Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פבל

יום מובילי דעה עם יונדאי i10

Recommended Posts

לפני הקורונה, לפני הבידוד והסגר והיכולת לצאת רק לקנות פסטה ונייר טואלט, נפגשנו כ-15 מובילי דעה כמה ימים אחרי הבחירות במתחם של כלמוביל כדי לפגוש לראשונה ולנהוג ביונדאי i10 החדשה. 

 

נפגשנו לשיחה קצרה, להרצאה שערכה (שוב, מפתיע...) יותר זמן מהמתוכנן (אנחנו חופרים, חבר'ה של יונדאי, הגיע הזמן שתפנימו את זה) בה סיפרו לנו גם על ה-i10 החדשה וגם קצת פריטי טריוויה מעניינים על יונדאי עצמה בישראל, שסגרה לאחרונה 25 שנות פעילות בארץ הקודש. רוצים לנחש מי המכונית הכי נמכרת בכל 25 השנים האלה? ומי המכונית שממנה נמכרו הכי הרבה יחידות בשנה אחת?

 

20200304_103820.jpg.db398dd73562b1f889de7132cf48abec.jpg

 

אחרי המצגת, שכללה הסבר מאוד נרחב על גולת הכותרת של הדברים החדשים ב-i10, תיבת ההילוכים שלה, הסבר עליו אני בטוח שירחיבו המשתתפים האחרים (שמעתם, משתתפים אחרים? תרחיבו), יצאנו לנסיעה של כמה עשרות קילומטרים.

 

20200304_115730.jpg.a88f9f704133d628299cbecca7a740f9.jpg

 

הנסיעה התרכזה באיזור מודיעין - איזור הררי עם המון שינויי גובה, דבר שמקשה באופן טבעי על תפקוד התיבה. בנוסף, הנסיעה חזרה התבצעה בשעות פקוקות אז הצלחנו גם לקבל מושג די טוב על התנהגות התיבה בזחילה ונסיעה עם עצירות מרובות.

 

20200304_124429.jpg.7c231cb392db11032903168ff1582d41.jpg20200304_124521.jpg.7349050e4814f7bea105d2c0c2209667.jpg

 

הדבר הראשון ששמים לב כשבחונים את ה-i10, הוא דווקא כמה מרווח המושב האחורי. מבחינת מרווח רגליים, הוא לא נופל בכלל מכמה מכוניות סופר מיני שנמכרות היום בשוק ומלא מעט סופר מיני מהדור הקודם (ע"ע איביזה/פולו דור קודם, פאביה נוכחית למשל). מרווח הראש טוב מאוד ויותר טוב (כמו ברוב מכוניות המיני) מרוב מכוניות הסופר מיני. ההפתעה הגדולה היא שהמרווח הזה לא בא על חשבון תא המטען, שגם הוא די גדול ביחס לקטגוריה. 

 

20200304_124908.jpg.dfc260a28a7b639c2fcd265f33483082.jpg20200304_124852.jpg.e1e28c1667d865c8e206d0bc99fe853b.jpg20200304_135221.jpg.40ab644af78774ff285f66347d4c276b.jpg20200304_135232.jpg.7086cecc8aa994d6465d394f2bb7914d.jpg

 

הנהיגה שלי ב-i10 התחילה באכזבה. "פףףף ברור שמרגישים את העברות ההילוכים!" אבל מיד נזכרתי במה שרן אמר בתחילת היום: "אתם תרגישו את העברות ההילוכים כי אתם לוחצים על הגז ומצפים למשהו, וגם כי אתם רגישים יותר לדברים האלה. מי שיושב לידכם, כמעט ולא ירגיש, אם בכלל". אז ניסיתי לשחק משחק - בואו נראה אם שותפיי לנסיעה יבחינו בהעברות ההילוכים. התוצאה הייתה מאוד ברורה: העברה בין ראשון לשני מורגשת, בין שני לשלישי אפשר להרגיש אם מחפשים אותה, ומעל לזה כבר קשה מאוד לשים לב למשהו שקורה. עדיין לא הזדמן לי לבדוק אם אנשים מהשורה מרגישים את העברות ההילוכים, אבל אני מבטיח לנסות את זה כשהטרלול הנוכחי יסתיים ולחזור ולדווח (אם עדיין תהיה לנו מערכת חברתית מתפקדת).

 

20200304_124823.jpg.23eab1fbca36ce17b00adcaaa2f5b1be.jpg

 

מערכת מעניינת נוספת היא ה-hill hold (שברגע שהיא משתחררת, הקלאץ' מתחבר בעדינות והרכב מתחיל לזחול קדימה) שעבדה מצוין בכל שיפוע מלבד אחד חריף במיוחד בו הרכב פשוט לא להצליח לחבר את הקלאץ' בגלל מחסור בכח.

 

20200304_124650.jpg.3010cd42b116f0d427b1bb2c70350ea2.jpg

 

אז נכון, הגיר "רובוטי". אבל אני אוסר עליכם לפסול את הרכב בגללו, לא רק שהוא מתפקד בסדר גמור, אלא כי הוא כנראה הגיר רובוטי/אלקטרוני/ידני-מופעל-מחשב החד-מצמדי הכי טוב שיצא לי לנהוג עליו בסגמנט הזה.

