Jump to content

Baz698

  • פרסום הודעות

    36
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

7 נייטרלי

אודות Baz698

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    שומרון
  • איזה רכב יש לך?
    Skoda Fabia 1.4 MPI 2014, Hyndai i10 MT 1.0

צפיות אחרונות בפרופיל

77 צפו בפרופיל
  1. לא חדש. מניסיון אישי עדיף למצוא מוסך מורשה תחבורה שאתה סומך עליו והוא מעוניין שתחזור אליו מאשר להתעסק עם מורשה יבואן שלא אכפת לו האם תחזור אליו או לא. כנראה שלא הסברתי את עצמי כמו שצריך. אז אני מדגיש: אני לא קורא לטפל ברכבים לבד (למרות שאני אישית מחליף שמן/פילטר שמן בין הטיפולים רגילים). ההפך צריך לטפל במוסך כדי לא לאבד אחריות. אך מוסך זה ממש אבל ממש לא חייב להיות מורשה יבואן. מספיק שהוא יהיה מורשה תחבורה. אנשים לא רוצים להבין שאחריות נותן לא מוסך של יבואן אלה יבואן עצמו. ואם איזה שהוא מוסך מורשה יבואן יסרב לטפל ברכב שלי ניתן להתלונן גם ליבואן עצמו, גם למועצת הצרכנים וגם ליצרן הרכב
  2. טוב, עוד סיפור בסדרה. זה קרה לפני כ 5 שנים. קרסו מורשה רנו. לרנו דיזל חייבים לשים שמן שעונה לדרישות של RN0720. המוסך לרכב שנמצא באחריות שם שמן של "פז" ש"עונה לדרישות". אין לו שום אישור של יצרן רכב לכך. היבואן טוען שלשמן "פז" יש אישור של רנו אך מסרב להציגו. זה מורשה ששם שמן שאין שום הוכחה ששמן שהוא משתמש לצורך טיפול ברכבי אחריות הוא אכן מתאים לרכב. אז מי שחוסך עליך זה מוסך מורשה. אני מעדיף לקנות שמן מתאים וללכת מוסך מורשה תחבורה. זה נותן לי יותר שקט. סיפור חם מהתנור איך מתנהל מוסך מורשה של יונדאי. לפני שבוע ה-I-10 שלי הפסיק להניע כמו שצריך. היו גם כל מיני נורות וכו. חיברתי ELM והיה
  3. אתה מדבר עם בן אדם שפעמיים קיבל זיכוי מיבואנים במאות רבות של שקלים על שטויות שהם עשו ברכבים. יבואן הוא כמו ביריון. אם הוא יודע שהוא חזק ואין מתנגדים עז הוא יכול לדרוס אותך. אך אם אתה יודע שאמת איתך ואתה מגובה במסמכים אין מה לפחד. אחרי שאתה מזכיר שאתה תפנה לערכאות משפט וליצרן הרכב - יבואן נרגע. הוא לא רוצה שתהרוס לו מוניטין הוא לא רוצה להסביר ליצרן והוא יעדיף לעשות מה שאתה מבקש.
  4. אני אספר לכם סיפור. בפאביה שלי בתקופת האחריות גיליתי נזילה מתיבת הילוכים (ידנית). הלכתי למוסך מורשה ולא סתם מורשה - למוסך מרכזי של סקודה/אאודי שהיה אז נמצא בפ"ת. לפני שהלכתי כמובן בדקתי את הנושא בפורומים בחו"ל וגם קראתי ETKA/ELSA כך שהבנתי מה הבעיה ומה צריך לעשות לצורך תיקון. הבעיה הייתה במכסה טכנולוגי קטן בתחתית התיבה. כנראה שהם לא שמו מספיק חומר אטימה כשהרכיבו את התיבה במפעל. הגעתי למוסך ומתאם שרות לקח ממני את הרכב אחרי שהסברתי מה הבעה. ראיתי את הרכב עולה על הליפט וכבר מגיע אליו טכנאי עם מיכל כדי להוריד את השמן. ניגשתי אליו ושאלתי מה הוא הולך לעשות. הבחור אמר לי כי ה
  5. הסבר יפה. כנראה לאחריות יש באמת מרכיב הכי חשוב בסיפור הצלחה של פיקנטו כי גם בין 14 עד 17 היא הובילה את הקבוצה. בין פיקנטו לאיי-10 אם לא לקחת בחשבון את האחריות לדעתי איי-10 עדיפה: 1. היא יותר מרווחת וזה הכי חשוב. לא פעם שמתי 3 ילדים מאחורה. 2. בגז' (עד 2017) יותר גדול 3. עיצוב של הקבינה יותר מזמין לטעמי. 4. כנ"ל גם עיצוב חיצוני - פיקנטו לטעמי נראת יותר צעצוע.
  6. העם היושב בציון מרשאית ההיסטוריה מוטורית שלו אהב ואוהב "הרבה פח" תמורת כסף. ומה שעיניין אותו זה במילים אחרות "תמורה". יחד עם זאת אנשים לא מוכנים לוותר על נוחות. לכן אפשר לחבר ל C-1 סמל של טויוטה אך זה לא יעזור. נתונים שאתה, יואב, מציג מלמדות מגמה ברורה: גם איי-10 שהוא כרגע הרכב הכי טוב בקטגוריה (דרך אגב אף פעם לא הבנתי את החיבה המופרזת של ישראלים לפיקנטו, אולי רק בין השנים 11 עד 14) ולא מצליח לקחת בקלות, למרות שיש לו את כל הנתונים. זה קורה לא בגלל "התמורה" אלה בגלל מרכיב נוחות בלבד. מעניין מה יהיה ב 2021 כשתגיע פיקנטו מחודשת? האם מלכת המכירות תהיה ספארק?
