Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7730 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קניתי לא מזמן בראבו שנת 2000 (36,000 ק"מ) ואתמול הייתי במוסך המרכזי ואמרו לי שלא החליפו באוטו רצועת טיימינג אף פעם ושאני צריך דחוףףף להחליף כי עברו מעל 3 שנים (הם אומרים שמחליפים כל 3 שנים או 60,000 ק"מ) הטיימינג הזה זה עסק יקר ואני יודע שהנזק שיקרה אם אני לא יחליף יהיה הרבה יותר יקר..

השאלה שלי האם זה כזה דחוף כמו שאמרו במוסך המרכזי ??? הרכב עשה ק"מ מועט מאוד , הקטע של ה 3 שנים באמת כזה חשוב?

תודה

פורסם

רצוי...

 

אומנם הרכב לא עשה את מספר הקילומטרים הנדרש להחלפה, אך הרצועה ישנה ועלולה להיקרע (עייפות החומר).

מומלץ להחליף ולהיות בראש שקט...

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

החלפת רצועת טיימינג ברכב זה דבר חשוב מאוד , במקרה והיא נקרעת היא תגרום לך נזק מיותר לכיס

ולראש מנוע ,

אני לא חושב שהעניין כל-כך לחוץ כמו שהמוסך אומר אבל תחליף בזמן הקרוב כדי למנוע בעיות בעתיד.

פורסם

חבל לחסוך. זכור שהיצרן מודד את מועדי ההחלפה -בלית ברירה- בקילומטרים, בעוד הרצועה מודדת את הבלאי שלה בשעות מנוע.

 

יתכן שהרכב שלך העביר את רוב חייו בנסיעה בתוך העיר, ובמקרה כזה, המנוע כבר פעל את מספר השעות שהיה פועל בנסיעה בין עירונית לאורך 60,000 ק"מ.

 

מכיוון שאין לך דרך לדעת מה מצבה של הרצועה, ומכיוון שבכל מקרה תיאלץ להחליפה במוקדם או במאוחר, כדאי לעשות זאת כעת, ולהמשיך לנסוע בלב שקט.

פורסם

QUOTE=ארנון]חבל לחסוך. זכור שהיצרן מודד את מועדי ההחלפה -בלית ברירה- בקילומטרים, בעוד הרצועה מודדת את הבלאי שלה בשעות מנוע.

 

יתכן שהרכב שלך העביר את רוב חייו בנסיעה בתוך העיר, ובמקרה כזה, המנוע כבר פעל את מספר השעות שהיה פועל בנסיעה בין עירונית לאורך 60,000 ק"מ.

 

מכיוון שאין לך דרך לדעת מה מצבה של הרצועה, ומכיוון שבכל מקרה תיאלץ להחליפה במוקדם או במאוחר, כדאי לעשות זאת כעת, ולהמשיך לנסוע בלב שקט.

תוספת קטנה ותיקון - הרצועה מודדת את חייה לא רק בשעות מנוע, אלא גם בזמן נטו. וניתן לומר, שמיעוט שימוש יכול להוביל אף הוא לבלאי מואץ של הרצועה, כי כמו כל גומי אחר, עמידה ממושכת תביא אותו להתקשות ולירידה בגמישות שלו - ז"א סדקים ברצועה ונק' כשל אפשריות גבוהות יותר.

לרוב רצועה שהשתמשו בה שימוש ממושך לא תיטה לכשל "בהפתעה" כמו רצועה שעמדה הרבה זמן ויש בה סדקים - בה הסיכוי לקרע הוא גבוה יותר.

[רוצה לומר ששחיקה שווה של הרצועה עקב בלאי עדיפה על נקודות שבר \ סדקים בגומי עקב חלוקת עומס שווה לעומת נק' חלשות משמעותית מול נקודות חזקות משמעותית]

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

אם עוד לא השתכנעת , תלמד מהנסיון שלי

בראבו 96 יד שניה נקרעה לי הרצועה כמה חודשים אחרי הקניה =

נזק של אלפי שקלים ( הבעיה היתה מיסב פגום ) .

 

לא מזמן החלפתי עוד פעם הרבה לפני ה60,000 בגלל שעברו כמה שנים

מההחלפה ומי שנכווה פעם אחת ..

נא ליישר קו עם כללי החתימה. ------------------ יישרתי .

פורסם

אם זה מה שהיצרן ממליץ תעשה את זה.

 

בטח שברכב כמו פיאט.

לי הרצועה היתה בסדר אבל המיסב היה שחוק.

אני עשיתי אחרי 80K .

פורסם

בוקר טוב אחי , עברו כבר 5 שנים !! היית צריך לעשות טיימינג לפני שנתיים ,מה נראה לך שזה לא חשוב ?

 

ידוע ברכב הנ"ל זה סיפור לא פשוט ואפילו יקר לעשות טיימינג אבל אין מה לעשות ..

JDM :twisted:

פורסם

כל דגמי פיאט, על פי שירות הלקוחות/ מחלקה טכנית החלפת רצועות תזמון היא כל שלוש שנים או 60 אלף ק"מ.

