Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פבל

יום מובילי דעה עם יונדאי i10

Recommended Posts

לפני 37 דקות, dorsht כתב:

עד איזו מהירות עובדת הבלימה האוטונומית?

האם יש בקרת שיוט ברמת גימור כלשהי?

אני בדקתי במהירות של 25-30 קמ״ש ועבד מצוין.

לפני 2 שעות, Doron_Z כתב:

ממש יפה שהביאו גרסה ידנית שמאובזרת בצורה מקבילה לאוטומט, לי ברור שזו הגרסה שהייתי קונה, גם גיר שמגיב טוב יותר על אותה יחידת כוח וגם על הדרך חוסך עשירייה שברמות סכומים כאלה זה מאוד מהותי. נו בריינר.

 

הלוואי והגרסה הזו תצדיק את עצמה ותזכה להצלחה טובה.

היא פחות מאובזרת.

 

 

 


היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין בקרת שיוט באף רמת גימור.
הידנית לא פחות מאובזרת מהאוטומטית הבסיסית, שלא מרגישה ערומה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לידנית אין חלונות כהים, ואין את הקישוט מעל תא כפפות שזה זניח.


היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שולי בשביל רכב שמאיץ בצורה נורמלית ועולה עשירייה פחות מהגרסה האוטומטית המקבילה (והפער עוד יותר גדול במחיר מהגרסה האוטומטית המאובזרת) 

 

ולדעתי לנתון של 0 עד 100 כן יש חשיבות גם בתנאים עירוניים, יוצא שאתה ראשון בתור לא מעט פעמים, לפעמים קורה שאפילו בנתיב השמאלי בעוונותיך, ולהאיץ עם רכב של משפחת פלינסטון שאתה מרגיש שאתה דוחף עם הרגליים והרכב מאחוריך כבר רגע מלהכנס בך מרוב שאתה בקושי זז זו הרגשה לא נחמדה. 

 

גם לא כל אזור עירוני זו נסיעה מרמזור לרמזור, יש אזורים עם כבישים יותר מהירים ופתוחים. 

 

לטעמי נתון כזה מתבטא בכל רמה, צריך לשנות מיינדסט ולהבין שיש לך רכב איטי, שאתה לא תספיק כנראה את הרמזור, שתעוף מהשמאלי ASAP אם במקרה הזדחלת לשם, שאתה דוחף חזק את הרכב ועדיין כל דבר שבסביבה משאיר לך אבק, כולל הפקאצה על הקורקינט לידך (טוב פה קצת הגזמתי... כנראה) 

 

אישית לא הייתי מתקרב לאוטומט רק על הנתון הזה ואני מתקשה להאמין שלא מרגישים בזה על בסיס קבוע, למובילי הדיעה שאני בהחלט מכבד לא היה מספיק זמן עם הרכב כדי להבין איך זה לחיות עם זה. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתנאים עירונים נתון התאוצה לא יפריע לדעתי, יותר יפריעו ההשהיות. זה לא רק מסניון קצר עם היונדאי אלא מנסיון עם עוד רכבי מיני רובוטים.


היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב, 

מקווה שאתם מרגישים בטוב, 

אמנם סיכמו את הכל פחות או יותר, ובכל זאת גם אני רוצה.

נתחיל באנשי כלמוביל, 

לא מעט גופים עסקיים משגרים מוצר לשוק. זה מוצר שהיצרן הוציא, עושים מה שצריך מבחינת שיווק, עיתונאים וכד', וקדימה לאולמות. צריך הרבה אומץ ארגוני להזמין אליך למטה החברה חבורה של כ 15 אנשים, כל אחד מגיע מעולמות תוכן שונים, כולם דעתניים מאוד, למרביתם יש שאלות מציקות ומטרידות, ובעיקר שבניגוד לעיתונאים שנמצאים תחת כללי התנהגות מוסכמים - לחבורה הדבילית הזו אין מעצורים. ככה הרצאה שהיתה אמורה להיות כשלושת רבעי השעה התארכה לשעה וחצי כי על כל שקף שאנשי כלמוביל מראים לנו מתפתח דיון.

מהר מאוד אנחנו מגיעים לליבת הסיפור - הגיר. מסבירים לנו על רכיבים שלמים שנוספו לגיר רק כדי לעדן אותו ולהחליק ככל הניתן את תחושת הטלטול בהעברת הילוכים. 

