Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Ron.P

סופרב ופאסאט נכשלות במבחן התחמקות ממכשול

Recommended Posts

yulianx

תופתע כמה תמרון התחמקות הוא חשוב ורלוונטי.

שנת 97. נוסעים בלילה בכבישי הנגב חזרה הביתה מביקור אצל סבתא.

אני (בן 10) ושני האחים הקטנים שלי במושב האחורי.

אני לא זוכר את התנועה של הרכב יותר מדי, אני זוכר אבל את השיחה בין ההורים שלי, הרגע אבא שלי ביצע תמרון התחמקות מחמור שהיה בנתיב.

 

לא אף אחד לא לימד אותו לעשות תמרון התחמקות. זה היה אינסטינקטיבי.

מה היה קורה אם היה מנסה לבלום? היה נכנס בחמור.

 

הרכב למי שמעניין אותו - פג׳ו 306. לרכב הזה יש סנטימנט מאוד חזק וחיובי אצלנו עד היום בגלל המקרה הזה.

 

לוואג תמיד היו דשבורד יפה ודלתות כבדות. כדאי שיתנו את הדעת גם על העניין הזה.

  • עצה טובה! 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, ch2856 כתב:

מתי כבר תבינו שזה 90% כיול של בקרת היציבות? ועוד כמה חכמולוגים שמקשקשים על איזה פחד באוקטביה. 

 

אין שום קשר לבקרת יציבות.

בסיבובים לא חדים במהירות סבירה פלוס, הרכב בתת היגוי הזוי, זוויות גלגול כמו של רכב משנות ה90 ואני לא מגזים, הרכב ממש רוקד. בקיצור, לא חוויה חיובית כלל.

שוב, לאחר שיש לך כנהג נקודת ייחוס והשוואה, למשל הפוקוס שדבוקה לכביש כמו קארט בהשוואה, אתה מבין עד כמה ההבדל הוא קיצוני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 דקות, farkash7 כתב:

לוואג תמיד היו דשבורד יפה ודלתות כבדות. כדאי שיתנו את הדעת גם על העניין הזה.

 

הדלתות בסיטרואן C3 שלי לא כאלה קלות..גם לא בהשוואה לג'טה של אבא.

מסיבי ומשרה בטחון


Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, yulianx כתב:

רכבים כאלה לא יצאו מהמפעל כשהם מסוכנים.

אם מיצובישי אטאגז לא גורמת לתאונות אז גם במקרה הזה הרכבים הללו לא יהיו מסוכנים.

כמה מאיתנו ינסו להיות כמו קרלוס סיינס בהתחמקות ממכשול? לא יודע, אל מעריך שהתגובה הראשונית תהיה בלימה חזקה וסטיה של ההגה תוך כדי בלימה.

 

נסעתי בכמה דורות של אוקטביות, איביזה, סופרב מהדור האחרון. כול עוד אתה נוסע כמו נהג ממוצע או מהר יותר הרכבים הללו בטוחים.

 

מי שרוצה להתגרזן כניראה שצריך לבחור ברכב אחר.

הטעות שלך מגיעה מנקודת המוצא ופיה תמרוני התחמקות ממכשול הם סוג של "כיף" השמור למתגרזנים ולחובבי חראקות למיניהם. אז זהו שלא, מדובר גם בכך אבל גם ואולי בעיקר במכשול פתאומי שגם בנסיעה רגועה ונשלטת מהווה בעיה לא פשוטה לנהג הנתקל בו ומעורר צורך בהתמודדות שמחייבת תמרון פתאומי ובעיקר מהיר מאוד, תוך בלימה או לא, שממנו אתה והאוטו אמורים לצאת בשלום.  יש נהגים מאוד מיומנים שיודעים להתמודד עם מצב כזה גם במכוניות בינוניות ומטה מבחינה דינמית ויש כמוני כמוך, נהגים רגילים בלי הכשרה מיוחדת בעברם, שדווקא אז יכולתה הדינמית של המכונית היא שתקבע אם ובאיזה מצב נצא מזה.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההפתעה מבחינתי במבחן הזה הן התוצאות הבינוניות בלשון המעטה של גולף GTI, שהתנהגה לא יותר טוב ממכוניות בלי יומרות.

התוצאה הזו מבחינתי מאכזבת כי התדמית של ה VAGיות הוא של "התנהגות בטוחה". והמבחן הזה ממוקד בדיוק בנקודה זו.

 

לעומת זאת פורד מפציצים שם עם הפוקוס RS, ו ה ST-LINE, וכן עם הפיאסטה ST.

אכן, הצרפתיות מציגות תוצאות טובות מאוד. גם הג'וליה אאל"ט יוצאת לא רע בכלל.

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שאף אחד לא טרח לציין את זה , אבל בכתבה מדובר רק בגרסאות הפלאג אין של הפאסאט והסופרב. 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יואב כתבו פה שגם במבחנים קודמים של רכבים "רגילים" של וואג הם לא יצאו משם עם תוצאות טובות
לא בדקתי, אבל נניח שלא רשמו את זה סתם.