 

אחרי ההתנסות עם הגיר עברנו להתנסות בקלף משמעותי אחר שיש ליונדאי בשרוול - מערכות הבטיחות. אז נכון, כמעט את כל מערכות הבטיחות שקיימות בה: תיקון סטיה מנתיב, התרעת עייפות וכו' בדקנו בנסיעה (חוץ מאשר את המעבר האוטומטי בין אור גבוה לנמוך, כי היה יום...), אבל מערכת אחת החליטו ביונדאי לתת לנו לבדוק על מלא. 

 

20200304_135033.jpg.2bed8dbe72e7077537e4c5c125dd300c.jpg

 

ציור אחד של טוסיק של מיצובישי ASX על קאפה מאוחר יותר, ורן נותן את ההוראה: סעו, 25-30 קמ"ש, לא לגעת בכלום. קדימה.

 

נכון, בלימת אוטונומית במהירויות עירוניות היא ממש לא טכנולוגיה חדשה, אבל ההרגשה לראות אותה פועלת, את המהירות והנחישות בה היא נכנסת לפעולה, את המרחק הקצר מרכב ה"מטרה" בו היא עובדת, הופכים את העניין להרבה יותר מוחשי ומעניין.

 

 

מעבר לזה, הדברים ה"רגילים" של הרכב שופרו כמובן - נוחות הנסיעה טובה יותר, בידוד הרעשים מצוין (עדיין לא מדהים במהירויות גבוהות, אבל: א' זה לא הייעוד, וב' הוא בכל זאת סביר לחלוטין עד 100-110 קמ"ש), צריכת הדלק שהציגו המכוניות הייתה טובה (13-15 ק"מ לליטר) אבל אי-אפשר באמת להתייחס אליה כנתון משמעותי כי הרכבים היו חדשים לחלוטין, הם ננהגו לא בעדינות, הנסיעה עצמה הייתה קצרה ועוד כל מיני פרמטרים שהופכים את המספרים האלה ללא יותר מאשר הערכה מאוד מאוד גסה.

 

20200304_124619.jpg.6b10a711bd8f60fc677e33baaaef5f3d.jpg

 

לסיכום - האם ה-i10 החדשה היא המכונית הכי טובה בעולם? לא. האם היא הכי טובה בקטגוריה? גם לא. הספארק חזקה יותר, הפיקנטו כנראה תהיה מתנהגת יותר והגיר שלה עדיין חלק יותר. אבל עכשיו ה-i10 היא לגמרי מכונית עם יתרונות אמיתיים (לצד החסרונות שקיימים כמובן) על פני המתחרות שלה ולא רק "פיקנטו פחות מוצלחת". היא מרווחת יותר, תא המטען גדול יותר, היא חסכונית יותר, היא בטוחה יותר, וזו רשימה מאוד משמעותית של "מאוד"ים.

 

ועכשיו, לשאר המשתתפים (ועוד קצת תמונות).

 

20200304_115706.jpg20200304_124411.jpg20200304_135025.jpg

  • תודה 2
  • מעניין 3

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

spacer.pngיונדאי i10 החדשה היא מיני טובה מאוד אך עם אבל גדול.

מבחינה חיצונית הוא ניראית טוב ברמת איבזור הגבוהה בשילוב צביעה שונה לגג, ובסדר ברמות איבזור הפשוטות יותר.

פנים הרכב ניראה מצוין ולדעתי הסלון המרשים בקטגוריה מבחינה עיצובית, איכות החומרים רגילה לקטגוריה, לא תמצאו פה פלסטיק רך ונעים- אבל זה הגיוני.

 

מושב הנהג נוח כאשר משענת היד מוסיפה לנוחות, מאחור מרווח ברכים טוב לקטגוריה ויחד עם הספייס סטאר מדובר על רכבי המיני המרווחים בקטגוריה.

 

מבחינת איבזור תמצאו כול מה שאפשר ואפילו תיקון סטיה מנתיב שאין לאחרות בקטגוריה.

 

הרמת הבידוד טובה ורק רעשי כביש רגישים יותר לאיכות האספלט. התנהגות כביש ממה שאפשר היה להרגיש טובה והרכב מרגיש בטיחותי. גם נוחות הנסיעה טובה- דבר שגם הדור הקודם הצטיין בו.

 

אבל וזה אבל לא קטן וזה הגיר. מי שלא התחבר לגירים רובוטים חד מצמדים לפני לדעתי גם לא יתחבר הפעם.

בהאצות ההשהיות מורגשות לא רק לנהג אלא גם לנוסע וגם בעיר בנסיעה מתונה זה מורגש, מצד שני צריכת הדלק שהייצה הנקודה החלשה של הדגם החודש תהיה לנקודה חזקה עכשיו.

עוד דבר שהורגש שהגיר בגלל ההשהיות הללו גורם למנוע להיות עצל יותר, ובשיוט יש מהלך דוושה ארוך מידי עד שהגיר מוריד הילוך לצורך האצה.