אז על ההתחלה - תודה לרן ולרוני על האמון, הפתיחות והכנות. זה מאוד לא מובן מאליו. 

 

לרכב עצמו - הרכב חמוד. הוא לא חמוד 'ממתק' כמו נניח פיאט 500 כשהיא רק יצאה ולא נלעסה עד מוות, אבל בהחלט חמוד. האיכות גבוהה מהמצופה מרכב בסיסי. המושבים נוחים, הרכב מאובזר היטב ביחס למה שהיית מצפה, ויאללה לנסוע. 

תחילת הנסיעה אני במושב שליד הנהג. ממושב הנוסע - העברות ההילוכים כמעט ולא מורגשות. הרכב שקט למדי עם בידוד רעשים טוב. המרווח בהחלט טוב, גם מקדימה וגם מאחורה רק אל תצפו  שזה יהיה הרכב המשפחתי שלכם, כי הוא לא . 

מעבר למושב הנהג, ואני מיד מרגיש את ההשהייה בהעברת ההילוכים. נראה כאילו יש מסטיק גדול מאוד בין הדוושה לגיר ולמנוע. כדי למתן את הטלטול בהעברת ההילוכים עשו יונדאי 'קונץ פטנט' שמתנהג כמו מישהו שמחליק את הקלאץ' לאורך הרבה זמן. בתקופה שהתרגלנו להעברות הילוכים מהירות גם במכוניות אוטומטיות, כאן יש העברה מאוד איטית. זה בהחלט מורגש ממושב הנהג. אתה מרגיש שההילוך בו היית נותק, וממתין לשילוב ההילוך הבא וזה לוקח הרבה זמן. 

אני בספק עד כמה אנשים שאינם חובבי רכב יחושו את מה שאנחנו חשנו, ואם כן, עד כמה זה יפריע להם. כולנו הרגשנו את זה. 

מערכת מניעת ההתדרדרות פועלת, למרות מה שנכתב מעלי. הם פשוט היו שפנים ובלמו את הרכב לפני שנתנו למערכת להיכנס לפעולה. איך אני יודע את זה? כי החלטתי שלא משנה מה, אם אנשי יונדאי אמרו שזה עובד - זה כנראה עובד, ונתתי לרכב להתדרדר. הוא התדרדר הרבה, ואז בלם את עצמו והחל להתקדם. בגלל שהירידה היתה תלולה מאוד היה לו קשה, אבל לעבוד זה עבד. אין לי ספק שזו מערכת שתהיה שימושית ומסייעת לנהג הממוצע. 

ניסוי הבלימה האוטונומית היה מגניב. מרוב שהתלהבנו, כולנו בדקנו איך המערכת עובדת, כמה וכמה פעמים כל אחד...היא עבדה תמיד. 

הגירסה שהיתה חסרה לי היא הגירסה הידנית. במחיר שבאיזור 70.0 אש"ח, היא יכולה להיות רכישה טובה ומעניינת למי שלא צריך רכב יותר גדול, וכבונוס גדול מאוד יהנה גם מגיר ידני ולא מהגיר הידני עם הניהול האלקטרוני. 

שורה תחתונה - מעט מסוייגת. 

לחיוב - עיצוב, מרווח פנים, איבזור, בטיחות, 

לשלילה - גיר מעט מסטיקי.

אם הייתי קונה כזו? כנראה שכן, אבל ידנית.

  • תודה 2

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ועכשיו השאלה שמסקרנת כמעט את כולם (למרות שנסעתם מעט אבל עדיין בתחושה),
I10 או ספארק? הספייס סטאר החדשה והפיקנטו שמחכה לעדכון, בכלל בתחרות?

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אישית? ספארק.

בגלל יחידת הנעה חזקה אבל בעיקר עקב יחידת הנעה חלקה שלה בזכות גיר רציף.

מנגד יש לה תא מטען קטן יותר והיא פחות מרווחת מאחור מה שיפריע במידה ויש צורך בסלקל.

 

דווקא הספייס סטאר לדעתי אחרי מתיחת פנים בתמונה, הספייס גם מרווחת מאחור, יחידת הנעה חלקה, היא כבר לא רוכנת בפניות כמו בהתחלה אבל הסלון מרגיש מיושן הרבה יותר מהיונדאי.

