Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 41 דקות, יבגניפ כתב:

מה שאני אוהב באיחולים וציפיות לקריסת השוק - כשהם לא מגיעים מחברים במפלגות קומוניסטיות - זה שתמיד נראה כאילו שמי שמחכה לזה מניח שאיכשהו בו זה לא יפגע.

רוצים לחלוק מתכון להצלחה? במה תעבדו? ממה תשלמו משכנתא או שכירות? הוצאות למשפחה אם יש? מה יקרה לפנסיה שלכם במצב של מחיקה של 100%?

 

אתה מדבר כאילו ההחלטות שמקבלים בצמרת נמצאים בשליטתנו. מקסימום שאנחנו יכולים לעשות זה לאסוף מידע שיעזור לנו לנווט קצת יותר במציאות הכלכלית המתפתחת ולקוות לטוב. מי יודע אולי אנחנו באמת חיים בעידן everything bubble או לא. 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

טוב ערכת קצת את התגובה לפני שהספקתי להגיב :)

בוודאי, זה לא בשליטה שלנו. אבל להבין את זה, זה שונה מלצפות בהתלהבות שהכל יקרוס.

אם זה יקרה - אלא אם מישהו פה רדיקל שמאמין שבשביל יהיה יותר טוב קודם צריך להיות חרא - אני לא רואה איך מישהו כאן ירוויח מזה.

אתה מקווה לטוב, גם אני.

בעבר קריסה כלכלית רצינית הביאה גם לשתי מלחמות עולם. זה, אפשר להסכים, לא טוב. לא?

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

למה הטרלות? חשבתי שאתה חובב היסטוריה. 

 

במלחמת העולם הראשונה ארה"ב עשתה הון עתק ממתן הלוואות לצרפת ובריטניה + מכירת אוכל ונשק מה שאיפשר לבריטניה וצרפת לאמץ משק מלחמה.

 

במלחמת העולם השנייה ארה"ב נפגעה הכי מעט באופן יחסי ומצאה את עצמה המעצמה היחידה בעולם שלא נהרסה במלחמה. 

 

החיים מורכבים. אין שום דבר רע מלצפות בהתלהבות שהכל יקרוס. כפי שאמר Petyr Baelish במשחקי הכס Chaos is ladder. מה לעשות לפעמים טוב שהקלפים נטרפים מחדש. לא חסר דוגמאות לאורך ההיסטוריה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בסוף הרגו אותו לא?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 24 דקות, ChemGuy85 כתב:

למה הטרלות? חשבתי שאתה חובב היסטוריה.

כל אחד רשאי להסיק איזה מסקנות שהוא רוצה מהעבר.

אתה יכול גם באופן דומה להגיע למסקנה שאנחנו צריכים שואה נוספת, כי הראשונה דחפה להקמתה של מדינה יהודית.

אבל זה הסקה ברמה של הטרלה, או מאמץ מיותר להציג איזו "חשיבה עצמאית".

יש פער עצום בין מחקר היסטורי שיספר על עלייה ברמת החיים אחרי מלחמה או מגפה, לבין ההסקה שצריך כאלו מדי פעם. גם כי הסטוריונים עוסקים בעבר, ולא בדטרמיניזם על העתיד, או אמונה היסטוריוציסטית בכך שלהכל יש כיוון ומטרה.

לפני 26 דקות, ChemGuy85 כתב:

מה לעשות לפעמים טוב שהקלפים נטרפים מחדש. לא חסר דוגמאות לאורך ההיסטוריה. 

זו תמצית הגישה הרדיקלית שכתבתי עליה גם קודם. דיאלקטיקה של "חייבים שיהיה רע כדי שבסוף יהיה טוב".

לא מתחבר לזה, מצטער.

שוב, בכל כמה תגובות מתפרץ לך ה"עולם ישן נחריב, ונבנה עולם חדש".

דוגמאת היסטוריות?

יכול להיות שאתה לא מבין את זה כשהקלפים נטרפים גם צמ'גאיים עלולים להפגע. יכול להיות שאתה מספר לעצמך שלא איכפת לך למות או להיות נכה למען עתיד טוב יותר - אני לא יודע. אבל אני מתקשה, ברצינות, להשוות את הסבל של צ'מגיא מאכילה יומיומית של שניצלים וקריירה בתחום שמאפשר לו להשקיע אלפי שקלים בתחביב כמו צילום, לסבלם של איכרים רוסיים במאה ה-19, מחוסרי המכנסיים בפריז של לפני המהפכה הגדולה, עבדים שחורים באמריקה, וכו'. החיים זה לא משחק ב-civilization או age of empires, איפה שאתה שולח חיילים לשדה הקרב, עוד איזו עיר נהרסת, עוד כמה מתים ומתבונן בהכל מלמעלה ב-god mode. וגם למי שבאמת סובל - קריסה קיצונית ומהפכה לא מבטיחות שיפור אוטומטי בחיים רק מעצם זה שהן מתרחשות.

