Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום מובילי דעה עם יונדאי i10


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1165 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מאלו שלא אוהבים גיר רובוטי וגם רשמתי שלא התרשמתי מהגיר ביונדאי.

יחד עם זאת יש כאלה שפחות יפריע להם, אבא שלי די אהב את הגיר ב107, חמי הסתדר עם קורולה רובוטית.

 

לכן אני מבין את אלו שההשהיות פחות הפריעו להם.

לגבי ברוגז עם כולמוביל, אתה יכול לקרוא את מבחן ארוך טווח לספייס סטאר שהיה לא חיובי במיוחד. ועדיין אנחנו מוזמנים לימי מבחן כאלו למרות הדברים השלילים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 169
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 18 דקות, pooh-bear כתב:

פחות עניינית, יפה לך להכנס בכולם על ההודעה הראשונה שלך, בטח עם ערימת שגיעות הקטיב הזו. מאוד מכבד.

אאל"ט, לפחות שישה מהמשתתפים בארוע נוהגים ביום-יום על רכבים ידניים. אבל כאמור, אתה הרי יודע הרבה יותר טוב מכולם, למה בכלל טרוח.

1. אתה צודק. עברית היא לא הנקודה החזקה שלי. מצד שני אולי תסלח לי אם תדע שלא סיימתי ביה"ס בישראל.

2. זה בדיוק הנקודה כמו שפבל אוהב להגיד: איזה דעה אתם מובילים כאשר אתם יודעים לנהוג על ידני ומייד מסתגלים כאשר עם ישראל ברובו כבר לא יודע לנהוג ידנית בכלל ולא יסתגל לתיבה הזאת דווקה בגלל זה.

לפני 26 דקות, llaavvii כתב:

היה דיון נחמד עד כה,
מדינה חופשית - מי שלא מתאים לו שלא יקנה, יותר מזה אתה חושש כתבו כאן לא מעט לך תעשה נסיעת מבחן,
דעה היא כמעט תמיד אישית, אני לא מוביל דעה אבל מבין דבר או 2 במכוניות ואחרי נסיעה לא מעטה בהרבה מכוניות רובוטיות אני בטוח שלפני שאקנה אחת כזו תהיה נסיעת מבחן....

אי אפשר לעשות נסיעת מבחן - הרכב עוד לא הגיע לישראל. אך אני בטוח שהתרשמות שלי תהיה חיובית - הרי זה מנוע יותר חזק וגם 4 בוכנתי והגיר הוא בדיוק אותו גיר כמו שהיה בדור קודם.

הדבר היחיד שהפריעה לי בדור קודם זה מושב הנהג. בעניי הזוית של המושב לא מוצלחת - יושבים ים ישבן נמוך וברכיים אל על... ברכב החדש לא נראה לי שטיפלו בבעיה אז ככה זה יישאר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, Baz698 כתב:

1. אתה צודק. עברית היא לא הנקודה החזקה שלי. מצד שני אולי תסלח לי אם תדע שלא סיימתי ביה"ס בישראל.

אין שום בעיה שגיאות כתיב, או תחביר, או פיסוק (עד גבול מסויים, כמובן). גם אין שום בעיה לא להסכים. כל אחד פה מייצג בעיקר את עצמו, לכל אחד יש העדפות שונות, שיקולים שונים ורגישויות שונות. אחד לא ירגיש בכלל את העברת ההילוכים, לשני זה יהיה בלתי נסבל. לגיטימי לגמרי.

 

ממש (ממש!) לא לגיטימי לטעון שאם מישהו לא מסכים איתך, אז זה באופן ברור נובע משיקולים זרים. בטח כשאתה עושה את זה בהודעה הראשונה שלך פה, ועם אותן שגיאות כתיב. איך אתה חושב שזה מצטייר?

