Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעת סיטרואן 2009 במדינות חמות


shalomcc
שימו לב! השרשור הזה בן 1439 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה תקין, פעולה תקינה של מערכת הקירור. היא לא אמורה בעומס גבוה לשמור על 90 מעלות בדיוק. 

 

בדיוק בשביל למנוע פניות מיותרות למוסכים, המציאו שעונים שמראים 90 מעלות כל הזמן, כל עוד המערכת בתחום התקין. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני 14 שעות, stum כתב:

 

כן החלונות זה הבעיה כל השאר - פרפקט.

 

פיאט מולטיפלה 2001 יד 3 3000000 קמ - 140000 שח | לוח רכב פרטי הומלס

רכב אדיר. לא פחות מזה. לא הצליח כי הוא פיאט וגם היה קשה לעיכול.

בעלים של כאלה היום לא משחררים אותן.

 

לגבי חום ואוטואים, מערכת קירור מתוחזקת (ולא רק "מים" ברדיאטור) כמו שצריך, כל רכב מכל שנתון יעמוד בכל תנאי נהיגה.

האספנות שלי כשהיו מזייפות, גם ביום קפוא היו מתחממות. אבל כשהיו תקינות, בקיץ ובמדבר מדדים סטנדרטיים לגמרי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 האוטו  הכי חכם, הכי ורסטילי והכי משפחתי, שגם סיפק הנאת נהיגה לא מבוטלת והפיספוס הכי גדול של פיאט, אבל גרוע מזה של הקליינטים. לאנשים היה אולי קשה לעכל את המראה שלו, למרות שלטעמי היה אוטו מקסים, סוג של פנדה דור שני שמסתכלים עליה בזכוכית מגדלת. ים של מקום ל 6 נוסעים ומטען והכל במרכב קצר להפליא. חלונות גדולים עם ראות יוצאת דופן החוצה, עיצוב חיצוני וגם פנימי עתיר השראה ואופי, שלא כמו היום כשכולם מחפשים מה מצליח אצל המתחרים ורצים לחקות אותו. לא היה אז ואין היום תחליף לאוטו המבריק הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המולטיפלה דווקא הצליחה לא רע ומכרה בשנת הדגם 2001 שהיתה השנה הראשונה בה שווקה בארץ למעלה מאלף יחידות, בעיקר הודות לשלוש תכונות חשובות:

 

1) 6 מקומות ותא מטען גדול.

2) מחיר שהיה בתחומי קבוצת השימוש הזולה בליסינג (2)

3) מנוע דיזל מוצלח וחסכוני.

 

רק העובדה שלא הוצעה עם גיר אוטומטי מנעה ממנה הצלחה גדולה יותר.

 

עליית מחיר משמעותית החל מ2002 ואילך גרמה לדעיכה מהירה של הביקוש, ב-2002 ו-2003 נמכרו כ-400 יחידות ו-2004 עד סיום השיווק ב-2009 נמכרו יחידות בודדות כל שנה.

 

סה"כ נמכרו בכל השנים 1559 יחידות, מהם עדיין נוסעות - 211.

 

 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

שום מערכת קירור בשום רכב לא עובדת בטמפרטורה קבועה. משחק נגיד בין 85 ל 110 מעלות הוא תקין.

 

בצרפתיות הישנות השעון היה מראה את הטמפרטורה האמיתית, בעליה קשה ביום חם זה על 105-107 מעלות, זה תקין אבל עדיין קצת מטריד.

 

בשלב מסויים כל היצרנים כולל הצרפתים עברו לשעון שמראה 90 מעלות כל הזמן כל עוד אין חריגה גדולה, זה בשביל לא להטריד את הנהג. 

 

 

נראה לי שאתה צודק, יש לי סקודה אוקטביה 2018.

לאחר שהרכב מגיע בשעון ל90 מעלות הוא לא זז משם.

לעומת זאת, אצלי מוצגת כדרך קבע הטמפרטורת מנוע הצד, ושם רואה היטב את ההבדל.

כשהאוטו בעליה ארוכה או נסיעה מאומצת, מגיע גם ל 107 מעלות, כאשר בזמן הזה השעון ה"מכני" לא זז ומראה קבוע 90.

תודה על ההבהרה

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי אתה מדבר על טמפרטורת השמן.
ברכבי VAG יש אפשרות להציג את זה במסך המרכזי.
זה אכן מאוד שימושי ונותן אומדן טוב לגבי העומס על המנוע.
בעומסים גבוהים - שילוב של עליה ארוכה, משקל גבוה וטמפרטורה חיצונית גבוהה הטמפרטורה של השמן יכולה לעלות מעל 110 מעלות בזמן שלא נראה כל שינוי בשעון של טמפרטורת המים.
זה עדיין תקין ולא מהווה בעיה כל עוד טמפרטורת השמן יורדת חזרה כשיורד העומס.