 

לדעתי, חבל שלא ניתן היה לשדך לה את הגיר הפלנטרי, צריכת הדלק לפי המכירות לא ממש הפריעה לאנשים אך פעולת הגיר כניראה תפריע יותר וחבל, כי הרכב בטיחותי, סלון נעים, נוח, שקט וללא הגיר היא הכי קרובה הייתה לקבל את תואר המיני הטובהspacer.pngspacer.pngspacer.png ביותר.

spacer.pngspacer.pngspacer.png

AD159BF7-F1F0-4AD2-8EB6-C7CAAFBDAF73.jpeg

4132423F-CC6D-4665-B51A-594EAB643FE0.jpeg

F980E05E-6355-4BBD-B170-41130A64D413.jpeg

985F06E7-6E70-48C4-8E7B-7F740C9416B6.jpeg

  • תודה 2

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם יצא לכם להתרשם גם מהגרסה הידנית? הבנתי שהיא מגיעה רק ברמת האיבזור הנמוכה, אולי אפשר להוסיף בכל זאת איבזור במהלך ההזמנה?

נתנו פירוט כלשהו על הצעת "הליסינג פרטי" של כלמוביל?


התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא, לא היו ידניות בארץ בזמן ההוא, הן מגיעות במשלוח עתידי.

ראוי לציון שהפעם הגרסה ידנית לא מרגישה ערומה ולא חסר משהו מהותי. 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם מבנה הקונסולה (כפי שנראה בתמונות) מפריע לברך ימין של הנהג?

אחד ממובילי הדעה שהיו נוכחי הוא גם "גדול" פיזית?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל איזושהי תקלה קוסמית, פבל הזמין הפעם גם  לא-מובילי-דעה ליום מובילי הדעה הנ"ל. אולי זו הקורונה, אולי איזה חור שחור שנפער איפשהו ביקום, אולי סתם ה-i10 קצת פחות אטרקטיבית מה-i30n. מה שזה לא יהיה, היה לי הכבוד להשתתף בארוע. ברשותכם, אני רוצה לעשות משהו קצת מוזר ולהתחיל מהסוף: אם אני מנסה לסכם את ההתרשמות הקצרה למדי מה-i10 החדשה, אפשר לסכם אותה בשתי מילים בדיוק: לא מבאסת.

 

וזה אולי נשמע קצת מעט, אבל זה בכלל לא. כי את הדור הקודם של ה-i10 אפשר היה בקלות לסכם במילה אחת: מבאסת. היא באמת היתה מבאסת: היא הרעישה, רעדה, כיסא הנהג היה לא נוח בצורה מזעזעת, מערכת השמע הזכירה ימים חשוכים, אפילו הצ'ופצ'יק הקטן של המראה התבאס והלך לחפש רכב סביר יותר להיות בו, ורק מעט צבע שחדר לתא הנוסעים הפיח איזו רוח חיים. אבל בגדול, זה היה רכב שהיה די מבאס לנהוג בו.

 

וה-i10 החדשה, היא ממש לא מבאסת. וזו קפיצת מדרגה עצומה בהמון תחומים.

 

מושב הנהג למשל הפך להיות, ובכן, סביר למדי. לא כורסה רכה ומפנקת, לא משהו ספורטיבי ואוחז, סתם מין מושב כזה שאפשר לשבת בו שעה או שעתיים בקלות. גם שאר המושבים בסה"כ סבירים לגמרי, כולל אלו מאחורה. גם הנוחות בסה"כ ממש בסדר. ה-i10 כבר לא מתרסקת, לא קופצת ולא חובטת יותר מדי ובסה"כ מרגישה מאוד בוגרת, ושוב, סבירה לגמרי.

 

בידוד הרעשים גם הוא בתחום הסביר. זה אולי לא המקום הכי שקט לשהות בו כשעוקפים בכביש 6, אבל זה בוודאי לא רע, בטח ביחס לקטגוריה, ולגמרי מאפשר לנהל שיחה סבירה גם במהירויות כביש 6.

 

המולטימדיה היא קפיצה נחשונית קדימה, לא פחות. ממסך מונוכרומטי קטן ועצוב למערכת מלאה  (8"), טאץ והכל, כולל Android auto  ו-Apple carplay, שאפילו מוציאה סאונד סביר. משהו שסביר שהנהג הממוצע יוכל לחיות איתו בלי להתבאס יותר מדי. ויש אפילו מצלמת נסיעה לאחור!

 

מערכות הבטיחות גם מפתיעות מאוד לטובה, עם בלימה אוטונומית (שממש, אבל ממש עובדת), תיקון סטיה מנתיב (שלפעמים עבד לנו ולפעמים פחות), עמעום אוטומטי של אור גבוה (שלא יצא לנו לבדוק), התראה על עייפות נהג (שגם לא התריעה לנו, אבל בצדק) והתראה על תחילת תנועה של הרכב מקדימה שבהתחשב בהרגלי השימוש בטלפון

בנהיגה של נהגי ישראל בטח לא תזיק. בסה"כ, יחסית לקטגוריה, מפרט מאוד מרשים.

 

המרווח מפתיע גם הוא לטובה. במושבים הקדמיים לא הורגש שום חיסרון במקום, וגם המושב האחורי יכול לאכלס בקלות רבה שני נוסעים מבוגרים במידות סבירות בלי הרגשת צפיפות מוגזמת. תא המטען, ובכן, הוא תא מטען של רכב מיני – הוא יכיל קניות מהסופר של זוג, אולי אפילו משפחה קטנה (ורזה), אבל לא הרבה יותר מזה.