 

לפני 42 דקות, Baz698 כתב:

2. זה בדיוק הנקודה כמו שפבל אוהב להגיד: איזה דעה אתם מובילים כאשר אתם יודעים לנהוג על ידני ומייד מסתגלים כאשר עם ישראל ברובו כבר לא יודע לנהוג ידנית בכלל ולא יסתגל לתיבה הזאת דווקה בגלל זה.

לא הבנתי: אז למה באותם מבחנים זרים שאתה מזכיר (אבל כמובן לא טורח לתת לינק, כי למה, גם ככה כולם פה משוחדים), שנעשו כנראה גם ע"י נהגים שרגילים לידני עבור נהגים שרגילים לידני הגיר מוזכר כבלתי נסבל? אתה קצת (הרבה) סותר את עצמך.

ובחזרה למישור הענייניות: ספציפית ב-i10, כדי להמנע עד כמה שאפשר מכל התופעות האלו של הנדנוד במהלך העברת הילוך, הרכב מוריד סל"ד עצמאית לפני העברת הילוך (גם אם לא תעזוב את הגז) ומעלה בחזרה אחריה. זה כנראה מוסיף לאיטיות האמורה, אבל עובד לא רע.

לפני 44 דקות, Baz698 כתב:

אי אפשר לעשות נסיעת מבחן - הרכב עוד לא הגיע לישראל

ה-i10? מעבר לזה שיום מובילי דעה לא נערך באירופה ע"ח קארספורום ( @פבל - הביא פה רעיון הבחור), ראיתי כמה כאלו נוסעות להן ככה סתם, אז כנראה שכבר מוכרים אותן והן ממש עולות על הכביש as we speak.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Baz698 כתב:

יכול להיות ש I10 היא לא פסגת יוקרה מוטורית אך בהחלט היה לך בראש שלא כדאי להיות "ברוגס" עם גוף כמו כולמוביל. אגף ולדי היה בפרזנטציה הזאת? מי מטעם כולמוביל הוביל את זה? ושוב תתנחם בזה שאתה לא יחיד. גם טובים ממך לא היו אמיצים מספיק...

האם מותר לי לדעת איך אתה מגדיר את בן אדם שמבין ברכב באמת?

 

לגבי לצאת בסדר עם כולמוביל - מציע לך לגלוש קצת אחורה למבחן ארוך הטווח של הספייס סטאר. אף אחד פה לא חשך שבטו. כנ"ל עם האקליפס קרוס.

 

אתה, כמו כל יתר הגולשים, רשאי להאמין במה שבא לך. אתה גם רשאי לכתוב מה שבא לך. לא משנה מה אני או אחרים נכתוב פה עכשיו, הרבה יותר קל וכנראה מושך בצורה מוזרה, אני חייב לציין, להצטייר כחושף שחיתות ו-SJW שעלה על ביקורת מחמיאה מדי ל-I10, מאשר להאמין שיש אנשים עם דעה מוטורית שונה משלך.

 

ובלי קשר - ממליץ לך על spellchecker. יקל על אחרים לקרוא, אולי תקבל תמיכה ורוח גבית למאבק החברתי הגדול. אלהים נמצא בפרטים הקטנים, כידוע. 

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 1.7.2020 בשעה 15:46, pooh-bear כתב:

 

 

ממש (ממש!) לא לגיטימי לטעון שאם מישהו לא מסכים איתך, אז זה באופן ברור נובע משיקולים זרים. בטח כשאתה עושה את זה בהודעה הראשונה שלך פה, ועם אותן שגיאות כתיב. איך אתה חושב שזה מצטייר?

 

לא הבנתי: אז למה באותם מבחנים זרים שאתה מזכיר (אבל כמובן לא טורח לתת לינק, כי למה, גם ככה כולם פה משוחדים), שנעשו כנראה גם ע"י נהגים שרגילים לידני עבור נהגים שרגילים לידני הגיר מוזכר כבלתי נסבל? אתה קצת (הרבה) סותר את עצמך.