 

 

 

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 9 שעות, tzahico כתב:

ידידי, רק פרופסורים זכאים להביע דעה כלכלית? זכותך המלאה להגיב לגופם של דברים, ולהסביר לחברי הפורום מדוע אני כותב שטויות, אבל אני באמת לא מאמין שיש כאן מישהו שמוצא ערך בתגובה הנוכחית שלך.

אין לי שום בעיה עם הבאת דעה כלכלית באופן כללי (לדוגמה, להגיד שהעליה באבטלה תשפיע על יכולת רוכשי הדירות לקנות דירה ויכולה להביא לירידת מחירים). 

יש לי בעיה עם טיעון שבו ברור שהכותב נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר אבל לא מודע לזה- טיוענים מורכבים במאקרו כלכלה בהחלט נכנסים לקטגוריה הזאת. המשפט שכתבת אולי פשוט אבל כדי להבין את המנגנונים הכלכליים שקשורים אליו צריך להכיר לעומק כמה מודלים מאקרו כלכליים, משהו שתואר ראשון (או סירטונים ביו טיוב) ממש לא מספיק בשבילו. אין לי מה להסביר שזה שטויות כי אני לא יודע אם זה שטויות- באמת, יכול להיות שאתה צודק; אבל ברור לי שגם לך אין את הכלים לבחון אותו (לא מנסה להעליב או משהו, כאמור, גם לי עם תואר ראשון בכלכלה אין). זה כמו שמישהו עם תואר ראשון בפיזיקה יתן ניבוי על סמך תורת המיתרים- אין לו את הכלים לעשות את זה, לא חייבים לנסות להפריך את הטיעון שלו כדי להראות שאין לו מושג על מה הוא מדבר. פלוס, במקרה הנ"ל, אתה טוען משהו שהפוך למה שחושבים בכירי הפד (אחרת כנראה היו מתווים מדיניות אחרת), שהם כן פרופסורים למאקרו. 

הערך בתגובה שלי הוא להזכיר למי שקורא את התגובה שלך שאתה, כאמור, נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר ושאין לך מושג על מה אתה מדבר.

  • מעניין 1
פורסם (נערך)

כל פעם שעולה כאן נושא האירועים והמסעדות אנשים דואגים להגיד שזה מסוכן ומי בכלל יסכים ללכת להצטופף ככה

ואז אנחנו רואים את זה

וזה שוב מוכיח את התאוריה שלי

אנשים יבואו בהמוניהם

בדיוק כמו שהם עושים את זה היום

 

פשוט ביזיון

 

97992937_10158227287718674_6815968972534448128_o.jpg

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

תשמע אין ספק שאתה מכיר את הלקוחות שלך. אני נותן קרדיט כאשר קרדיט מגיע.

 

אישית אני גם לא מופתע אנשים הם עדר. מילא לצאת החוצה, אבל להצטופף ובלי מסכות. טוב נראה מה יהיה. 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, BarryG כתב:

אין לי שום בעיה עם הבאת דעה כלכלית באופן כללי (לדוגמה, להגיד שהעליה באבטלה תשפיע על יכולת רוכשי הדירות לקנות דירה ויכולה להביא לירידת מחירים). 

יש לי בעיה עם טיעון שבו ברור שהכותב נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר אבל לא מודע לזה- טיוענים מורכבים במאקרו כלכלה בהחלט נכנסים לקטגוריה הזאת. המשפט שכתבת אולי פשוט אבל כדי להבין את המנגנונים הכלכליים שקשורים אליו צריך להכיר לעומק כמה מודלים מאקרו כלכליים, משהו שתואר ראשון (או סירטונים ביו טיוב) ממש לא מספיק בשבילו. אין לי מה להסביר שזה שטויות כי אני לא יודע אם זה שטויות- באמת, יכול להיות שאתה צודק; אבל ברור לי שגם לך אין את הכלים לבחון אותו (לא מנסה להעליב או משהו, כאמור, גם לי עם תואר ראשון בכלכלה אין). זה כמו שמישהו עם תואר ראשון בפיזיקה יתן ניבוי על סמך תורת המיתרים- אין לו את הכלים לעשות את זה, לא חייבים לנסות להפריך את הטיעון שלו כדי להראות שאין לו מושג על מה הוא מדבר. פלוס, במקרה הנ"ל, אתה טוען משהו שהפוך למה שחושבים בכירי הפד (אחרת כנראה היו מתווים מדיניות אחרת), שהם כן פרופסורים למאקרו. 