 

אפילו ההיגוי, שהיה מעורפל בדור הקודם הפך להיות סביר לגמרי. השטח המת במרכז נעלם, המשקל סביר לגמרי והכל מרגיש הרבה יותר נכון. ממעט הכיכרות שעברנו בדרך אפשר היה טיפה להתרשם שגם ההתנהגות היא על הצד החיובי, למרות זוויות גלגול מורגשות, אבל זו היתה התרשמות קצרה מכדי לקבל מושג אמיתי. מעבר לזה, בואו נודה על האמת, אף אחד לא קונה בשביל זה i10.

 

מה היה קצת פחות מוצלח? המזגן הרגיש לי קצת חלש, ואני ממש לא מעדות הפינגווינים. כדי להגיע לטמפ' נעימה נאלצנו לכוון את המאוורר לדרגה 3 מתוך 4, ומדובר ביום אביבי רגיל לגמרי של תחילת מרץ (בקרת אקלים קיימת רק בדגם הכי מאובזר, בשאר הדגמים מדובר בהפעלה רגילה).

 

אבל הבעיה העיקרית של הרכב, לטעמי, היא יחידת ההנעה שלו, וזה קצת חבל כי כל רכיב בה לכשעצמו הוא בגדר הסביר, אבל השילוב הרבה פחות מוצלח.

המנוע בסה"כ מספק את הסחורה, כשזוכרים שמדובר בסה"כ ב-1.2 אטמוספרי. הוא לא מרעיש יותר מדי, לא רועד ואפילו מספק טיפה כח כשדוחפים אותו מספיק למעלה. גם הגיר הרובוטי (החד מצמדי) הרבה פחות נורא ממה שאפשר לדמיין, והעברות ההילוכים שלו הרבה פחות מטלטלות מהנהוג בז'אנר (עד כדי כמעט לא מורגשות מכל מושב שהוא לא מושב הנהג), אם כי הן ללא ספק א-ר-ו-כ-ו-ת מ-א-ו-ד, ברמה מתסכלת ממש.

אבל השילוב של שניהם, ביחד עם כיול דוושת תאוצה שהרגיש לי כאילו השני שליש הראשונים של הדוושה אומרים משהו כמו "סע לאט, לאן יש לך למהר" והשליש האחרון הוא משהו בסגנון של "טוב נו, אם אתה ממש מתעקש" – זה פשוט לא זה. היציאה מהמקום מאוד איטית, צבירת המהירות לא בדיוק מרשימה אף אחד, ובדיוק כשנראה שהמנוע מתחיל להתקרב לאיזשהו תחום אפקטיבי שיוציא ממנו משהו, או אז הגיר מחליט ל-ה-ע-ל-ו-ת ה-י-ל-ו-ך ל-א-ט ל-א-ט, וכשהעלאת ההילוך סוף סוף מסתיימת מתחיל מחדש התהליך המתסכל של האצה איטית, וחוזר חלילה. רק בלחיצה מאוד החלטית העברת ההילוכים מתאחרת לסל"ד סביר, ואז אפשר לקבל איזושהי תאוצה חצי סבירה.

אני מניח שהתוצאה של התסכול הזה תהיה צריכת דלק משופרת, ושהמשתמש הממוצע בכלל לא ירגיש בזה בין רמזור לרמזור, אבל ברגע שיוצאים קצת מהפקקים (בוודאי ברגע שמגיעים לעליה כזו או אחרת) העניין הזה נהיה, ובכן, מתסכל. מצד שני, בפקק עצמו העסק עובד לא רע בכלל, וההחלפות, גם אם מורגשות (לפחות מצד הנהג) לא מטלטלות את הרכב.

 

בסה"כ, כשאני מתעלם באלגנטיות מהנעלם של התחזוקה העתידית של הגיר, מדובר ברכב מוצלח (ואפילו מוצלח מאוד) לקטגוריה. הוא נח, מאובזר, מרווח, בטוח, שקט, חסכוני, מתנהג ומגיע מיצרן עם מוניטין מכובד. הוא אפילו נראה (לטעמי) לא רע בכלל מבחוץ והוא מוצע במגוון מכובד מאוד של צבעים. מבפנים הוא קצת מקושקש (כולל מין פלסטיק בשחור מבריק שממלא את המקום בין המולטימדיה ללוח המחוונים, א-לה מרצדס), והוא בעיקר מרגיש מאוד מאוד בוגר ומאוזן, ובעיקר לא נופל (כמעט) באף נקודה משמעותית.

 

פרט, כמובן, לעניין הפעוט הזה של לנסוע. יכול להיות שלרוב המכריע של הרוכשים זו בכלל לא תהיה בעיה, ולאלו שכן, ושמשום מה בכל זאת קונים i10, יש גם גרסה ידנית.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • תודה 8


For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוסיף לתגובה שלי , שמערכת האורות האדפטיביים דווקא כן נבדקה, אמנם לשניות מעטות בתוך מנהרה קצרה, אז היא כן עובדה.

