Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 18 שעות, BarryG כתב:

אין לי שום בעיה עם הבאת דעה כלכלית באופן כללי (לדוגמה, להגיד שהעליה באבטלה תשפיע על יכולת רוכשי הדירות לקנות דירה ויכולה להביא לירידת מחירים). 

יש לי בעיה עם טיעון שבו ברור שהכותב נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר אבל לא מודע לזה- טיוענים מורכבים במאקרו כלכלה בהחלט נכנסים לקטגוריה הזאת. המשפט שכתבת אולי פשוט אבל כדי להבין את המנגנונים הכלכליים שקשורים אליו צריך להכיר לעומק כמה מודלים מאקרו כלכליים, משהו שתואר ראשון (או סירטונים ביו טיוב) ממש לא מספיק בשבילו. אין לי מה להסביר שזה שטויות כי אני לא יודע אם זה שטויות- באמת, יכול להיות שאתה צודק; אבל ברור לי שגם לך אין את הכלים לבחון אותו (לא מנסה להעליב או משהו, כאמור, גם לי עם תואר ראשון בכלכלה אין). זה כמו שמישהו עם תואר ראשון בפיזיקה יתן ניבוי על סמך תורת המיתרים- אין לו את הכלים לעשות את זה, לא חייבים לנסות להפריך את הטיעון שלו כדי להראות שאין לו מושג על מה הוא מדבר. פלוס, במקרה הנ"ל, אתה טוען משהו שהפוך למה שחושבים בכירי הפד (אחרת כנראה היו מתווים מדיניות אחרת), שהם כן פרופסורים למאקרו. 

הערך בתגובה שלי הוא להזכיר למי שקורא את התגובה שלך שאתה, כאמור, נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר ושאין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

האמת, היו לי ציפיות יותר גבוהות ממך אדון BarryG. ציפיתי שניכנס לדיון כלכלי - אתה תעלה ההסברים שלך, אני אעלה את שלי, וככה נתקדם למצב שאולי אנחנו לא מסכימים אחד עם השני, אבל לפחות החכמנו.  במקום זאת מה אני מקבל כאן?  "אתה לא מיודעי ח"ן, אתה לא יודע מה אתה כותב, וחובה להזהיר אחרים מפניך - למרות שאין לי שום דרך להוכיח שהטיעון שלך שגוי".  א-גרויסע מענטש.

 

אבל בסדר - בוא נתקדם - אם הפרופסורים למאקרו בפד תמיד רואים את הנולד, אז כיצד אתה מסביר שבספטמבר 2019 הם נאלצו בין לילה לפתוח מכשיר Repo חירום ישירות מהפד, מכיוון שהריביות בשוק החופשי נסקו לשמיים? הם לא יכלו לצפות את זה מראש?

 

מדוע ברגע ש Zoltan Pozsar (שככל הידוע לי הוא לא ד"ר או פרופ') הוציא דוח הפד הזריק כסף לשוק בדיוק בהתאם להמלצות שלו?

 

הבעיה המרכזית איתך ושכמותך לשוק ההון, אדון BarryG, היא שפעם באמת הייתם מוגנים. אף אחד לא הבין מה אתם עושים. אבל אז הגיע משבר 2008 ושינה זאת -

פתאום יוצא סרט Big Short שמסביר לאזרח האמריקני את כל המינוחים המסובכים שלכם שהנסיקו ואז הפילו לו את שווי הבית ב-50%.

פתאום ב Twitter ישנם כלכלנים מהשורה הראשונה שמסבירים יפה מאוד באיזו תעשייה מנופחת אתה עובד.

פתאום ב YouTube כל אחד שמשקיע שעה ביום (ואם אתם קוראים את זה - ממליץ בחום על https://www.youtube.com/channel/UCpvyOqtEc86X8w8_Se0t4-w) יכול להבין איך המערכת הכלכלית עובדת בגדול, והשמיניות באוויר שהפד עושה בשביל לשמר את המצב העקום הקיים.

 

ואז מגיע משבר 2020 וה-'תעשייה' שלך ניצלת שוב על ידי הפד, רק שהפעם היא נמצאת במרכז הבמה עם פרוז'קטור שמקרין עליה בעוצמה. פתאום צחיקו, שהוא בכלל סטארט-אפיסט (אתה יודע, החבר'ה האלו שכן מייצרים ערך כלשהו לאנשים אחרים), מבין כיצד השווקים נמצאים קרוב לשיא כל השיאים בעוד שישנם 30 מליון מובטלים.

