Jump to content

MarcNL

  • פרסום הודעות

    31
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

MarcNL שיחק אותה בתאריך יולי 21

התכנים של MarcNL היו האהובים ביותר!

מוניטין

38 נייטרלי

אודות MarcNL

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. האם הק"מ שציינת הוא הק"מ עם המנוע החדש או הק"מ הכללי שהרכב עבר? כי זה נמוך במידה מחשידה, גם כאשר מחליפים מנוע לרוב מתחילים ספירה מ0 אבל המנוע לרוב לא חדש ולכן הק"מ כנראה לא נתון שכדאי לחשב. בגלל שיש מספר ידיים יחסית נמוך, מומלץ לבדוק שהטיפולים בוצעו כראוי ויש תיעוד עד כמה שאפשר לבקש מרכב בן 22/23. בגדול, אם אתה מחפש רכב ספורט אני לא בטוח שסיוויק 98 תענה על הדרישות ואני לא בטוח שלהיכנס להרפתקאה עם רכב כזה זקן זו החלטה כזו חכמה, אבל אני לא יודע מה המצב שלך אישית. כמה ק"מ אתה מתכנן לעשות בשנה? עד כמה אמינות חשובה לך? מה התקציב רכישה? אולי יש אופציות עדיפות.
  2. רוב מכוני הבדיקה יחסית מחמירים כדי לכסות את עצמם. תיקח למכון מטעמך, בסופו של דבר אתה הלקוח (כי אתה מזמין הבדיקה) ותבקש מהם להחמיר מעט או לכל הפחות תבקש את חוות הדעת של הבוחן. כפי שאמרו, אתה לא רוצה שיתקנו דברים. אתן דוגמא, אבי היקר רכש רכב מאחת מחברות הליסינג הגדולות (לאחר שהחזיק בו 3 שנים תחת ליסינג תפעולי), לפני הרכישה הלך למכון בדיקה ונמצאו כמה ליקויים. שלחו אותו לצמפיון לתקן את הליקויים (בזמן שהרכב היה פוקוס), החליפו מה שהחליפו. כל מה שהחליפו, הוא היה צריך להחליף מחדש תוך שנה שנתיים.
  3. כן היו מקרים חמורים יחסית כמו רכב לאחר תאונה שהוצג כרכב ללא תאונות בטויוטה סלקט. אמרת שלא מעניין אותך מקרים נקודתיים אבל זה כן מראה שפאשלות (בכוונה או לא זה דיון אחר) יכולים לקרות בכל מקום ואם אתה הולך להוציא עשרות אלפי שקלים, עדיף שתיקח לבדיקה. אני מניח שזמנך חשוב לך, אפילו תבקש מחבר או בן משפחה לקחת את הרכב לבדיקה, אולי תוכל להוציא מהם משהו כמו תיקון הליקויים או הנחה קטנה פצפונת כדי להצדיק את עלות הבדיקה.
  4. MarcNL

    מונית קופרה..

