Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברוך הבא Aiways U5 (ג'יפון סיני חשמלי)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1911 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עמדות טעינה מהירות זו ממש לא הבעיה. לא מדובר באיזה פרויקט תשתיות מורכב, חלק נכבד מהן אפשר למקם בתחנות דלק גדולות בדרכים ראשיות שלכולן נדל"ן נדיב, תשתית חשמל מתאימה וחנויות נוחות שייהנו מעוד לקוחות. חלום העמדת טעינה ליד כל רכב זה חלום מטופש, זה נוח יותר למי שיש חניה צמודה אבל למרבית האנשים לא רק שאין, לא בטוח שאנחנו רוצים לראות עמדות טעינה תקועות בכל חור. בדור הבא של הסוללות גם כך הטעינה תהיה מהירה יותר, הפגיעה בסוללות תהיה קטנה יותר וזה יהיה הפתרון עבור מרבית הציבור בסופו של דבר. 

 

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 23 דקות, ch2856 כתב:

עמדות טעינה מהירות זו ממש לא הבעיה.

 

עובדה שכן,הרוב המוחלט של העמדות הם איטיות !!
אף אחד לא טוען שזה פרויקט מורכב הנדסית,אבל עובדתית זה לא קורה,לכן פחות מחמישים קיימים נכון להיום,והקצב הפריסה של DC לא משהו,גם סונול מדבר על 30 תחנות מתוך 240 שיש לה,בתוך שנה.
לסוללות 50-60KWH תחנות איטיות זה לא פתרון סביר,במיוחד אם המטען של האוטו 6.6 KWH. 
ואם ואם ואם מה שיהיה בעתיד,זה לא בדיוק מעניין מי שהולך לרכוש עכשיו EV,שאין לו אופציה של טעינה בבית,ורוצה לקפוץ פעם או פעמיים "להטעין" את עצמו מהר. 

פורסם

זה היצע וביקוש. כל מי שרוכש כרגע רכב חשמלי סביר להניח שיש לו עמדה צמודה בבית ולכן טעינה בדרך זה רק בנסיעות ארוכות וזו גם הפריסה כיום של עמדות מהירות. כמה רכבים חשמליים יש בכלל כיום בישראל? 2,000? 3,000? מספר זניח וחסר משמעותית. מרבית עמדות ה-AC הציבוריות שמתקינים כיום הן להערכתי רק עניין של תפיסת של נדל"ן, קיבוע יתד. עמדה כזו היא גרושים יחסית לעמדת טעינה מהירה ואין צורך בתשתית מיוחדת (מדובר בהפרשים של עשרות אלפי שקלים ויותר). אם המדינה הייתה מחליטה שישראל עוברת לחשמל ולוקחת את זה כפרויקט לאומי, אז היה מרשתים את המדינה במאות עמדות מהירות עוד לפני שהרכב החשמלי הראשון היה עולה על כבישי ישראל, אבל השוק הזה שייך כיום רק לחברות פרטיות ובצדק, אין להן טעם שיוציאו בשלב זה סכומים גבוהים על עמדות מהירות. כאשר זה יהיה רלוונטי, בהתאם לקצב המכירות של רכבים חשמליים, מבטיח לך שתוך פחות משנה תראה יותר ויותר עמדות מהירות. 

פורסם

חמישים זה לא המון. אבל הקונספט המחשבתי הוא שאנחנו לא באמת צריכים טעינה מהירה אלא בלית ברירה. בכל מקרה בכל יעד אליו נסע יש עמדות איטיות (במלונות למשל)

אז במקרה הקיצוני ונוסעים למרחק של יותר מ 300קמ לכיוון וצריך להטעין גם בדרך, כי לא ניק להגיע למלון באילת או בצפון.. לא נצליח למצוא תחנה אחת מתוך ה 50 האלה בדרך?