 

וזו שאר הסקירה שלי מהיום ההוא.

יונדאי I10 

הI10 החדשה נכנסת לקטגוריה שהצטמצמה לשלוש מתחרות עיקריות , היא, אחותה הפיקנטו מבית קיה והשברולט ספארק . שליטה קוריאנית כמעט מוחלטת בסגמנט.

הI10 החדשה מבטיחה לשפר את רוב ההיבטים של הישנה ורוצה להוביל את הקטגוריה. 

היא עושה זאת באמצעות שיפור כמעט בכל היבט אפשרי. 

העיצוב החיצוני החדש מוצלח לטעמי, למרות שהאוטו גדל הוא לא נראה גדול יותר והעיצוב ספורטיבי וחד יותר ביחס לדור היוצא. עוד אציין לטובה שהאפשרות להזמין שילובי צבעים ללא תוספת תשלום והעובדה שהגרסה הידנית מגיעה עם אבזור סטנדרטי מלא ועם אותו מנוע כמו הגרסה האוטומטית. 

 

הI10 צמחה מעט בגודל, אך מזה מורגש , בעיקר במושב האחורי המפתיע , המשאיר מרווח פנימי מרשים לרגליים (יש רווח יותר ממספק מהמושבים הקדמיים, ולאלה מגרעת מאחור לתוספת מרווח לרגליים). 

איכות חומרי הפנים שופרה, ונראה שכעת הI10 קצת יותר טובה מהפיקנטו, אך עדיין מדובר בחומרים פשוטים יחסית. המושבים הקדמיים מאוד מוצלחים ביחס לרכב מיני, תומכים ברגליים ובגב והנהג מקבל גם משענת יד.

מבחינת אבזור, היונדאי מסמנת V על רוב מה שצריך באוטו - מזגן טוב , מולטימדיה שעובדת בצורה חלקה ותומכת בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, שני שקעי USB (אחד לDATA והשני לטעינה) , שמשות כהות, אורות אדפטיביים וכמובן מערכות הבטיחות. הייתה חסרה לי בעיקר מערכת בקרת שיוט וכן רמקולים מעט חזקים יותר, מאמין שלרוב האנשים זה לא יפריע. 

במהלך המבחן בחנו אותן, תיקון סטייה מנתיב עבד בצורה טובה יחסית, אך היו לו כמה פספוסים עם קווי שוליים שהרכב חצה. 

את פעולת הבלימה האוטונומית ניתן לראות בסרטון המצורף , והקרטון לא נפגע באף אחת מהפעמים שהבדיקה בוצעה.

עוד מערכת חשובה שעבדה כנדרש, היא המערכת המתריעה על תחילת תנועה לאחר עצירה, בתקווה שתצטמצם את כמות הנרדמים ברמזור שיוצרים עיכובי תנועה מיותרים. 

איכות החומרים ביונדאי השתפרה ביחס לדור הקודם, אמנם עדיין מדובר בחומרים פשוטים ברובם ואין עליית מדרגה אבל עדיין נחמד, וכיאה ליונדאי העכשוויות , איכות ההרכבה מצוינת ואין משהו רופף או גמיש במיוחד.

בידוד הרעשים דיי טוב בנסיעה עירונית אך פחות מתאים לנסיעה בינעירונית, ובידוד הרעשים מאחור פחות טוב מזה שמלפנים, רעשי רוח חודרים בעיקר מבתי הגלגלים ובנסיעה בינעירונית במהירות של 120-130 קמ"ש היה קצת קושי לתקשר בין המושב הקדמי לאחורי.

הרכב מגיע בארבעה רמות גימור (אחת נמוכה לידני ושלושה גרסאות שונות לאוטומטית). 

ההבדל הבולט בין רמות הגימור הוא גודל הג'אנט. הגרסאות הבסיסיות מגיעות עם ג'אנט 14' גרסת הליסינג (prime) מגיעה עם 15' והגרסה הבכירה מגיעה עם ג'אנט 16. 

אני התחלתי את היום עם גרסת הprime ובחצי השני החלפתי לגרסת האינספייר, והאינספייר נהנית מנוחות עדיפה ביחס לפריים, שמרגישה יותר תזיזתית וקשיחה בהשוואה. הI10 קיבלה כיול מתלים קשיח, יחסית ונהנת מזוויות גלגול קטנות והתנהגות כביש צפויה ובטוחה. שיכוך מהמורות מורגש בתא הנוסעים (יותר מאחור מאשר מלפנים) אבל הI10 לא מענישה. ביחס לסגמנט המיני ולאחר נסיעה של שעה לפה ושעה לשם הI10 נחשבת אצלי כנוחה.