 

The Pitchforks Are Coming...

No worries 8)

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, asafasraf כתב:

לאנשים לא רק שנמאס, הם התחילו לפתוח את העיניים ולגלות שהשד לא נורא כמו שציירו אותו, והבינו שאם לפוליטיקאים שלנו מותר לשים פס על ההנחיות, אז גם האזרח הפשוט יעשה את זה.

 

פשוט בישראל לא חטפו את הוירוס בפרצוף כמו באיטליה, ספרד, בריטניה וצרפת אז יכולים להרשות לעצמם לזרוק *** ולפתח תיאורית קונספירציה שמדובר בוירוס שביבי הפיץ בשביל להישאר בשלטון. פתיחת עיניים על הפוליטיקאים שלנו ששמים פס על ההנחיות נועדה רק להצדיק את חוסר האחריות האישי שלהם.

 

לפני כשעה, tzahico כתב:

הבעיה המרכזית איתך ושכמותך לשוק ההון, אדון BarryG, היא שפעם באמת הייתם מוגנים. אף אחד לא הבין מה אתם עושים. אבל אז הגיע משבר 2008 ושינה זאת -

פתאום יוצא סרט Big Short שמסביר לאזרח האמריקני את כל המינוחים המסובכים שלכם שהנסיקו ואז הפילו לו את שווי הבית ב-50%.

 

אתה צודק שבעלי מקצוע בכל מיני תחומים מנסים לגרום למקצוע שלהם להיראות הרבה יותר מסובך ממה שהוא באמת. מצד שני לא צריך לזלזל יתר על המידה יש ניואנסים ודברים שמבינים רק עם שנות ניסיון רבות בתוך התעשייה. לכן לא הייתי רץ רחוק מידי עם הסרט Big Short. סרט חביב, אבל לראות אותו ולחשוב שאתה מבין איך התעשייה הזאת שמעסיקה מיליוני עובדים שמשקיעים מאות מיליוני שעות עבודה בשביל להתמקצע עובדת זה ממש far fetched. 

 

ציטוט

פתאום ב Twitter ישנם כלכלנים מהשורה הראשונה שמסבירים יפה מאוד באיזו תעשייה מנופחת אתה עובד. פתאום ב YouTube כל אחד שמשקיע שעה ביום (ואם אתם קוראים את זה - ממליץ בחום על https://www.youtube.com/channel/UCpvyOqtEc86X8w8_Se0t4-w) יכול להבין איך המערכת הכלכלית עובדת בגדול, והשמיניות באוויר שהפד עושה בשביל לשמר את המצב העקום הקיים.

 

נכון זה עידן חדש הרבה ידע שפעם היה שמור רק לאנשי מקצוע בתוך הברנז'ה זורם להמונים דרך המדיה החברתית. מצד שני לא חסר שרלטנים כריזמטיים עם יכולת עריכת וידאו שפותחים ערוץ יוטיוב ומשווקים את עצמו בתור גורו מבין עניין. היום הצורך של אנשים לדעת לסנן מידע היא הרבה יותר חשובה ממה שהיה פעם בעיקר בגלל ההצפה הזאת בשרלטנים כריזמטיים שלמדו להשתמש ב-Adobe Premiere Pro. 

 

George Gammon יכול להיות שהוא באמת בחור לעניין ויכול להיות שהוא שרלטן גמור. אקשיב לו בכיף בתור פודקאסט בזמן ישיבה בפקק, אבל שם זה צריך להיגמר. לרוב האנשים אין באמת ידע וניסיון בשביל לאתר את הבולשיט שלו. אני מקשיב לחבר'ה של Peak Prosperity כי הם מהדהדים את האמונה הפנימית שלי, אבל אין לי ספק לרגע שמדובר ב-echo chamber ו-circle jerk במיוחד כאשר  הם מראיינים אנשים שבמקרה שותפים לתפיסת עולם שלהם. (החבר'ה מ-New Harbor לדוגמא) כלומר אין עליהם איזה ביקורת חיצונית בלייב לא מביאים איזה "סטיב" אחד מ-JP Morgan שיכול לתת להם קונטרה. 

