Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום מובילי דעה עם יונדאי i10


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תגיד באז, למה אתה כל כך לא סומך על עיתונות הרכב הישראלית, אבל אתה כל כך כן סומך בעיניים עצומות על עיתונות הרכב הבין-לאומית?

עד עכשיו הסיבה היחידה שלך לא לסמוך על קארספורום בכלל ועל מובילי הדעה בפרט הייתה...אמממ...כלום?

גם אין לך באמת מושג מה האינטרסים של כל המדיות שציינת, וגם אין לך מושג מה מידת האובייקטיביות שלהם.

רק בגלל שהם לא ישראלים אז הם אובייקטיביים?

 

בוא נדבר על כל הגופים שציינת בתגובה הזאת שלך.

 

Autocar נמצאת בבעלות ענקית מדיה בשם Haymarket, שהיא בעלת הבית של סוכנות מדיה בשם Wonderly, ובין לקוחותיה של Wonderly נמנית לא אחרת מאשר פולקסוואגן. הופ, הנה אינטרס נסתר.

 

Whatcar נמצאת גם היא בבעלות Haymarket. לא צריך לפרט שוב נכון? (רמז: שורה אחת למעלה).

 

Honest John נקלע לקשיים כלכליים בתחילת השנה ונכנס להליכי פשיטת רגל, כאשר שבועות בודדים לאחר מכן האתר נרכש על ידי קבוצת Heycar.
קבוצת Heycar היא בגדול סוג של זירת מסחר לרכבים משומשים, אשר הושקה באמצע 2019 באנגליה (היו קיימים לפני כן, אבל רק בתאריך זה התחילו באנגליה), בתמיכתן של קבוצת פולקסוואגן ודיימלר. קטע, עוד אחד עם אינטרס נסתר.

 

טופגיר אשר כידוע לכולנו נמצאת בבעלות תאגיד השידור BBC, היא היחידה שככל הידוע לי אין לה קשרים ידועים עם יצרני רכב בצורה כזו או אחרת.

אבל, וזה אבל גדול, ה-BBC זה גוף כל כך גדול שאין לי ספק שיש שם קשרים מסוימים לבכירים ביצרנים מסוימים, פשוט שעדיין לא גילו עליהם, אבל בוא נשים תיאוריות קונספירציות בצד ונגיד שהם נקיים.

 

את כל מה שכתבתי פה מצאתי בחיפוש של דקות בודדות בגוגל.

 

אתה בא לקארספורום, שאין לך מושג מי הבעלים שלו ומה האינטרס שלו (תריץ חיפוש, האינטרנט יודע הכל) ותגלה שבעצם קארספורום לא נשלטת על ידי אף גוף מלבד עצמה ולא צריכה לתת תשובות לאף אחד.

 

עכשיו, אתה יכול להמשיך ולטעון שבגלל שאלה עיתונאי רכב ישראלים הם מושחתים ומפחדים מהיבואנים, אבל לפחות תביא הוכחות (אגב, אף אחד ממובילי הדעה הוא לא עיתונאי רכב. כולם עובדים בעבודות רגילות שהם לא עיתונאי רכב).

בינתיים, כמעט כל הגופים שציינת, הם בעלי אינטרס לפגוע במתחרות שלהן ולדאוג שהכתבות שיוצאות מהם יהיו פחות אוהדות כלפי המתחרות.

 

אגב, כמעט כל אתר/עיתון רכב בעל שם ומוניטין בעולם, נמצא בבעלות כלשהיא בצורה כלשהיא של קבוצת רכב כלשהיא.

הסיבה לזה גם די ברורה, ואתה הדוגמה המושלמת לכך. גוף המדיה נתפס כגוף בלתי תלוי שמציג את דעותיו ודעות הכתבים כדעה אובייקטיבית ובלתי תלויה, המוני אנשים קוראים/רואים את הדעות האלה, ועך סמך זה מחליטים לרכוש רכב ואיזה.