הערך בתגובה שלי הוא להזכיר למי שקורא את התגובה שלך שאתה, כאמור, נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר ושאין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

ביקורת על בנקאות מרכזית ומשחקים בשער הריבית קיימת מאז ומעולם, ולקחו עליה פרסי נובל, מאקרו כלכלה בכלל, ומדיניות מוניטרית בפרט הם נושאים מאוד מורכבים, בגלל זה, מצד אחד צריך להיזהר כאדם מהשורה מלחשוב שאתה יודע מה צריך לעשות או מה הולך לקרות, ובאותו זמן, יותר חשוב לחשוד  באנשים שיש להם תארים שטוענים שהמדיניות הקיצונית שלהם היא באמת פתרון.
בקישור זה, יש הסבר על תאוריית מחזור העסקים של פרידריק האייק (ועוד אנשים כמן פון מיזס ומינגר), שזיכתה אותו בין היתר בפרס נובל, והיא אומרת שהסיבה למשברים כלכליים היא לא הקריסה, אלא הצמיחה המהירה שקודמת לה שתודלקה ע"י תמריצים של הבנק המרכזי, ומסבירה על חשיבותו של שער הריבית כאלמנט מאזן בין רמת חסכון ורמת מינוף במשק.

למי שמסוגל להבין אנגלית, אני מאוד ממליץ על ההרצאות של מילטון פרידמן על מדיניות מוניטרית, וההיסטוריה המוניטרית בארה"ב.

 

עריכה אחרונה על ידי khalil
פורסם (נערך)
לפני 1 שעה, BarryG כתב:

ר. פלוס, במקרה הנ"ל, אתה טוען משהו שהפוך למה שחושבים בכירי הפד (אחרת כנראה היו מתווים מדיניות אחרת), שהם כן פרופסורים למאקרו. 

הערך בתגובה שלי הוא להזכיר למי שקורא את התגובה שלך שאתה, כאמור, נמצא בפסגת אפקט דאנינג קרוגר ושאין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

הבעיה היא שאתה מניח שהאנשים שיושבים בפד ומקבלים את ההחלטות יודעים מה הם עושים. יותר מזה אתה מניח שההחלטות שהם מקבלים משרתים את האינטרסים של הרוב ולא נניח את האינטרסים האישיים שלהם ושל החברים שלהם. פלוס יכול להיות שהם בסך הכל פקידים עם טייטל מפוצץ ואחלה משכורת, פחד על הכיסא ובוס שנמצא בשנת בחירות ויעשה הכל בשביל להיבחר מחדש. אז אתה יודע זה מורכב. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

@Transporter בינתיים כל מי שאני מכיר, כולל הבן שלי, דוחה את הארועים שלו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, ChemGuy85 כתב:

תשמע אין ספק שאתה מכיר את הלקוחות שלך. אני נותן קרדיט כאשר קרדיט מגיע.

 

אישית אני גם לא מופתע אנשים הם עדר. מילא לצאת החוצה, אבל להצטופף ובלי מסכות. טוב נראה מה יהיה. 

 

קודם כל

גם בלי לבדוק אם אני צודק, אתה רואה לבד מה קורה בחוץ

תראה את התמונה הזאת ותספור לבד כמה אנשים עם מסכות

מה ההבדל בין זה לבין אירוע?

 

ברור שיהיו אנשים שלא רוצים להוציא כסף אז יגידו שהם לא מגיעים בגלל הקורונה

אבל הרוב מתים כבר לחזור

זה גם עניין של כמה אתה קרוב למי שמתחתן, וזוגות שיש להם המון חברים החברים פשוט יגיעו ולא יאכזבו

 

לגבי מופעים אני יכול להחתייב כאן שכל  מופע טוב יהיה סולד אאוט,  אין לי ספק

 

להגיד לך שאני בעצמי מוכן להתערבב עם הקהל ? התשובה היא לא

לפני 3 דקות, sperial כתב:

@Transporter בינתיים כל מי שאני מכיר, כולל הבן שלי, דוחה את הארועים שלו.

 

עניין של אופי, אני לא יודע מי הבנאדם ומה אופי האירוע

ראיתי אנשים שהתפשרו ועשו חתונה של 50 איש כשברור לכולם שעוד חודש יוכלו לעשות 100 אם לא פי 3

יש אנשים שמנצלים את ההזדמנות כדי לעשות משהו פשוט ולא מחייב, לקנות שמלה וחליפה ב 1000 שח במקום ב 20,000

להביא שף ברביקיו שיקח להם 150 לראש במקום אולם שיקח 350-400-500 (כי כשאתה מביא רק 50 איש המחירים חייבים להיות  הרבה יותר גבוהים)

למצוא דיג'יי שמוכן לבוא ב 1500 שח ופשוט לחסוך המון עלויות

 

כמו שאמרתי גם אני דחיתי את כל התאריכים עד יולי

יש לי כמה תאריכים בודדים ביוני. הייתי שמח לדחות אותם ולקבל מענק במקום

בסופו של דבר דחיה זה לא ביטול, ואם אתה מקבל מענק במקום אתה מרוויח פעם וחצי

עריכה אחרונה על ידי Transporter
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...