ובחזרה למישור הענייניות: ספציפית ב-i10, כדי להמנע עד כמה שאפשר מכל התופעות האלו של הנדנוד במהלך העברת הילוך, הרכב מוריד סל"ד עצמאית לפני העברת הילוך (גם אם לא תעזוב את הגז) ומעלה בחזרה אחריה. זה כנראה מוסיף לאיטיות האמורה, אבל עובד לא רע.

ה-i10? מעבר לזה שיום מובילי דעה לא נערך באירופה ע"ח קארספורום ( @פבל - הביא פה רעיון הבחור), ראיתי כמה כאלו נוסעות להן ככה סתם, אז כנראה שכבר מוכרים אותן והן ממש עולות על הכביש as we speak.

למען האמת זה לא מעניין אותי איך זנ מצטייר. אתא לא בוס שלי ואין לי כוונה לרצות כאן מישהו.

לגבי מבחנים זרים זה פשוט מאוד: יש לך מספר מקורות ידועי שם שבטח גם אתה מכיר: what car, autocar, honest john, top gear אני חושב מספיק. תקרא את טופ גיר לדוגמה שם מסבירים יפה. דרך אגב אותו הסבר שמעתי מדודה אחת בישראל כבת 50... שאלתי אותה האם יצא לה לקרוא את טופ גיר אז התברר שהיא קיבלה אותן תובנות מנהיגה על רכב. 

כל האנשים בארץ שנוהגים על הרכב אומרים אותו דבר - הגיר לא עונה על הציפיות. וזה במילים העדינות.

במה אני מסתיר את עצמי? הגיר לא מתאים אפילו לאנשים שמבינים איך לנהוג עליו. עכשיו יותר ברור?

התכוונתי לזה שלא מוכרים גיר ידני. לכן כתבתי "אי אפשר עדיין לנהוג".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.7.2020 בשעה 18:10, RK כתב:

אתה, כמו כל יתר הגולשים, רשאי להאמין במה שבא לך. אתה גם רשאי לכתוב מה שבא לך. לא משנה מה אני או אחרים נכתוב פה עכשיו, הרבה יותר קל וכנראה מושך בצורה מוזרה, אני חייב לציין, להצטייר כחושף שחיתות ו-SJW שעלה על ביקורת מחמיאה מדי ל-I10, מאשר להאמין שיש אנשים עם דעה מוטורית שונה משלך.

 

ובלי קשר - ממליץ לך על spellchecker. יקל על אחרים לקרוא, אולי תקבל תמיכה ורוח גבית למאבק החברתי הגדול. אלהים נמצא בפרטים הקטנים, כידוע. 

כן. קראתי את כל הכתבות ובלוגים בעברית בנושא המדובר. כולם (כולל גם כאן - למעט בחור אחד) אומרים "לא נורא" ו"אפשר לחיות". כיוון שבחו"ל הדעה היא 180 מעלות ואיך שהוא לעיתונאים בריתים אני מעמין על סמך ניסיון אישי איך שהוא יש ריח מוזר מזה. וגם יש לי שאלה - לכל רכב כלמוביל עושה "יום מובילי דעה"? משום מה דווקא לאי - 10 רכב שולי להגדרתו של פבל הם עשו... מוזר... :-)

 

כיוון שאתה עונה בצורה שלא מאפשרת לחשוב שלא הבנת מה כתבתי וגם בטח ראית שעניתי לחבר שלך שלא למדתי בביה"ס בישראל... אני מייחס את הפסקה אחרונה שלך ליהירות וקסנופוביה. בדרך כלל בנשק זה משתמשים כאשר שאר הארסנל נגמר...

לפני 16 דקות, noknok כתב:

מה הציפיות?.

לגבי גיר ידני? אין ציפיות. אני יודע. זה אותו גיר כמו שמותקן בדור שני וזה רכב של אשתי. נהגתי עליו המון. גיר מצויין. בכלל - רכב בדור 3 עם גיר ידני כנראה יהיה מוצלח לא פחות מקודמו.

