Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב על-עיוור מטויוטה סלקט - סביר?


luigiconteabateg
שימו לב! השרשור הזה בן 1250 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מניח שרוב התשובות לשאלה יהיו: "אל תסמוך על אף אחד ותבצע את כל הבדיקות בעצמך".

למרות זאת,  אני מנסה להבין אם יש כאלו שכן מוותרים לעצמם ברכישה מסלקט.

 

אז, אני לפני רכישת רכב שנת 2018 מטויוטה סלקט מסוכנות עליה אני סומך (חבר של המשפחה).

רציתי לשאול מה הצעדים שמומלץ לי לעשות לפני רכישת הרכב.

הסיבה שהשאלה אינה שקולה לשאלה הכללית: "מה הצעדים שמומלץ לי לעשות לפני קניית רכב משומש?", היא מכיוון שאני ביודעין משלם עבור שירות ממנו אני מצפה לכסות את כל הצעדים הנדרשים.

 

נכון לעכשיו, אני לא מתכוון לבצע שום צעד, למעט לשלם ולבוא לאסוף את הרכב (הסוכנות מרוחקת מביתי).

הפרטים היחידים אותם אני יודע על הרכב הוא מספר הרישוי (וממנו נגזר חודש עליה לכביש, צבע ורמת גימור) וק"מ (50K).

(אגב, הרכב הנוכחי שלי, שנת 2011, אותו אני מחזיק 4 שנים, קניתי מטרייד מוביל עליהם אני סומך הרבה פחות בידיוק באותו חוסר זהירות. אני מרוצה)

 

אני שואל:

  1. האם סביר לקנות רכב, ספציפית מטויוטה סלקט, על-עיוור?
    מבחינתי, מקרה אחד או שניים שבהם אנשים "נעקצו" אינם מהווים הוכחה לחוסר סבירות. אם הרוב המוחלט מרוצים, זה מספיק טוב בשבילי.
  2. במידה ויש קונצנזוס שזה לא סביר, מה הצעדים ההכרחיים בהחלט עליהם אסור לי לוותר וקל/זול לבצע? בדיקת שעבודים? התחייבות המוכר לחובות?
    כאן שוב אציין שיהיה לי קשה מאוד להשתכנע לעשות בדיקה עצמאית לרכב מאחר וזה מייתר מבחינתי את השירות עליו אני משלם.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה הולך להוציא עשרות אלפי ש"ח. לא כדאי לבצע כמה בדיקות?

 

תתחיל במסלקת הביטוח. תמורת כמה שקלים תדע האם היתה תביעת ביטוח, שיכולה להצביע על נזק. לא בכל נזק ייתבע הביטוח, כך שתשובה שלילית לא שוללת נזק בודאות. אבל ממצא לחוהי יצריך העמקת החקירה ואולי אפילו פסיחת הרכב.

 

חוץ מזה, בדיקה מטעמך במכון מרוחק מהסוכנות. זה כבר ענייןמשל מאות שקלחם, אהל עדיף על גילוי מאוחר ששילמת הרבה תמורת רכב פגום.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

""אל תסמוך על אף אחד ותבצע את כל הבדיקות בעצמך"

לדעתי צריך לבדוק היסטוריה ביטוחית וכן - לקחת למכון בדיקה.
אתה מוציא הרבה כסף על הרכב, תוציא עוד קצת בשביל שקט נפשי

בהצלחה

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק בשביל שקט נפשי. יתכן שתמצא נזק שיפסול מבחינתך את הרכב, יתכן שתגלה ששוויו, למשל במקרה אבדן שלם, נמוך משמעותית ממה שמצטייר לך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה המוטיבציה של אדם לרכוש רכב מסלקט, לשלם עוד אלפי שקלים עבור השירות, לצמצם את מאגר הרכבים מהם הוא יכול לבחור אם עליו להניח שהוא קונה חתול בשק כאילו הוא קונה רכב בשוק "החופשי"?
האם האחריות? מה שווה אחריות של עסק אם מראש אינך סומך עליו? אני לא סומך עליו לבצע בדיקות רכב מקדימה (למרות שהוא מצהיר על כך) אז אסמוך עליו לכבד אחריות?

