Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיים עם כריזמה אייר 2002


לירון .ה.

פוסטים מומלצים

אם תגדיל את התמונה תשים לב לשינוי בגוון בין הפנלים.

הדלתות זה מקורי, הפנלים מתחת למכסה מנוע מקורי.

השאר עברו צביעה, איכותית, שמחזיקה הרבה שנים.

אני לא קרוב להיות איזה דיטיילר, די רחוק מזה.

אני שוטף ידנית בלבד, עם ספוג, לא במכונים, אז זה תורם לשמירת הצבע. משתמש בשמפו+ ווקס של סונקס. משתדל לא לחנות מתחת לעצים.

זהוא בגדול.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בהתחשב בגיל של הרכב הוא נראה מדהים.

ראיתי רכבים בני 10 שנראים הרבה יותר גרוע. אפילו בני 5-6.

 

אני מניח שהצבע צבר סווירלים והולוגרמות, אבל נראה שאין חלודה, פיצוצים בצבע וכו'.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.4.2021 בשעה 08:52, לירון .ה. כתב:

שלום לכולם.

קראתי את הפוסט רכב לסופר וחזרה של וודים, אני רואה שהוא העלה הרבה עניין.

אני רוצה לשתף בהמשך, ובנושא קשור, איך זה לחיות יום יום רכב משנת 2002 כבר למעלה מ 10 שנים.

הכוכבת היא מיצובישי כריזמה אייר 2002, כחול מטאלי. האוטו ברשותי כבר למעלה מ 10 שנים, לפני זה היה במשפחה. יש לו כיום 160000 ק"מ , מטופל ב 10 שנים האחרונות במוסך יבואן ניראון מוטורס בחדרה, נכנס פעם בשנה לטיפול, משתמש בחלקים מקוריים היכן שחשוב, צמיגים מוחלפים כל 3 שנים לא משנה כמה נסענו(וזה לא הרבה), רק מותגים מוכרים וטובים, לעולם לא סיני שקר כלשהוא, כיום עם פלקון ze310.

האוטו משמש לנסיעה יום יומית של אשתי, אני ברכב השני, יאריס 2005 עם 60000 קמ, זה סיפור אחר 😁.

הרכב נוח לנהיגה, המנוע והגיר לעולם לא "נפתחו". כל המסביב מוחלף כשצריך בלי לעגל פינות. מוחלף שמן גיר פעם ב 4 שנים, פילטר שמן,אוויר, מקורי בלבד, תושבות מנוע מקוריות.

לפני שנתיים הגיע זמן הטיימינג, הוחלף בניראון, ועל הדרך, החלפתי את הרדיאטור המקורי עדיין!, ביחד עם כל הצנרת והברזים.

באותו טיפול, שופץ מסרק ההגה לראשונה, בעלות 1800 שקל.

לפני 3 שנים הוחלפו 2 הפנסים הראשיים, אחרי נזילה של מים פנימית, ואי היכולת לנקות את זה. באותה ההזדמנות צבעתי את הגג ומכסה המנוע, והורדתי את הסמלים מקדימה ואחורה, יש מראה יותר זורם, ואנשים תמיד שואלים איזה רכב זה?.

אלטרנטור שופץ לפני 4 שנים, אחרי 16 שנה של תיפקוד מצויין.

מצבר מוחלף כל 3 שנים, שוב רק מותגים טובים, לא ישראלי או סיני כל שהוא.

שיפצתי בשנים האחרונות את המנגנון של החלונות החשמליים, שהחזיקו גם כ 16 שנה. עלות שיפוץ כ 600 שקל למנגנון.

האוטו עצמו נוסע חלק, שקט, יציב. יש לו צמיג ברוחב 195 על 65 קוטר 15. 

4 בלמי דיסק, הגה הידראולי שמרגיש מצויין.

מחשב דרך מקורי, הריפודים הם המקוריים, בצבע כחלכל.

את הריפודים בדלתות החלפתי לפני 8 שנים אצל רפד בשוק בעפולה.

בשיוט בכביש המהיר על 100, הרכב עושה 1 ל 15/16. יש,לו תיבה 4 הילוכים חכמה לומדת, מאוד חלקה.