 

והגענו לנקודה מעוררת המחלוקת , יחידת ההינע. המנוע, למרות נפח דומה לקודמו חדש לחלוטין ,  דיי חלק בפעולתו (4 צילינדרים) והכוח יותר ממספק לרכב כזה. אל המנוע הנל משודך כעת רובוטי חד מצמדי (אלקטרוני כפי שהסבירו לנו , הוא השם הנכון יותר, ונובע מכך שהחלפת ההילוכים מבוצעת על ידי מנועים חשמליים במקום מערכת הידרואלית , וזו אמורה להיות מהירה יותר ואמינה יותר ממנה) . איך זה בפועל ? ביחס לתיבות אחרות מסוג זה המצב בהחלט טוב, התיבה לא מתבלבלת יותר מדיי ולא מטלטלת יותר מדיי, גם אם ממשיכים ללחוץ על הגז, אך מדיי פעם סובלת מהשהיות ארוכות בין הילוך להילוך. משום מה גם היה הבדל בין הרכב הראשון לרכב השני שנהגתי בו, כאשר התיבה ברכב הראשון הרגישה יותר קוהרנטית והעבירה הילוכים עם פחות השהיות בהשוואה לשנייה. במהלך היום אנשי כלמוביל חזרו והדגישו שאין לצפות לאופי של תיבה פלנטרית, ואת זה הם גם יישמו באולמות התצוגה. הI10 מרגישה בבית בעיר 

 

הI10 היא אוטו חביב, ואני יכול להבין את מי שיבחר בו כי יש לה הרבה יתרונות, ובעיקרם המרחב האחורי המפתיע. הגיר הוא מהטובים יותר מסוגו , ומי שיוכל להסתדר איתו יקבל חבילה כוללת דיי טובה לרכב מיני שכזה.

  • תודה 4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב טוב. צעד קדימה שניים אחורה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכבי מיני לעולם יישארו בנישה העירונית החמודה שלהם, סופגים מכות בחניות של תל-אביב מבלי שהלב שלנו יישבר יותר מדי. הגודל הקטן ומחיר המטרה הזול גורמים להם להיות מתוכננים עם פשרות Built-in כמעט בכל תחום מביצועים ועד לאבזור, ומי שסולד מפשרות (והממון בכיסו) קונה "רכב אמיתי" בדמות סופר מיני. התרגלנו לזה, ובתדריך שלפני הנסיעה נציג היבואן ניסה לרמוז בעדינות שה i10 מעיזה לקרוא תיגר על המעמד שאליו היא נולדה ולפזול למעלה. יומרני.

 

מבחוץ הרכב צועק "מיני" קלאסי: הוא עגלגל, קטן וחמוד. החזית נראית מודרנית ומנסה להזריק מעט אגרסיביות עם חידוד פנסים וגריל גדול שמכסה כמעט את כל הפגוש. לטעמי השילוב נראה מוזר בפרופרציות האלו ואני לא התחברתי לעיצוב. בפנים הנדסת האנוש טובה וכל המתגים נמצאים במיקום שבו היית מצפה מהם להיות ברכב אסיאתי. המולטימדיה נוחה לתפעול עם שילוב של מסך מגע ומינון מתאים של כפתורים פיזיים לשמע ובקרת האקלים האוטומטית (ברמת הגימור Supreme שבחנתי), הבלוטות והאנרואיד אוטו מתחברים מהר ועובדים בצורה חלקה. איכות הסאונד מהרמקולים סבירה בלבד עקב מחסור מורגש בבאס. ההגה עבה ונוח לאחיזה. חבל שחסר לו מעט טווח כוונון בחלק התחתון, ואין כוונון למרחק. שתי הסוגיות האלו מנעו ממני תנוחת נהיגה מיטבית מה שעלול לגרום לעייפות בנסיעה ארוכה.

 

ציפיתי שהגיר החד מצמדי יהיה נוראי - ואז התחלנו בנסיעה. אז זהו, שהוא בסדר גמור. מעט מהוסס ביציאה אבל צפוי אחר כך. יש זחילה בעזיבת הבלם כמו בגיר פלנטרי, אין כמעט נדנודים במעבר הילוכים, יש Hill Hold יעיל. הקיקדאון לא מפחד להוריד שלושה הילוכים בבת אחת כשסוחטים את הדוושה עד הסוף. לחובתו, אפשר לבלבל אותו בעקביות כשדרושים יותר כוח בעליה, ואז יש שניה של השתהות, שניה של הורדת הילוך לסל"ד קרוב מדי לקו האדום, ועוד חצי שניה של העלאת הילוך. ההחלפות אמנם איטיות למדי, וממושב הנהג אם יודעים מה לחפש מרגישים את הקלאצ' מתחבר ומתנתק. אבל, וזאת נקודת המפתח, אם לא חושבים באופן פעיל על פעולת הגיר בדרך כלל לא שמים לב אליו. ידוע, זה הסימן לטכנולוגיה טובה.

 

צדק נציג כלמוביל שזמינות הכוח טובה, למרות נתון ההאצה המחפיר על הנייר בגרסה האוטומטית. בעיר ובין רמזורים הרכב מאיץ ללא קושי . בכביש המהיר המנוע מרגיש נינוח בשיוט למרות 3000-3500 סל"ד גבוהים יחסית. בידוד רעשי המנוע טוב. כשמוציאים אותו מאיזור הנוחות ודורשים כל טיפת הספק קיימת, מתחיל להגמר לו האוויר ב 110 קמ"ש והאצה אחרי 120 לוקחת הרבה זמן. לפחות עדיין קיימת האצה במהירות הזאת, ואפילו בתנאים האלו בידוד רעשי המנוע נשאר יעיל. בידוד רעשי הרוח והצמיגים פחות טוב.

