Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיים עם כריזמה אייר 2002


לירון .ה.

פוסטים מומלצים

לפני שעה, לירון .ה. כתב:

רכב כזה בסוף נותנים מתנה למשהוא שידאג לה

אני רואה שכבר יש יורש, אז כשהכריזמה תהיה בסטטוס אספנות הוא כבר יוכל לנהוג עליה (אם זה יהיה חוקי עדייין....)

לפני שעה, לירון .ה. כתב:

חכה שתגיעו לגיל 19 😅

 

היה לי כבר רכב שהיה כמעט בגיל שלי (צעיר ממני בשנה וקצת..) מכרתי אותו כשהייתי בן 20, והוא בן 19. אבל זה בהחלט לא אותו דבר כמו להחזיק אותו שנים רבות ולהכיר כל בורג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עדכון קצר+ תשבחות

היה לי טסט חצי שנתי, כרגיל הכנסתי את הרכב לטיפול במוסך הקבוע, נירון מוטורס בחדרה. וגם לקבלת אישור רכב מיושן.

היה טיפול רגיל, והוחלפו צינורות הבלימה מאחורה, המקורי עשה את שלו, לא היו קרועים, אבל מספיק שחוק, כדאי להחליף, ולא להיכשל בטסט. הוזמנו צינורות מקוריים מיפן דרך המוסך. הגיעו אחרי 8 ימים, הורכבו ונסעתי לטסט.

ופעם ראשונה בחיי, הרכב נכשל, על בלם יד, שלא היה מהודק מספיק, ואורות לא מכוונים??. פה קצת התווכחתי עם הטסטר, כי זה היה משהוא שלא היה הגיוני, כי האורות מכוונים כמו שצריך, תמיד בודק עם המכשיר לפני.

נתנו שבוע לתיקון וטסט חוזר.

קבעתי תור כבר ליומיים קדימה בבוקר למוסך, נירון,  הייתי קצת כעוס, כי הרכב היה שם לטיפול, ואישור רכב מישן, אז למה נכשל?

אמרו לי לבוא בבוקר, אבל יהיה עמוס, אז יקח זמן. 

מנהל המוסך, יריב, אמר שאגיע.

באתי ב 7.15, איך שהגעתי, הכניסו ישר את הרכב בפנים, יריב היה שם לבדוק הכול, מנהל השירות, דיבר בטלפון עם מכון הטסטים, אמר להם מראש שאני חוזר אליהם ישירות מהמוסך, שהכול מטופל אצלם, ואם יש בעיה שאתקשר אליו מהמכון. יועצת השירות הכינה את כל הטפסים שצריך על התיקון, כיוונו גם את הפנסים מתוך המנוע עם הבורג.

כמובן שלא לקחו שקל על כל זה.

חצי שעה הייתי בחוץ, נסעתי למכון, 2 דקות אחר כך הייתי בחוץ עם טסט.

באמת הרגשתי שהמוסך והצוות רוצה לעזור, ומתקתק הכול, גם ביום עמוס, וגם שבאתי מהרגע להרגע.

אז מגיע

 

 

 

 

  • אהבתי 7

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

המסקנה שלי מהסיפור הזה, לתת למוסך עוד קצת שטרות שיעביר את הרכב בעצמו.

במכון טסטים רואים בחור נחמד עם פנים יפות ברכב בן 20 ומיד האישונים שלהם מקבלים צורה של דולרים.

  • אהבתי 3

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר לך שיש לי פנים יפות 😄

זו פעם ראשונה שהרכב נכשל, 19 שנה הוא לא נכשל מעולם.

אני יכול לתת למוסך, לא אוהב שנוהגים לי ברכב.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מאלה שמעדיף לתת את הרכב למכונאי שיעביר אותו טסט.

הוא תמיד אומר לי , הכל תקין סע לטסט, אם אתה לא עובר תתקשר אליי משם.

אני תמיד אומר לו תעביר אותו אתה.

אסביר גם למה לפני משהו כמו 6 שנים היה לי מאזדה 6 2004.

הגעתי למכון שהאוטו פיקס, נאמר לי שהפנסים אכולים וצריך לנקות אותם, הסתכלתי עליהם ופשוט רתחתי, הם היו נראים מצוין ) הרכבים שלי תמיד מפולשים ואחרי ווקס ככה שאם הפנס טיפה אכול אני מנקה אותו).

הוצע לי לגשת למקום פה ליד ממש 5 מטר.