 

 


היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שביין מבחינים בין עולם ישן (צרפת, ספרד...) ועולם חדש (ארה"ב, אוסטרליה..) כך גם בעולם הרכב: יש עולם ישן (הוא מכוניות הנוסעים) ועולם חדש (הוא רכבי הפנאי). לכמעט כל קטגוריית מיינסטרים יש אחת מקבילה של רכבי פנאי, פרט לקטגוריית המיני: היא היחידה שנותרה ללא היצע רכבי פנאי (פרט לסוזוקי איגניס). אולם, הקטגוריה עצמה מצטמצמת (בעקבות החמרת רגולציה באיחוד האירופי). כדי לפצות על כך, יונדאי יצרה מכונית המשלבת את רוב הקטגוריה במכונית אחת: יש לה קורה C שחורה למראה גג צף כמו באייגו, אפשרות לצביעה דו גונית כמו באופל אדם, עיצוב שקורץ למין היפה כמו לפיאט 500, היא משווה ומעלה בכל מה שקשור לבטיחות אקטיבית ומעכשיו מציעה גם גיר רובוטי כפי שהיה נהוג בקטגוריה ברוב הדגמים בעשור האחרון.

 

יונדאי i10 היא מכונית מעוצבת. לדעתי היא נראית טוב מאחור ומהצד, לחזית צריך להתרגל.
היא די נאה וצריך לקחת בחשבון שמעצבים מכוונים לטווח ארוך: מה שנתפס כמוזר היום עלול להראות אחרת עם הזמן ועם הופעת דגמים חדשים בשוק (ראו למשל טויוטה יאריס ורנו קליאו שעיצוב החזית שלהן נראה מוגזם כשהוצגו).
לא פחות ואולי אף יותר משמעותי הוא העיצוב בתא הנוסעים: יש כזה, כלומר עומד מאחוריו מאמץ אמיתי - שני הגוונים והטקסטורה של הדשבורד, מסך אמצעי המחובר ללוח המחוונים, פתחי המיזוג העגולים עם המסגרות הכסופות כולם לא מובנים מאליהם ברכב שכזה.

 

בבסיסה הi10  היא מכונית עירונית בעלת ערך מוסף המרחיב את קהל היעד שלה:
היא מרווחת מספיק לארבע מבוגרים ויכולה לשמש גם משפחה קטנה כרכב יחיד. בנוסף היכולת שלה מספיק גבוהה מבחינת נוחות ושקט בכביש הבינעירוני למי שיבחר לנסוע בה יום יום. כלומר היא יכולה להוות אלטרנטיבה אמיתית למחפשים רכב משומש גדול יותר עם כל היתרונות של רכב חדש.

 

הגיר באמת לא נורא. תחשבו למשל על מרוץ שליחים: בגיר רובוטי דו מצמדי שליח (מצמד א') מעביר את המקל לשליח (מצמד ב' ) שיוצא לדרך. בגיר רובוטי חד מצמדי שליח א' מעביר את המקל לעצמו וכדי ליצור אשליה שמודבר בשליחים שונים מחליף בגדים בנקודת ההעברה. יונדאי שכללו את השיטה: השליח מגיע לנקודת ההחלפה לבוש במספר שכבות בגדים והוא רק צריך להוריד שכבה אחת (נגיד בגד כחול ומתחתיו בגד ירוק). מה שאני מנסה לומר שהחלפת ההילוכים מורגשת אבל לא מאוד, צריך להתרגל. היא מורגשת יותר בהאצה חזקה ופחות בנהיגה רגועה ולהיעלמות הכוח (לרגע קט) צריך להתרגל. האם אחרי שמתרגלים זה הופך להיות שקוף? קשה לענות ביום אחד של נהיגה לא ארוכה.

 

בעניין הביצועים: נתון ה 0 ל 100 קצת מרמה. בפועל בנסיעה לא הייתה בעיה לעמוד בקצב התנועה וההבדל יורגש אם כולם מסביב יתחילו למעוך את הדוושות לרצפה. אני חושב שיונדאי בחרו במודע בנוחות בהחלפת ההילוכים על חשבון האצה. הרי בדגמים רובוטיים מוקדמים נהוג היה לומר שיש לתזמן הרפיה מדוושת התאוצה כדי למנוע טלטלה. אז אולי לדגמים ההם היה נתון תיאורטי 0 ל100 טוב יותר אך בפועל נהגים היו לומדים לעשות את מה שה i10 עושה אוטומטית: מנתקת את הכוח בזמן החלפת ההילוכים להחלפה חלקה יותר. 