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חוויה עם פיג'ו 307 שהייתה לי, לפני כמה שנים, נסעתי בכביש של 3 נתיבים מרומזר בסביבות ה-80 קמ"ש, הייתי בנתיב הימני ביותר, הרמזור התחיל להבהב.

המרחק שאני הייתי בו היה מספיק והותר שאעבור עוד לפני שיתחלף לצהוב, בטח ובטח לרכבים שהיו לפני אך הנהג שלפני בלם בחוזקה וכנראה הבהיל את הנהג שבנתיב האמצעי וגם הוא בלם בחוזקה. מצאתי את עצמי בנתיב הימני עם חתיכת מכשול ברוחב שני רכבים ואין סיכוי לבלום לכדי עצירה. באופן אינסטינקטיבי בלמתי וחתכתי עד לנתיב השמאלי ועוד הספקתי לחזור לאמצעי כי היה שם רכב אחר. הפיג'ו אכלה את התמרון הזה בקלות. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רועי,

במצב כזה אתה תנסה לעשות תמרון ללא בלימה?

אני במצב כזה מדביק את דוושת הבלם לקיר האש ללא עזיבתה.

במבחנים הללו הם לא בולמים רצוף.

  • תודה 1

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק ברכבים גדולים היברידיים, הנה המבחן של האיביזה שרחוקה מלהצטיין בהתנהגות שלה ב 77 קמ״ש:

 

 

הצרפתיות המקבילות (קליאו ו 208) כאמור לא מצמצו בכלל.

 

גם לי יש אגב ניסיון עם הקליאו בתמרון מהיר, המבחן הזה חשוב מאין כמוהו, יש מצבים שאתה מבין אינסטנקטיבית שסתם לבלום בקו ישר זה ממש לא יספיק ושחייבים לעשות תמרון חירום, זה קורה בוודאות ואפילו אין טעם לחשוב ולנתח למה, נטו אינסטינקט של המוח.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 45 דקות, yulianx כתב:

רועי,

במצב כזה אתה תנסה לעשות תמרון ללא בלימה?

אני במצב כזה מדביק את דוושת הבלם לקיר האש ללא עזיבתה.

במבחנים הללו הם לא בולמים רצוף.

 היינו פעם שם, די אם אציין שבהחלט, יש לא מעט מקרים בהם אתה מבין שהמכשול קרוב מדי ובלימה לא תעזור, פשוט צריך להתחמק ממנו, יש כאלו שבהם בלימה משולבת בתמרון כזה, הכל לפי הענין ומה שמכתיב הנסיון. לחיצה ותפילה ( בלתי נמנע במצב הזה ) הם לא ממש פתרון כשמדובר במכשול פתאומי וקרוב. ובמבחנים האלו, להבנה שלי, הם משתדלים שלא לבלום, אבל כשבורח להם האוטו זה מה שקורה, אין מדיניות קבועה של לחיצות על הבלם ברצף מסוים. הבלימה אינה חלק מובנה במבחן הזה.

עריכה אחרונה על ידי רועי5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יצא פעם אחת עם 307 להתחמק ממכשול ללא בלימה בכביש והרכב אכל את זה ללא בעיה.

 

בלימה היא פעולה אינסטנקטיבית, אבל בלימה בתמרון כזה מעבירה משקל ולנהג ממוצע יהיה קשה יותר להגיב ולתקן.

 

קל להגיד שלא צריך לבלום, קשה לבצע.


מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Doron_Z כתב:

לא רק ברכבים גדולים היברידיים, הנה המבחן של האיביזה שרחוקה מלהצטיין בהתנהגות שלה ב 77 קמ״ש:

 

 

הצרפתיות המקבילות (קליאו ו 208) כאמור לא מצמצו בכלל.

 

גם לי יש אגב ניסיון עם הקליאו בתמרון מהיר, המבחן הזה חשוב מאין כמוהו, יש מצבים שאתה מבין אינסטנקטיבית שסתם לבלום בקו ישר זה ממש לא יספיק ושחייבים לעשות תמרון חירום, זה קורה בוודאות ואפילו אין טעם לחשוב ולנתח למה, נטו אינסטינקט של המוח.

 

האמת שממש מוזר לי לראות את זה.

הייתי עם איביזה 2014 וכעת אני עם קליאו 2019 ובהרגשה שלי לפחות האיביזה הייתה יציבה הרבה יותר בתמרונים ובמהירות גבוהה. יכול להיות שרק החדשות ככה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור יש פער בין הרגשה לבין בפועל.

בהרבה מכונית ממשפחת VAG חוזר המוטיב של "התנהגות בטוחה".

המבחן פה מוכיח אחרת.

וההרגשה שלך דומה למה שמרגישים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 4 שעות, yulianx כתב:

כמה מאיתנו ינסו להיות כמו קרלוס סיינס בהתחמקות ממכשול? לא יודע, אל מעריך שהתגובה הראשונית תהיה בלימה חזקה וסטיה של ההגה תוך כדי בלימה.

 

תלוי בסיטואציה, אבל בלא מעט מצבים האינסטינקט של הנהג יהיה תמרון התחמקות ולא בלימת חירום, ככה שהניסוי רלוונטי.