פורסם
לפני 8 שעות, ch2856 כתב:

זה היצע וביקוש. כל מי שרוכש כרגע רכב חשמלי סביר להניח שיש לו עמדה צמודה בבית ולכן טעינה בדרך זה רק בנסיעות ארוכות וזו גם הפריסה כיום של עמדות מהירות. כמה רכבים חשמליים יש בכלל כיום בישראל? 2,000? 3,000? מספר זניח וחסר משמעותית. מרבית עמדות ה-AC הציבוריות שמתקינים כיום הן להערכתי רק עניין של תפיסת של נדל"ן, קיבוע יתד. עמדה כזו היא גרושים יחסית לעמדת טעינה מהירה ואין צורך בתשתית מיוחדת (מדובר בהפרשים של עשרות אלפי שקלים ויותר). אם המדינה הייתה מחליטה שישראל עוברת לחשמל ולוקחת את זה כפרויקט לאומי, אז היה מרשתים את המדינה במאות עמדות מהירות עוד לפני שהרכב החשמלי הראשון היה עולה על כבישי ישראל, אבל השוק הזה שייך כיום רק לחברות פרטיות ובצדק, אין להן טעם שיוציאו בשלב זה סכומים גבוהים על עמדות מהירות. כאשר זה יהיה רלוונטי, בהתאם לקצב המכירות של רכבים חשמליים, מבטיח לך שתוך פחות משנה תראה יותר ויותר עמדות מהירות. 

ויכוח סרק,ואתה נותן יותר מדי קרדיט ויכולות למדינה,שממש האחרונה שמעוניינת לעודד מעבר לחשמלי,ולהפסיד מיליארדים במיסוי כללי,שאפילו תחבורה ציבורית נורמלית לא מעניינת אותה,מתאים לה המצב שכל שנה עולים בין 250-300K מכוניות חדשות על הכבישים,ימשיכו לעמוד בפקקים (מעל 10% של תקציב המדינה מגיע ממס קניה,בלו,רישוי,שווי שימוש...)
וממש לא זקוק להבטחות שלך,כאילו אתה איזה איש ביצוע,מנהל אל ,כל אחד שיעשה את השיקולים שלו,ויקנה וינוע ברכב שמתאים ונוח לו !

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 15 שעות, Haim_gds כתב:

טסלה במחיר דומה היא דווקא אמת מידה ראויה, הציפייה שלי היא שאם אתה מוכן לחיות עם החסרונות הקיימים אז לפחות תקבל איזשהו יתרון רציני על רכב בנזין.

הבעייה עם ההייפ החשמלי זה שהוא (בשנה שנתיים הקרובות) הייפ ותו לא, אני לא מבין מאיפה הגעת למספר שליותר מ 25% מהבתים יחנה חנייה פרטית רשומה על שמם אך למעט הערים החדשות שנבנו ב 20-30 שנה האחרונות (כמו מודיעין לדוגמה) אני לא חושב שטעינה ביתית היא אפשרות נפוצה.

ואם אני רוצה בכל זאת לנסוע לאילת לסופ"ש? מה אז? (יש לי דה ז'וו מהדיונים על הבימבה של אגסי) 

היום למשל מלאתי דלק (המנורה נדלקה בדיוק כשעצרתי בתחנה🙂 מה שמשאיר עוד איזה מאה וקצת ק"מ של נסיעה) 850 ק"מ על השעון, אני ממלא פעמיים וקצת פעם בחודש. 

אני לא נוהג לנסוע הרבה אבל מפעם לפעם קופץ משהו ואני עושה 200+ ק"מ, עד שלא יהיו תחנות טעינה מהירה זמינות בכל מקום אני לא אחשוב אפילו על הרכב הזה.

תנסה להזכר בחבלי לידתו של הטלפון הסלולרי והאנטנות שבקושי כיסו בתחילה שני דונם של קליטה. כשתרנגולת מתחילה להטיל ביצים והן מזהב, פתאום צצים המון לולים. כשמרבית היצרנים כבר סגורים על זה שתוך שנים בודדות הם לא מייצרים שום דבר חוץ מהנעה חשמלית, ומרביתנו ממשיכים לגור בקופסאות נעליים ולא באחוזות עם מוסכים פרטיים, מהירות הפריסה ולהערכתי גם מהירות הטעינה ( שעדיין בעייתית ) של מטענים ציבוריים, תעבור מטמורפוזה שתגרום לנו לסחרחורת רוב מהירות.

