Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיים עם כריזמה אייר 2002


לירון .ה.

פוסטים מומלצים

יש לי קטנוע הונדה 2002. לפני כמה שנים ,כאשר הגיע ל100K, חשבתי אולי הגיע זמן להחליף. ואז אמרתי לעצמי, למה? נוסע בינתיים, מטופל כל שנה על ידי, הסטרטר שופץ אחרי כ140K. נכון לעכשיו 155K על השעון. בתקווה להגיע ל200.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, avargel כתב:

מה ממוצע העלויות של התיקונים / בלאי לאורך השנים?

למעט טיפולים של שמנים פילטרים. רק תקלות או בלאי.

ואי אני צריך לעבור על הקלסר בבית 😅

בגדול עד היום במנוע ובגיר,לא נגעו.

ב 10 שנים האחרונות, 

שופץ הסטרטר המקורי כ 900 שקל.

שופץ מסרק הגה. 1800 שקל

שופצו 2 מנגנוני חלון חשמלי אחורי, 600 שקל לאחד.

הוחלפו קויילים, מקורי

חישן חמצן קדמי מקורי, 1100 שקל, מחזיק כבר 9 שנים.

מד סלד לא עובד, עזבתי את זה.

בגדול הרכב עובד יפה וחלק.

לא צריך להוסיף שמן מטיפול לטיפול.

הוחלף ראדיאטור המקורי, לתחליפי. 1000 שקל.

באותו הזמן הוחלפו כל הצנרת והברזים.

 

לפני 52 דקות, yuvk כתב:

ברשותי כריזמה 99, שכמעט זהה לאייר. ידנית. 

גם אני יכול לדווח על אמינות מופלגת של המנוע והגיר. פחות של האביזרים, שעונים וכו' 

מתלים מזעזעים. בלמים פושרים. אצלי תופים מאחורה, בטוח שאצלך דיסק?

 

האוטו אח של הוולוו s40 ויוצרו יחד בנדקאר בהולנד. גם הוולוו האח לא היה הצלחה גדולה.

 

למרות ששלי ידני והמנוע החזק יותר של הלאנסר, הוא די עגלה. בכלל זה לא אוטו למי שחובב נהיגה. אני עד היום מתגעגע לניסאן סאני שקדמה לכריזמה.

 

היתרון הגדול של הכריזמה הוא שהיא נקנתה בזול, שווה כלום, ותמיד הרגשתי בטוח לנסוע ללא מקיף. Vfm מנצח 

 

מדובר על חיה שונה

הבאדי שונה, רחב יותר. יותר יפה.

הפנים שונה,

מאחורה יש בלמי דיסק.

כן הרכב פלגמנטי, כבד.. 4 הילוכים ארוכים.

משייט על 110 בשקט.

אבל יכול גם להגיע עדיין ל 6000 סלד..

מאוד מרווח מאחורה, תא מטען גדול.

בשבילי זה מספיק

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, לירון .ה. כתב:

כן, איזה רכב יש לך?

סיוויק 1.6L שנת 99.

רכב פשוט, אמין מאוד,לא עגלה, מעלה חיוך על השפתיים אבל אין כריות אוויר, ABS - כלום מה שקשור לבטיחות (יש דגמים עם).

לצורך העניין השוותי עלות ביטוח של הרכב שלי מול הונדה סיוויק טייפ R שנת 08/07 עם כריות ו ABS, הביטוח (חובה+ג' )יצא יותר זול ב 27%.

אבל הכסף הוא לא השיקול, אבל בונוס יפה....

 

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Electron כתב:

לצורך העניין השוותי עלות ביטוח של הרכב שלי מול הונדה סיוויק טייפ R שנת 08/07 עם כריות ו ABS, הביטוח (חובה+ג' )יצא יותר זול ב 27%.

אבל הכסף הוא לא השיקול, אבל בונוס יפה....

 

לא הבנתי מה יצא יותר זול

ה99 או ה2007?

 

 

מהניסיון שלי לפחות, ביטוח ברכב ישן יותר יקר מרכב חדש, משמעותי

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, avargel כתב:

 

לא הבנתי מה יצא יותר זול

ה99 או ה2007?

מהניסיון שלי לפחות, ביטוח ברכב ישן יותר יקר מרכב חדש, משמעותי

צודק, לא הייתי ברור, הביטוח של הונדה (07) טייפ R  יצא יותר זול ב 27 אחוז או במילים אחרות הפרש של ~835 שקל בשנה.