לסיכום אני מסכים עם פו הדוב: מדובר בחבילה שלמה ואטרקטיבית. האם הגיר צריך להיות דיל ברייקר?

מצד אחד עד היום אף יצרן לא הצליח לייצר רב מכר בשוק עם הגיר הזה.

מצד שני יונדאי הפכו את הטוסון מנישה לסנסציה והצליחו לשווק i30 סטיישן בהצלחה רבה כשרכבי סטיישן עדיין נחשבו לתצורה לא מקובלת בשוק המקומי.
סביר להניח שהם יצליחו גם הפעם. 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 33 דקות, mcshmupi כתב:

מצד אחד עד היום אף יצרן לא הצליח לייצר רב מכר בשוק עם הגיר הזה.

מצד שני יונדאי הפכו את הטוסון מנישה לסנסציה והצליחו לשווק i30 סטיישן בהצלחה רבה כשרכבי סטיישן עדיין נחשבו לתצורה לא מקובלת בשוק המקומי.
סביר להניח שהם יצליחו גם הפעם. 

 

יונדאי וקיה מצליחים לעשות רבי מכר על רכבים שנותנים תמורה לאגרה בכול המובנים. וכשיש להם דגמים שלא עושים את זה, אז הם גם לא הופכים לרבי מכר. עיין ערך קיה פיקנטו אוטומטית- אחלה רכב מכול בחינה, לעומת הידנית 1.0 שהפסיקה להמכר מהר מאוד כשהבינו שהמנוע לא זז והצריכת דלק של היצרן היא תיאורתית גם כשהרכב על ניוטראל בחניה. 

 

בכול מקרה, לדעתי, ומצטער אם היא קצת שלילית, כלמוביל עשו חכם כשהביאו לכם את הרכב לנסיעה קצרה ולא למבחן של כמה ימים. 

כי אחרי שעה הגיר לא נורא כול כך, ואחרי כמה ימים הוא יהפוך למעצבן פצצות. 

ככה הם הרוויחו דעת קהל אוהדת מהתחלה, מה שיכול לתרום לשיווק. 


משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות הפוך. הגיר דורש התרגלות. האם אחרי שמתרגלים הוא נהיה סביר לגמרי או שימשיך להציק אני לא יודע,
גם לא בטוח שזה יהיה אותו הדבר לכולם. לפני כשנתיים יצא לי לבלות מספר ימים עם אופל אדם, לא זוכר שסבלתי במיוחד


גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב שהדעות פה חלוקות, כמו בחיים לגבי הגיר.


היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, Doron_Z כתב:

נשמע שולי בשביל רכב שמאיץ בצורה נורמלית ועולה עשירייה פחות מהגרסה האוטומטית המקבילה (והפער עוד יותר גדול במחיר מהגרסה האוטומטית המאובזרת) 

 

ולדעתי לנתון של 0 עד 100 כן יש חשיבות גם בתנאים עירוניים, יוצא שאתה ראשון בתור לא מעט פעמים, לפעמים קורה שאפילו בנתיב השמאלי בעוונותיך, ולהאיץ עם רכב של משפחת פלינסטון שאתה מרגיש שאתה דוחף עם הרגליים והרכב מאחוריך כבר רגע מלהכנס בך מרוב שאתה בקושי זז זו הרגשה לא נחמדה. 

 

גם לא כל אזור עירוני זו נסיעה מרמזור לרמזור, יש אזורים עם כבישים יותר מהירים ופתוחים. 

 

לטעמי נתון כזה מתבטא בכל רמה, צריך לשנות מיינדסט ולהבין שיש לך רכב איטי, שאתה לא תספיק כנראה את הרמזור, שתעוף מהשמאלי ASAP אם במקרה הזדחלת לשם, שאתה דוחף חזק את הרכב ועדיין כל דבר שבסביבה משאיר לך אבק, כולל הפקאצה על הקורקינט לידך (טוב פה קצת הגזמתי... כנראה) 

 

אישית לא הייתי מתקרב לאוטומט רק על הנתון הזה ואני מתקשה להאמין שלא מרגישים בזה על בסיס קבוע, למובילי הדיעה שאני בהחלט מכבד לא היה מספיק זמן עם הרכב כדי להבין איך זה לחיות עם זה. 