אני לא אוהב ברכב קודם בעיקר שני פרמטרים:

1. רכב זה כבד בשביל מנוע ליטר.

2. מושבים קדמיים לתחושתי לא נוחים - המושב הוא בעל זווית מוזרה, כאשר חלק קדמי שלו הרבה יותר גבוה מחלק אחורי. לי זה לא נוח.

עריכה אחרונה על ידי Baz698
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חוזר על תיאוריות קונספירציה, מוסוות יותר או פחות. הבנו כבר שאתה חושב שקנו את כולם ביום חופש שהם לקחו לעצמם מהעבודה, או משהו דומה. אני, למשל, לקחתי יום חופש מעצמי, אני עצמאי. לא יודע אם יש לך מושג מה זה יום חופש לעצמאי, אבל בגדול זה יום שאתה משלם עליו בכמה וכמה חזרות מאוחרות הביתה ועבודת סופ"ש. חלאס, צא מהסרט. אם אתה מאמין יותר לעיתונאים בריטים - תקנה גולף GTI או פורשה 911, זה בד"כ מה שהם ממליצים. לי גיר רובוטי חד מצמדי לא מפריע, ויש לי בסביבות 100K ק"מ ניסיון עם אחד הרבה יותר גרוע מזה של ה-i10, וגם שם הוא לא הפריע לי. אתה רוצה שאני אשקר לקוראים ואכתוב שהוא כן מפריע? כתבתי את דעתי - לי הוא לא מפריע, לא הורגש כשנהגתי, כן הורגש כשהייתי נוסע, תקחו נסיעת מבחן. אתה, כמו שכתבתי כבר, רשאי להאמין הן לעיתונאים בריטים והן לחובבי תיאוריות קונספירציה, 5G, ריסוס הנדסת מז"א וכיו"ב.

 

לגבי יהירות וקסנופוביה - מכיוון שאין לך שמץ של מושג על עברי ועל מה אני עברתי בחיים בהיבט הזה, אני לא אגיד לך לאן אתה יכול לדחוף את הטענות האלה. ההמלצה על spellchecker ניתנה לך כדי שאחרים יוכלו לקרוא את התוכן שלך, שלו אתה מייחס משמעות רבה, מבלי שיעירו לך על טעויות מיותרות, ומבלי שאתה תצטרך לטעון טענות מופרכות כאלה. טול קורה.

  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Baz698 כתב:

לגבי מבחנים זרים זה פשוט מאוד: יש לך מספר מקורות ידועי שם שבטח גם אתה מכיר: what car, autocar, honest john, top gear אני חושב מספיק. תקרא את טופ גיר לדוגמה שם מסבירים יפה. דרך אגב אותו הסבר שמעתי מדודה אחת בישראל כבת 50... שאלתי אותה האם יצא לה לקרוא את טופ גיר אז התברר שהיא קיבלה אותן תובנות מנהיגה על רכב. 

כל האנשים בארץ שנוהגים על הרכב אומרים אותו דבר - הגיר לא עונה על הציפיות. וזה במילים העדינות.

 

לפני כשעה, Baz698 כתב:

כן. קראתי את כל הכתבות ובלוגים בעברית בנושא המדובר. כולם (כולל גם כאן - למעט בחור אחד) אומרים "לא נורא" ו"אפשר לחיות". כיוון שבחו"ל הדעה היא 180 מעלות ואיך שהוא לעיתונאים בריתים אני מעמין על סמך ניסיון אישי איך שהוא יש ריח מוזר מזה. וגם יש לי שאלה - לכל רכב כלמוביל עושה "יום מובילי דעה"? משום מה דווקא לאי - 10 רכב שולי להגדרתו של פבל הם עשו... מוזר... :-)

 

לא נעים להגיד את זה, אבל אתה חתיכת שקרן. וזה במילים עדינות.