 

אני אפילו לא הייתי מחכה עד ה60 בגלל התנאים הקשים בארץ מבחינת שינויי חום קור ובשל הרגישות של הרצועות .

 

דווקא המיסבים מניסיון, מתוצרת ntn ונחשבים טובים.

 

מיסב שחוק כזה יכול לגרום נזק אז לתשומת לב.

 

ואם אתה כבר שם- תחליף מחזירי שמן.

 

לא לשכוח- עלות רבה לעבודה אז תעשה שם הכל אם הגעת להוריד את הטימיננג.

 

אה כן- משאבת מים רצוי.

 

בדר"כ רצועה חדשה לוחצת על המשאבה וגורמת לה להרעיש באם היא זקנה.

 

וחוצמזה גם המשאבה היא סה"כ מיסב ובוודאי שגם האחרון נוטה להישחק.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

פורסם
כל דגמי פיאט, על פי שירות הלקוחות/ מחלקה טכנית החלפת רצועות תזמון היא כל שלוש שנים או 60 אלף ק"מ.

בדיוק החלפתי עכשיו בפונטו ספייס שלי:

לפי ספר הרכב יש להחליף רצועה כל 120K ק"מ ! וב- 60K יש לבדוק אותה.

היבואן בארץ ממליץ בתוקף אך לא מחייב! להחליף אותה כל 60K ק"מ, 3 שנים לרכב שנוסע לרוב בעיר או 5 שנים לרכב שרוב נסיעותיו מחוץ לעיר - הקודם מביניהם!

 

באנגליה הקרירה ממליצים להחליף כל 4 שנים או 80K ק"מ.

 

אגב - זה עלה לי 720 ש"ח במוסך מורשה כחלק מטיפול 60K ק"מ.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

לא הייתי לוקח הימור על מעל 60k ולמעשה הייתי מחליף מעט לפני.

 

מחזיר שמן נע סביב 50-120 ש"ח וכאלה יש שלושה בhgt למשל.

 

משאבת מים סביב ה250 ש"ח.

 

רצועה סביב ה170 ש"ח.

 

מותחן- 300 ש"ח לערך.

 

מיסב החלקה/מותחן נוסף- 112 ש"ח לערך.

 

החלקים משותפים למולטיפלה ול 147/156.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

פורסם

יש לי מחירים מדוייקים יותר לHGT שכן עשיתי טיפול כזה השבוע לאחר 3 שנים כמעט 34 אלף ק"מ, אסור לקחת צ'אנס בדברים האלה.

 

עשיתי גם שיפוץ וריאטור על הדרך, נאמר לי שגם ככה זה מבוצע בזמן טיימינג, תקף כמובן רק לדגמי פיאט עם מנוע 16V ותזמון שסתומים משתנה שזה לדעתי מורכב רק בפונטו HGT ובקופה 1.8.

 

71739628 חגורת תזמון ספייס HGT CF3 מחיר: 173.00

60652477 מותח חגורה ספייס HGT מחיר: 261.19

60671573 מיסב טיימינג HGTA156A147 מחיר: 108.93

40004400 מחזיר שמן גל זיזים DUBLOA מחיר: 91.99

60603436 מחזיר שמן מחיר: 139.60

60667257 חגורת דיפרנציאל PUNTO HGT מחיר: 157.06

46524692 מותח חגורה דובלו A156 מחיר: 148.99

71715450 ערכת אטמים לשיפוץ ווריאטור מחיר: 51.99

60586217 אטם מכסה שסתומים דדרה 18 מחיר: 74.45

 

עבודות:

רצועת תזמון הה לשם תזמון 2.7 שעות מחיר: 459.00

פרוק והרכבה רדיאטור תזמון שעות 0.2 מחיר: 34.00

שיפוץ וריאטור שעות 0.5 מחיר:85.00

 

סה"כ חלקים ועבודה: 1785.2 ש"ח לא כולל מע"מ

 

ד"א בררתי את עניין משאבת המים והמוסך המרכזי לא ממליץ להחליף משאבת מים בדגם הזה.

פורסם

המוסך המרכזי יכול לומר מה שהוא רוצה.

 

אני לא לוקח צא'נס על זה ואני אוחז כאן ביד את המשאבה היא בסה"כ מיסב.

 

לגבי הוריאטור- ראשית הרעש חוזר ואם לא היה לך עוד יהיה כי זו "הבעיה" במנועים שלנו.

 

צר לי

 

תתנחם בזה שזו רק בעיה אסתטית ותו לא מניסיון אישי.

 

התיקון שמחליפים חלקים מסוימים לא תמיד עוזר אם בכלל כי יש שם חלקים אחרים שנשחקים.

 

לא ראיתי שהחלפת את כל מחזירי השמן רפי.

 

רצועת דיפרנציאל?

 

כוונתך לרצועת העזר (סרפטינה) שעליה רכובים האלטרנטור וכו?

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

×
×
  • תוכן חדש...