פורסם

ניחוש שלי הוא שתוך חמש שנים נקודת טעינה ציבורית תהיה דבר נפוץ ולא מושך את העין. אבל עד אז... למעט דגמי קצה, לא נמכרים כיום רכבים חשמליים עם טווח של רכב בנזין (500 ק"מ+) והנהג המומצע עדיין צריך לדאוג מבעיות טווח נסיעה ואפשרויות טעינה. 

YNET התחילו בהצפה של כתבות על רכבים חשמליים, סתם לדוגמה, https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/S10v4URm00. זה רכב היכול להיות מתחרה ל Aiways U5 בהנחה כי מחירהם יהיו דומים. אני לא מתייחס לשיקולי אמינות ויד 2 כי כיום בעיני הצרכן כל רכב סיני הוא "רכב סיני"

פורסם
לפני 11 שעות, ocsi4u כתב:

ויכוח סרק,ואתה נותן יותר מדי קרדיט ויכולות למדינה,שממש האחרונה שמעוניינת לעודד מעבר לחשמלי,ולהפסיד מיליארדים במיסוי כללי,שאפילו תחבורה ציבורית נורמלית לא מעניינת אותה,מתאים לה המצב שכל שנה עולים בין 250-300K מכוניות חדשות על הכבישים,ימשיכו לעמוד בפקקים (מעל 10% של תקציב המדינה מגיע ממס קניה,בלו,רישוי,שווי שימוש...)
וממש לא זקוק להבטחות שלך,כאילו אתה איזה איש ביצוע,מנהל אל ,כל אחד שיעשה את השיקולים שלו,ויקנה וינוע ברכב שמתאים ונוח לו !

קצת צניעות טמבל. תדבר עם בעלי חברות התקנה של פתרונות טעינה ותבין מדוע אין עמדות מהירות. 

  • רעיון גרוע 1
פורסם (נערך)
לפני 7 דקות, ch2856 כתב:

קצת צניעות טמבל. תדבר עם בעלי חברות התקנה של פתרונות טעינה ותבין מדוע אין עמדות מהירות. 

הסגנון שלך מסביר את הכל,מי אתה,כבר מחקו לך תגובות עסיסיות יותר.
למדינה אין אינטרס ולחברות פרטיות אין כדאיות,ואת זה אני טוען מזמן בתגובות שלי,בלי לנסות לדבר עם מתקינים או לחכות להבטחות שלך,מה המחסומים להצלחת EV להמונים,אתה כרגיל יורה בשחצנות כל מני משפטים בומבסתיים,ובזה סיימתי להתייחס אלייך.

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
פורסם

כמה דברים קטנים לגבי המדינה, רשויות מקומיות, חברות פרטיות ועמדות מהירות. 

משרד האנרגיה פרסם באוגוסט שעבר מדריך לעיריות ולרשויות המקומיות המגדיר פחות אותו יותר את ההיערכות הנדרשת מהן בנושא אספקת תשתית לכלי רכב חשמליים. 

בגדול, מדובר על כך שרשויות עירוניות בנות 200 אלף תושבים (ראשון לציון כדוגמה) תידרש לכ-2,700 עמדות עד שנת 2025. מתוך עמדות אלו, מגדיר המשרד שיש להעמיד 15 אחוז מהירות. 

 

עכשיו, החברות הפרטיות שיזכו במכרזים האלו (כמו מילגם EV EDGE שזכתה במכרז בפתח תקווה) לא ששות להתקין את העמדות האלו בשלב הראשון בעיקר בשל עלויות ההקמה והתחזוקה הגבוהות שלהן ביחס לעמדות איטיות. 