 

לדוגמא אם הייתי הולך לפגישה של רואי חשבון ובודק את העבודה שלהם הייתי יכול להריח מי שרלטן ומי לא כי זה עולם התוכן שלי, אבל שם זה נגמר. אתה צריך להבין שבסופו של דבר היכולת שלנו להבין לעומק מוגבלת לתחום ספציפי בו אנו עוסקים בשוטף כי אלה המגבלות של המין האנושי.  

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 3
פורסם
לפני 23 דקות, ChemGuy85 כתב:

אז לא הייתי רץ רחוק מידי עם הסרט Big Short. סרט חביב, אבל לראות אותו ולחשוב שאתה מבין איך הכל עובד זה ממש far fetched. 

 

 

נכון זה עידן חדש הרבה ידע שפעם היה שמור רק לאנשי מקצוע בתוך הברנז'ה זורם להמונים דרך המדיה החברתית. מצד שני לא חסר שרלטנים כריזמטיים עם יכולת עריכת וידאו שפותחים ערוץ יוטיוב ומשווקים את עצמו בתור גורו מבין עניין. היום הצורך של אנשים לדעת לסנן מידע היא הרבה יותר חשובה ממה שהיה פעם בעיקר בגלל ההצפה הזאת בשרלטנים כריזמטיים במדיה. 

 

George Gammon יכול להיות שהוא באמת בחור לעניין ויכול להיות שהוא שרלטן גמור. אקשיב לו בכיף בתור פודקאסט בזמן ישיבה בפקק, אבל שם זה צריך להיגמר. לרוב האנשים אין באמת ידע וניסיון בשביל לאתר את הבולשיט שלו.

 

הפריצת דרך של The Big Short הייתה הדרך שבה הם הצליחו לחשוף כלים פיננסיים מורכבים לצופה בצורה פשוטה ובקנה מידה כזה גדול. כמובן שצריך לקרוא ולהבין עוד - אבל זו באמת הייתה נקודת מפנה לסקטור שעד אז התנהל ללא כמעט שום ביקורת ציבורית.

 

George Gammon - הוא מציג דעות לכאן ולכאן, ומראיין כל שבוע כלכלנים אחרים שלפעמים גם סותרים אחד את השני. בסופו של דבר, אתה צריך להפעיל את הראש ולעשות את החשבון שלך לבד.

No worries 8)

פורסם (נערך)

אין דבר יותר מסוכן מאנשים שחושבים שהם מבינים ומתחילים להעביר ביקורת על אנשי מקצוע שהשקיעו את החיים שלהם בהתמקצעות בעולם תוכן מסוים. אני לא אומר שאין מקום לדברים האלה, אבל צריך להיזהר מזה. זה כמו שאלך לרופא ואתחיל לרדת עליו כי ראיתי סרטון ביוטיוב אז עכשיו אני חושב שאני מבין יותר טוב מרופא שלמד 10 שנים, התמחה וראה עשרות אלפי מטופלים לאורך הקריירה שלו. 

 

Big Short סרט חביב לצפייה בזמן שלועסים פופקורן וככה הוא צריך להישאר. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 1
פורסם

ChemGuy, אני לא חושב שאתה יורד לסוף דעתי.
 

יש כאן סקטור פיננסי ענק שמשפיע על כולנו לטוב ולרע בכל תחומי החיים.
פעם הסקטור הזה התנהל במחשכים ללא שום ביקורת ציבורית והיום בעידן האינטרנט הדברים חשופים יותר.
 

האם יש שרלטנים שמנצלים את הכמיהה של הציבור לידע? כמובן.

האם צריך לקחת את כל מה שאנחנו רואים \ קוראים ב Face Value? ממש לא.
 

אבל זה עדיין לא אומר שלא צריך ללמוד, להעמיק ולשאול שאלות - גם בלי פרופסורה.

No worries 8)

פורסם
לפני 20 שעות, BarryG כתב:

אני איתך בנוגע לתמחור בשוק ההון, אבל זה לא קשור למאקרו כלכלה.

 

בן-אדם, רק עכשיו שמתי לב לתגובה הזו שלך.