 

לפני 1 שעה, yulianx כתב:

רועי,

במצב כזה אתה תנסה לעשות תמרון ללא בלימה?

אני במצב כזה מדביק את דוושת הבלם לקיר האש ללא עזיבתה.

במבחנים הללו הם לא בולמים רצוף.

 

כן, בדרך כלל עדיף לבצע תמרון התחמקות בשילוב עם בלימת חירום. זו הסיבה שבקורסי נהיגה מתקדמת מלמדים בלימה והתחמקות - אף פעם לא רק התחמקות.

 

מה שכן, לרוב הנהגים יש אינסטינקט לא לבלום מספיק חזק, ואיתי אלון פעם אמר שבלימה שאינה בלימת חירום במצב כזה רק מחמירה את המצב בגלל השפעתה השלילית על יציבות הרכב. זו הסיבה שביצוע בלימה והתחמקות דורש תרגול מקצועי.

 

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

לא אף אחד לא לימד אותו לעשות תמרון התחמקות. זה היה אינסטינקטיבי.

מה היה קורה אם היה מנסה לבלום? היה נכנס בחמור.

 

היה ABS? כי אם כן אפשר לבלום ולסטות הצדה, אתה יודע...

 

לפני 1 שעה, aviaviavi כתב:

 מצאתי את עצמי בנתיב הימני עם חתיכת מכשול ברוחב שני רכבים ואין סיכוי לבלום לכדי עצירה. באופן אינסטינקטיבי בלמתי וחתכתי עד לנתיב השמאלי ועוד הספקתי לחזור לאמצעי כי היה שם רכב אחר. 

 

לפני כשעה, רועי5 כתב:

 היינו פעם שם, די אם אציין שבהחלט, יש לא מעט מקרים בהם אתה מבין שהמכשול קרוב מדי ובלימה לא תעזור, פשוט צריך להתחמק ממנו, יש כאלו שבהם בלימה משולבת בתמרון כזה, הכל לפי הענין ומה שמכתיב הנסיון. לחיצה ותפילה ( בלתי נמנע במצב הזה ) הם לא ממש פתרון.

 

לפני 1 שעה, Doron_Z כתב:

יש מצבים שאתה מבין אינסטנקטיבית שסתם לבלום בקו ישר זה ממש לא יספיק ושחייבים לעשות תמרון חירום.

 

לא חייבים לבלום בקו ישר וגם לא עד עצירה. מספיק לבלום כמה שרק אפשר לפני ובמהלך ביצוע התמרון. כמו שהניסוי מראה, כל קמ"ש שאתה מאבד משפר משמעותית את סיכוי ההצלחה של התמרון, ואפילו בבלימת חירום קצרצרה אתה תאבד הרבה קמ"שים. בנוסף, ההאטה "קונה" לך עוד זמן תגובה לפני שאתה חייב לבצע את התמרון, וגם יכולה לחסוך נזקים מיותרים במקרה שהתמרון לא יצליח.

 

לפעמים ההאטה גם "קונה" זמן שבמהלכו המצב עשוי לפתור את עצמו. במצב של סכנת התנגשות חזיתית התרגולת תמיד היתה לבלום בלימת חירום בקו פחות-או-יותר ישר ולדחות את פעולת ההתחמקות לרגע האחרון האפשרי כדי לתת לנהג שמנגד מקסימום זמן לחזור לנתיבו (או לרדת מהכביש).

 

לפני כשעה, מלטבשי כתב:

בלימה היא פעולה אינסטנקטיבית, אבל בלימה בתמרון כזה מעבירה משקל ולנהג ממוצע יהיה קשה יותר להגיב ולתקן.

 

תפסיק לחשוב במונחים של העברת משקל - היא לא קשורה לעניין.

 

בלימה חזקה (עד הפעלת ABS/קרוב לסף הנעילה) יוצרת מצב שבו רוב אחיזת הצמיגים - בעיקר הקדמיים - מנוצלת לטובת האטה ולא לטובת פניה והתוצאה, בזמן סיבוב ההגה, אינה היגוי יתר כי אם תת-היגוי. זה אולי נשמע רע אבל אבדן המהירות יותר מאשר מפצה על זה, וחוץ מזה, תסתכלו על המבחן: הבעיה במצבים הללו אינה חוסר יכולת לעקוף את המכשול: היא חוסר יכולת לעשות זאת ולהישאר בגבולות הכביש, כך שלהקהייתה של תגובת ההגה יש נטיה לשפר את סיכויי ההצלחה של התמרון לעומת מצערת סגורה או בלימה חלשה.

 

גם רכבים לא יציבים (זכור לי שפעם פורסם בפורום ג'יפון שהתגלגל במהלך ביצוע הניסוי) יטיבו מביצוע התמרון תוך כדי בלימה, כי מאחר וחלק מהאחיזה מנוצלת לטובת האטה, לא ניתן לייצר את מקסימום הכוח הצדי האפשרי ובנוסף להאטה, לרוב זה מספיק כדי שהרכב לא יגיע לסף הגלגול במהלך התמרון.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • מעניין 1

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...