המספרים? בבקשה :

עלות הקמה של עמדה איטית עומדת על כ-25-40 אלף שקלים והתחזוקה שלה לשנה משהו כמו 1,500 שקלים

עלות הקמה של עמדה מהירה משתנה מאוד, אבל יכולה להגיע ל-170 אלף שקלים, האחזקה השנתית היא כ-5,000 שקלים בשנה. 

 

נכון, המחירים ישתנו בהמשך ככל שיותר חברות ייכנסו למכרזים האלו וככל ששינויים ברשת החשמל הארצית יאפשרו "להגמיש" תשתיות של מתח גבוה לעמדות טעינה מהירות. אבל בסוף יש פה ביצה ותרנגולת של ביקוש והיצע. 

 

קצת על הזכיה בפ"ת -מדובר בשלב הראשון ב-50 עמדות מתוך 700 שיוקמו בשנים הבאות

יותר על הזכיה בפ"ת - https://finance.walla.co.il/item/3424190

 

  • אהבתי 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם
לפני 8 שעות, Haim_gds כתב:

ניחוש שלי הוא שתוך חמש שנים נקודת טעינה ציבורית תהיה דבר נפוץ ולא מושך את העין.

עוד 4 שנים יגואר מפסיקים למכור מכוניות בנזין.

יצרני הרכב שוב מנסים לעמוד מתקנות של פוליטיקאים ולא נראה לי שהם יצליחו, כמו שהם זייפו נתונים של רכבי דיזל כי הם לא הצליחו לעמוד בתקנים של זיהום האוויר ברכבי דיזל.

אבל aiways שייכים למפלגה הקומוניסטית של סין, הם יתקינו לנו ברחובות עמדות טעינה בחינם רק בשביל שנקנה מכוניות שלהם

אייל

פורסם
לפני 10 שעות, קרמבו כתב:

כמה דברים קטנים לגבי המדינה, רשויות מקומיות, חברות פרטיות ועמדות מהירות. 

משרד האנרגיה פרסם באוגוסט שעבר מדריך לעיריות ולרשויות המקומיות המגדיר פחות אותו יותר את ההיערכות הנדרשת מהן בנושא אספקת תשתית לכלי רכב חשמליים. 

בגדול, מדובר על כך שרשויות עירוניות בנות 200 אלף תושבים (ראשון לציון כדוגמה) תידרש לכ-2,700 עמדות עד שנת 2025. מתוך עמדות אלו, מגדיר המשרד שיש להעמיד 15 אחוז מהירות. 

 

עכשיו, החברות הפרטיות שיזכו במכרזים האלו (כמו מילגם EV EDGE שזכתה במכרז בפתח תקווה) לא ששות להתקין את העמדות האלו בשלב הראשון בעיקר בשל עלויות ההקמה והתחזוקה הגבוהות שלהן ביחס לעמדות איטיות. 

המספרים? בבקשה :

עלות הקמה של עמדה איטית עומדת על כ-25-40 אלף שקלים והתחזוקה שלה לשנה משהו כמו 1,500 שקלים

עלות הקמה של עמדה מהירה משתנה מאוד, אבל יכולה להגיע ל-170 אלף שקלים, האחזקה השנתית היא כ-5,000 שקלים בשנה. 

 

נכון, המחירים ישתנו בהמשך ככל שיותר חברות ייכנסו למכרזים האלו וככל ששינויים ברשת החשמל הארצית יאפשרו "להגמיש" תשתיות של מתח גבוה לעמדות טעינה מהירות. אבל בסוף יש פה ביצה ותרנגולת של ביקוש והיצע. 