 

הרכב נשלט בקלות וההגה מתוגבר מאוד, אפילו יותר מדי. הוא אילם וחסר תחושה, אבל לא ציפיתי למשהו אחר וגם אין בכך צורך. זוויות הגלגול סבירות והריסון טוב - המתלים חוזרים לעצמם שניה וחצי אחרי בור או פס האטה שלקחת מהר מדי.

 

תיקון הסטייה מנתיב עובד היטב ולא נכנס לפעולה מוקדם מדי. חבל שאין התרעה על מרחק מהרכב שלפנים, למעט עשיריות שניה בודדות לפני בלימת חירום אוטונומית, שעבדה מצוין במבחן שעשינו ב - 25 קמ"ש, כולל בסימולציה ריאלסטית של נסיעה קדימה תוך כדי התכתבות בווטסאפ. בשביל המדע.

 

לא ברור באיזה ספר עתיק יונדאי מצאו את הכישוף שהם עשו כאן, אבל מרווח הרגליים מאחור נדיב ברמה מפתיעה, והוא לא בא על חשבון נפח תא המטען המרשים כשלעצמו. הרוחב מאחור טוב לקטגוריה, שני מבוגרים ממוצעי-גודל יסתדרו כאן בלי בעיה ואפשר לצופף גם שלושה.

נוחות הנסיעה טובה מלפנים, אבל (וכאן נגמרו ליונדאי הכשפים כנראה) מאחור הרבה פחות. כל בליטה בדרך מורגשת בישבן וכבישים בעלי שיפוע משתנה לא יעשו חסד עם הרגישים לטלטולים. אולי זאת הישיבה ישירות על הסרן האחורי, אולי כל רכבי המיני כאלו - אין לי מספיק ניסיון בקטגוריה כדי להגיד. אם הנוחות מאחור חשובה לכם שבו במהלך נסיעת המבחן גם במושב האחורי כדי להחליט בעצמכם.

 

ה - i10 , מלבד עיסוקה העיקרי כמשנעת אנשים, עוסקת גם בשבירת כל מיני קלישאות שהתרגלנו להגיד על רכבי מיני. היא מאובזרת למדי, מצויידת במערכות בטיחות אקטיבית, הגיר החד מצמדי שלה סביר מאוד, יש לה מרווח רגליים מרשים מאחור וגם תא מטען שימושי. היא תהיה בחירה טובה עבור שחיפש רכב מיני מלכתחילה, ויותר מכך - מי שמחפש רכב שייסע בעיקר בעיר והיו לו עד כה סיבות ענייניות באמת להמנע מהקטגוריה - גם הוא ראוי שיבחן אותה ברצינות.

  • תודה 3

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממש יפה שהביאו גרסה ידנית שמאובזרת בצורה מקבילה לאוטומט, לי ברור שזו הגרסה שהייתי קונה, גם גיר שמגיב טוב יותר על אותה יחידת כוח וגם על הדרך חוסך עשירייה שברמות סכומים כאלה זה מאוד מהותי. נו בריינר.

 

הלוואי והגרסה הזו תצדיק את עצמה ותזכה להצלחה טובה.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי לפקפק בכשרים, נוצר אצלי רושם שחוות הדעת של מובילי הדעה , שכלמוביל אירחה כה יפה להצגת הרכב, נוטה להיות סלחנית ולא מספיק אובייקטיבית בהערכת הרכב. 

ראוי להדגיש מספר היבטים לגבי הרכב הן בהשוואה לדור הקודם והן למתחרות בקטגוריה. 

מדובר כנראה ברכב החדש  העצל ביותר  שקיים  בישראל.

התאוצה ליונדאי I10 החדשה בדגם הרובוטי החד מצמדי  החדש הינה כמעט 16 שניות ( 0-100 קמ"ש ב- 15.8 שניות). זוהי האטה משמעותית לעומת הדגם האוטומטי שהוחלף. 

הדבר פוגע משמעותית בבטיחות אקטיבית של הרכב. 

התופעה המדהימה הינה שהדגם הזהה עם גיר ידני מאיץ ב- 12.6 - זהו הפרש ענק. 

אחד היתרונות העיקריים של גיר רובוטי  הינו שאין הנחתת ביצועים לעומת הגרסא הידנית , להבדיל מגיר אוטומטי רגיל. 

קחו לדוגמא את הסלריו מחד או את האבארט מאידך - בשתיהן הדגם הידני והרובוטי זהים בתאוצות. (אולי הפרש של חלקיק שנייה) , אבל לא פער של יותר משלוש שניות לרעת הרובוטי. 

לדעתי זה כשל תכנוני/הנדסי לא קטן. 

  • עצה טובה! 2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, orankohn כתב:

קחו לדוגמא את הסלריו מחד או את האבארט מאידך - בשתיהן הדגם הידני והרובוטי זהים בתאוצות. (אולי הפרש של חלקיק שנייה) , אבל לא פער של יותר משלוש שניות לרעת הרובוטי. 

לדעתי זה כשל תכנוני/הנדסי לא קטן. 

 

אתייחס מאוחר יותר ל-i10 עצמה, אבל במקרה הזה נתוני יצרן לחוד ומציאות לחוד. מניסיון מעשי עם גיר כמו זה שקיים אצל האבארט (156 סלספיד), נתון היצרן אמנם זהה, אבל הפער במציאות קיים גם קיים. 