נקנסתי 150 שח על 3 דק ניקוי פנסים.

מאותו יום הבנתי שזה פשוט לא שווה את הלצאת יותר מוקדם מהעבודה כדי להגיע לטסט לפני 5, ושידחפו לך משהו.

מעדיף לתת עוד מעט פרנסה למכונאי שלי

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

הגיע הזמן להחליף את פנס ימין. אחרי הטסט האחרון, יש עכירות שמגיע מתוך הפנס עצמו. הפלויש השנתי כבר לא עוזר.

נכנסתי לאינטרנט, 2 אתרים. 365 חלקים ופארטקליק. נמצא שניהם פנס זהה. טלפון(היו לי כמה שאלות). לשתיי החנויות, ב 365 המוכר לא נשמע בעל ידע וחסר סבלנות. בקארפרט המוכר היה סובלני מאוד, ובעל ידע בסוגים וההבדלים השונים. נרכש מהם פנס של DEPO, ב 440 שקל כולל מעמ, משלוח 35 שקל למקום העבודה. הגיע אחרי יומיים. דווקא הפנס שהוחלף היה של Hella, שזה חברה טובה, פנס שמאל הוא גם של DEPO. שניהם הוחלפו ביחד לפני 5 שנים.

הלכתי לחשמלאי שלי בבנימינה, שגם מומלץ פה בפורום, גם במיזוג.

פירקנו את הפנס, באותה הזדמנות, החלפנו והולחם קונקטור חדש עם בידוד חדש לפנס.

לקחנו את התושבת הישנה של הפנס המקורי לפנס החדש, ככה התאמה הייתה טובה.

עבד בצורה נקיה, מסביר הכול, סובלני.

העבודה+ החלקים עלו 280 כולל מעמ.

 

20220609_074702.jpg

20220609_074630.jpg

20220608_094021.jpg

20220608_094012.jpg

  • אהבתי 3

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

רשמתי גם בשרשור נפרד, אבל הוסיף פה לתיעוד.

הזמנתי שסתום EGR, מארצות הברית, אחרי שהמקורי כבר עשה את שלו,תקלה po403

טוב החלק הוזמן והגיע. עלה כולל מיסים 220 דולר.

השתחרר בלי בעיות ובלי דמי אחסנה

הורכב היום בנירון מוטורס חדרה(מוסך יבואן), מנהל המוסך הסכים בלי בעיה להרכיב את החלק שאני הבאתי, ברגיל אמר שהוא לא מסכים, למרות החוק שהוא מודע לו, כי זה הרבה פעמים סיבך אותו. אבל אני שם שנים ותמיד בואו לקראתי.

החלק הוחלף, נוקתה גם המצערת על הדרך.

גם את תחזור הנורה, נראה מה יהיה. הרכב נוסע חלק ועובר טסט בלי בעיה, טפו טפו טפו.

ועוד משהוא, לא לקחו לי שקל על כל ההחלפה ומה שעשו, הרכב תפס ליפט למשך שעתיים

 
  • אהבתי 5

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי באיזה יום אתה שואל אותי

הרבה שואלים אותי, האמת.

תראה אם הרכב הזה היה מבלה את ימיו בכבישי המרכז, או בכבישי הדרום החביבים על הפורום, אז כן הייתי שוקל לחיוב.

וגם מה שאני אומר במוסך שלי, לא יודע בשבילי רכב זה גם נשמה, ואחרי כל השנים זה חלק ממני כבר. 

והיום נגשתי לטסט, ואמרתי לעצמי אם יעשו בעיות, אם יכשל, אם יכשל על זיהום(הרי מעולם לא שם תוסף דלק). והנבלה עברה! בלי שום הערה בדרך, ומשהוא מהצד שאומר לי פששש כבר לא רואים כאלו מיציבושי על הכביש. 

ואני שם את זה פה, כתבה קצרה מעניינת על בטיחות של רכבים ישנים על פי הדגמים על פי חברת ביטוח שוודית

תראה איפה הכריזמה 😉

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5018658,00.html

  • רעיון טוב! 2

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

חוזר לעדכן.

הגיע הטיפול השנתי

הרכב על 170000 ק"מ

הלכתי למוסך הקבוע מוסך יבואן, אני כל שנה מבקש החלפת שמן ופילטר, וכל השאר אני קובע. השנה ביקשתי להחליף פילטר אוויר, פעם אחרונה לפני 3 שנים(מחליף על שנים ולא קמ). ופלגים, פעם אחרונה לפני 4 שנים.