עריכה אחרונה על ידי Electron

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, ליין מן כתב:

אם אפשר.. הוסף גם מחירים והערות / הארות נוספות..
לחלק מהחברים והקוראים בפורום יש רכבים ישנים.. ושיתוף המידע והעלויות, עוזר לקבלת החלטות
הן אחזקה ותיקון, ואם כדאי לטפל ואיך להחזיק רכבים ישנים.
 

 

 

אייל.

השאלה איך להחזיק רכב ישן, זו שאלה טובה.

אני הזדקנתי עם הרכב.

אני חושב שהמפתח הוא להקפיד על הטיפולים, עדיף להחמיר, אם הרכב מטופל באופן קבוע, אם חלקי חילוף טובים ומקוריים איפה שאפשר וחיוני, אפשר להשתמש ברכב יום יום בלי פחד, אני בודק שמן ונוזל קירור בדרך כלל לפני נסיעה ארוכה. מבצע הרבה טיפולים יזומים, לא תחזוקת שבר. מתעד הכול. מקפיד על ניקיון פנימי, שהרכב נקי מבפנים, ההרגשה טובה.

מאיץ במתינות, לא מושך את המנוע אם אין צורך. כנל עם הבלמים, שומר מרחק, ואז,פשוט מוריד רגל מהגז.

הרכב נועד לשרת אותי, ולכן אני מטפל בו.

יש גם עניין רגישי אחרי כל השנים.

משקיע הרבה בקורסים לנהיגה, בגלל העדר מערכות בטיחות מודרניות, מפצה בהעלת רמת הנהיגה, והגבה למצבים.

לא מטפל במוסך מדרכה, מוסך קבוע שבטוח בו ורץ איתו, שמוכן לכל השגעונות שלי.

הרכבים היפנים של תחילת ה 2000 עד אמצע, אם טופלו נכון, אלו באמת הרכבים בין האמינים ביותר שיוצרו.

לדעתי כמובן

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.4.2021 בשעה 09:16, dani666 כתב:

וואללה.  אכן רכב אמין.

 

מצד שני היה לי קסארה סטיישן מודל 2000 דיזל ידני.  נקנתה בת שנתיים וחצי עם 107,000 ק'מ מבאדג'ט (עבר ליסינג).  הוחזקה עד שנמכרה כשהיתה בת 16 וקצת עם 205,000 ק'מ.  הרכב היה בשמוש יום יומי.

 

- לא הוחלף מסרק הגה.

- לא הוחלף רדיאטור עם כל הצנרת והברזים.  הטרמוסטט והצינורות ממנו ואליו הוחלפו בגיל 16 עקב נזילה קלה מהחיבורים.

- אף פנס לא הוחלף.

- אלטרנטור מקורי ותקין

- חלונות חשמליים תפקדו עד המכירה

- לא היה צורך להחליף שום ריפוד (הוחלף ראש ידית ההילוכים מתי  שהוא וממש לפני שנמכרה נשברה ידית א הכפפות).

- מולא במהלך חייה גז למזגן פעם אחת.

 

מה שכן פעם אחת הוחלף מסנן הסולר או משהו בכיוון (כבר לא זוכר - איזה רכיב בדרך עם שסתום אל חזור שכן התחיל לחזור).  ברכב יפני זה לא היה קורה !

 

לא יפה לשבור כך את הסטיגמה לגבי האמינות
של רכבים צרפתיים או אירופאים. 🤪

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.4.2021 בשעה 10:16, airwolf1980 כתב:

וכשאתה בא עם רכב, ישן לטסט תמיד מוצאים איזה בעיה. 

יש גם לי רכב שכבר נחשב 'ישן' בישראל (עם כמעט כפול ק"מ מאלו של הכריזמה) ואני יכול להגיד שהרכב עובר טסט חלק, כי הוא פשוט מטופל. אותו דבר במקרה של הכריזמה הזו - נראה שבעל הרכב מתחזק אותה ברמה גבוהה מאוד. 

אני מאוד אוהב את הגישה הזו, להחליף כל מה שצריך, ועדיף לפני שהוא מת לגמרי, בלי להתחשבן על הפרשים זניחים של חליפי מעפן לעומת משהו איכותי, בלי לחשוב 'אבל כמה הרכב שווה לי במכירה?' בסוף את העלות הכי גדולה - ירידת ערך, אנחנו לא משלמים.

כמובן שיש חסרון שהרכב פחות בטיחותי ופחות מודרני, אבל בסוף הוא משמש את מטרתו, ובמיוחד בנסועה נמוכה שכזו, כנראה שהוא לא בשימוש זמן רב גם ככה.