 

עכשיו תענה לי שוב על השאלה שפתחתי איתה את התגובה שלי:
למה אתה כל כך לא סומך על עיתונות הרכב הישראלית, ובפרט על קארספורום, אבל אתה כל כך כן סומך בעיניים עצומות על עיתונות הרכב הבין-לאומית?

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 6

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 169
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 12.7.2020 בשעה 12:48, pooh-bear כתב:

 

 

לא נעים להגיד את זה, אבל אתה חתיכת שקרן. וזה במילים עדינות.

 

היה אפשר לחשוב שכשאתה טוען את הטענות האלו תביא לינק לכל העיתונאים הבריטים האלו שפסלו את הרכב בגלל הגיר. זה הרי כל כך נפוץ ומקובל על כולם, שלא צריכה להיות בעיה להציג את זה ולתפוס פה את כולם עם המכנסיים למטה, נכון?

 

רק כמה חבל שהמציאות לא כל כך מסכימה איתך.

 

בו נראה: אוטוקאר בחנו את הרכב שלוש פעמים: פה, פה ופה. בשלושת הפעמים הם בחנו את הגרסה הידנית. באף אחת מהפעמים הם לא הביעו ביקורת על הגיר, מכל סוג. בכלל.

 

whatcar בחנו את הרכב פעם אחת, פה. הנה מה שהיה להם לכתוב על הגיר הרובוטי:

 

טופגיר אכן היו ביקורתיים לגבי הגיר, הנה מה שלהם היה להגיד:

כן, הם לא אהבו אותו,  בהשוואה לכל דבר אחר שהוא לא גיר רובוטי חד-מצמדי. הם צודקים - הוא פחות טוב מטכנולוגיות אחרות, והוא מאוד איטי. אני חושב שזה נכתב פה לא מעט. בהמלצה להמנע, לפחות לפי הפרשנות שלי, מדובר על גרסת ה-1 ליטר האוטומטית, שבכלל לא נמכרת בארץ. כמובן שמאוד קל להמליץ להמנע כשרוב הקווראים שלך מוכנים לנהוג על ידני, וכשאפשר לקבל גיר ידני לא רק ברמת הגימור הכי בסיסית שיש. זה מאוד שונה מהמצב בארץ.

 

בכל האתרים האלו, דרך אגב, הרכב קיבל בסוף ציון לא רע (4-4.5 כוכבים)

 

פה נגמר לי הכח לבדוק. יכול להיות שיש עוד אתר שכתב איזה אסון הגיר הזה, אבל באמת שחבל על הזמן. אז הנה שוב, המציאות, כפי שהיא:

א. הגיר הזה פחות טוב מגירים בטכנולוגיות עדיפות. נקודה. העברות ההילוכים לא חלקות, ומאוד איטיות.

ב. יחסית לגירים אחרים באותה טכנולוגיה, העברות ההילוכים הרבה יותר חלקות, אבל איטיות יותר. זה הטרייד-אוף שהיצרן החליט עליו.

ג. שאר הרכב ממש לא רע.

 

וההמלצה האישית שלי (שכל מה שיש מאחוריה זה ניסיון של שעות בודדות, רובו בבין-עירוני, בשביל הפרספקטיבה): אם אתה שוקל לקנות מיני חדשה, לך תעשה נסיעת מבחן גם על ה-i10. ממש לא תאהב את הגיר? לא נורא, לא חייב לקנות, יש רכבים אחרים. לא תאהב את הגיר אבל תחליט ששאר הרכב מספיק טוב בשביל להתגבר על הגיר? תתחדש.

תשמע בנאדם. אם אתה טוען שאני שקרן אז אני יכול לטעון באותה מידה כי אתה ליצן: אתה קראת את הטקסט ב"טופ גיר" וקורא לזה "לא אהבו"???!!! כמה יחידות אנגלית למדת? אני קורא לזה "קאסח". זה לא רק איטי זה גם מנדנד לך את הראש יחד עם כל המרכב.

וזה שבאוטוקאר לא מצאת את התגובות לתיבה עוד לא אומר שאני שקרן כי אם בשאר המקומות מצאת את האמת - דהיינו. אני קראתי את הכתבות האלו לפני מספר חודשים ולא זוכר את הכל.