  7. לי יש איי-10 שקניתי חדשה ב 2014. היא ידנית. זאת אומרת שזה לא רק עניין של סוג גיר. אז היו המון רכבים קטנים עם גיר ידני לבחירה. עדיין בחרתי באיי-10. למה? כי לדעתי היא ה"חבילה" הכי טובה הייתה אז ונשארה כנראה גם היום. כן, אין לה התנהגות כביש מלוטשת כמו שיש לוואגיות ואין חיסכון בדלק של 108/C1 (למרות שאצלי ממוצע 1/17 ואני נוסע משולב) אבל בתור רכב זה הכי "רכב". עם אתה נוסע לפעמים לא לבד אז היא בטוח יותר טובה משאר. גם נושא של 5 מושבים מול 4 זאת סוגיה מספיק חשובה גם עם ניצלת את זה פעמים בודדות בחיים. אני חושב שאותה תחושה יש להרבה אנשים בישראל.
  8. 108 וואגיות הם מוצרי נישה. וזה מתחיל להיות ברור כשמסתכלים על כמות שנמכרה לאומת ה- mainstream של פיקנטו ו- האיי-10. כנראה לרוב ישראלים קוראניות מתאימות יותר.
  9. רכב מעולה לצעירים ואוהבי נהיגה. מי שמחפש משהו יותר סולידי ומפנק באותה נישה צריך לפנות לקוראניות. פיקנטו ואיי-10 יקרות היום מוואגיות של אותם השנים אך כרכב יותר שימושיות.
  10. זה רכב סופר אקזוטי ואני לא צוחק . למצוא בארץ רכב ידני חדש מתאים/מאובזר/בטיחותי מאוד קשה. יותר קשה מהרבה רכבים אקזוטים שאתה חושב עליהם.
  11. התנהגות כביש יותר אהבתי בסיטיגו. לגבי בגז' - זה לגמרי כמו איי-10 מבחינת הנפח, רק שלאיי-10 שפת הטענה יותר נמוכה - יותר קל להעמיס. אני כבר לא מדבר על נראה בגז' של סיטיגו ביחס לאי-10... במושב אחורי באיי-10 יש לא פחות מקום בכל כיוון מסיטיגו אך עם יתרון של אפשרות ולו נומינלית בלבד של 3 מושבים. מבחינת נסיעה בין עירונית דווקה חושב שסיטיגו די בסדר. השקטה יחסית (אם כי איי-10 טובה לדעתי גם בהבט הזה), היא משייטת ב-2500-3000 סל"ד במהירויות 90-110 שזה בסדר גמור. ההבדלים בין 60 ו-75 כ"ס בוואגות קשה להרגיש לפני שאתה מגיע לאיזור 5000 סל"ד ובעיקר 75 יותר זריזות עקב יחס העברה סופי קצר יותר.
  12. איכות נסיעה אולי כן. אפילו הייתי מגדיר את זה עוד יותר פרטני: "התנהגות כביש". מבחינת ה"איכות" אני חושב שטענה שלך מוגזמת. אני לפני 6.5 שנים רכשתי איי-10 החדשה (2014) והתלבטתי רבות בקשר לסיטיגו (גם בגלל שהייתה לי פאביה בבית). בסופו של דבר החלטתי לקנות איי-10. דבקה בגלל ה"איכות". לגבי תא נוסעים אין מה להשוות, כך גם לגבי אבזור, איכות החומרים, אפילו מספר מושבים ברכב. סיטיגו/מיי/אפ יותר טובות בתצרוכת דלק אך כנראה לא בהרבה 10 עד 15%. לנהוג בוואגיות בטוח יותר כייף. שאר הפרמטרים, כמו שכתבתי לטובת איי-10.
  13. אתה לא מעודכן. דגם ידני של איי-10 החדשה יגיע בעוד כחודש-חודשיים. אני כבר הזמנתי ושילמתי 2000 ש"ח. אם כן ישנה אפשרות גם לוותר על הקניה. לפי המוכר של יונדאי בתל אביב - יגיעו לישראל בשלב הראשון 150 רכבים ידניים. אני ראיתי את הרכב בפעם הראשונה בתערוכת פרנקפורט בשנה שעברה (2019). אחרי שחזרתי הביתה התקשרתי עם יבואן ושאלתי האם יגיע דגם ידני. התשובה הייתה "לא". בפברואר 2020 הזמנתי את סוזוקי סוויפט ידנית. ואז באמצע פברואר הודיע כולמוביל על תחילת שיווק של איי-10 החדשה. ביטלתי את הזמנה שלי ובספטמבר אחרי המתנה ארוכה ואין ספור הבטחות הזמנתי את הרכב. במבצע של הוט הוא עולה בערך 68000 ש"ח כולל תו
  14. כרכב איי-10 היא כנראה הטובה בחבורה. מאובזרת, נוחה, מרווחת ביחס לסגמנט, חסכונית עם בטיחות מצוינת והתנהגות כביש טובה. אם אתה צעיר בנפש אפשר לחשוב על איי-10 עם גיר ידני. ממנה לא תתאכזב כנראה...
×
×
  • Create New...