 

אם התמחור הנוכחי בשווקים לא קשור למדיניות מאקרו כלכלית, אז כיצד אתה מסביר אותו?

No worries 8)

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, tzahico כתב:

 

האמת, היו לי ציפיות יותר גבוהות ממך אדון BarryG. ציפיתי שניכנס לדיון כלכלי - אתה תעלה ההסברים שלך, אני אעלה את שלי, וככה נתקדם למצב שאולי אנחנו לא מסכימים אחד עם השני, אבל לפחות החכמנו.  

סורי, כתבתי בתגובה שלי, אני לא מבין מספיק במאקרו כדי לנהל דיון ברמת העומק הנדרשת (לדעתי).

 

ציטוט

אם הפרופסורים למאקרו בפד תמיד רואים את הנולד, אז כיצד אתה מסביר שבספטמבר 2019 הם נאלצו בין לילה לפתוח מכשיר Repo חירום ישירות מהפד, מכיוון שהריביות בשוק החופשי נסקו לשמיים? הם לא יכלו לצפות את זה מראש?

איפה כתבתי שהם רואים את הנולד? כתבתי שהם מבינים את הנושא. יש הבדל בין להבין את הנושא ללעשות תחזית נכונה (בטח באי הוודאות של כלכלה). אם כבר, זה מראה שגם מישהו שמתמחה בנושא לא בהכרח יודע לעשות תחזיות טובות, אז מה טובות תחזיות של מישהו שלא?

 

ציטוט

 

הבעיה המרכזית איתך ושכמותך לשוק ההון, אדון BarryG, היא שפעם באמת הייתם מוגנים. אף אחד לא הבין מה אתם עושים. אבל אז הגיע משבר 2008 ושינה זאת -

פתאום יוצא סרט Big Short שמסביר לאזרח האמריקני את כל המינוחים המסובכים שלכם שהנסיקו ואז הפילו לו את שווי הבית ב-50%.

 

אתה מתפרץ לדלת פתוחה. אני הראשון שיגיד שלציבור חסר חינוך פיננסי, ושהציבור אפילו לא מבין עד כמה זה חשוב כן להיות בעל ידע כזה. יותר מזה, אני אשמח להסביר לכל מי שרוצה, בחינם, כל מושג שהוא רוצה בתחום שוק ההון. אפילו הצעתי פה בכמה שירשורים שעסקו בשוק ההון לשאול שאלות. 

איפה אנחנו חלוקים פה? אתה מערבב חינוך פיננסי וידע במאקרו כלכלה. המכשירים "המסובכים" שאתה מדבר עליהם, CMBS ו- CDO? הם בכלל לא מסובכים, אני יכול להסביר איך זה עובד ב- 10 דקות. אבל מאקרו? זה כבר סיפור אחר לגמרי. כדוגמה, הנה תאור סכמטי של המודל שבנק ישראל משתמש בו לקביעת המדיניות הומניטרית:

image.thumb.png.f0bd500fa2e32880fea3f86ce4450b68.png

אתה מבין כמה השפעות שונות יש על כל דבר בגמישויות ועוצמות שונות?

 

ציטוט

אבל זה עדיין לא אומר שלא צריך ללמוד, להעמיק ולשאול שאלות - גם בלי פרופסורה.

חד משמעית, תלמד, תחקור, תשאל שאלות. אבל אל תחשוב לרגע שאתה יודע מספיק כדי לתת תחזיות כמו שנתת. כמו שאמרתי, אפקט דנינג-קרוגר.

 

ציטוט

אם התמחור הנוכחי בשווקים לא קשור למדיניות מאקרו כלכלית, אז כיצד אתה מסביר אותו?

לא מסביר אותו. המצב המאקרו כלכלי נראה גרוע- צפי לירידה בתוצר ועליה באבטלה על ידי כל גורם מקצועי. מנגד, שוק ההון לא נראה זול בכלל. תבין, אפשר להגיד "לא יודע" במקום לנסות להמציא הסבר.