 

היה אפשר לחשוב שכשאתה טוען את הטענות האלו תביא לינק לכל העיתונאים הבריטים האלו שפסלו את הרכב בגלל הגיר. זה הרי כל כך נפוץ ומקובל על כולם, שלא צריכה להיות בעיה להציג את זה ולתפוס פה את כולם עם המכנסיים למטה, נכון?

 

רק כמה חבל שהמציאות לא כל כך מסכימה איתך.

 

בו נראה: אוטוקאר בחנו את הרכב שלוש פעמים: פה, פה ופה. בשלושת הפעמים הם בחנו את הגרסה הידנית. באף אחת מהפעמים הם לא הביעו ביקורת על הגיר, מכל סוג. בכלל.

 

whatcar בחנו את הרכב פעם אחת, פה. הנה מה שהיה להם לכתוב על הגיר הרובוטי:

ציטוט

Both engines come with a five-speed manual gearbox as standard, and it's this we’d advise sticking with. If you opt for the sluggish automatic version, performance suffers greatly.

 

טופגיר אכן היו ביקורתיים לגבי הגיר, הנה מה שלהם היה להגיד:

ציטוט

 

Both engines can be specified with an automatic gearbox for another £500. But rather than a slick twin-clutch, a conventional torque-converter or even a CVT, the i10’s auto ‘box is a newly-developed five-speed automated manual straight out of the Nineties. Changes frequently come at odd times and are hardly instant - they make your head loll back and forth as power is interrupted and cogs swapped. It makes for significantly less smooth progress than the standard five-speed manual, which is precise despite a long-ish throw and with a progressive clutch pedal learners will find easy to get to grips with. 

Oh, and the auto absolutely saps power - both 1.0-litre and 1.2-litre i10s are around three seconds slower to 62mph with the auto than they are with the manuals, making the 1.0-litre car (which takes 17.3 seconds to hit the national speed limit) one of the slowest cars on sale in Britain. So yeah - avoid

 

כן, הם לא אהבו אותו,  בהשוואה לכל דבר אחר שהוא לא גיר רובוטי חד-מצמדי. הם צודקים - הוא פחות טוב מטכנולוגיות אחרות, והוא מאוד איטי. אני חושב שזה נכתב פה לא מעט. בהמלצה להמנע, לפחות לפי הפרשנות שלי, מדובר על גרסת ה-1 ליטר האוטומטית, שבכלל לא נמכרת בארץ. כמובן שמאוד קל להמליץ להמנע כשרוב הקווראים שלך מוכנים לנהוג על ידני, וכשאפשר לקבל גיר ידני לא רק ברמת הגימור הכי בסיסית שיש. זה מאוד שונה מהמצב בארץ.

 

בכל האתרים האלו, דרך אגב, הרכב קיבל בסוף ציון לא רע (4-4.5 כוכבים)

 

פה נגמר לי הכח לבדוק. יכול להיות שיש עוד אתר שכתב איזה אסון הגיר הזה, אבל באמת שחבל על הזמן. אז הנה שוב, המציאות, כפי שהיא:

א. הגיר הזה פחות טוב מגירים בטכנולוגיות עדיפות. נקודה. העברות ההילוכים לא חלקות, ומאוד איטיות.

ב. יחסית לגירים אחרים באותה טכנולוגיה, העברות ההילוכים הרבה יותר חלקות, אבל איטיות יותר. זה הטרייד-אוף שהיצרן החליט עליו.

ג. שאר הרכב ממש לא רע.

 

וההמלצה האישית שלי (שכל מה שיש מאחוריה זה ניסיון של שעות בודדות, רובו בבין-עירוני, בשביל הפרספקטיבה): אם אתה שוקל לקנות מיני חדשה, לך תעשה נסיעת מבחן גם על ה-i10. ממש לא תאהב את הגיר? לא נורא, לא חייב לקנות, יש רכבים אחרים. לא תאהב את הגיר אבל תחליט ששאר הרכב מספיק טוב בשביל להתגבר על הגיר? תתחדש.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Baz698 כתב:

לגבי מבחנים זרים זה פשוט מאוד: יש לך מספר מקורות ידועי שם שבטח גם אתה מכיר: what car, autocar, honest john, top gear אני חושב מספיק. תקרא את טופ גיר לדוגמה שם מסבירים יפה. 