עריכה אחרונה על ידי banji man

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא ברוב דגמי פיאט של שנות האלפיים (פונטו, פנדה ועוד) חיוויי  טמפרטורת נוזל הקירור מקיפה ומשלבת מספר אינדיקציות במקביל. 

1. מד חום שבטמפרטורות רגילות מראה מדוייק על החצי ולא זז ממנו. כשהרכב במאמץ ניכר ביום חם אכן המד עולה שנתה אחת עד שתיים , אך עדיין יש עוד שתי שנתות לקו האדום. 

2. יש נורית אדומה של חום מנוע שנדלקת מעל ערך מסויים. 

3. יש צפצוף אזהרה שזועק עם נדלקה המנורה האדומה לעיל - בדיוק לנהג/ת שממש לא טורחים להביט בלוח המחוונים. במקביל בצג ההודעות המילולי מופיע הודעת הסבר בלועזית:"טמפרטורת המנוע גבוהה מדי".

 

מערך כזה משלב  היטב מענה לכל נהג. 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 10 שעות, kompy כתב:

פרפקט הנו רכב מבית פורד

אבל הפרפקט הזה הוא לא פרפקט בכלל, מקסימום פריפקט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן התכוונתי לטמפרטורת השמן מנוע שמוצגת אצלי בצג הדיגיטלי של הרכב.

הצג מראה החל מ50 מעלות, ובעומס הגעתי למיטב זיכרוני ל107/8 מעלות, בוודאות לא יותר מכך.

ובכל הזמן הזה השעון שמן מנוע, זה עם המחוג מראה קבוע 90, כמו שבוקי הסביר.

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, locus כתב:

כמובן התכוונתי לטמפרטורת השמן מנוע שמוצגת אצלי בצג הדיגיטלי של הרכב.

הצג מראה החל מ50 מעלות, ובעומס הגעתי למיטב זיכרוני ל107/8 מעלות, בוודאות לא יותר מכך.

ובכל הזמן הזה השעון שמן מנוע, זה עם המחוג מראה קבוע 90, כמו שבוקי הסביר.

המחוג שיושב קבוע על 90 הוא של נוזל הקירור, ואין כל כך קשר בין השניים.

 

ב 206 שבוקי הביא כדוגמא לצורך העניין, מד טמפ נוזל הקירור יורד ל 85 בנסיעה ארוכה בכביש מהיר, אבל מד טמפ השמן עולה ל 110 (בגלל עבודה רציפה של המנוע ב 3000 סלד ומעלה).

משמע טמפ השמן ברכב יכולה לעלות בעוד שטמפ נוזל הקירור תרד בכלל.

 

אגב, גם בימי מסלול מאומצים מד טמפ נוזל הקירור לא עובר אצלי את ה 90. רק בפקקים, ואז המאורר נכנס לפעולה.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 1922 אנדרי סיטרואן הוציא משלחת של רכבים מתוצרתו לחצות את מדבר סהרה. המסע הצליח תוך 21 יום.

אז גם סיטרואן מודל 2009 תצליח להתמודד עם האקלים הישראלי, בתנאי שמצבה תקין.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Ooga כתב:

אגב, גם בימי מסלול מאומצים מד טמפ נוזל הקירור לא עובר אצלי את ה 90. רק בפקקים, ואז המאורר נכנס לפעולה.

ברלינגו 2009, אותו לוח שעונים כמו ב 206 רגילות זאת אומרת ללא תצוגת טמפרטורת שמן וכל היתר זהה. 

 

מהיום הראשון שיצא מהחברה ועד שנמכר עם כמעט 350 אלף ק"מ, בעליות ארוכות כמו עליה לרמת הגולן בקיץ, היה על איזור 105 מעלות. מנהלתי בינעירוני - 82. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ברור שהמנועים שונים. 

 

אבל זה לא שבנסיעה הזו (עליה לרמת הגולן לצורך העיניין) הוא בפול גז בסל"ד מקסימלי. ממש לא. גז פחות מחצי וסל"ד 2500-3000, הילוך שלישי. לא איזה עומס קיצוני.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 @Buki

אולי בדיזל יש איזשהו שוני במערכת הקירור. אם היה לך מד טמפ שמן היה יותר קל להבין.

אם אצלי גם תעלה הטמפ בעליות ארוכות בקיץ אעדכן, אם כי לדעתי זה לא המצב כי בנסיעה נמרצת העומס הרבה יותר גדול (ורואים את זה היטב בטמפ השמן שמטפסת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1439 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...