 
 

 

עריכה אחרונה על ידי BarryG
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, ChemGuy85 כתב:

 

 

 

George Gammon יכול להיות שהוא באמת בחור לעניין ויכול להיות שהוא שרלטן גמור. אקשיב לו בכיף בתור פודקאסט בזמן ישיבה בפקק, אבל שם זה צריך להיגמר. לרוב האנשים אין באמת ידע וניסיון בשביל לאתר את הבולשיט שלו. אני מקשיב לחבר'ה של Peak Prosperity כי הם מהדהדים את האמונה הפנימית שלי, אבל אין לי ספק לרגע שמדובר ב-echo chamber ו-circle jerk במיוחד כאשר  הם מראיינים אנשים שבמקרה שותפים לתפיסת עולם שלהם. (החבר'ה מ-New Harbor לדוגמא) כלומר אין עליהם איזה ביקורת חיצונית בלייב לא מביאים איזה "סטיב" אחד מ-JP Morgan שיכול לתת להם קונטרה. 

 

 

 

 

George Gammon מצוין, ומביא אורחים מכל הקשת הכלכלית, אוסטרים קיצוניים כמו פיטר שף או משקיעים ותיקים עם השקפות קיינזיאניות, יש כאלה שמציעים להתרכז בcommodoties, יש שמציעים זהב, ויש כאלה שמציעים נדל"ן. ולמי שאוהב מצגות טכניות על איך מדיניות מוניטרית (מעט אנשים מתעניינים) יש לו מצגות על זה.

הוא לא הecho chamber של מארטנסן.

עריכה אחרונה על ידי khalil
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

מאמר מרתק שפורסם לפני מספר ימים בבלומברג 

 

Virus Survivors Could Suffer Severe Health Effects for Years

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-12/covid-19-s-health-effects-can-last-long-after-virus-is-gone

 

גם אחרי דלקת ריאות לוקח כמה חודשים טובים לחזור לעצמך. בנוסף, נראה שחלק ממה שאנשים מתארים שם הוא פסיכוסומטי. מתייחסים אליהם כאל Survivors, כאילו שמדובר פה במינימום ניצולים מהטיטאניק או מצ׳רנוביל...

פורסם
לפני 5 דקות, garicho כתב:

מתייחסים אליהם כאל Survivors,

 

הזכרת לי:

 

 

[הכי אוף טופיק בינתיים]

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
בתאריך 15.5.2020 בשעה 11:16, Transporter כתב:

אני מאוד מקווה שאם יהיה גל שני יסכימו לספוג 2000-5000 מתים לפני שיחשבו שוב לסגור את המשק

לא יאמן מה עושים לבעלי המסעדות שמתחננים לפתוח ועדיין לא יכולים

 

שוב חזרת לשחק את אלוהים?

לא למדת כלום מהסיבוב הקודם?

 

בתאריך 15.5.2020 בשעה 11:16, Transporter כתב:

אף פעם לא יקרה שכולם מסכימים

גם הראל ויזל לא קיבל את כל מה שביקש

ואני חושב שהמדינה הייתה צריכה להשתתף בחלק גדול מההוצאות

אי אפשר לקחת ממך את העובדים ולהגיד לך "שילמנו את העובדים אבל שכ"ד 50-100 אלף אתה תמשיך לשלם לבד" הנה כבר הגענו תכף לחודש יוני ומסעדות סגורות

אתה לא חושב שזה הרבה כסף 30-50-100 בחודש לשלם בלי להכניס?

בהתחלה באו וזרקו כאן "בסך הכל חודש בלי עבודה" אבל אמרתי כבר מאז שלא מדובר בחודש, ויש עסקים שישבו 4-5 חודשים בלי לעבוד

אין ספק שעובדים זאת הוצאה, מסכים איתך (בכל מה שקשור למסעדות לא תמיד, כי ברובן העובדים לא מקבלים משכורת אלא טיפים בלבד שהם מאוד גבוהים)

אז תחשוב שיש בעלי מסעדות שפשוט לא קיבלו כלום.

 

ובדיוק בגלל זה המדינה החליטה, את העובדים היא לוקחת אליה, על עצמה, בתשלום ישירות אליהם.

 

לגבי הוצאות - כתלות בהוצאה מסכים איתך וגם קודם הסכמתי, שכירות, ארנונה למשל.

 

מסעדה שעבדו בה רק על טיפים - שתיסגר, וכמה שיותר מוקדם, לעבריינים לא מגיע כלום.

ואם לא תיסגר מהקורונה שתיסגר אחרי תביעה בבית הדין לעבודה.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...