זה לא עניין שגיר "פחות טוב". זה עניין שיונדאי הלכה למעשה זנחו אותם לקוחות שקנו גיר אוטומט והתמקדו באלו שנוהגים ידני. הם בטח אמרו: "משטלם לנו לשלם מס שפתיים, להגיד שיש לנו גיר אוטומטי, מקסימום 10 אחוז לא יהיו מרוצים והשאר יהבו את הגיר הידני כי הוא באמת טוב."

אם הלקוחות "האוטמטיים" היו חשובים ליונדאי אז הם היו לפחות משתמשים במפעילים אלקטרוהידראולים במקום מנוע צעדים כמו בגירים הכי זולים מסדרה AMT. אך הם החליטו לחסוך כי באירופה בסגמנט הזה רק נכים קונים אוטומט.

והיצרן לא "החליט" לעשות את התיבה איטית. הגיר איטי בעקבות הטכנולוגיה שיונדאי השתמשו. למשל בגולף עם DSG התיבה מעבירה הילוך ב-8 מילישניות. 0.008 שניות, קארל! בגלל שבגולף לא חסכו וכל ההפעלה שם היא הידראלית ולא רק בדלל שזה DSG...

מי אמר שרכב עם תיבה הידנית הוא רע? בטוח לא אני...

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Baz698 כתב:

תשמע בנאדם. אם אתה טוען שאני שקרן אז אני יכול לטעון באותה מידה כי אתה ליצן: אתה קראת את הטקסט ב"טופ גיר" וקורא לזה "לא אהבו"???!!! כמה יחידות אנגלית למדת? אני קורא לזה "קאסח". זה לא רק איטי זה גם מנדנד לך את הראש יחד עם כל המרכב.

וזה שבאוטוקאר לא מצאת את התגובות לתיבה עוד לא אומר שאני שקרן כי אם בשאר המקומות מצאת את האמת - דהיינו. אני קראתי את הכתבות האלו לפני מספר חודשים ולא זוכר את הכל.

זה לא עניין שגיר "פחות טוב". זה עניין שיונדאי הלכה למעשה זנחו אותם לקוחות שקנו גיר אוטומט והתמקדו באלו שנוהגים ידני. הם בטח אמרו: "משטלם לנו לשלם מס שפתיים, להגיד שיש לנו גיר אוטומטי, מקסימום 10 אחוז לא יהיו מרוצים והשאר יהבו את הגיר הידני כי הוא באמת טוב."

אם הלקוחות "האוטמטיים" היו חשובים ליונדאי אז הם היו לפחות משתמשים במפעילים אלקטרוהידראולים במקום מנוע צעדים כמו בגירים הכי זולים מסדרה AMT. אך הם החליטו לחסוך כי באירופה בסגמנט הזה רק נכים קונים אוטומט.

והיצרן לא "החליט" לעשות את התיבה איטית. הגיר איטי בעקבות הטכנולוגיה שיונדאי השתמשו. למשל בגולף עם DSG התיבה מעבירה הילוך ב-8 מילישניות. 0.008 שניות, קארל! בגלל שבגולף לא חסכו וכל ההפעלה שם היא הידראלית ולא רק בדלל שזה DSG...

מי אמר שרכב עם תיבה הידנית הוא רע? בטוח לא אני...

 

אתה יכול לטעון מה שאתה רוצה. מדינה חופשית וזה.

 

רק שאני לא התיימרתי להיות דובר אנגלית ברמת שפת אם, ואילו אתה טענת שהעיתונות הבריטית קטלה את הגיר, ואופס, נמצאו אזכור וחצי שליליים. עצה לעתיד: אם אתה "לא בטוח", אל תטען את זה. בטח אל תבנה על זה טענות לשחיתות.