I'll take your brains to another dimension

Pay close attention

 

Subaru BRZ | Peugeot 106 Rallye 1300 | PCR Jaguar 2000 100cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 41 דקות, orankohn כתב:

מבלי לפקפק בכשרים, נוצר אצלי רושם שחוות הדעת של מובילי הדעה , שכלמוביל אירחה כה יפה להצגת הרכב, נוטה להיות סלחנית ולא מספיק אובייקטיבית בהערכת הרכב. 

ראוי להדגיש מספר היבטים לגבי הרכב הן בהשוואה לדור הקודם והן למתחרות בקטגוריה. 

מדובר כנראה ברכב החדש  העצל ביותר  שקיים  בישראל.

התאוצה ליונדאי I10 החדשה בדגם הרובוטי החד מצמדי  החדש הינה כמעט 16 שניות ( 0-100 קמ"ש ב- 15.8 שניות). זוהי האטה משמעותית לעומת הדגם האוטומטי שהוחלף. 

הדבר פוגע משמעותית בבטיחות אקטיבית של הרכב. 

 

במהירות עירונית אני לא חושב שנתון התאוצה משמעותי,  אתה רוב הזמן לא מגיע למהירויות האלה בעיר. 

בבינעירוני במהירויות של מאה קמ"ש ומעלה זה יותר בא לידי ביטוי והרכב כמובן מתאמץ בהתאם, ופחות טוב מהדור הקודם, או מהפיקנטו או מהספארק. 

ביחס לספארק הI10 נופלת רק בביצועים וחלקות העברת הילוכים ועדיפה בכל השאר (לגבי אמינות , ימים יגידו) . 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עד איזו מהירות עובדת הבלימה האוטונומית?

האם יש בקרת שיוט ברמת גימור כלשהי?


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, llaavvii כתב:

האם מבנה הקונסולה (כפי שנראה בתמונות) מפריע לברך ימין של הנהג?

אחד ממובילי הדעה שהיו נוכחי הוא גם "גדול" פיזית?

לא ממש, בטח לא לגובה. לי אישית שום דבר לא הפריע לשום רגל, אבל אני רחוק מלהיות "גדול" פיזית.

 

לפני 35 דקות, dorsht כתב:

עד איזו מהירות עובדת הבלימה האוטונומית?

האם יש בקרת שיוט ברמת גימור כלשהי?

א. לא זוכר

ב. לא

 

לפני כשעה, orankohn כתב:

מבלי לפקפק בכשרים, נוצר אצלי רושם שחוות הדעת של מובילי הדעה , שכלמוביל אירחה כה יפה להצגת הרכב, נוטה להיות סלחנית ולא מספיק אובייקטיבית בהערכת הרכב. 

ראוי להדגיש מספר היבטים לגבי הרכב הן בהשוואה לדור הקודם והן למתחרות בקטגוריה. 

מדובר כנראה ברכב החדש  העצל ביותר  שקיים  בישראל.

התאוצה ליונדאי I10 החדשה בדגם הרובוטי החד מצמדי  החדש הינה כמעט 16 שניות ( 0-100 קמ"ש ב- 15.8 שניות). זוהי האטה משמעותית לעומת הדגם האוטומטי שהוחלף. 

הדבר פוגע משמעותית בבטיחות אקטיבית של הרכב. 

התופעה המדהימה הינה שהדגם הזהה עם גיר ידני מאיץ ב- 12.6 - זהו הפרש ענק. 

אחד היתרונות העיקריים של גיר רובוטי  הינו שאין הנחתת ביצועים לעומת הגרסא הידנית , להבדיל מגיר אוטומטי רגיל. 

קחו לדוגמא את הסלריו מחד או את האבארט מאידך - בשתיהן הדגם הידני והרובוטי זהים בתאוצות. (אולי הפרש של חלקיק שנייה) , אבל לא פער של יותר משלוש שניות לרעת הרובוטי. 

לדעתי זה כשל תכנוני/הנדסי לא קטן. 

קח בחשבון שמדובר בנסיעת התרשמות לא מאוד ארוכה (כפי שפבל ציין, עשרות ק"מ). אני חושב שחוות הדעת החיובית תלויה גם ברמת הציפיות - אני לפחות ציפיתי לפחות, ובסה"כ יצאתי עם התרשמות די חיובית במסגרת הקטגוריה.

הרכב מרגיש חלש, אני לא חושב שמישהו טוען אחרת. האם זה פוגע בבטיחות? תלוי איפה. כנראה שלעקיפות על כביש 90 זה רכב לא מאוד מוצלח. בנסיעה יומיומית בפקק מפ"ת לת"א וחזרה - פחות. כשלוקחים בחשבון שמדובר ברכב עירוני, למי שלא מחפש להיות ראשון ברמזור, זה לא כזה נורא בסה"כ, אבל זה לגמרי שיקול שצריך להתחשב בו. מעבר לזה, 0-100 זה נתון אחד מתוך ערימה של נתונים, הוא לא תמיד מאוד רלוונטי בחיי היום-יום.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear


For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...