Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2126 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

השאלה ניסיון במה. אם אתה רוצה לשנות תחום (למשל, ללכת לאחד הבוטקאמפים ב-data-science/machine-learning שמאוד פופולריים היום), יעזור מאוד אם תגיע עם ניסיון תעסוקתי בכתיבת קוד, אבל הבוטקאמפ עדיין יתרום לך המון למרות הניסיון.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ברור שאם תרצה לשנות תחום הניסיון הקודם (בתחום הקודם) לא בהכרח ייחשב לך

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

יש סיפורי הצלחה מהקורסים האלו, ברמה של מסוגלות למצוא עבודה ראשונה לפחות.

במצב הנוכחי, אני לא בטוח שהם שווים משהו ואני שומע על ג'וניורים מסוגים שונים שמאוד מתקשים בזמן האחרון למצוא משרה.

 

עקרונית, אגב, אני לא עף על הקונספט של הקורסים האלו, כי הם נשמעים לי תמיד מוכוונים לאנשים שחושבים שהייטק זו זכיה בלוטו (ולא מבינים שזה תחום שמבוסס על אנשים שחלקם מתכנתים מבית ספר יסודי פחות או יותר, ועדיין אוהבים את זה). אבל תכלס חצי שנה של קורס אינטסיבי זה מספיק כדי לתת למישהו גם בלי רקע ועם מספיק כשרון כלים לצאת לדרך. 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 3 דקות, יבגניפ כתב:

ולא מבינים שזה תחום שמבוסס על אנשים שחלקם מתכנתים מבית ספר יסודי פחות או יותר, ועדיין אוהבים את זה

מעט מאד אנשים במקום עבודה שלי מתכנתים מהיסודי - בטח לאור העובדה שכשהיינו ביסודי עוד לא היו לאנשים מחשבים בבתים.
זו קביעה מאד מאד חותכת. יש בהייטק הרבה אנשים והרבה סוגים.

הקורסים האלו מיועדים לאנשים כמוני שיודעים ואוהבים לתכנת - אבל עשו טעות ולא למדו מדמ"ח.
ואני חייב להגיד שאנחנו לפחות 10 בוגרי קורסים כאלו בחברה ואנחנו לא נופלים ברמת התכנות וההבנה מאף בוגר מדמ"ח.


 

פורסם

אין שום סתירה בין מה שאתה אומר ומה שאני אומר.

פגשתי גם בוגרי מדמח שהלכו לעשות תואר במכללת משה ובניו, כי המשכורות בתחום סינוורו אותם, והיו גרועים.

אני לא חושב שהשכלה פורמלית באקדמיה היא תנאי הכרחי לעבודה בתחום. וכמו שכתבתי, קורס של שישה חודשים יכול לתת רקע לא רע בכלל כדי להתחיל לעבוד בתחום. 

אני רק אומר - כהערה כללית וללא קשר ישיר לפותח השרשור, אבל גם כי הנושא כבר עלה כאן בעבר - שמי שמחפש קיצורי דרך לתחום, ללא שום הבנה או חיבור למה זה תכנות - כנראה בעיקר יבזבז את הזמן והכסף שלו.

 

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני כשעה, nathun כתב:

מעט מאד אנשים במקום עבודה שלי מתכנתים מהיסודי - בטח לאור העובדה שכשהיינו ביסודי עוד לא היו לאנשים מחשבים בבתים.
זו קביעה מאד מאד חותכת. יש בהייטק הרבה אנשים והרבה סוגים.

מסקרנות בן כמה אתה ? 

אני נולדתי בתחילת שנות ה80 - היו מחשבים ביסודי - גם בבית ספר וגם בבית - כמעט לכולם.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 10 דקות, Liviur כתב:

מסקרנות בן כמה אתה ?

גם תחילת שנות ה80, אבל מהפריפריה אז אולי אצלנו זה הגיע מאוחר יותר...
הייתה כיתת מחשבים אחת בבי"ס - אלה עם המסך הירוק... היו לוקחים אותנו להראות לנו מה זה וקצת לשחק.
לבתים המחשבים הגיעו הרבה יותר מאוחר רק במחצית השנייה של שנות ה90,
את כספי הבר מצווה שלי השקענו במחשב והפכתי להיות הראשון בחבר'ה שהיה לו מחשב :)

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם

כן בבית ספר ללא ספק היו עגלות (קומודורים לדעתי). אנחנו היינו עם מחשב ראשון ב87 - אבל לדעתי עד תחילת שנות ה90 לכולם היה כבר איזה xt לפחות בבית.

במחצית השניה אתה כבר מדבר על תקופה של האינטרנט... זה נשמע מאוחר מאוד - אבל אין לי ספק שאיזורים שונים - חוויות שונות.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

מנסיון של בן בוגר האקריו 2019. רוב הכיתה לוזרים ברמה נמוכה שלא מצליחים להשתלב ( נתונים אישיים נמוכים) מעטים רציניים ימצאו עבודות טיר1 בנוק ובסוק. עבודה משעממת בשכר מינימום. הבן שלי יוצא דופן. עבד לאחר הקורס מעט בסוק והצליח למצוא עבודה בdevops.יוצא מן הכלל המעיד על הכלל. כנראה שאם יש פאשן לכתוב קוד הכל יסתדר בסוף. תשאל את עצמך אם זה בוער בך.... בהצלחה.