 

מעבר לרמת האנגלית שלי (חשבתי שאתה נגד להעיר לאנשים על שפה שהיא לא שפת אם? אולי טעיתי...), אתה חייב ללמוד לשים דברים בפרופורציה. פסקה וחצי שליליות מתוך מבחן של חמישה עמודים היא לא "קאסח" (גם פה יש לך שגיאה), היא לגמרי "לא אהבו". בוא, הנה הסיכום של טופגיר למבחן:

ציטוט

Well done Hyundai for churning out a new city car when few others are bothering. We reckon Hyundai’s right - the world needs small, cheap, relatively simple cars like the i10, and it’s a pity many manufacturers are moving away from them. The i10 has good tech, a spacious interior for the class and feels grown-up to drive, even if it isn’t especially nippy

ואני אפילו לא מתחיל להתייחס להסבר של @פבל על ההבדל בין עיתונאי רכב בריטי לחובב רכב ישראלי שכותב ביקורת באתר רכב ישראלי לקהל ישראלי. הרי גם ככה אתה לא פה כדי להבין, אתה פה כדי לחשוף שחיתויות.

 

זה בכלל לא העניין.

 

זכותך המלאה לטעון שהגיר מזעזע, לא אפוי, לא סביר, ושאסור לרכוש את הרכב הזה. זכותך המלאה גם להגיד שאתה בכלל לא מבין איך מישהו פה חשב אחרת. בסה"כ "סביר" או "לא סביר" זה מדד מאוד סובייקטיבי, ואפשר לא להסכים עליו עד מחר בבוקר.

 

אבל לבסס על זה טענה לשחיתות, זה כבר משהו שונה לגמרי (אם כבר מרפררים לאנגלית בריטית קלאסית).

  • אהבתי 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Baz698 כתב:

זה לא עניין שגיר "פחות טוב". זה עניין שיונדאי הלכה למעשה זנחו אותם לקוחות שקנו גיר אוטומט והתמקדו באלו שנוהגים ידני. הם בטח אמרו: "משטלם לנו לשלם מס שפתיים, להגיד שיש לנו גיר אוטומטי, מקסימום 10 אחוז לא יהיו מרוצים והשאר יהבו את הגיר הידני כי הוא באמת טוב."

אם הלקוחות "האוטמטיים" היו חשובים ליונדאי אז הם היו לפחות משתמשים במפעילים אלקטרוהידראולים במקום מנוע צעדים כמו בגירים הכי זולים מסדרה AMT. אך הם החליטו לחסוך כי באירופה בסגמנט הזה רק נכים קונים אוטומט.

 

יש יצרנים הנסוגים מייצור מכוניות מיני בגלל הקושי לעמוד ברגולציה האירופית, הן כבר לא בהכרח מצדיקות את העלויות. 
גיר רובוטי משפר נתוני פליטה יחסית לגיר הפלנטרי שהיה בדור הקודם.
 

 

 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Pecan כתב:

חבל, היה רכב טוב.

הוא נשאר טוב. רק לא בשבילנו. אנחנו לא רוצים ידני ומה לעשות שם ברוסלחיים (עיר בגרמניה שבה תכננו את הרכב) לא חשבו על אופציה הולמת עבורנו.

לפני 59 דקות, mcshmupi כתב:

יש יצרנים הנסוגים מייצור מכוניות מיני בגלל הקושי לעמוד ברגולציה האירופית, הן כבר לא בהכרח מצדיקות את העלויות. 
גיר רובוטי משפר נתוני פליטה יחסית לגיר הפלנטרי שהיה בדור הקודם.
 

 

 

זה נכון. אך הבעיה שגם גיר רובוטי לא עוזר כבר. מ 2021 פליטת דו תחמוצת פחמן צריכה לעמוד על 95 גרם לכל קילומטר. רכב בנזין לא מסוגל או מסוגל בקושי לעמוד על זה. יונדאי אך מצאו טריק. כיוון שיש להם הרבה רכבים חשמלים והברידים והנתון שהבאתי הוא ממוצה של פליטה אז הם מנצלים את זה כדי שאי-10 תצדיק את העלויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ההבדל בין יונדאי (ובקרוב גם קיה ) לרוב המתחרות (שכבר לא איתנו)  , שהיו גם עם תיבה חד מצמדית  ? 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, yoav911gt2 כתב:

מה ההבדל בין יונדאי (ובקרוב גם קיה ) לשאר הסגמנט הזה , שרובו היה גם עם תיבה חד מצמדית  ? 

