Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הגדלת כוהל תשפר ניצוץ?


mush
שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל שיעור קצר בעברית אנגלית - טעות נפוצה מאוד לומר כוהל כשהמקור הוא במילה האנגלית COIL (סליל) - יוצא מכך שבעברית צריך לכתוב ולומר -קויל ולא כוהל (שתמיד נשמע כמו משהו שקשור לאלכוהול איכשהו :wink:..).

 

לשאלתך -

לא, לא נותן כלום, אם אתה צריך להחליף את הקויל תחליף אותו באחד זהה לו.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי אמרו דבר כזה: להחליף את הכוהל כדי שיהיה ניצוץ יותר טוב,

 

רק שאני לא מבינה מה זה? איך זה נראה? והמיקום? מה תפקידו של הסליל הזה?

:roll: אני שואלת ולא מתביישת תענו לי! :roll:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדובר בסליל הצתה או באנגלית, כפי שכתב מוטי - IGNITION COIL

אז נא לפחות להקפיד ולכתוב קויל שזה סליל באותיות העבריות.

אין כזה דבר סליל הצתה גדול יותר. יש סלילי הצתה בעלי לפופים חשמליים פנימיים שונים שעקב כך מתח ההצתה גבוה מאוד, אך כל אחד חייב להיות מותאם ליתר חלקי מע' ההצתה כי צריכת החשמל בסליל ההצתה שונה וסליל הצתה לא מתאים עלול לגרום לנזק למחשב או מודול הצתה.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי אמרו דבר כזה: להחליף את הכוהל כדי שיהיה ניצוץ יותר טוב,

 

רק שאני לא מבינה מה זה? איך זה נראה? והמיקום? מה תפקידו של הסליל הזה?

תפקיד סליל ההצתה לייצר מתח גבוה מאוד עבור הניצוץ במצתים.

מבנהו דומה לשנאי רגיל, רק הפוך. שנאי רגיל לוקח את המתח הגבוה של רשת החשמל הביתית, והופך אותו למתח נמוך הדרוש למכשירי אלקטרוניקה.

הקויל ברכב לוקח את המתח הנמוך של מערכת החשמל ברכב (12 וולט) והופך אותו למתח של אלפי וולט.

 

כאשר יש הפרש פוטנציאלים גדול כל כך בין שני מוליכים שהמרחק בינהם קצר, קופץ בינהם ניצוץ. זה מה שקורה כשאנחנו נוגעים בגוף המכונית אחרי שגופנו נטען בחשמל סטאטי. זה גם מה שקורה במצת הרכב.

 

מבנה הקויל פשוט: סביב ליבת ברזל מלופפים שני חוטים מבודדים אחד מהשני. חוט אחד הוא מכונה "ראשי" והשני מכונה "משני". היחס בין מספר הליפופים של כל אחד מהחוטים אל מול השני קובע את היחס בין המתחים שלהם.

לשם ההמחשה, אם הראשון מלופף 10 פעמים, והשני מלופף 1000 פעמים (פי 100), הרי שמתח של 12V בין הדקי החוט הראשון יצור מתח של 1200V בשני.

 

הניצוץ "קופץ" בגלל המתח הגבוה, בצירוף תכונה פיזיקאלית של סליל, הגורמת לו "להתנגד" לנתק במעגל ולנסות להמשיך להזרים זרם "בכח". כשיוצרים נתק יזום בחוט השני, ומחברים אותו אל המצת, הסליל מנסה להזרים דרכו זרם "בכח", ונוצא ניצוץ

 

עד כאן הסבר קטן...:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפקיד סליל ההצתה לייצר מתח גבוה מאוד עבור הניצוץ במצתים.

ארנון, אני חשבתי שהסליל הוא בשביל לתת זרם גבוה.(הסליל אוגר זרם הפוך מקבל שאוגר מתח.)

אחרת, למה קוראים לזה סליל ולא שנאי/טרנספורמטור.

 

אין פה שום ציניות אני שואל כי אני באמת לא מבין.

 

בברכה

חיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

coil ignition: The standard ignition system which uses an ignition coil which stores the power from the battery and steps it up. Then the high voltage is sent to the spark plugs

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

coil ignition: The standard ignition system which uses an ignition coil which stores the power from the battery and steps it up. Then the high voltage is sent to the spark plugs

ואם זה באנגלית זה אמור להיות יותר מובן ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון, אני חשבתי שהסליל הוא בשביל לתת זרם גבוה.(הסליל אוגר זרם הפוך מקבל שאוגר מתח.)

אחרת, למה קוראים לזה סליל ולא שנאי/טרנספורמטור.

 

אין פה שום ציניות אני שואל כי אני באמת לא מבין.

 

בברכה

חיים

לסליל שני תפקודים. ראשית, העלאת המתח בסדרי גודל, לכמה עשרות אלפי וולט.

הפרש הפוטנציאלים (המתח) הוא מה שיוצר את הזרם. כאשר אנחנו רוצים להזרים זרם דרך חוט חשמל, צריך מעט מתח, כיוון שההתנגדות של החוט נמוכה מאוד.

לעומת זאת, כשאנחנו רוצים להזרים זרם דרך אוויר (וזה מה שקורה במצת), ההתנגדות עצומה (בעצם, יש שם נתק), ולכן אנחנו צריכים מתח גבוה מאוד.

הזרם שזורם בניצוץ הוא דווקא חלש מאוד, ואין עם זה כל בעיה. עצם היווצרות הניצוץ כרוכה בעליית טמפרטורה, וזה מספיק להצתת התערובת.

 

התפקיד השני של הסליל (וכאן הוא נבדל משנאי רגיל), הוא "לדחוף" את הניצוץ כך שידלג על המצת. אחת התכונות של סליל היא שהוא מתנגד לשינויים מהירים בעוצמת הזרם הזורם דרכו.

אם תזרים דרכו זרם מועט, ואז תנסה להגבירו במהירות, הזרם דרך הסליל לא יגדל מייד (מה שהיה קורה אילו היה מחובר נגד רגיל במקומו), אלא יעלה בהדרגה.

כך גם אם תזרים דרכו זרם רב, ואז תנסה להנמיכו במהירות.

 

במערכת החשמל של הרכב זורם דרך הסליל המשני זרם, ואז מערכת החשמל יוצרת נתק פתאומי יזום, בעודה מחברת את הסליל אל המצת. נטייתו של הסליל להתנגד לירידה פתאומית בזרם (כשיש נתק, אין זרם כלל), גורמת לו לדחוף את הזרם בכח, דרך האוויר שבין האלקטרודות במצת.

יתכן שלכך כיוונת כאשר דיברת על "אגירת זרם".

במערכות הצתה אלקטרונית מודרניות, התפקוד של הסליל דומה יותר לשנאי, ופחות לחלק השני (שהיה רלוונטי יותר בעידן הפלטינות והמפלג).

 

הסליל והקבל נבדלים בכך שקבל טעון יכול לשמר את המטען לזמן רב יחסית, בעוד שהתנהגות הסליל שהוסברה לעיל נמשכת שבריר שניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...