 

אם יש פה הסכמה שאין שום עסק שמייתר עבורך את הבדיקות, על בסיס איזה היגיון עסקי עסקים אלה קיימים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ההוכחה שמערך שיווק יעל יכול להצליח. תחום הסחר ברכב בעייץי, מדובר במוצר בעל ערך גבוה עם פוטנציאל גדול לפגמים ותקלות שיכולים לסכן את בריאותך וחייך.

 

עשה כרצונך, מאחל לך שלא תכתוב כאן במדור המרומים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה סומך על החבר של המשפחה, הרכב טופל אצלו וימשיך להיות מטופל אצלו - אני חושב שאתה יכול לסמוך עליו.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שעבודים פחות רלוונטי שאתה קונה מסוחר.

דברים בסיסים שאתה יכול לבדוק מהבית זה אתה יכול לבדוק היסטורית טיפולים. היסטורית תביעות ואת הטופס בדיקה שלהם.

אם אתה סומך עליהם. זה מספיק.
אם לא אז אפשר בדיקה מטעמך.

אני לא הייתי קונה את הרכב בלי לראות אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקניה במחיר מלא כמו שאתה הולך לעשות, הייתי ממזער סיכונים ע"י ביצוע הבדיקות השגרתיות לפני רכישת רכב.

 

עריכה אחרונה על ידי o.r
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, luigiconteabateg כתב:

כאן שוב אציין שיהיה לי קשה מאוד להשתכנע לעשות בדיקה עצמאית לרכב מאחר וזה מייתר מבחינתי את השירות עליו אני משלם.

כמה הם דורשים \ כמה אתה משלם על השירות ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאמא שלי יש פריוס 2011 שנרכשה מטויוטה סלקט לפני 3 ומשהו שנים, והאמת שהאוטו סבבה לגמרי, הם מאוד מרוצים מאותה פריוס, ומתכוונים להמשיך איתה עד שהיא תתפרק לאטומים, ואז עוד קצת.

 

הבדיקה במכון אולי תהיה מיותרת, אם לרכב יש הסטוריית טיפולים מלאה במורשה פלוס אחריות סלקט.

 

מה שכן, לא הייתי לוקח את הרכב בצורה עיוורת בלי לראות אותו ובלי נסיעת מבחן. עדיין תוכל למצוא ריג׳קטים, או אפילו משהו שיוריד אותך לגמרי מהרכב.

אולי יהיה לך לא נוח ברמה של דיל ברייקר (אני לא הייתי קונה CH-R מהסיבה הזאת)., או שיהיה ריח רע באוטו.

 

דוגמא - הלכתי עם חבר לראות איוניק בשבילו, הרכב היה תקין לגמרי, עם נתונים מעולים, אבל מה שהוריד את החבר מהרכב זה שהוא הסריח מסיגריות בצורה קיצונית.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שטויוטה סלקט נחשבים אמינים עם רכבים שמורים, עדיף לקחת את הרכב לבדיקה משלך.

 

את הרכב שרכשתי לאחרונה ביד שנייה,  הוא נרכש מטויוטה סלקט ללא בדיקה. זאת תופעה שראיתי כמה פעמים של מוכרים שונים

שרכשו משם ללא בדיקה, מלבד הוצאת היסטוריה מלאה על הרכב. (שזה יתרון כי אתה מקבל תיעוד מלא על הרכב בישיבה על אספרסו)

 

בסופו של דבר לא רכשתי מהם למרות שירות מעולה ואחריות מלאה לשלוש שנים, כי לא מצאתי רכב שרציתי מבחינת צבע

והמחיר היה מעט יותר גבוה מאשר מצאתי ביד שנייה. ( הפרש של 6k על אותו רכב, עם צבע שרציתי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן היו מקרים חמורים יחסית כמו רכב לאחר תאונה שהוצג כרכב ללא תאונות בטויוטה סלקט.