אין הבדל. כל עוד יימכר כאן SPARK  ו- MIRAGE לא יהיה הרבה מכירות לגיר חד מצמדי לדעתי. בטח לא בסקטור הפרטי. אחר כך כנראה רוב הלקוחות פרטיים ילכו לכיוון 0 ק"מ של סופרמיני ו אי-10 ושאר רכבים עם גיר רובוטי ישארו רק בציי רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.7.2020 בשעה 20:58, GhostBuster כתב:

 

 

טופגיר אשר כידוע לכולנו נמצאת בבעלות תאגיד השידור BBC, היא היחידה שככל הידוע לי אין לה קשרים ידועים עם יצרני רכב בצורה כזו או אחרת.

אבל, וזה אבל גדול, ה-BBC זה גוף כל כך גדול שאין לי ספק שיש שם קשרים מסוימים לבכירים ביצרנים מסוימים, פשוט שעדיין לא גילו עליהם, אבל בוא נשים תיאוריות קונספירציות בצד ונגיד שהם נקיים.

 

 

לטופ גיר בגילגולה הקודם (קלרקסון ושות) היו חטאים משלהם בלי קשר לקשרים מסחריים, כדוגמא בשלוף, כל(!) מה שבא מבית אופל/ווקסול זה זבל.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהוא המתכוון למגזין ולא לסדרה...

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Baz698 כתב:

אין הבדל. כל עוד יימכר כאן SPARK  ו- MIRAGE לא יהיה הרבה מכירות לגיר חד מצמדי לדעתי. בטח לא בסקטור הפרטי. אחר כך כנראה רוב הלקוחות פרטיים ילכו לכיוון 0 ק"מ של סופרמיני ו אי-10 ושאר רכבים עם גיר רובוטי ישארו רק בציי רכב.

 

נכון לעכשיו ב-2020 נמכרו 1036 דגמי i10 עם גיר רובוטי לפרטיים.

823 ספייס סטאר (מה שאתה קורא מיראז')

ו-1283 ספארק...

 

העובדות מדברות בעד עצמן...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.3.2020 בשעה 13:46, פבל כתב:

אז נכון, הגיר "רובוטי". אבל אני אוסר עליכם לפסול את הרכב בגללו, לא רק שהוא מתפקד בסדר גמור, אלא כי הוא כנראה הגיר רובוטי/אלקטרוני/ידני-מופעל-מחשב החד-מצמדי הכי טוב שיצא לי לנהוג עליו בסגמנט הזה.

מצטער , אבל הילדה שלי , שהיא רק בת 20 , וממש לא "חולת הגה " לאחרונה פסלה את הרכב בגלל הגיר הרובוטי , לאחר נסיעה של כ 15 דקות ברחובות מערב ראשון לציון. המעבר בין ההילוכים פשוט הפריע לה. (רגילה לגיר רציף ) 
והאמת שגם אני במושב האחורי הרגשתי את מעבר ההילוכים. 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, zvit כתב:

 

נכון לעכשיו ב-2020 נמכרו 1036 דגמי i10 עם גיר רובוטי לפרטיים.

823 ספייס סטאר (מה שאתה קורא מיראז')

ו-1283 ספארק...

 

העובדות מדברות בעד עצמן...

ברור.

רק כדי לדייק בסיפור צריך להסתכל על כל התמונה.

1. כמה מתוך 1036 נמכרו לידיים פרטיות?

2. הרבה אנשים לא בודקים את הרכב אלה נשענים על ניסיון עם דגם קודם. דגם קודם מאוד הצליח בארץ. רוב האנשים לא מבינים ולא מחפשים הבדלים קטנים שבהם מסתתר השטן. אמרו להם "אוטומט" והם לא בודקים לעומק. מכיר שלושה שנפלו לפח בגלל זה. לכן בא נראה כמה i-10 יימכרו בשנה הבאה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...