 

 

מה קשור גיל הרכב לצבע? יצא לי לראות רכבים בני 20 עם צבע מקורי שלא קרה לו כלום. כל עוד אתה שוטף פעם בשבוע ולא פוגע בשום מקום, אין סיבה שהצבע יתקלף. 

VW Golf 1.4TSI Comfortline 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Fraysa כתב:

 

מה קשור גיל הרכב לצבע? יצא לי לראות רכבים בני 20 עם צבע מקורי שלא קרה לו כלום. כל עוד אתה שוטף פעם בשבוע ולא פוגע בשום מקום, אין סיבה שהצבע יתקלף. 

 

לפני שעתיים, ronrcz כתב:

נכון,זה יותר קשור לאיך תחזקו את הרכב מאשר כל דבר אחר.

 

שניכם מדברים מחוסר ידע; יש פאק ידוע בסיוויקים "אנגלים" האצ'באק וסטיישן ("טורר" בשפת הונדה), בו מכוניות מהשנים 2012-2014 בעלות צבעים בהירים (לא רק לבן, גם כסף או אפור-בהיר) מפתחות קילופים בקורות A ו\או בגג. זה לא ספציפי לישראל ואפשר למצוא יותר משרשור אחד בפורומים אנגלים\אירופאים על הבעייה. אגב, בארץ טוענים כי זה נובע מהחום הישראלי, בעוד שבאנגליה הם משערים שזה בגלל הכפור המקומי... לא זה ולא זה, פשוט הרכב צבעים דפוק. לידיעתי, התופעה נעלמה לחלוטין אחרי מתיחת הפנים של 2015 ועד סוף חיי הדור ( @vadim6385, אם כבר אתה רוכש מהדור הזה אז עדיף רק אחרי מתיחת הפנים הנ"ל, שם חוץ משינויים בחזית\אחוריים גם עדכנו את ההיגוי החשמלי והוסיפו בלימה אוטונומית במהירות עירונית, בנוסף לעוד כמה דברים). וכן, היבואן דווקא מנסה לפתור את הבעיה ע"י צביעה על חשבונו ולא מנפנף את הפונים.

 

לעניין נושא השרשור- כרגיל, כולם מדברים מניסיונם, שזה בסדר אבל לחלוטין לא מייצג. אני יכול להביא כדוגמא נגדית את הסיוויק טורר שלי, שחוץ מטיפולים שוטפים ובלאי צפוי (כדוגמא, דיסקים ורפידות אחרי 50K), לא דרשה כלום- ואני מדבר על רכב חברה בעברו*. אז נכון, מי שמצפה להונדה "שפיץ" או בסגנון יתאכזב- זו סה"כ סוג של קורולה עם יחסי ציבור (ועיצוב הרבה יותר מעניין). אבל יחסית לקורולות המקבילות (והיה לי נסיון רב עם 2012) הסיוויק יותר נוחה, תא נוסעים יותר איכותי, המנוע+תיבה אמנם עצלים אבל מצויינים להתנהלות רגועה (ממילא מי שרוצה להתקדם מהר לא יתקרב לאטמוספרי), וכל העסק הוא חבילה מצויינת לרכב A to B. כמובן הדיסקליימר הרגיל; לחפש רכב שמור ומטופל וכו', שזה תקף לכל רכב.

 

*ספציפית שלי היה רכב של היבואן "מאיר", וכמובן טופל במוסך הראשי שלהם בלי לחסוך על כלום (כי למה להם, זה רכב שלהם), ולמרות שהיה רכב חברה- היה שמור מעל ומעבר למקובל במקרים כאלה. רכשתי אותו ישירות מהטרייד שלהם, ובכלל רציתי האצ'באק- אבל הטורר הנ"ל היה כל כך הרבה יותר טוב מההאצ'באק שהיה שם שהיה שווה לי (אני לא נכנס לשימושיות של סטיישן לעומת האצ', זה מובן מאליו).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי^,

זה לא נכון. הבעיה קיימת גם ברכבים לאחר מתיחת הפנים - ורק בצבע לבן!

מקור המידע : מוסך/סוכנות הונדה. ה

לפותח השרשור יש להבדיל בין דהייה לבין קילוף.

בגדול, רכבי הונדה לא שורדים יפה את תלאות הזמן - פלסטיקה שחורה אשר דוהה במהירות, גומיות מתייבשות ומתפוררות, הצבע דוהה מהר ועוד.

  • רעיון טוב! 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...