יכול להיות שעניין האיטיות קצת יצא מפרופורציה.

 

אין ל-i10 שום בעיה לנסוע בכביש מהיר. נסענו בכביש 6, הגענו למהירות החוקית שם (אולי אפילו טיפה יותר), זה לא בלתי אפשרי או בלתי סביר. המנוע לא צורח והרכב לא מתפרק במהירויות כאלו.

ההרגשה שלי היתה שכדי לקבל תאוצה סבירה (לרכב מיני) צריך פשוט ללחוץ חזק. ברגע שהדוושה מגיעה לקצה העסק מתחיל לזוז. הבעיה העיקרית מבחינתי היתה שרוב מהלך הדוושה לא מספק הבדל משמעותי בתאוצה, וזה גורם לתחושה של חוסר יכולת. זה הרבה עניין של כיול של הדוושה,  פלוס ההשהיה שהגיר מכניס שאותה אין איך לעקוף. גם ההשהיה הזו, מעצבנת ככל שתהיה, היא סד"ג של חצי שניה, אולי קצת יותר (בהרגשה, לא מדדתי כמובן). זה יותר מעצבן מבאמת משמעותי.

 

בואו נגיד שה-i10 הקודמת עם מנוע ליטר הרגישה חלשה יותר.

 

זה לא רכב לאנשים שמחפשים להיות ראשונים ברמזור, או שנוסעים בכבישים מהירים פנויים על בסיס יומיומי. כרכב שני למי שגר במרכז ועומד כל יום חצי שעה - שעה לכל כיוון בפקק, אני לא חושב שזו תהיה בעיה מהותית.



For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המבחן האמיתי של הרכב הזה יהיה באמינות התיבה בנסיעה עירונית, שם רובן יבלו את מרבית חייהן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתור הקדמה, חשוב להבין דבר אחד מהותי בדיון על ה-i10 החדשה, ובייחוד על תיבת ההילוכים שלה. הנהגים אשר בחנו את הרכב, למרות שמידת הניסיון שלהם, הנטיה שלהם (כביש/שטח/מסלול) שונה, מי יותר מנוסה ומי פחות, דבר אחד משותף להם - כולם חובבי נהיגה ועל כן מודעים ומחפשים להיות יותר מודעים למכונית, קשובים לה, ועל כן ברוב המקרים מרגישים ויודעים יותר מהנהג הממוצע. על זה בהמשך.

 

ה-i10 החדשה מכונית שמכל בחינה אובייקטיבית (כאמור, לתיבה אתייחס בהמשך) משופרת ביחס לקודמתה. ניכרת השקעה מרובה ביותר בנושא מרווח הפנים, וחרף מימד האורך שלא עלה ביחס לדור שלפני, המרווח מצוין, הן מלפנים והן מאחור. 4 מבוגרים לא גבוהים מדי יוכלו להסתדר בנוחות מרשימה במכונית, ואנשים עד 1.70 יוכלו לשבת גם מאחורי נהג ונוסע גבוהים יחסית. כרגע הדבר מעניק ל-i10 יתרון על פני הקטגוריה בהיבט הזה, וזה היבט ממש לא משני. משפחה עם 2 ילדים יכולה להסתדר עם הרכב גם עם עגלה קומפקטית, ולנסיעות קצרות אפשר לדחוף מישהו רזה, או מישהו שלא ממש חבל עליו, בין שני מושבי הבטיחות, וכל זה עם תא מטען סביר בגודלו, וודאי לקטגוריה. מצד שני, אני פחות אינדיקציה בעניין תאי מטען, אף פעם לא התחברתי ללארוז את כל תכולת הבית לטיול קטן עם הילדים.