כרגיל מבקש מקורי, עם מקטים שיכול לבדוק, ומבקש שישאירו את הקרטונים עם החלק המוחלף

פילטר אוויר של Mahle, תוצרת צרפת משום מה.

מגבים מחליף כבר במוסך כל טיפול, הם כבר שמים לי ללא כסף.

עושה גם אישור רכב מיושן, לא גובים על זה כסף.

ועשיתי התחברו עם סורק, רציתי לבדוק לוג של איזה תקלה. גם זה לא לקחו כסף.

מבקש הכנה לטסט, מעביר בעצמי, לא היה שום רג'קט, אז,לא עשו כלום.

זהוא

שם את החשבונית ומקטים.

1418491048_IMG-20230130-WA00042.thumb.jpg.a11877a979d7c116d560c1ac3ce6a498.jpg

20230212_164216.jpg

עריכה אחרונה על ידי לירון .ה.
  • אהבתי 4

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז שהתחלתי לקרוא את השרשור הזה , החלטתי שהפרויקט הבא שלי הוא כריזמה או גאלאנט נראה רכב פשוט לתחזוקה ומאוד אמין ואני אוהב את המראה שלו.  איך ה 4g92 מהניסיון שלך? היו לך בעיות רציניות במהלך הזמן שהחזקת אותו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט מאיזה בחינה?

אתה מתכוון לכריזמה מהדור הראשון או כמו שלי, השני?

בעיות רציניות, משביתות לא היו.

אבל יש לי את הרכב כבר 15 שנה עוד מעט.

אז יודע את ההיסטוריה שלו.

כן לקח לי זמן למצוא שסתום egr, שבסוף הזמנתי מחו"ל.

חלקי פלסטיק בפנים רגישים.

יש דברים שצריכים שיפוץ כבר, וקשה להשיג הכול.

בגדול המנוע והגיר אם תוחזקו נכון, מאוד אמינים. 

כל מוסך יכול לטפל.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשיפוץ מכני. לא באמת אכפת לי איזה דור, מה שמעניין אותי זה המנוע 1.6 ממשפחת ה 4g9 שאם אני לא טועה נמצא בשניהם. מרפרוף קצר. במסמכים הטכניים שלו נראה שהוא די פשוט, כמו כן ממחקר קצר שעשיתי ברשת נראה שחלפים באיכות טובה (OEM או משהו זהה) נמכרים במחירים סבירים.

 

יצא לי להתקל בחלקים לכריזמה שהמ"קט של החלק מראה על תאימות לפיאט וקרייזלר, האם הרכב הנ"ל אכן חולק חלקים איתם או שזה צירוף מקרים שהמ"קט זהה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדור הראשון זה היה מנוע שהגיע מהסופר לנסר עם 113 כוח סוס.

בדור השני התאימו אותו לתקינות האירופאית, וההספק ירד ל 103.

את הכריזמה הרכיבו בהולנד על אותו פס ייצור של וולוו s40, שחלקו אותה שילדה, ועוד מכלולים. אז הרבה חלקים דווקא תואמים לוולו.

 

  • מעניין 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מצוין ואמין

היה לי ולאבא שלי אותו רכב באותה תקופה עד לפני 3 שנים.

שלי היה אצלי 3 שנים ובערך 50,000 ק"מ

לפני 3 שנים מכרתי וקניתי אלמרה 2002.

מעניין שהם מתיישנים אותו דבר, לי ולאבא שלי אותו בלאי מעניין אם גם אצלך.

1. מנורה D שרופה בלוח שעונים.

2. קרע בריפוד כסא הנהג באותו מקום.

3. צופר נתפס ביום בהיר ומאז נתקע.

4. רעידות בדרייב כשהרכב עומד.

5. פלסתיקה שבורה בדשבורד.

6. כפתור לפתיחת חלונות בעייתי.

7. פעם בכמה התנעות עושה רעש חזק של חיכוך כאילו שהסטרטר לא מצליח לסובב את המנוע.

למרות הרשימה הנ"ל הרכב הרבה יותר נוח מהאלמרה רכב מצוין שנוסע ונוסע בלי סוף. מתגעגע 

עבר: מציבושי כריזמה אייר 2002

הווה: ניסן אלמרה 2002

עתיד: רכב יפני עתיק ואמין מודל 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...