 

קצת על הזכיה בפ"ת -מדובר בשלב הראשון ב-50 עמדות מתוך 700 שיוקמו בשנים הבאות

יותר על הזכיה בפ"ת - https://finance.walla.co.il/item/3424190

 

לא צריך לעסוק בתחום (או לסקור אותו) כדי להבין מה קורה ברמה של מדינה/רשויות מקומיות,או להחשף לנתונים של פרסומי משרד האנרגיה,בקשר למכרזים,התניות וקצב פריסה,הכל נגיש !

https://www.gov.il/BlobFolder/reports/electric_vehicle_2/he/electric_vehicle_2.pdf

https://www.gov.il/he/departments/general/charging_points?fbclid=IwAR35AAkWqgb2ObYppkPGXe3qvOVwoE8AbUI2XAtDmO1fLxD9jVg23o4-O0I

גם ברור לי,פערי עלויות (וגם הקושי האמיתי מבחינת תשתית בהרבה מקומות) בשביל חברות פרטיות,בין עמדות רגילות ומהירות,וחוסר רצון שלהם להשקיע בזה מעבר לדרישות מכרז,כי בסופו של היום הן קיימות כדי להרוויח כסף !
התגובות שלי עם נימוקים,היה בתוך כובע של לקוח פוטנציאלי,גר בבית פרטי,צמוד קרקע עם חניה,וכבר נגע בקטנה בנושא "טעינות" דרך רכב PHEV,ובודק מעבר ל-EV לרכב ראשי.
רק ה"חכמולוג" שמגיב לי פה,בהתנשאות כאילו הוא "בעל הדעה" ויורה משפטים כאילו מנהל את הרשויות של המדינה ויודע הכל ונותן ציונים לכולם כולל כינוים,לקח את הדיון לכיוון הזה,שעם יד על הלב את רוב הציבור ממש לא מעניין,רק התכל'ס איך להתגבר על ״חרדת הטווח״ (range anxiety).
כמו שרשמתי בקשר ל-EV סיניות,ש-2021 הולך להיות שנת מפץ מבחינת כמות החברות ומספר מסירות בארץ וכל ההייפ מסביב לטסלה רק עוזר להם,הבעיה יותר חמורה (מאי הקמת עמדות טעינה מספיקות) בגלל המטען "בדיחה" של AC המובנה ברכבים האלו,6.6 קוט"ש וגם אצל אירופאיות זה 7.4 קוט"ש,בחלקם לפחות אופציונלי שדרוג ל-11 קוט"ש,עוף המוזר היחיד בתחום זה,רנו זואי עם יכולת של 22 קוט"ש !
אז מכוון שהרוב המוחלט של עמדות ציבוריות יהיו MODE 2 של 32A,והרוב העמדות הפרטיות בפועל יהיו מבוסס 16A בתצורה תלת-פאזית 11 קוט"ש,אלו המספרים הריאלים:
ציבורי -/+ 30 ק"מ לשעת טעינה
פרטי  -/+ 20 ק"מ לשעת טעינה
אז מפה שכל אחד יעשה את המתמטיקה,איפה הוא גר,אופי ומרחקי נסיעות שלו,מה הממוצע יומית שלו,ניהול זמן שלו....כל זה מאוד אישי,מצד שני הכרחי להיות מודעים לכל זה.
GAC שהרבה אנשים חושבים שזה טויוטה (בגלל הקשר ליבואן) זה בכלל בדיחה,הביאו רכבים עם DC לפי תקן הסיני GBT,אז יש להם 3 עמדות כאלו בחינם עד 2021,כמה כבר יפרסו בארץ,שיהיה להם כלכלי,לכמה אנשים זה אופציה בכלל טעינת DC,חוץ מה-AC האיטי המובנה ?

בקיצור יש סלט שלם בכל הנושא ופערי ידע עצום בין הציבור/קהל לקוחות,ועוד לא דיברנו על יותר מדי חברות וכל אחד עם אפליקציה ושיטות תשלום שונה,בלי GPS REAL TIME מתממשק מול מערכות של תכנון נסיע של רכב עצמו,מה זה יעזור לי ידיע של מיקום עמדה,כאשר אגיע לשם יהיה תקול/לא ניגש/תפוס למשל ?
אז לי אישית עוד שנה שנתיים עם מעל 40K נסיע בשנה,לא רלוונטי EV,אמשיך עם PHEV,בחיים לא אזדקק לטעינה ציבורית,יש לי בלי סוף "כבל סבתא" איכותיים שמכינים בגרושים,מפוזר במקומות חשובים או איתי ברכב,כלכלית מחיר דלק או עלות טעינה בתשלום יוצא כמעט אותו דבר.
אני אישית אחכה לפלטפורמה החדשה של הקוריאנים E-GMP,ועד אז נראה איך ישתנו המספרים וישתבשו התוכניות בעקבות משבר פוסט קורונה.
חשמליות סיניות זולות בסביבות 70-80K עם 250-300 ק"מ טווח,זה כבר יכול להיות אחלה פתרון של "בימבה חשמלית" משפחתית להרבה מאוד אנשים !!!