אמרת שלא מעניין אותך מקרים נקודתיים אבל זה כן מראה שפאשלות (בכוונה או לא זה דיון אחר) יכולים לקרות בכל מקום ואם אתה הולך להוציא עשרות אלפי שקלים, עדיף שתיקח לבדיקה.

אני מניח שזמנך חשוב לך, אפילו תבקש מחבר או בן משפחה לקחת את הרכב לבדיקה, אולי תוכל להוציא מהם משהו כמו תיקון הליקויים או הנחה קטנה פצפונת כדי להצדיק את עלות הבדיקה.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם בעיקרון מאוד נחמד כל הסיפורים שלהם אבל באמת נם הרי רוצים להרויח כסף כמו כולם

ואצל כולם ש עיגול פינות פה ושם

לפעמים אתה לא תבוא לתבוע אחריות על כל מיני דברים שלא שמת לב אליהם בהתחלה אבל הם ירגיזו טותך במהלך החיים

בדיקה במכון בדיקה זה לא יקר ביחס לעלות של רכב ושקט נפשי לדעת שהכל סבבה

בא נהיה ריאלים שגם התחושה שאם באמת יש כמה פשלות באוטו לא יהיה לך נעים לבקש כל יומים מהחבר לטפל לך

בפרט שאני לא יודע אם אתה תקבל אוטו חילופי אז תחפף על כל מיני קאצים

לדעתי תשקיע כמה שעות ויהיה לך שקט נפשי

ןלא שמחר החבר יסתכל עליך כאחד שתוך חודשים הרס ראש מנוע נכון שה קיצוני אבל זה לא נעים שזה קורה כאילו הבאנו לך אוטו חדש וזריז נרסת אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, luigiconteabateg כתב:

 

 

נכון לעכשיו, אני לא מתכוון לבצע שום צעד, למעט לשלם ולבוא לאסוף את הרכב (הסוכנות מרוחקת מביתי).

הפרטים היחידים אותם אני יודע על הרכב הוא מספר הרישוי (וממנו נגזר חודש עליה לכביש, צבע ורמת גימור) וק"מ (50K).

(אגב, הרכב הנוכחי שלי, שנת 2011, אותו אני מחזיק 4 שנים, קניתי מטרייד מוביל עליהם אני סומך הרבה פחות בידיוק באותו חוסר זהירות. אני מרוצה)

 

כאן שוב אציין שיהיה לי קשה מאוד להשתכנע לעשות בדיקה עצמאית לרכב מאחר וזה מייתר מבחינתי את השירות עליו אני משלם.

 

 

 

 

אתה החלום הרטוב של כל מגרש / סוכנות רכב:

 

1. כשתבוא למכור את הרכב הנוכחי שלך מטרייד מוביל תדע אם היה חכם לרכוש ללא בדיקת מכון ובדיקת רקע.

2. אתה משלם ותקבל אחריות מטויוטה, אין אחריות על תיקוני תאונה שמבחינתם באותיות הקטנות לא משמעותי ומבחינתך שתבוא למכור בעוד 4 שנים זה 20% פחות מהמחירון.

3. לא לעשות סיבוב ברכב לפני הרכישה - אתה עושה כאן טיזינג או שמשהו אצלך ממש לא בסדר בחשיבה הבסיסית.

 

בסך הכל הסיכויים ליפול כאן חזק לא גדולים, אבל כשנופלים זה ממש לא נעים. סלקט/לא סלקט זה מגרש, עובדים שם סוכני מכירות שמתפרנסים מלמכור ולא מלעשות טיפולי רייקי למי שהביא את הרכב לטיפול, ובכל סוכנות יש סיכוי סביר שמישהו שעובד שם שירצה להיפטר מאיזו נבלה של אשתו/אמא/דודה וימכור אותה שם באחלה מחיר.

 

כסף שלך, תעשה בו מה שאתה רוצה

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1250 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...