קראתי בטופ גיר.

https://www.topgear.com/car-reviews/hyundai/i10/driving

שתי נקודות:

"Changes frequently come at odd times and are hardly instant - they make your head loll back and forth as power is interrupted and cogs swapped"

מההתרשמות שלי החלפות ההילוכים לא היו בתזמון מוזר והראש שלי כנהג או כנוסע ברכב לא עבר טלטלות בעת החלפת הילוכים.

לנו נאמר על ידי נציג כלמוביל שהגיר כוייל אחרת עבור הדגם הישראלי במטרה להפוך את החלפות ההילוכים לפחות מורגשות, אולי זה מסביר את ההבדלים בהתרשמויות.

"Oh, and the auto absolutely saps power - both 1.0-litre and 1.2-litre i10s are around three seconds slower to 62mph with the auto than they are with the manuals"

למיטב הבנתי גיר רובוטי לא גוזל עוצמה מהמנוע בהשוואה לגיר ידני (בניגוד לגיר פלנטרי קלאסי כמו בדור הקודם). ההאצה האיטית יותר ל 100 קמ"ש היא בחירה של יונדאי לכייל את הגיר לניתוק הכוח בעת החלפת הילוכים כדי לקבל החלפות פחות מורגשות במחיר פגיעה בביצועים.

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@RK@pooh-bear

אני חושב שיש הסכמה שהבחור לא מדייק, לטעמי תנסו להחזיק עניינית (כפי שהחזקתם עד עכשיו),
כך זה גם נראה הרבה יותר "מקצועי" גם אם הוא מעצבן מתגובות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Baz698 כתב:

כן. קראתי את כל הכתבות ובלוגים בעברית בנושא המדובר. כולם (כולל גם כאן - למעט בחור אחד) אומרים "לא נורא" ו"אפשר לחיות". כיוון שבחו"ל הדעה היא 180 מעלות ואיך שהוא לעיתונאים בריתים אני מעמין על סמך ניסיון אישי איך שהוא יש ריח מוזר מזה.

אסביר שוב, ובפעם האחרונה. כי אם כל כמה שאני אוהב להילחם על זה שאנשים ידעו שאנחנו אובייקטיביים, אם אתה משוכנע אחרת גם אחרי כל הדיון שהתנהל פה, קטונתי.

 

הקהל בארץ שונה מהותית מהקהל באירופה, אתה אמרת את זה בעצמך. באירופה הקהל מוכן לקבל תיבה ידנית בהרבה יותר קלות, אי לכך, היצרנים השונים גם מוכרים גרסאות יותר מאובזרות עם תיבות ידניות. זה על אירופה. 

בישראל, אנשים לא רוצים לשמוע על מכוניות ידניות (אתה אולי כן, גם אני וגם עוד כמה אנשים שאני מכיר, אבל אם תבדוק את הנתונים תראה שבשנים 2012-2018 (זו השנה האחרונה שיש ללמ"ס נתוני לגביה, ב-2019 אני מניח שהמספר עלה) כלי הרכב הפרטיים עם תיבת הילוכים אוטומטית היו 90-94~ אחוז מסך כל הרכבים.