ולכל המספידי בעירה פנימית ICE,הרכבים האלו בצורה היברידית/PHEV/MILD HYBRID עוד איתנו בצורה גורפת לפחות עד 2050,ה-EV יהיה זניח במספרים עוד הרבה זמן,לפחות בארצנו !

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

עשיתי נסיעת מבחן היום, 

נתחיל בזה שאני לא מבין בביקורת רכבים אלא מדובר בתרשמות שלי,

 

הרכב נראה מרשים, החומרים הפנימיים הרגישו לי איכותיים ברובם,

אך הייתי מוותר על הפלסטיקה בקונסולה בגוון פסנתר.

(לטעמי זה איזור שנוטה להישרט בקלות, אם אתה פדנט לדעתי באיזור הזה אין מנוס מהדבקת מדבקה הגנה)

אין רעשי קירקוש בנסיעה, שיבושיים בכביש לא מורגשים ברכב בנסיעה בכביש מהיר. 

בנסיעה בכביש מהיר יש רעשי רוח בעת נסיעה ללא מוזיקה.  אך פרט לזה שקט מאוד בנסיעה בכביש מהיר. 

מרווח רגלים עצום מאחורה, חבל שאין לכסאות האחוריים מסילה להזזה קדימה לצורך הגדלת תא המטען.  

גודל תא מטען סטנדרטי.

לדעתי, הבעיה המשמעותית של הרכב עבורי, היא הטעינה Type 2 6kW AC , 

היות ואין לי חניה פרטית, ואין לי קרבה לעמדות טעינה DC  מהירות, זה הופך את העסק לבעייתי,

חבל שהאפליקציה לניהול הרכב טרם הושקה, אך נאמר לי שהיא תושק בקרוב.

יתכן שכבר בשבוע הבא כבר יהיה ניתן לבצע טרייד אין בעת הרכישה. 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי shimta
פורסם
לפני שעתיים, shimta כתב:

לדעתי, הבעיה המשמעותית של הרכב עבורי, היא הטעינה Type 2 6kW AC , 

היות ואין לי חניה פרטית, ואין לי קרבה לעמדות טעינה DC  מהירות, זה הופך את העסק לבעייתי,

זאת בעיה לא קטנה,וזה מה שאני מחדד כל הזמן !
זה משהו אישי,שכל אחד חייב להבין אם יכול לחיות עם המגבלה הזאת!
בתור רכב שני או רכב לעבודה,שעושה כמה עשרות בודדות של ק"מ כל יום,ללא ספק כבר קורץ,אבל בתור רכב ראשי לנסיעות מרובות וארוכות,לפי דעתי לרוב זה עוד לא.

פורסם (נערך)

6kw היא מגבלה קטנה מאוד. זה  בערך 40 קמ לשעה, מה שאומר שבלילה שלם אתה מטעין בערך את כל מה שצריך (גם ככה לא מומלץ להטעין 100% על בסיס קבוע). טסלה sr+ בגרסה האמריקאית מוגבלת ל 7.6kw והאמריקאים חיים איתה נהדר במרחבים הרבה יותר גדולים משלנו. לא רואה סיבה למה בארץ הקטנה שלנו אדם ממוצע לא יכול לחיות עם 6kwh

עריכה אחרונה על ידי utsur

×
×
  • תוכן חדש...