 

עוד עניין חשוב ואף חיוני - ה-i10 מצוידת במלוא החופן מערכות בטיחות, בכל הגרסאות. מעבר לעובדה שזה חוסך מאתנו התקנה מקומית של מובילאיי, זה כמובן גורם לכך שהמערכות עובדות מעולה. גם בלימה אוטומטית (נבדקה, כמו שכתב itaimoto, אגב שימוש בואטסאפ, לדימוי מירבי של המציאות), גם תיקון סטיה מנתיב - מערכות מצוינות שכפי שעלה בהרצאה, אכן עושות את העבודה בלהוריד את כמות תאונות הפח במכוניות המצוידות בהן. מבורך לכל הדעות. מעבר לזה כל רמות האיבזור מצוידות במערכת מקורית עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, שעובדת מצוין.

 

נוחות הנסיעה נהדרת, כמובן בהקשר של מכונית קטנה עם בסיס גלגלים קטן, אין שום היגיון לצפות פה לסיטרואן C5, וזאת גם דרישה לא הוגנת. בקטגוריה שלה היא כנראה הכי נוחה, בדיוק כמו הדור הקודם (והיא גם נוחה ממנו). התנהגות הכביש טובה ובטוחה, גם אם לא משובבת נפש במיוחד.

 

עד כאן יש לנו מיני עם מידות פנים כמעט של סופרמיני, תא מטען סביר, התנהגות טובה ובטוחה ואיבזור מצוין. לטעמי גם העיצוב שלה מאד יפה, מה שתורם לחוויית הבעלות.

 

האם הכל טוב? לא כ"כ.

 

תנוחת הנהיגה, עבורי לפחות, לא הייתה מושלמת. הרגשתי שכדי לשלוט היטב ברכב אני צריך לשבת קרוב מדי וזוית הרגליים לא הייתה לטעמי.

 

המנוע הרגיש לי מתאמץ מדי, והצליל שלו במאמץ לא מי יודע מה נעים. ה-i10 לא מרגישה מהירה מדי, גם אם אין בעיה לעמוד בקצב התנועה, פשוט כל זה נעשה במאמץ, הורדות הילוכים ואותו צליל לא נעים. לא דיל ברייקר למי שרוב הנסיעות שלו בעיר (הוא כנראה לא יבין על מה אני מדבר), אבל לנסיעה בינעירונית ופרברית זאת בהחלט נקודה לתת עליה את הדעת.

 

וכאן אנחנו מגיעים לתיבת ההילוכים. אותו גיר רובוטי שעמך ישראל פוחד ממנו כמו מצרעת.

 

ראשית, הקדמה טכנולגית, ומה שבעיני באמת הבשורה האמיתית של הגיר הזה (וזאת שכנראה, ולצערי הרב, לא תעניין אף אחד). בניגוד לכל הגירים הרובוטיים עד היום, שעשו שימוש ב"רובוט" הידראולי יקר ולא אמין ברוב המקרים, כל האקטואטורים (קלאץ' ומזלגות) של התיבה הזאת חשמליים. זה אומר שלושה דברים - אמינות בסיסית טובה יותר בזכות מורכבות פחותה בהרבה, החלפה זולה יותר במקרה של תקלה ואפשרות שיפור זולה יותר בהחלפת מודולים זולים מלכתחילה. אם בעבר תקלות בגירים רובוטיים גרמו להוצאה ניכרת לבעל הרכב מחוץ לאחריות, דומה כי הפעם יהיה שינוי מהותי.

 

לעניין אופי הפעולה דעתי חצויה. כאן המקום לחזור להקדמה שלי - כל הנהגים הם נהגים הרבה יותר מודעים מהממוצע ורובם, כשנהגו, הרגישו בנדנודים האופייניים ובאיטיות בהחלפת ההילוך. עם זאת, גם אני, עם ניסיון רב בבעלות על רכב רובוטי חד מצמדי, לא הרגשתי מאומה ממושב הנוסע. כאן בדיוק השאלה הגדולה, ליתר דיוק אחת משתי השאלות הגדולות - האם נהג "מן היישוב" ירגיש בתנודות ובאיטיות כשהוא נוהג? והאם בעצם איזכור הגיר החד-מצמדי יהיה בכדי להרחיק קונים? על שתי השאלות האלה יענה רק הזמן.

 

לסיכום - מכונית מצוינת, עם כוכבית קטנה מהמצופה על התיבה. יהיה מעניין לעקוב אחר עקומת המכירות שלה.

  • תודה 2

I'll take your brains to another dimension

Pay close attention

 

Subaru BRZ | Peugeot 106 Rallye 1300 | PCR Jaguar 2000 100cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...