    הכרתי בחיפה מורה נהיגה שהיה מלמד על מיצובישי אאוטלנדר בטענה שזה מושך אליו לקוחות. מניח שזו הסיבה למכוניות מיוחדות אצל מורי נהיגה, במיוחד שזה גם משמש אותם בתור הרכב הפרטי וחלקם חובבי רכב אני מניח.
  5. התאוריה שאתה מציין היא לרוב נכונה, רכב מאבד הרבה ערך בשניו הראשונות. רכב חדש לא נותן ביטחון מלא ל0 בעיות אמינות, כן יש אחריות. לאדם הממוצע, עדיף לרכוש יד שנייה בן כמה שנים.
  6. אני מאמין שייתכן שאתה קצת מפוזר ק"מ לא מעיד על רכב שמור, כי יש הבדל גדול בין ק"מ בעיר לבינעירוני. בתקציב נמוך יש חשיבות גבוהה לחפש רכב עם ספר טיפולים שמתעד את כל הטיפולים ורכב במצב טוב. ק"מ שבוצע בעיר, אם 120 אלף קילומטרים בוצעו אך ורק בעיר, הרכב יהיה במצב גרוע כנראה. ק"מ שבוצע בבינעירוני, אם 240 אלף קילומטרים בוצעו בעיקר בבינעירוני, הרכב כנראה יהיה במצב טוב יותר בעקבות בלאי נמוך יותר מנסועה ארוכה. הייתי לוקח לבדיקה את הרכב הראשון שאתה מוצע עם ק"מ ממוצע לשנה, יד סבירה ורכב עם מוניטין אמינות סביר (אם כי רכב בן 15-20 לא יכול להיות עם מוניטין אמינות כי יש כלכך הרב
  7. הטווח כפי שציינו הוא כ300 ק"מ יתקנו אותי אם אני טועה אבל הבנתי בחורף כשצריך חימום אז הטווח יורד כי החימום זולל חשמל ולא כמו ברכב עם מנוע בעירה החימום לא מגיע מחום המנוע(?)
  8. המלצות למוסכים יוכלו לתת לך אם תציין איזור גאוגרפי. מוסכי יבואן יחסית יקרים ולרוב לא יודעים לטפל ברכבי אספנות. עבור רכב אספנות יהיה עדיף למצוא מכונאי/מוסך שתמתמחה בדגמי אספנות של המותג שלך והוא יהיה עדיף פי אלפי מונים ממוסך יבואן. גם במחיר גם במקצועיות. הסיבה העיקרית למה אנשים מטפלים במוסכי יבואן היא: א. כדי לשמור על האחריות. ב. כדי שהרכב שלהם יטופל לפי הספר כי לפעמים יש צורך בציוד טכנולוגי שאין למוסכים לא מורשים. 2 הסיבות הללו לא קיימות עבור רכבי אספנות
  9. לא רק בגלל מחיר נמוך, כתבה מעניינת על הקשר הפוליטי של הנושא https://www.mako.co.il/news-military/politics/Article-116390597553341004.htm מבחינת בטיחות הם מזעזעים ואני לא בטוח שלאחר מספר שנים מבחינת אמינות הם מספקים את העבודה הנדרשת. אבל בתור מפעיל אוטובוסים למחיר הרכישה הראשוני יש משקל מאוד כבד, כי אוטובוס שעולה לדוגמא 20-25% פחות כפול עשרות אם לא מאות או אלפי אוטובוסים זה חיסכון של מיליונים על גבי מיליונים.
  10. אני מאמין שייתכן שאתה עוסק בזה מהצד בתור "חלטורה" כזאת או אחרת (תקן אותי אם אני טועה). האם אתה רשום בתור עוסק מורשה? מעל כמות מסויימת של מכוניות/הכנסה צדדית, רשות המס יכולה להעיף מבט ולא לאהוב את מה שהם רואים. כפי שענו לך כבר בתגובה הראשונה, יש פרוטוקול מלא להוצאת תו סוחר אבל אתה צריך גם להיות עסק מורשה, גם להיות בעל מגרש וכו' וכו'
  11. מאיזו שנה הדגם? מה המחיר ומה ההיסטוריה? הבעיות שציינו מעליי תמיד קיימות בדגמים שלא נמכרים (חוסר בחלפים, חוסר במוסכים מתמחים וכו') יהיו קיימים אבל בתנאים מסויימים זה יכול להיות קנייה לא רעה אבל מרבית המכוניות שראיתי היו עם עבר של ליסינג, השכרה וכו' מה שלא מעיד בהכרח על טיב הרכב.
  12. בדיקה תמיד מומלצת ברכישה מאדם זר, אתה לא יכול לדעת ולא יכול לסמוך על "מילה של גבר" שהרכב לא עבר תאונה חס וחלילה או לבדוק כל מיני מכלולים מכניים. רכב שלא נסע הרבה לא בהכרח במצב מכבי יותר טוב מרכב שנסע יותר, הכל תלוי בטיב הטיפול וסוג הנסיעה (עירוני או בינעירוני). הייתי בודק את ספר הטיפולים ובודק שטיפול בוצע אחת לשנה ללא קשר לק"מ שהרכב עבר באותה שנה, במידה וזה המצב יכול להיות שמדובר ברכישה מוצלחת, כמובן בהתאם לתקציב. מה המחיר הדרוש אם יורשה לי לשאול?
  13. במידה ואתה צריך עזרה בניסוח מכתב בצרפתית (במידה ואתה חושב שמכתב בצרפתית יהיה יעיל יותר מאנגלית) ליצרן ישירות, אשמח לסייע אם תשלח לי בפרטי את הניסוח בעברית או אנגלית.
  14. רכב חדש הוא רכב שלא עבר רישוי ולא בוצע בו שימוש. רכב שעמד לעניות דעתי כן עונה על הקריטריונים של רכב חדש. בסופו של דבר אולי המדינה נכנעה ללחץ היבואנים אבל כמו בכל מקרה, צריך לעשות איזון בין זכויות הצרכן ובין שיקולים עסקיים.
×
×
  • Create New...