אני גם מחכה להגיע לסטטוס 'זקן' יותר עם הרכב שלי (בן 11 כרגע, אצלי 4 שנים) אבל מנקרת בי המחשבה על להסיע ילדים ברכב שתוכנן לפני כמעט 2 עשורים, עם 2 כריות אוויר. אמנם לי כנהג אין היסטוריה של תאונות, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו בן 11 עם 2 כריות אוויר? 

 

אני לא מכיר כאלה. אולי ברלינגו ושות'.

אשמח לדעת באיזה רכב מדובר

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא בחתימה שלי.. מג'נטיס

בגלל שהרכב ידני, החיים שלי שווים פחות בעיני היבואן :)

הגרסה הידנית שהגיעה שנתיים קודם לכן ע"י היבואן הקודם, הגיעה עם 6 כ"א.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סורי, אצלי בהגדרות השמטתי את החתימות

 

ולמען האמת אם הייתי שם לב שאתה כתבת את ההודעה הייתי יודע שזאת המג'נטיס, עוקב אדוק אחר שרשור התחזוקה שלך

 

 

באמת מפליא 2 כריות אוויר באוטו בן 11, וודאי בסגמנט "אעלק מנהלים" של המגנטיס

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגמרי, מביך עבור היבואן. לפחות הוא תיקן את זה שנה מאוחר יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שואל דבר אחר. איך בB4 2017, דגם בסיסי אמנם, אבל רכב 'מנהלים', אין לכל 4 החלונות סגירה בלחיצה אחת, רק לנהג. כמו במשפחתית סטנדרטית משנות ה-90'.. סתם דבר שמשגע אותי..

פות"ש--אחלה כריזמה. באמת תענוג.
ואם תמכור, תעדכן..[emoji51]

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

יש גם לי רכב שכבר נחשב 'ישן' בישראל (עם כמעט כפול ק"מ מאלו של הכריזמה) ואני יכול להגיד שהרכב עובר טסט חלק, כי הוא פשוט מטופל. אותו דבר במקרה של הכריזמה הזו - נראה שבעל הרכב מתחזק אותה ברמה גבוהה מאוד. 

אני מאוד אוהב את הגישה הזו, להחליף כל מה שצריך, ועדיף לפני שהוא מת לגמרי, בלי להתחשבן על הפרשים זניחים של חליפי מעפן לעומת משהו איכותי, בלי לחשוב 'אבל כמה הרכב שווה לי במכירה?' בסוף את העלות הכי גדולה - ירידת ערך, אנחנו לא משלמים.

כמובן שיש חסרון שהרכב פחות בטיחותי ופחות מודרני, אבל בסוף הוא משמש את מטרתו, ובמיוחד בנסועה נמוכה שכזו, כנראה שהוא לא בשימוש זמן רב גם ככה.

אני גם מחכה להגיע לסטטוס 'זקן' יותר עם הרכב שלי (בן 11 כרגע, אצלי 4 שנים) אבל מנקרת בי המחשבה על להסיע ילדים ברכב שתוכנן לפני כמעט 2 עשורים, עם 2 כריות אוויר. אמנם לי כנהג אין היסטוריה של תאונות, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה.

חכה שתגיעו לגיל 19 😅

זה תענוג רכב שמתבגר איתך, יש בהם משהוא פשוט ומקסים,

משהוא ענב, יוצא לי במסגרת העבודה לפעמים לנסוע על מכוניות חדשות, ותמיד שחוזר לכריזמה, זה מרגיש לי נכון

הבאסה הכי גדולה, אכן בטיחות, ויש בה ילד על בסיס קבוע... שוב משקיע בהרבה קורסים לנהיגה, ונוסע הכי רגוע.

לפני כשעה, אליה כתב:

אני שואל דבר אחר. איך בB4 2017, דגם בסיסי אמנם, אבל רכב 'מנהלים', אין לכל 4 החלונות סגירה בלחיצה אחת, רק לנהג. כמו במשפחתית סטנדרטית משנות ה-90'.. סתם דבר שמשגע אותי..

פות"ש--אחלה כריזמה. באמת תענוג.
ואם תמכור, תעדכן..emoji51.png

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

למכור... זה יהיה מאוד מוזר חחח.

ורכב כזה לא מוכרים, למרות שיש המון הצעות מסתבר.

רכב כזה בסוף נותנים מתנה למשהוא שידאג לה

  • רעיון טוב! 2

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...