במוסך הם תמיד שואלים, אתה עדיין עם הכריזמה??, ואני כן, למה להחליף?

ביטוח מאוד זול, תחזוקה לא יקרה, הרכב אמין. יודע שיש את עניין הבטיחות, אני השקעתי המון בנהג, המון קורסים לנהיגה מתקדמת. נוסע רגוע, גם אשתי. כל המסביב, צמיגים ומה שצריך לבטיחות מטופל במיידי, ואף לפני.

חייב לציין שלרכב יש מזגן מדהים!, בינתיים לא היה צריך חוץ ממילוי גז פעם ב 5 שנים ו ניקוי המערכת כלום.

בתוכנית החלפת בולמים, הגיע הזמן.

יש לי יכולת כלכלית להחליף לרכב חדש יותר, אבל באת שאני קשור לרכב, ואין לי את הדרייב לחדש, אולי בסוף נגיע לאספנות ביחד.

שם תמונה של הכריזמה, שתתרשמו

שבת שלום

 

 

 

20200701_154152~2.jpg

 

מסוג הפוסטים של - איך לא ראיתי את זה עד עכשיו. 

 

אנשים שמחזיקים רכבים עשור צפונה או פשוט חיים איתם עד שהם מתפרקים או הופכים למטרד תחזוקתי - הם בדרך כלל לא חובבי רכב. גם ברוב המקרים הם לא ממש אוהבים את הרכב או מרגישים כלפיו משהו - זה כלי שמשרת אותם ביום יום, בד"כ רץ במשפחה והמטרה היא "לחלוב" מהמכונה כמה שיותר תמורה בעד המחיר ששולם עליה. 

 

יש לי בבנין שכן אחד שמחזיק סוזוקי באלנו - אפילו לא הסופר באלנו אלא הבאלנו שנמכרה נדמה לי עד 98, הרכב נראה פחות או יותר כמו הצרות של בן אדם קשה יום (הוא לא) אבל נוסע לא עוצר לא חודל. 

 

ושכן אחר שמחזיק טויוטה ראב4 שנת 2008 ופשוט אומר - לא מחליף עד שלא מת וכנראה, לא ימות. 

מחזיק לבת שלו ג'ימני 2007 ולבן לאנטיס 2003 - היה איזה יום שהוא כבר אמר שהוא חושב לגרוט את הרכב כי כבר התחילה בעיה של אכילת שמן - רכב בן 20... הסתכם בהחלפת אטם מכסה שסתומים ופלאגים, לרכב שלום. 

 

שני שכנים אחרים שמחזיקים - אחד רכב אספנות (רנגלר) שנת 88 במצב פשוט מדהים. ומולו שכן שמחזיק פג'רו 2003 שנרכשה יד1 ממישהו ששמר עליה כמו על מוזיאון - אלה כמובן לגמרי בז'אנר של חובבי רכב. 

 

ואני - שמחזיק בB4 שנתון 2010 כבר שנה תשיעית ואת החמש הראשונות שלה אצל אבא שלי. 

 

אז כיף לראות כזה שרשור - של חובב רכבי אמיתי בכל בורג ואטם באיבריו! 

כל עוד שהתחזוקה לא משגעת אותך והטסטים לא גומרים אותך - יישר כוח. באמת - תענוג!

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

סוגר 15 שנה ביחד.

בינתיים אין תחזוקה מיוחדת. חוץ מכמה סדקים בדישבורד, שהוא לא עמיד במיוחד בדגם הזה. אבל הדבקתי עם אפוקסי לפלסטיק וחי עם זה. שאר הרכב מבפנים נראה טוב, כולל הריפודים.

הטסטים אכן קצת מעיק. אבל אין משהוא מיוחד כרגע.

הרכב עדיין מאוד נעים לנסיעה

בתאריך 7.10.2023 בשעה 09:34, dorsht כתב:

בהתחשב בגיל של הרכב הוא נראה מדהים.

ראיתי רכבים בני 10 שנראים הרבה יותר גרוע. אפילו בני 5-6.