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 14 דקות, Liviur כתב:

במחצית השניה אתה כבר מדבר על תקופה של האינטרנט... זה נשמע מאוחר מאוד - אבל אין לי ספק שאיזורים שונים - חוויות שונות

כשאני חושב על זה שוב, אתם כנראה צודקים, בכספי הבר מצווה שלי קנינו את המחשב השני שלנו בתור משפחה וזה היה באמת עם ווינדוס 95 (ועדיין היינו בין המשפחות היחידות בסביבה עם מחשב...) וכמובן אינטרנט אמנם בקצב של עד 1KB לשניה אבל זה היה מרגש מאד מאד 🤩

פורסם
לפני 3 שעות, Liviur כתב:

מסקרנות בן כמה אתה ? 

אני נולדתי בתחילת שנות ה80 - היו מחשבים ביסודי - גם בבית ספר וגם בבית - כמעט לכולם.

אכן,

אני יליד שנות השבעים, וב83 כבר תיכנתתי בבייסיק על המחשב הביתי האגדי, apple 2c.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

כרגיל, השרשור יצא לחלוטין מהקשרו. @Ragnar, כשאתה אומר:

בתאריך 25.8.2020 בשעה 11:54, Ragnar כתב:

שהשתלבות בהייטק עבורו היא חלום רטוב

 

מה זה בדיוק "השתלבות בהייטק" עבורך? אתה רוצה לעשות עבודה טכנית? מכירתית? ניהולית? יש כל מיני דברים שאפשר לקרוא להם "הייטק", אני לא בטוח שאתה מדבר על מה שכולם פה מדברים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, Liviur כתב:

מסקרנות בן כמה אתה ? 

אני נולדתי בתחילת שנות ה80 - היו מחשבים ביסודי - גם בבית ספר וגם בבית - כמעט לכולם. - באיזה מדינה.

 

בתחילת שנות ה-80 קרי 80-81 היה PDP11 במרכז הטכנולוגי בחולון ובתי ספר היו שולחים לשם תלמידים להריץ תוכניות ב-BASIC ולא מחשב בכול בית ובכול בית ספר.

 

בשנות ה-80-84 בקושי היו מחשבים בצבא. בשנות ה-80 בצבא עדיין השתמשו במיקרופיש בכדי לחפש DATA  והפקידות הדפיסו על מכונות כתיבה תוצרת IBM.

 

בתחילת בשנות ה-80 לייתר דיוק 1981 אני הייתי בין הבודדים שהיה להם מחשב בבית תוצרת סינקליירZ81. עוד לפני הקומדור ודומיו.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק ידידי - שים לב לניסוח. הכוונה שלי היתה - בתור יליד שנות ה80 - כשהגעתי לבית ספר (87 עד 93) במהלך השנים האלו - בסביבתי (ישראל, גדלתי במרכז הרצליה - בשיכונים באיזור ויצמן , לא פיתוח אבל לא פריפריה) בבתי ספר בסביבתי היו מעבדות מחשבים ולאנשים היו מחשבים בבית.

כלומר אני מדבר על תקופה של פלוס מינוס 10 שנים אחרי מה שאתה מדבר

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)

בחזרה לנושא השרשור - כן, אני מכיר אישית שניים שעשו כזה קורס והתברגו לתיכנות.

אני השלישי, אבל אצלי המצב היה יוצא דופן מבחינת היכרות מוקדמת עם תכנות עוד משנות ה-80׳.

 

הראשון - שהכניס אותי אגב לעבודה ראשונה בווב - האמת שאני חייב לו איזה ארגז ויסקי על זה - היה בחור מאוד אינטלגנטי

שהצליח להשיג עבודה עוד באמצע הקורס, איך שהוא. אין לי ממש מושג איך הוא עשה את זה,

הניחוש שלי שהוא רכב בין השאר על איזה ניסיון עבר בתכנות + יכולת עיצוב מוכחת.

 

השני - בחור אינטלגנטי אך מבוגר (!) וללא רקע בתכנות. קרע את הכיס על הקורס, קרע את עצמו בחיפושים

של עבודה ראשונה, ואחרי כמה ניסיונות לא נעימים של עבודות פרילנס - הצליח להשיג עבודה ראשונה נורמלית

עם בוס מתכנת כזה, שממשיך לקדם אותו תוך כדי עבודה בחומר. הוא יהיה בסדר.

 

הה! רק עכשיו כשאני כותב את זה, אני קולט את המכנה המשותף בין שני האנשים האלה -

שאין ביניהם שום קשר חוץ מהיותם...

מוסיקאים עם ידיעת אנגלית ברמת שפת אם. זה נשמע מטומטם אבל זה אמיתי לגמרי. 🤪

רמת האנגלית אצל שניהם גבוהה מאוד ויכולת הקריאה / חיפוש טובה.

 

בקיצור, שאל את עצמך את השאלות האלה:

1. האם אתה נחוש.

2. האם אתה אינטליגנט. יענו איי-קיו מעבר לממוצע. באמת.

3. האם אתה יודע אנגלית ברמת שפת אם.

4. האם אתה מוסיקאי (טוב נו לא באמת, אבל אם יש לך את זה בכיס, מצבך טוב...).

עריכה אחרונה על ידי hans
  • מעניין 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.


×
×
  • תוכן חדש...