 

מה זה אומר? שכאשר אתה בא לבחון מכונית כזו, אתה חושב אחרת מהבוחן האירופאי. אם הבוחן האירופאי רואה את הגיר הזה וחושב שהוא לא טוב, הוא מיד חושב על האלטרנטיבות (מה להמליץ במקום). היות שהוא מבין שחלק נכבד מהקוראים שלו מוכנים לבחור בתיבה ידנית, הוא יגיד "הגיר הזה לא מספיק טוב, בחרו בידני". הבוחן הישראלי, מאידך, חושב על שתי סיטואציות אחרות - אם הגיר לא טוב, אין לי ברירה אלא להמליץ לקוראים לוותר על כל הרכב, ואז אני חושב על כל המתחרים וחושב האם יהיה נכון להמליץ לקוראים לוותר על כל הרכב הזה ולבחור ברכב פחות XYZ (מרווח, חסכוני, וואטאבר) רק כדי שלא יצטרכו לסבול את הגיר הזה. לדעתי, ולדעת - כך נראה - שאר האנשים שנהגו ברכב הזה, לא. 

 

האם זה אומר שמי שנהג ואמר שהגיר בלתי נסבל טיפש? לא. זה אומר שדעתו שונה והוא (ספציפית) שם יותר משקל על אופי פעולת הגיר מאשר על יתר הפרמטרים של הרכב, בניגוד ל-1398 האנשים שקנו את האוטו מתחילת השנה...

 

ציטוט

וגם יש לי שאלה - לכל רכב כלמוביל עושה "יום מובילי דעה"? משום מה דווקא לאי - 10 רכב שולי להגדרתו של פבל הם עשו... מוזר...

לא. בכלמוביל היו ימי מובילים ליונדאי קונה, יונדאי איוניק, מיצובישי טרייטון, מיצובישי אאוטלנדר PHEV (והצטרפו גם ה-ASX והאקליפס), לכל ליין הג'יפונים של מיצובישי, ל-i30, והיה גם איזה יום פעם עם מרצדס לפני שנים רבות. זה מה שאני זוכר, יכול להיות שהיו עוד.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, פבל כתב:

בישראל, אנשים לא רוצים לשמוע על מכוניות ידניות (אתה אולי כן, גם אני וגם עוד כמה אנשים שאני מכיר, אבל אם תבדוק את הנתונים תראה שבשנים 2012-2018 (זו השנה האחרונה שיש ללמ"ס נתוני לגביה, ב-2019 אני מניח שהמספר עלה) כלי הרכב הפרטיים עם תיבת הילוכים אוטומטית היו 90-94~ אחוז מסך כל הרכבים.

 

נכון לסוף יוני נמכרו 2893 מכוניות ידניות מתוך 123000 (השבוע אספרסם עדכון לדו"ח הנתונים קצת השתנו) שהם 2.35% מכלל המכוניות עד 3.5 טון שעלו על הכביש.

אם מורידם את כל המכוניות המסחריות והטנדרונים ומשאירים רק מכוניות פרטיות מקבלים 1232 מכוניות שהן כאחוז אחד בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

לא. בכלמוביל היו ימי מובילים ליונדאי קונה, יונדאי איוניק, מיצובישי טרייטון, מיצובישי אאוטלנדר PHEV (והצטרפו גם ה-ASX והאקליפס), לכל ליין הג'יפונים של מיצובישי, ל-i30, והיה גם איזה יום פעם עם מרצדס לפני שנים רבות. זה מה שאני זוכר, יכול להיות שהיו עוד.

 

היו לפחות 2 ימי מרצדס שאני זוכר - יום מכוניות נוסעים ויום משאיות (בשיתוף מיצובישי).

 

לפני 26 דקות, PriceDevil כתב:

 

נכון לסוף יוני נמכרו 2893 מכוניות ידניות מתוך 123000 (השבוע אספרסם עדכון לדו"ח הנתונים קצת השתנו) שהם 2.35% מכלל המכוניות עד 3.5 טון שעלו על הכביש.

אם מורידם את כל המכוניות המסחריות והטנדרונים ומשאירים רק מכוניות פרטיות מקבלים 1232 מכוניות שהן כאחוז אחד בלבד.

 

מ.ש.ל.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1165 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...