 

אני מניח שהצבע צבר סווירלים והולוגרמות, אבל נראה שאין חלודה, פיצוצים בצבע וכו'.

תודה

לא אין פיצוצים ברכב. או מכות.

יש סריטות בדלתות מחניה, זה רגיל. וקצת צבע דהוי בקצוות הדלתות. אבל הרכב נראה כמו בתמונות.

יש נקודת חלודה אחת בתא מטען, אבל בשביל לסדר את זה צריך לפרק חלון אחורי

כרגע מעדיף לא להתעסק עם זה

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תזמין לך כיסוי לדש - תנסה ליצור קשר עם TOP-CAR בחולון אני לא אתפלא אם יש להם אחד מוכן - אם לא, יכינו לך קסטום לא אמור להיות יקר. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסדק לא למעלה הוא בפנל המרכזי.

אי אפשר לכסות עם כיסוי לדשבורד

עריכה אחרונה על ידי לירון .ה.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה חלק שמתפרק ולא הדש עצמו אני יכול להעלות לכאן כמה שיטות מגניבות לטיפול בפלסטיקה היום ולצביעה שלו. 

 

אם זה משהו שלא מפריע לך ואתה חי איתו - תניח לחלק הזה לנפשו כמובן. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לעתיד, כרגע אני לא שם, לא בראש..ולא הרבה בבית

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

כמה מהיתרונות הכי גדולים בלתחזק רכב ישן - זה שיש לו הרבה מאוד חלפים בפירוקיות, בכלל אפשר לקנות "תורם איברים" אם זה רכב שהכוונה להחזיק בו ל"תקופת חיים". 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 24.1.2024 בשעה 08:36, Michael01 כתב:

ממש לא.

איבוד ערך בשנה של רכב חדש עולה משמעותית יותר מתחזוקת רכב ישן.

כן ומה עם התקלות שמגיעות עם ההזדקנות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח שהשרשור של לירון עוד חי, עוד מעט יהיה בגיל של הכריזמה... הלוואי והיו יותר כאלה. הרכב בחתימה שלי כרגע לצערי מושבת מכאנית. 

אז א פרופו רכבים שמחזיקים מעמד יפה כשמתנהגים אליהם יפה:

אמא שלי נוסעת על הסיביק 96 שהוציאו מהחברה. (לא 95 כמו שפעם כתבתי כאן, טעיתי). הרכב לא נוסע הרבה, יש לו 220K בסה"כ לפעמים אני לוקח עליו סיבוב רק כדי לוודא איך הוא. 

אז הוא מעולה. אני אמנם מעדיף בהרבה את הדגם הידני מאותם שנים ואף פעם לא סבלתי את ההגאים הרכים האלה שאין שום פידבק, אבל הרכב נוסע נעים חזק ויציב, מגיע למהירויות מפתיעות ויחידת הכוח פשוט סבבה. לא זוכר ששום דבר התקלקל בו, אבל כאמור הרכב לא שלי. תנוחת הישיבה נמוכה ולי היא קצת מוזרה, אבל ככה אהבו אז. 

הרכב מטופל מלידתו באותו מוסך מורשה הונדה, במהלך השנים בעל המוסך נפטר והרכב נשאר ה"בייבי" של הצוות. ברור שכל מיני דברים הוחלפו במהלך השנים, רדיאטור, אגזוז, משאבות, שמשה קדמית, מנגנון חלון, צינוריות וכו', היא בהחלט משקיעה בתחזוקה לפי הספר מניח שכבר השקיעה את שווי הרכב בתחזוקה כמה פעמים. אבל התוצאה שבאמת שאין תקלות וקלקולים.

נצבע קומפלט פעם אחת. 

מה שכן, ענין הטסט פעמיים בשנה + אישור מוסך לכל טסט כבר באמת נמאס לה זה ניג'וס רציני. 

 

  • רעיון טוב! 1

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Vga כתב:

כן ומה עם התקלות שמגיעות עם ההזדקנות?

רכב חדש עולה 100 אלף פלוס, מאבד כ-10% ויותר מערכו כל שנה.

כלומר כל שנה כ-10 אלף.

זה עלות של החלפת גיר, כל שנה...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...